Mazda3 (BL) – Wrażenia i opinie

Mazda3 2008–2013

Postprzez Bari » 18 mar 2011, 00:26

tomek242 napisał(a):Czyli coś można wyrwać :) Gdy ja zamawiałem swojego Focusa, udalo mi się wynegocjować 12%, auto było zamawiane, nie stało na placu. Czy są możliwe jakieś większe rabaty w Mazdzie?



Ja dostałem ten dość pokaźny rabat z takiego względu, że w Radomiu salon mazdy i nissana należy do jednej firmy (właściciela) oprócz mazdy mam jeszcze nissana i dostałem rabat tak jakby lojalnościowy :) dodatkowo zapewniłem sprzedawcę, że niedługo będzie mi potrzebny kolejny samochód i raczej będzie to mazda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2010, 17:16
Posty: 113
Skąd: Radom/Gdańsk
Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'

Postprzez ZOOMik » 20 mar 2011, 14:10

Suazi3 napisał(a):ZOOmik
Dziękuję za odp. masz rację pewnie różnicy nie bedzie wielkiej, co do jazdy próbnej to jest problem bo w Słupsku który mijam na trasie Gdansk-Koszalin nie ma takowego M3 z tym zmodyfikowanym silnikiem . Mam zamawiać, brać w ciemno. Cieszę się tylko, że w rozliczeniu mogę dać swoją 323F 2.0DITD z 2003 roku.

PZDR.

Jeśli nie uda Ci się odbyć jazdy próbnej, to osobiście brałbym „w ciemno” z nowym motorkiem – nawet, jeśli nie będzie wyraźnie lepszy od poprzednika to raczej gorszy również nie ;) Przepaści miedzy tymi silnikami spodziewać się nie należy, ale też nie można pisać, jak CezaR83, że „nic z tym silnikiem nie zrobili” a zmiany są wyłącznie „na papierze”, bowiem m.in. zastosowano nową, bardziej wydajną turbinę, pojedynczy wałek rozrządu i głowicę z dwoma zaworami na cylinder, poza tym auto wyposażono w 6-biegową skrzynię :P
Mazda 3 1.6 D 115 KMTEST
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez CezaR83 » 22 mar 2011, 11:12

No dobra coś zrobili.... ;) choć z samym silnikiem nie dużo... ale nowa turbina i skrzynia są istotnym elementem. <spoko>
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2107 (49/10)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez krl » 3 kwi 2011, 12:03

Mam w firmie od tygodnia M3 z Dieslem 115km i musze przyznać że po przejechaniu trasy z Krakowa do Piły widzę tylko jedną różnice, auto jest zdecydowanie mniej dynamiczne a to za sprawą nowej skrzyni o sześciu przełożeniach. Jeżeli chodzi zaś o spalanie, które jak deklaruje fabryka w porównaniu do M3 109km ma być niższe nie widzę różnicy jak na ten krótki czas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2010, 09:46
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA CX9, MAZDA 3

Postprzez haen » 5 kwi 2011, 23:23

Witam (ponownie).

Po paru miesiącach oczekiwania odebrałem swoją Mazdę, więc jak ktoś jeżdżący po Białymstoku zauważy srebrnego sedana to jest szansa, że mój. ;–)

Jak na razie z braku czasu na dłuższą wyprawę katuję auto po mieście – tak jak wynikało z jazd próbnych zawieszenie trochę twardziej zestrojone niż w Foce I, na szczęście (summa summarum) stan dróg w B-stoku systematycznie się poprawia.

Jak na razie jedno pytanko. Po zapaleniu silnika przez pewien czas (może minuta czy dwie) pali mi się lampka ostrzegawcza niskiej temperatury cieczy chłodzącej silnika (niebieska). To norma czy podjechać do ASO? W garażu mam te 10 stopni Celsjusza.

Poza tym mój HTC Dream/G1 nie chce przesyłać muzyki do systemu audio – sam nie wiem – tu (http://www.mazdahandsfree.co.uk/findaph ... &vy=&ln=en) twierdzą, że Bluetooth Audio nie jest obsługiwane, tu (http://www.mazdahandsfree.com/findaphon ... year=2011#) że jest. Gdzieś kłamią na pewno.
Początkujący
 
Od: 9 paź 2010, 22:04
Posty: 10
Auto: Mazda 3 Sedan Ex+ 2.0 150KM

Postprzez Bari » 6 kwi 2011, 01:29

haen napisał(a):Jak na razie jedno pytanko. Po zapaleniu silnika przez pewien czas (może minuta czy dwie) pali mi się lampka ostrzegawcza niskiej temperatury cieczy chłodzącej silnika (niebieska). To norma czy podjechać do ASO? W garażu mam te 10 stopni Celsjusza.


