Mazda3 (BL) – Wrażenia i opinie
skoro nie wszyscy wiedzą jak to wygląda, zamieszczam zdjęcia w pozycji normalnej i wysuniętej (mozna bardzo wygodnie oprzeć prawy łokieć – przy długich trasach naprawdę praktyczne) :
Witam,
Jestem posiadaczem BJ'ki 1,6 PB + LPG od ok. 7 lat, w tym czasie zrobiłem ok. 110k km łącznie jakies 210k km. Poważnie zastanawiam się nad kupnem BL'ki. Przeczytałem trochę opinii o tym modelu na forum i mam w związku z tym kilka pytań:
1. Czy to sprzęgło jest rzeczywiście tak uciążliwe ? Obecnie u siebie W BJ mam sprzęgło AISIN i złego słowa powiedzieć nie mogę, pracuje idealnie.
2. Czy problem z rdzą na prawdę występuje ? Nie wiem jak konkurencja ale nie wyobrażam sobie 5-letniego auta z rdzą U mnie w BJ niestety jest dość ciężko z tym, wyciąłem nawet tylne nadkola i wstawiłem reperaturki ale po 3 latach znowu są bąble Spód drzwi kierowcy i pasażera również ostro rdzewieje, nie mówiąc już o podwoziu (robiłem konserwację)
3. Czy to zawieszenie jest twardsze niż w BJ ? Brat ma BK i wydaje mi się, że u niego jest dużo twardziej niż u mnie.
4. Czy silnik 1,6 PB nadaję się do zagazowania ? Czy może lepszą opcją byłby diesel 1,6 ? Obecnie 80% moich przebiegów to autostrada ale w przyszłości może być odwrotnie – 80% miasto.
5. Nawigacja ma mapę polski ? Ew. można ją tam dograć ?
6. Każda benzynówk jest na łańcuszku ?
7. Luzy zaworowe są regulowane automatycznie czy manualnie trzeba to robić jak w BJ ?
8. Czy i-stop jest tylko w wersji z silnikiem PB 2.0 ?
Czy wersja po lifcie ma halogeny prostokątne a przed liftem okrągłe ? Jak jest z lakierem w wersji po lifcie ? Generalnie jak odróżnić prze lift od po lifcie ?
Pozdrawiam
Jestem posiadaczem BJ'ki 1,6 PB + LPG od ok. 7 lat, w tym czasie zrobiłem ok. 110k km łącznie jakies 210k km. Poważnie zastanawiam się nad kupnem BL'ki. Przeczytałem trochę opinii o tym modelu na forum i mam w związku z tym kilka pytań:
1. Czy to sprzęgło jest rzeczywiście tak uciążliwe ? Obecnie u siebie W BJ mam sprzęgło AISIN i złego słowa powiedzieć nie mogę, pracuje idealnie.
2. Czy problem z rdzą na prawdę występuje ? Nie wiem jak konkurencja ale nie wyobrażam sobie 5-letniego auta z rdzą U mnie w BJ niestety jest dość ciężko z tym, wyciąłem nawet tylne nadkola i wstawiłem reperaturki ale po 3 latach znowu są bąble Spód drzwi kierowcy i pasażera również ostro rdzewieje, nie mówiąc już o podwoziu (robiłem konserwację)
3. Czy to zawieszenie jest twardsze niż w BJ ? Brat ma BK i wydaje mi się, że u niego jest dużo twardziej niż u mnie.
4. Czy silnik 1,6 PB nadaję się do zagazowania ? Czy może lepszą opcją byłby diesel 1,6 ? Obecnie 80% moich przebiegów to autostrada ale w przyszłości może być odwrotnie – 80% miasto.
5. Nawigacja ma mapę polski ? Ew. można ją tam dograć ?
6. Każda benzynówk jest na łańcuszku ?
7. Luzy zaworowe są regulowane automatycznie czy manualnie trzeba to robić jak w BJ ?
8. Czy i-stop jest tylko w wersji z silnikiem PB 2.0 ?
Czy wersja po lifcie ma halogeny prostokątne a przed liftem okrągłe ? Jak jest z lakierem w wersji po lifcie ? Generalnie jak odróżnić prze lift od po lifcie ?
Pozdrawiam
- Od: 17 lis 2009, 15:34
- Posty: 40
- Skąd: Tarnów/Kraków
- Auto: mazda 323f BJ 1,6 98 km 2001r.
