Dylemat przed kupnem!!!

Mazda3 2008–2013

Postprzez jokerkr » 7 mar 2017, 17:17

Witam,
Rok temu sprzedałem swoją mazdę 3 z silnikiem 1.6 diesel,byłem z niej bardzo zadowolony,ale lata lecą i musiałem się jej pozbyć.Na tą chwilę posiadam Subaru outback , nie jest źle ,ale taki słoniowaty , za duży.
Sercem wciąż jestem z Mazdą ,i w kwietniu planuję kupić Mazdę 3 BL.
Samochód będę użytkował 80% – miasto , 20% trasa , dwa razy do roku dalszy wyjazd.Do dyspozycji będę miał około 35 tys zł na zakup.Mam dylemat jaki silnik wybrać , 1.6 diesel (115km poprawiona jednostka) czy 2.0 benzyna (151km bezpośredni wtrysk).
Poprzednią mazdę kupiłem z przebiegiem 18000 tys ,i nic poważnego się nie stało przez 60 tys.użytkowania.Obawiam się w nowszych silnikach DPF/FAP , jak to będzie w mieście ?
Co do benzyny, boje się spalania w mieście ,choć zapewne mniej awaryjny silnik.
Proszę Was bardo o jakąkolwiek opinię na ten temat, czytam już od pewnego czasu artykuły, opinie,forum,ale zawsze to lepiej jak ktoś się wypowie na ten temat.
Pozdrawiam Bartosz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2013, 11:42
Posty: 17
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3. 1.6 diesel. 110km
rok 2005

Postprzez SVVR » 7 mar 2017, 17:34

Na taką eksploatację lepsza benzyna, szybciej się grzeje i dogrzewa wnętrze, jak sam piszesz mniej awaryjna i do tego wskazany automat dla komfortu :) (ja takiego mam) i jest ok.
Jak koszt eksploatacji-spalanie przeraża to LPG i do przodu (automaty występowały tylko z silnikiem na pośrednim wtrysku więc LPG podchodzi bez problemu i jest w przystępnej cenie), spalanie LPG realne około 10 mieszana eksploatacja, i coś tam benzyny ( u mnie 100 zł na 3-4 miesiące).
Początkujący
 
Od: 26 cze 2016, 11:01
Posty: 22 (0/2)
Auto: 3 BL 2.0 Automat HB

Postprzez jokerkr » 7 mar 2017, 17:46

Dzięki za odpowiedź,masz jakieś problemy z instalację gazową?Jaki koszt instalacji pod ten silnik?
Myślałem nad automatem , jedynie ciężko znaleźć taki model.A Jak z dynamiką przy automacie?
Sory że tak zasypałem pytaniami;–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2013, 11:42
Posty: 17
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3. 1.6 diesel. 110km
rok 2005

Postprzez SVVR » 7 mar 2017, 17:58

Z instalacją ZERO problemów, z autem też, zakupiony został z przebiegiem 58 tyś teraz ma 64 tyś.
Instalacja BRC koszt coś około 2800 zł +–.
Dynamika jest ok, żona jeździ i nie narzeka.. :) auto lekkie (w miare) więc jest ok.
Kurde ciężko opisać dynamikę auta-każdy ma inne oczekiwania :|
Jest możliwość zmiany biegów ręcznie (działa to poprawnie i przydaje się przy wyprzedzaniu).
Początkujący
 
Od: 26 cze 2016, 11:01
Posty: 22 (0/2)
Auto: 3 BL 2.0 Automat HB

Postprzez Norreca » 9 mar 2017, 09:51

Diesel nie ma zadnych problemow :) ale jezeli nie bedzie tras poza miasto w okolo 50/50 (gdzie 100 to pelen bak) to sie pojawia predzej czy pozniej.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez jokerkr » 9 mar 2017, 12:54

Dzięki za odpowiedź SVVR.
Rozważam opcję gazu,choć wybór 2.0 pod gaz marny,a 1.6 nie kupię bo się zamęczę :) Chciałbym wersję mazdy z nagłośnieniem bose, i zastanawiam się co z subwooferem który jest w miejscu gdzie trafi budla z gazem, hmm ...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2013, 11:42
Posty: 17
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3. 1.6 diesel. 110km
rok 2005

Postprzez Artanis02 » 12 mar 2017, 14:21

Spalanie w mieście silnika 2.0 to dość słaba strona, mi wyszło 11L/100 w korkach, przed wjechaniem do miasta 7,5L – irytujące.