Gratuluje zakupu:)
Liczę, że będziesz tak samo zadowolony z trójki jak ja. Co do niebieskiej lampki to sygnalizuje ona to, że silnik nie osiągnął jeszcze odpowiedniej temp. Jest to zjawisko w pełni normalne i nie wymaga wizyty w ASO więc spokojnie;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2010, 17:16
Posty: 113
Skąd: Radom/Gdańsk
Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'

Postprzez wa12 » 6 kwi 2011, 08:26

haen napisał(a):Witam (ponownie).

Po paru miesiącach oczekiwania odebrałem swoją Mazdę, więc jak ktoś jeżdżący po Białymstoku zauważy srebrnego sedana to jest szansa, że mój. ;–)


Witam, mam takiego samego srebrnego sedana, to jest nas co najmniej dwóch w Białymstoku, ale widziałem wczesniej jeszcze co najmniej jednego takiego samego. :)
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 12:22
Posty: 61 (0/1)
Skąd: BI
Auto: Mazda CX-30 2022, Kanjo+Sport, 150KM AT

Postprzez ZOOMik » 6 kwi 2011, 21:17

Witaj haen,
Przyłączam się do gratulacji :)

haen napisał(a):Poza tym mój HTC Dream/G1 nie chce przesyłać muzyki do systemu audio – sam nie wiem – tu (http://www.mazdahandsfree.co.uk/findaph ... &vy=&ln=en) twierdzą, że Bluetooth Audio nie jest obsługiwane, tu (http://www.mazdahandsfree.com/findaphon ... year=2011#) że jest. Gdzieś kłamią na pewno.

Masz rację, kłamią ;) HTC Dream/G1 nie obsługuje profilu A2DP, więc niestety transmisja audio przez bluetooth jest niemożliwa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Bari » 22 kwi 2011, 13:11

Witam szanownych forumowiczów,

niestety ktoś na parkingu przy hipermarkecie zarysował moją mazdę:( Na całe szczęście ucierpiał tylko tylny zderzak. Chciałem się zwrócić do Was o poradę czy oddać samochód do ASO, żeby mi tam wszytsko ładnie zalakierowali czy jednak oddać gdzieś indziej(tylko do profesjonalnej firmy) i czy ktoś może ma doświadczenia ile to może kosztować?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2010, 17:16
Posty: 113
Skąd: Radom/Gdańsk
Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'

Postprzez Suazi3 » 25 kwi 2011, 16:28

Zawsze trzeba próbować i twardo negocjować. Na pocżatku roku styczeń, luty jest zawsze łatwiej. Polecam mazda Księżyno lub Litwę. To też dobry kierunek na zakupy. stały kurs wymiany lita do Euro.
Mazda cenię to autko
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 19:21
Posty: 40
Skąd: Koszalin-Gdańsk
Auto: 323F BJ 2.0DITD RF4F, Saab 9-5 1.9 TID, Saab 9-3 x 1.9 TTID 180 KM

Postprzez Suazi3 » 25 kwi 2011, 16:34

Co do mazdy 3 z sercem diesla 115KM to dziękuję za wszystkie Info i czekam aż dojdą dostawy już ze zmienionym przodem i wnętrzem. Taki lekki lifting o którym mowa w news.

PZDr.
Mazda cenię to autko
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 19:21
Posty: 40
Skąd: Koszalin-Gdańsk
Auto: 323F BJ 2.0DITD RF4F, Saab 9-5 1.9 TID, Saab 9-3 x 1.9 TTID 180 KM

Postprzez wercyngetoryx » 26 kwi 2011, 09:27

Bari: mnie, zn tylne drzwi mojej Mazdy :) , ktoś pod marketem strzelił drzwiami. Powstały dwa małe wgniecenia wielkości paznokcia na kciuku w rozstawie pionowym ok 20 cm. Pomiędzy tymi wgniotami powstał lekki naddatek blachy, a w jednym z wgnieceń widać coś jakby przecięcie lakieru. Akurat byłem na gwarancyjnym przeglądzie w ASO, ichniejszy fachman stwierdził, że o ile wgnioty można usunąć to sprawa tego naddatku wymaga klepania. Bez gwarancji że się to uda zrobić bez jakiejś szpachli czy cóś, jeżeli nie to całe drzwi do wymiany. Tak czy siak lakierowanie elementu konieczne i cieniowanie przednich drzwi i tylnego nadkola. Urzęduje tez tam agent Generali, gdzie mam wykupione ubezpieczenie – oglądał te drzwi i całą szkodę w ramach AC wycenił na 1500 zł. W Twoim przypadku może być podobnie, tzn. do lakierowania może być cały element + cieniowanie tylnych nadkoli i klapy bagażnika. Biorąc pod uwagę, że lakiernik liczy sobie za element więc taka "impreza" może cię ok. 1000 kosztować (mogę się mylić, fachowcem nie jestem).

