Kampania naprawcza sprężyn gazowych klapy tylnej

Mazda3 2008–2013

Postprzez lukaszjakubowski » 1 cze 2017, 12:41

Powłoka zabezpieczająca przed korozją znajdująca się na końcówce zewnętrznego cylindra amortyzatorów gazowych klapy tylnej, może nie zapewniać dostatecznej ochrony przed korozją. Penetracja zasolonej wody może spowodować powstanie korozji na końcówce zewnętrznego cylindra. Po upływie pewnego czasu, powiększająca się korozja może doprowadzić do pęknięcia zewnętrznego cylindra podczas operowania klapą tylną. Klapa tylna może nagle opaść, a złamane części mogą spowodować obrażenia osób będących blisko pojazdu.

Link do UOKiK
https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=13207
lukaszjakubowski
 

Postprzez robin92 » 4 cze 2017, 12:14

Proponuję albo przypiąć tę informację albo dorzucić do FAQ.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2016, 17:57
Posty: 28 (5/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-5 RF 2017, SkyActiv-G 2.0
Mazda 3 BL 2013, MZR 2.0 DISI i-Stop

Postprzez czarny2108 » 1 sie 2017, 21:49

Jestem po wymianie siłowników i mocowania przedniego fotela-polecony mi wysłali <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2015, 21:23
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 rok 2009
1,6/BL/EXCLUSIVE PLUS
KOLOR;NAJŁADNIEJSZY:)

Postprzez mazda KLUB » 28 paź 2017, 17:14

Byłem równiez na takiej akcji.wymienili amortyzatory tylnej klapy i cos w fotelu kierowcy :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sie 2011, 16:41
Posty: 27 (1/0)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 BL sil.1,6. rok.2010

Postprzez jerry1333 » 18 lis 2017, 16:16

Nowe amortyzatory są trochę mocniejsze (albo to wrażenie bo nowe) a w fotelu montują wzmocnienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2015, 13:32
Posty: 39 (10/0)
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Mazda 3 BL 2009 1.6 MZ-CD 109KM Graphite Mica
-------
Mazda 3 BP 2020 SkyActive-X 2.0 AWD 180KM Machine Gray

Postprzez tomeq83 » 26 lis 2017, 09:52

U mnie też była wymiana amorów i wzmocnienie stelaża fotela.

Co ciekawe z tym fotelem to byłem z 4 lata temu na gwarancji bo na zakrętach było czuć, że coś puściło (podobno jakiś nit) , fotel lekko stukał i wymienili mi stelaż. Po 2 latach od wymiany było to samo, więc te stelaże były wadliwe. Trochę im to zajęło żeby do tego dojść i zrobić akcje serwisową <lol>

Najlepsze jest to, że na akcje przyjechałem nową BN bo myślałem,że chodzi o nowe auto <glupek2>, ale na szczęście żona przyjechała ze mną BL bo mieliśmy jechać na miasto w czasie wymiany :)
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez Reader » 21 gru 2017, 10:50

Dodam tyle od siebie, że korozja postępuje od wewnątrz, czyli wzrokowo nic nie zauważymy ;–)

Po wymianie klapa pracuje dużo lepiej (85 tys. km miały stare siłowniki), choć trzeba kilku tygodni na "dotarcie" się nowych części, początkowa siła jest dość spora.

Przy okazji jest też druga akcja serwisowa związana ze stelażem fotela przedniego.
Ogólnie stelaż foteli w "trójce" jest do pupy:
– w kilkulatku pękła mi tuleja mocująca fotela kierowcy (spawałem we własnym zakresie metodą MIG)
– po kilku latach pojawiły się luzy, przez co oparcie fotela ma lekkie uchyły przód-tył. Da się przeżyć.
Wymiana serwisowa podkładek nic w tej kwestii nie daje, jeśli chcecie wiedzieć ;–)
Postura i moja masa poniżej średniej krajowej...
Początkujący
 
Od: 5 maja 2011, 19:39
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR '09 Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323