Silnik 1.6 będzie Ci więcej palił na dłuższych dystansach, ponieważ ma 5-cio biegową skrzynię. Znajomy przy 140km/h ma jakieś 4 tyś obrotów.

Nie mam natomiast doświadczenia z systemem I-Stop (skoro dużo będziesz jeździł po mieście to mógłby być przydatny), gdyż w moim egzemplarzu mam awarię, od kiedy kupiłem – podobno częsta sprawa. Do tego dochodzi cała kontrowersja tej technologii.

Mam 69 tyś. przebiegu i nie ma żadnych oznak/przedsmaków awarii.

System BOSE występuje m.in. w wersji Sport, która jest spotykana tylko z silnikiem 2.0 – czy znajdziesz BOSE w egzemplarzu z jednostką 1.6 – nie wiem. Polecam natomiast szukać z dostępem bezkluczykowym (a co za tym idzie z przyciskiem do odpalania silnika) oraz skrętnymi ksenonami – świetnie się sprawuje. Sprawdzaj też czy tyle światła są ledowe.

Pomimo tego, że nawigacja (ta z malutkim ekranem) w tym modelu jest tragiczna to i tak polecam kupić egzemplarz z nawigacją – dostajemy wtedy kolorowy, bardziej czytelny wyświetlacz pokazujący informacje o spalaniu, ustawieniach, muzyce itd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2017, 13:23
Posty: 113 (4/4)
Auto: Mazda3 BL 2009 2.0 151KM

Postprzez twardy103 » 12 mar 2017, 18:45

Artanis02 napisał(a):Spalanie w mieście silnika 2.0 to dość słaba strona, mi wyszło 11L/100 w korkach, przed wjechaniem do miasta 7,5L – irytujące.


Mogę potwierdzić w miarę spalanie :) W swoim wątku mam zamieszczony wykres spalania w zależności od średniej prędkości. W mojej opinii ten silnik nie pali dużo. W mieście – wiadomo, to 2.0 a nie 1.6, więc musi spalić. W trasie pali mniej niż 1.6. KMBak pokazywał ile paliła jego 1.6.
Ja bym brał 2.0 z DISI w wersji SPORT (sam taką mam) :)
Co dla mnie jest super z wyposażenia:
– ksenony skrętne
– podgrzewana przednia szyba
– audio BOSE (nie gra wyśmienicie ale jak dla mnie wystarczy)
– czujnik martwego pola
– 6 bieg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Artanis02 » 12 mar 2017, 23:10

twardy103 napisał(a):
Artanis02 napisał(a):Spalanie w mieście silnika 2.0 to dość słaba strona, mi wyszło 11L/100 w korkach, przed wjechaniem do miasta 7,5L – irytujące.


Mogę potwierdzić w miarę spalanie :) W swoim wątku mam zamieszczony wykres spalania w zależności od średniej prędkości. W mojej opinii ten silnik nie pali dużo. W mieście – wiadomo, to 2.0 a nie 1.6, więc musi spalić. W trasie pali mniej niż 1.6. KMBak pokazywał ile paliła jego 1.6.
Ja bym brał 2.0 z DISI w wersji SPORT (sam taką mam) :)
Co dla mnie jest super z wyposażenia:
– ksenony skrętne
– podgrzewana przednia szyba
– audio BOSE (nie gra wyśmienicie ale jak dla mnie wystarczy)
– czujnik martwego pola
– 6 bieg