Fakt jest taki: masz nowe auto z gwarancją na lakier. Jeżeli zrobisz to poza ASO w razie jakichś niespodzianek z lakierem różnie mogą do tego podchodzić. Po drugie w razie naprawy w ASO masz fakturę i zapisane w systemie zlecenie na to, co było robione – w razie sprzedaży auta pewniejszy dokument niż zapewnianie kogoś, że to tylko zadrapany zderzak pod marketem. Po trzecie – w razie zgłoszenia tego z AC tracisz zniżkę – jej utrata jest liczona od zdarzenia, a nie od wartości szkody. Mnie ten agent, celowo pisałem o swoim przypadku, powiedział, że straciłbym 200 zł w tym i 200 w przyszłym roku – czyli zgłaszam z AC, dostaję 1500 zł – utrata zniżki 400 zł = 1100 zł na remont. Po czwarte – jeśli zdecydowałbyś się na pokrycie z AC, to datę powstania szkody wpisuj do 7 dni od daty zgłoszenia. Tak mi podpowiedział tenże agent.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2010, 15:01
Posty: 59 (0/1)
Skąd: małopolska
Auto: Mazda 3 BL, 1.6 MZ-CD 109 KM, 2009r., HB SandSpeed

Postprzez Bari » 27 kwi 2011, 12:31

wercyngetoryx dzięki za obszerną odpowiedź. Byłem wczoraj w ASO i pytałem się ile ta przyjemność może mnie kosztować.Powiedzieli mi, że od 500zł do 700zł. Są to dwie rysy o długości około 10cm. Mam kolor graphite mica i widać je jedynie jak samochód jest czysty. Tak więc chyba zostawię to w spokoju chociaż strasznie mnie to irytuje... Właśnie z AC nie chcę tego zgłaszać bo szkoda jest jedynie symboliczna i jak ją zostawię to nie będzie żadnych konsekwencji w przyszłości (mam na myśli ogniska rdzy) W grę wchodzi tylko i wyłącznie estetyka, która chyba nie jest warta aż takiej kwoty;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2010, 17:16
Posty: 113
Skąd: Radom/Gdańsk
Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'

Postprzez Markopolo13 » 1 maja 2011, 11:29

Co myślicie o takim zamontowaniu ledów ??????/


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2010, 10:19
Posty: 44
Skąd: Katowice
Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'
Czarna Perła

Postprzez mysiak » 1 maja 2011, 21:51

widziałem tą propozycję tego tunera jak i kilka podobnych ich autorstwa i moim zdaniem to ciekawy pomysł, tylko ta cena...
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez ZOOMik » 1 maja 2011, 22:23

Markopolo13,
Mnie się nie podoba – moim zdaniem tak jak masz jest <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez MarTnes » 16 maja 2011, 16:54

Czytam tak sobie o tych problemach, które męczą model BL i tragedii nie ma. Aczkolwiek zdaję sobie sprawę z tego, że jest wybitnie denerwujące jeśli coś nie jest idealnie jak być powinno w samochodzie za takie pieniądze i takiej marki jak Mazda.
Jak myślicie, czy facelifting który zbliża się wielkimi krokami rozwiąże występujące do tej pory problemy i bolączki BL? Generalnie po to on chyba jest :D
Swoja drogą ostatnio przewertowałem forum Hondy Civic VIII oraz Toyoty Corolli E15, i tam też występowały niedociągnięcia... Od hamulców poprzez gumy w zawieszeniach.
Nie grzebałem po forum Opla Astry, Golfa VI itp, bo te marki akurat mnie nie interesują. Ale z pewnością niedoróbek tam jest jeszcze więcej, choćby łańcuch rozrządu w silnikach TSI, czy jakoś tak... :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 102
Skąd: Nysa

Postprzez pluck » 16 maja 2011, 18:52

zdjęcia po faceliftingu już są. szału nie ma. kosmetyczne zmiany
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2010, 00:25
Posty: 93
Auto: M3 BL Excl+

Postprzez Bari » 16 maja 2011, 21:20

Mnie osobiście bardziej podoba się ta sprzed liftu ale to kwestia gustu:) Odświeżony model stracił tą uśmiechniętą mordkę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2010, 17:16
Posty: 113
Skąd: Radom/Gdańsk
Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'

Postprzez ZOOMik » 16 maja 2011, 23:29

MarTnes,
Generalna zasada jest taka, że najlepiej unikać kupowania nowych modeli zaraz po ich wprowadzeniu na rynek, ponieważ w mniejszym lub większym stopniu praktycznie zawsze borykać się będziemy z tzw. „chorobami wieku dziecięcego” i Mazda nie jest tu wyjątkiem, choć moim zdaniem inne marki (w tym wymienione przez Ciebie) wypadają pod tym względem nawet gorzej. „Wpadki” są bezlitośnie punktowane przez użytkowników a producent szuka na nie „lekarstwa” i jeśli takowe znajdzie stosowne poprawki (modyfikacje) są wprowadzane do procesu produkcyjnego i kolejne partie są już wolne od usterek. W przypadku pojazdów już wyprodukowanych ASO próbuje je usunąć na podstawie biuletynów serwisowych wydawanych przez producenta. Tak, M3 po faceliftingu powinna być już pozbawiony tych wszystkich drobnych acz denerwujących niedociągnięć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323