Strona 7 z 7

Re: Płyny, filtry i części eksploatacyjne – zamienniki oryginałów

PostNapisane: 2 sty 2015, 14:04
przez artur1980
Witam.
Mazda 3 BL sedan posiadam nastepujacy filtr powietrza zamontowany w serwisie mazda:
LF5013Z40 na paragonie opis mazda 5
Jestem przed wymianą i też mam problem ze znalezieniem zamiennnika.

Re: Płyny, filtry i części eksploatacyjne – zamienniki oryginałów

PostNapisane: 3 sty 2015, 14:41
przez ZOOMik
Np.
Mann C2841
Knecht LX1688
Filtron AP113/2

PostNapisane: 21 lut 2015, 19:47
przez kudlatypawelek
Witam,

chciałem zapytać jakiego Motula byście polecili do 2.0 NA 151KM. Czy lepkość 5W40 będzie okej, czy powinienem szukać czegoś 5W30?. Hamulce też chyba będzi trzeba wymienić. Czy płyn hamulcowy MOTUL RBF 660 FACTORY LINE się nada i co wlać do chłodnicy?

Re: Płyny, filtry i części eksploatacyjne – zamienniki oryginałów

PostNapisane: 23 lut 2015, 13:54
przez ZOOMik
Cześć,

Olej:
MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W-30
Płyn hamulcowy:
Ten Motul nada się
Płyn chłodniczy:
Za wcześnie na wymianę – w 3BL trwałość fabrycznego płynu FL22 to 10lat/192kkm

Re: Płyny, filtry i części eksploatacyjne – zamienniki oryginałów

PostNapisane: 23 lut 2015, 19:04
przez kudlatypawelek
Z ciekawości zapytam czemu właśnie ECO-NERGY. Porównując ceny jest jednym z droższych olei serii 8100. W bokserze mam zalanego X-Cess 8100 5W40, bo chciałem mieć trochę większą lepkość przy wysokich temperaturach. Nie mógłbym użyć również tego oleju w Mazdzie?

Re: Płyny, filtry i części eksploatacyjne – zamienniki oryginałów

PostNapisane: 24 lut 2015, 00:28
przez ZOOMik
Dlatego, że producent do tego silnika przewidział olej o lepkości 5W30 a ww. z oferty Motula, moim zdaniem, jest najbardziej odpowiedni. Oczywiście, jeśli chcesz to możesz zastosować wg własnego uznania inny, np. ten X-cess. Jak różne „wizje” miewają na ten temat ludzie, dowiesz się czytając tę „telenowelę”: viewtopic.php?f=329&t=128239…o ile dasz radę <lol>

Re: Płyny, filtry i części eksploatacyjne – zamienniki oryginałów

PostNapisane: 23 mar 2016, 23:34
przez GoldeNx3
Witam, przepraszam za lekki odkop ale w końcu sie pogubiłem. Do Diesla 1.6 / 109km jaki w końcu ten olej? Bo mam Castrol Edge 5w30 w domu, leży nie otwarty ale nic nie wiem o nim czy sie nadaje do tego silnika. Wlać Dexelie, tego Castrola czy może cos innego? Total 5w30?

PostNapisane: 23 mar 2016, 23:48
przez e-tomek
Przecież to nie tylko chodzi o lepkość, musisz także sprawdzić jakie klasy jakościowe musi spełniać olej do Twojego samochodu (silnika).

Re: Płyny, filtry i części eksploatacyjne – zamienniki oryginałów

PostNapisane: 24 mar 2016, 00:06
przez GoldeNx3
Mam klasy jakościowe:

5W30, API CD/CE/CF-4, ACEA B3/B4

Tylko nie wiem które oleje to spełniają

Re: Płyny, filtry i części eksploatacyjne – zamienniki oryginałów

PostNapisane: 24 mar 2016, 00:40
przez e-tomek
Spełniają te, które mają taki opis, przy czym poczytaj o klasach jakości, np.:
http://xn--paneta-3db.pl/index.php/klas ... 8df64e50d8
bo to nie chodzi o to, że Twój olej ma mieć dokładnie te wszystkie oznaczenia.