1. Sprzęgło daje radę, jest specyficzne, ale po czasie bez problemu, i głównie chodzi o ruszanie z lekkim gazem, ale idzie później wyczuć i bez problemu.
2. U mnie trochę średnio z rdzą, tylna klapa zaczyna mieć małe bąbelki, ale głównie to. Konserwacji podwozia nie mam, miałem samochód ostatnio u znajomego mechanika na podnośniku, zaglądaliśmy wszędzie i źle nie jest, oczywiście trochę rdzy jest (naloty na podwoziu, nie na błotnikach, czy progach), ale to norma.
3. Zawieszenie nie jest jakieś mega twarde. Znajoma miała BJ 1.8 i zawieszenie chyba podobne.
6. Tak, łańcuszek.
Odwrotnie, polift – okrągłe halogeny, przedlift – prostokątne.
Poznasz jeszcze po tylnym zderzaku, przedlift ma taki czarny plastik:
poza wersjami specjalnymi, one mają jednokolorowy zderzak, ale inne odblaski:
Z kolei polift ma zderzak jednokolorowy i odblaski w stylu przedlifta:
Pomyśl jeszcze o Hondzie Civic VIII generacja, silnik 1.8, 140 koni, pali niewiele więcej (przy normalnej jeździe) niż Mazda 3 1.6.
2. U mnie trochę średnio z rdzą, tylna klapa zaczyna mieć małe bąbelki, ale głównie to. Konserwacji podwozia nie mam, miałem samochód ostatnio u znajomego mechanika na podnośniku, zaglądaliśmy wszędzie i źle nie jest, oczywiście trochę rdzy jest (naloty na podwoziu, nie na błotnikach, czy progach), ale to norma.
3. Zawieszenie nie jest jakieś mega twarde. Znajoma miała BJ 1.8 i zawieszenie chyba podobne.
6. Tak, łańcuszek.
Odwrotnie, polift – okrągłe halogeny, przedlift – prostokątne.
Poznasz jeszcze po tylnym zderzaku, przedlift ma taki czarny plastik:
poza wersjami specjalnymi, one mają jednokolorowy zderzak, ale inne odblaski:
Z kolei polift ma zderzak jednokolorowy i odblaski w stylu przedlifta:
Pomyśl jeszcze o Hondzie Civic VIII generacja, silnik 1.8, 140 koni, pali niewiele więcej (przy normalnej jeździe) niż Mazda 3 1.6.
4. Tak.
5. Telefon z Androidem będzie sensowniejszy albo cała stacja multimedialna jakaś.
8. Tak.
Lakier po i przed jest taki sam. Tylko kolor niebieski na brązowy zmienili.
Problemy z rdzą są na ten moment jednostkowe i wygląda na to, że to wina egzemplarzy.
5. Telefon z Androidem będzie sensowniejszy albo cała stacja multimedialna jakaś.
8. Tak.
Lakier po i przed jest taki sam. Tylko kolor niebieski na brązowy zmienili.
Problemy z rdzą są na ten moment jednostkowe i wygląda na to, że to wina egzemplarzy.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Rdza nie jest problemem tej generacji.
Wypada dodać, że przedlifty (acz nie wszystkie) są ciut lepsze jeśli chodzi o funkcjonalne wyposażenie – np domykanie szyb z kluczyka.
Wypada dodać, że przedlifty (acz nie wszystkie) są ciut lepsze jeśli chodzi o funkcjonalne wyposażenie – np domykanie szyb z kluczyka.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Prostując – nie tyle przed lifty co sam początek produkcji – około rok [2009/2010].
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
KMBak napisał(a):5. Telefon z Androidem będzie sensowniejszy albo cała stacja multimedialna jakaś.
Tzn. że ta nawigacja jest nic nie warta ? Może lepiej wziąć model bez nawigacji ? Tylko chciałbym to sterowanie z kierownicy
Co do domykania szyb z pilota, czy wszystkie modele z 2010 r. (te lepiej wyposażone z multimedialną kierownicą) mają tą opcję ?
Civica nie chcę, nie podoba mi się to ufo Ew. myślałem jeszcze o Kia Cee'd II, ale BL bardziej mi się podoba
- Od: 17 lis 2009, 15:34
- Posty: 40
- Skąd: Tarnów/Kraków
- Auto: mazda 323f BJ 1,6 98 km 2001r.
Nawigacja jest jaka jest... Bierz bez. Sterowanie z kierownicy?!?!? Możesz jaśniej? Sterownie komputerem i radiem jest w wyższych wyposażeniach...
Z tym domykaniem to jest x-files.