Do tego grzane fotele <3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2017, 13:23
Posty: 113 (4/4)
Auto: Mazda3 BL 2009 2.0 151KM

Postprzez twardy103 » 13 mar 2017, 14:27

Artanis02 napisał(a):Do tego grzane fotele <3


To też – super sprawa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez mysiak » 13 mar 2017, 17:07

Grzane fotele to i w 1.6 benzynie uświadczysz bez łaski :D
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez rav 75 » 13 mar 2017, 18:53

Tak samo ogrzewana przednia szyba,RVM,Bose – w 1.6 mam. A ze spalaniem... Mnie na autostradzie paliła 6,odejście podobne jak GH 2.0.
rav 75
 

Postprzez Artanis02 » 13 mar 2017, 20:42

rav 75 napisał(a):Tak samo ogrzewana przednia szyba,RVM,Bose – w 1.6 mam. A ze spalaniem... Mnie na autostradzie paliła 6,odejście podobne jak GH 2.0.


Wszystko zależy od prędkości :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2017, 13:23
Posty: 113 (4/4)
Auto: Mazda3 BL 2009 2.0 151KM

Postprzez jokerkr » 13 mar 2017, 23:09

Czyli mam się liczyć ze spalaniem w mieście (Kraków) około 11 litrów.80% to właśnie miasto.Kusi mnie silnik 2.0 151 ;–)Do tego wersja sport hmm, [tiiit]:–)System start/stop nic nie zmniejsza spalania w korkach?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2013, 11:42
Posty: 17
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3. 1.6 diesel. 110km
rok 2005

Postprzez rav 75 » 14 mar 2017, 07:38

Artanis02 napisał(a):
Wszystko zależy od prędkości :)


Tempomat,ustawione 140,lato,trasa A1.
Zmierzone spalanie na podstawie dystrybutora.
rav 75
 

Postprzez Dominik90 » 4 kwi 2017, 20:13

Hej,
pozwólcie, że się podepnę pod temat. Byłem dzisiaj oglądać jedną trójeczkę BL, z 2011 r. po FL.
Auto kupione w salonie, potem zwrócone w rozliczeniu. Nie umiem się doszukać zdjęć, czy ten baranek co jest na progach jest też na kawałku dolnej części drzwi?
Prawda była taka, że auto nie było idealnie czyste, ale nie umiałem się go z jednej strony doszukać, miałem wrażenie, że drzwi są do samego dołu gładkie. Jeszcze tak jakby.... nie wiem czy to można nazwać zaciekiem. Ale coś podobnego na progu. Nie wiem czy wyszło by tak z fabryki...
Dodatkowo pomiary miernikiem grubości lakieru, co prawda takie pobieżne, nie co parę cm ale w dobrych kilku punktach na elemencie. Całe auto praktycznie w granicach 60-80 mikronów, a jedna strona. właśnie te drzwi bez baranka, 110-130 mikronów. Oczywiście kwestia uzasadniająca, że z lewej strony musiała być polerka i dlatego jest mniej. Ale prędzej podejrzewam, że coś było robione tam gdzie nie ma tego delikatnego baranka na drzwiach i jest grubszy lakier. Bo i baranek i grubość lakieru wydaje mi się, że powinna być symetryczna :)
Najbardziej mi chodzi jak jest z tym barankiem na progu i drzwiach w modelu BL. I chyba, że ktoś wie jak z grubością lakieru. Bo w nowych czytałem, że zdarza się 110-120 mikronów. A w BL?
Początkujący
 
Od: 28 lut 2016, 18:25
Posty: 11
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT

Postprzez rav 75 » 4 kwi 2017, 20:48

Na BM też jest wspomniana mastyka (baranek), powłoka lakieru mieści się w przedziale 110-120 mq,na mastyce 200 mq. Gładkość dolnej części drzwi może świadczyć o naprawie/wymianie.
rav 75
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323