PostNapisane: 28 mar 2016, 23:06
przez ZOOMik
GoldeNx3 napisał(a):Witam, przepraszam za lekki odkop ale w końcu sie pogubiłem. Do Diesla 1.6 / 109km jaki w końcu ten olej? Bo mam Castrol Edge 5w30 w domu, leży nie otwarty ale nic nie wiem o nim czy sie nadaje do tego silnika. Wlać Dexelie, tego Castrola czy może cos innego? Total 5w30?

<czytaj>
viewtopic.php?f=474&t=176629

Re: Płyny, filtry i części eksploatacyjne – zamienniki oryginałów

PostNapisane: 12 kwi 2016, 17:13
przez tomeq83
Niedługo stuknie 100tys km.

Według książki trzeba by wymienić olej w skrzyni biegów.

Jaki olej byście polecili po za ASO. Według książki ma być API GL-4 i wchodzi 2,9l.

Ktoś wymieniał we własnym zakresie? W ASO koszt to ok. 300zł brutto z robocizną.

PostNapisane: 12 kwi 2016, 22:33
przez e-tomek
Pamiętaj żeby był pełny syntetyk.

Re: Płyny, filtry i części eksploatacyjne – zamienniki oryginałów

PostNapisane: 10 maja 2016, 06:48
przez ragun
TAK JAK NAPISAŁ tomeq83

przy przeglądzie po 7-dmym roku lub 100 000km powiedzieli mi, że trzeba wymienić olej w skrzyni biegów ale na jaki? niby na wycenie mam BV 75w80 B czyli taki jak w PSA a w internecie znalazłem, że API GL-5, SAE 75W90 więc jaki i ile 2,9l? ew jaki zaleca producent oraz jaki zamiennik najlepiej stosować bo BV 75w80 znalazłem tylko citroena Mobil i Total

może warto było by dodać to do FAQ do jakiego silnika jaki olej do skrzyni biegów i co ile czasu bądź co ile lat.

PostNapisane: 16 maja 2016, 22:53
przez KMBak
Można – tylko muszę mieć rzetelną listę, bo wiedzy mi brak w tym zakresie. I raczej dla 3-jek już jej nie poszerzę własnym doświadczeniem. :]

Re: Płyny, filtry i części eksploatacyjne – zamienniki oryginałów

PostNapisane: 26 sty 2017, 16:09
przez maestro
Odkopuję temat, ponieważ przyszła chwila na wymianę amortyzatorów tył do BLki :)

Co i jakiej firmy polecicie ?


Czy "Amortyzatory oraz zestaw osłon i odbojów firmy KAYABA 2x 343413 i 910099" to dobry zestaw ?

Re: Płyny, filtry i części eksploatacyjne – zamienniki oryginałów

PostNapisane: 14 lip 2017, 14:11
przez ckodckod123
jakie amory na tył mazda 3 bl 2013 chodzi mi o jakosc-cena

Dopisano 14 lip 2017, 13:12:

i jakie filty oleju klimy i powietrza dac równiez stosunek jakość cena

PostNapisane: 23 lis 2017, 22:05
przez shadar_l
Jakieś 2 lata temu zmieniłem amortyzatory [jakie?] na Kayaba nr. 343413. Różnicy między oryginałem nie zauważyłem, jak było twardo tak jest ;)

Re: Płyny, filtry i części eksploatacyjne – zamienniki oryginałów

PostNapisane: 31 sty 2018, 06:54
przez rav 75
Odkopuję temat. Wczoraj odebrałem auto od mechanika,bardzo narzekał na filtry Knechta,podobno w tej chwili nawet Filtron jest lepszy. Mowa oczywiście o filtrze oleju i paliwa (silnik Y6).

Re: Płyny, filtry i części eksploatacyjne – zamienniki oryginałów

PostNapisane: 1 lut 2018, 00:09
przez Artanis02
Ja w 2.0 151 KM wymieniałem na Knecht OC466 – wszystko ok.