Z tym domykaniem to jest x-files.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Tempomat. Nie mam nawigacji i mam takową kierownicę.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Wygląda na to że można doinstalować mapę na wschodnia Europe z karty SD ale koszt kosmiczny:
SD-card for Mazda3 with East Europe is available, with the inclusion of Poland Market .Part number should be BDB5-66-EZ1 (price 369,25 euro) but please contact an authorized dealer in order to check the right part number before ordering for your car.
Znalazłem to w poście z 2010r więc może teraz jest taniej ale rzeczywiście smartfon z mapami google wydaje się lepszą opcją
Mam pytanko o głośniki Bose, one były dostępne tylko w wersjach poliftowych ?
SD-card for Mazda3 with East Europe is available, with the inclusion of Poland Market .Part number should be BDB5-66-EZ1 (price 369,25 euro) but please contact an authorized dealer in order to check the right part number before ordering for your car.
Znalazłem to w poście z 2010r więc może teraz jest taniej ale rzeczywiście smartfon z mapami google wydaje się lepszą opcją
Mam pytanko o głośniki Bose, one były dostępne tylko w wersjach poliftowych ?
- Od: 17 lis 2009, 15:34
- Posty: 40
- Skąd: Tarnów/Kraków
- Auto: mazda 323f BJ 1,6 98 km 2001r.
schwarz84 napisał(a):Mam pytanko o głośniki Bose, one były dostępne tylko w wersjach poliftowych ?
"Przed" też.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
schwarz84 napisał(a):Wygląda na to że można doinstalować mapę na wschodnia Europe z karty SD ale koszt kosmiczny:
SD-card for Mazda3 with East Europe is available, with the inclusion of Poland Market .Part number should be BDB5-66-EZ1 (price 369,25 euro) but please contact an authorized dealer in order to check the right part number before ordering for your car. (ciach)
nie wiem o co chodzi z tą ceną, ale mam BL-ke z Belgii z navi TomTom NVA-SD8110 , wybrałem język polski, uaktualniłem FW oraz mapy, powiedzmy europy nie całej (ograniczenia pojemnosci karty), zapłaciłem karta kredytową cos około 280 PLN z chyba 4-ema uaktualniami w czasie najbliższego roku ....
Hej,
Czy możecie coś napisać nt. tych silników diesla:
1.6 L MZ-CD / turbodiesel / 109 KM / 240 Nm / Y6
1.6 L MZ-CD / turbodiesel /115 KM / 270 Nm / Y6
?
Zastanawiam się czy brać benzynę i zakładać gaz czy może diesel. Patrząc po ofertach widzę, że wersje z silnikami benzynowymi są droższe niż diesle Co do wersji to jak mogę odróżnić Exclusive od Exclusive + ? Tylko po felgach 16/17 ? Exclusive ma czujnik deszczu i zmierzchu ? Sorki ale niestety nie sposób przejrzeć wszystkich 46 stron opinii.
Dziwne jest też to, że mazdy 6 są w cenie trójek
Pozdrawiam
Czy możecie coś napisać nt. tych silników diesla:
1.6 L MZ-CD / turbodiesel / 109 KM / 240 Nm / Y6
1.6 L MZ-CD / turbodiesel /115 KM / 270 Nm / Y6
?
Zastanawiam się czy brać benzynę i zakładać gaz czy może diesel. Patrząc po ofertach widzę, że wersje z silnikami benzynowymi są droższe niż diesle Co do wersji to jak mogę odróżnić Exclusive od Exclusive + ? Tylko po felgach 16/17 ? Exclusive ma czujnik deszczu i zmierzchu ? Sorki ale niestety nie sposób przejrzeć wszystkich 46 stron opinii.
Dziwne jest też to, że mazdy 6 są w cenie trójek
Pozdrawiam
- Od: 17 lis 2009, 15:34
- Posty: 40
- Skąd: Tarnów/Kraków
- Auto: mazda 323f BJ 1,6 98 km 2001r.
Exclusive plus ma u mnie podświetlania klamek oraz kabiny koło schowka na okulary, inne kolory zegarów w dzień pomarańczowe w nocy niebiesko- pomarańczowe , inne fotele coś jak 3 w mps, Tempomat, Spryskiwacze reflektorów.
- Od: 25 lip 2015, 11:38
- Posty: 142 (0/4)
- Skąd: Wadowice
- Auto: Mazda3 BL LF 2009/10 2.0 DISI 151km Blue
viewtopic.php?f=332&t=184357
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości