Płyny, filtry i części eksploatacyjne – zamienniki oryginałów
witam
Jki filtr oleju,powietrza do Mazdy 3 bl, 2012, 2.0,165km, automat, skayactiv wersja amerykanska .Byłem w jednym ze sklepów to niestety nie wiedzieli jaki mi dobrać-kazali wykrecic i wtedy moze cos dobiorą .Z tego co juz doczytałem to moze bedzie pasował od cx-5 bo ponoć na europe był dawany ten sam silnik co w trójce w stanach ?
Jki filtr oleju,powietrza do Mazdy 3 bl, 2012, 2.0,165km, automat, skayactiv wersja amerykanska .Byłem w jednym ze sklepów to niestety nie wiedzieli jaki mi dobrać-kazali wykrecic i wtedy moze cos dobiorą .Z tego co juz doczytałem to moze bedzie pasował od cx-5 bo ponoć na europe był dawany ten sam silnik co w trójce w stanach ?
- Od: 13 sty 2014, 15:48
- Posty: 17
- Auto: mazda 3 bl 2.0 benzyna,AT,skayactive
do tej pory jak miałem auto to filtr oleju był u góry tu jest na dole .Zagladałem pod i widzę dwie miski .Przy jednej jest filtr a na drugiej jest to chyba korek spustowy .Wystarczy że jak spuszczę olej przez filtr czy może trzeba na tej "drugiej misce wykręcić korek ?
- Od: 13 sty 2014, 15:48
- Posty: 17
- Auto: mazda 3 bl 2.0 benzyna,AT,skayactive
Witam,
Wczoraj kupiłem olej silnikowy do mojej Mazdy z silnikiem Y6. Sprzedawca poradził mi żebym wziął Mobila 1 ESP Formula 5W30. Wszystko fajnie, ale dzisiaj już nie jestem do niego przekonany ze względu że klasy lepkościowe/jakościowe bardziej mi pasują do silnia R2 z DPF. Stąd moje pytanie. Czy jest sens zalewania mojego silnika tym olejem? I czy nie będzie miał jakiegoś negatywnego wpływu na jego pracę?
Z góry dzięki za porady!
Link do specyfikacji oleju poniżej:
http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/c ... 5w30.aspx#
pzdr
Wczoraj kupiłem olej silnikowy do mojej Mazdy z silnikiem Y6. Sprzedawca poradził mi żebym wziął Mobila 1 ESP Formula 5W30. Wszystko fajnie, ale dzisiaj już nie jestem do niego przekonany ze względu że klasy lepkościowe/jakościowe bardziej mi pasują do silnia R2 z DPF. Stąd moje pytanie. Czy jest sens zalewania mojego silnika tym olejem? I czy nie będzie miał jakiegoś negatywnego wpływu na jego pracę?
Z góry dzięki za porady!
Link do specyfikacji oleju poniżej:
http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/c ... 5w30.aspx#
pzdr
-
Groszek
Witaj,
Ten silnik, jak zapewne wiesz, nie jest konstrukcją Mazdy a francuskiego koncernu PSA. Ciekawostką jest, że każdy producent, który instalował go do swoich aut w kwestii doboru oleju sugeruje coś innego. I tak, Mazda zaleca do niego olej o specyfikacji SAE 5W30, API CD/CE/CF-4, ACEA B3/B4. Jak widać mimo istnienia filtra cząstek stałych (FAP) nie wymaga normy Cx. Podobne stanowisko zajmuje Volvo oraz Ford, które także z tych silników korzystają, z tą jednak różnicą, że wg nich olej ma być „paliwooszczędny” z obniżonym HTHS, tj. A5/B5. Jeszcze inaczej zapatruje się na sprawę współkonstruktor silnika, czyli Peugot, który to rekomenduje olej SAE 5W30 C2 i oczywiście najlepiej Total.
Jak to rozumieć i traktować?! Jak kto chce W praktyce każda z tych propozycji ani silnika ani filtra cząstek stałych przedwcześnie nie wykończy o czym świadczą chociażby relacje użytkowników. Teoretycznie, najbardziej uzasadniona z technicznego punktu widzenia wydaje się być ta ostatnia "propozycja". Nie tylko dlatego, że to konstruktor wie najlepiej co dla jego silnika najlepsze, lecz po prostu każdy motor wyposażony w DPF/FAP powinien dla „ochrony” tego filtra pracować na oleju o obniżonej zawartości popiołów.
Odpowiadając konkretnie na Twoje pytanie: tak, możesz zalać silnik tym Mobilem.
Poniżej masz jeszcze linka do dyskusji na ten temat w dziale 3BK (ten sam silnik)
viewtopic.php?f=469&t=151696
Ten silnik, jak zapewne wiesz, nie jest konstrukcją Mazdy a francuskiego koncernu PSA. Ciekawostką jest, że każdy producent, który instalował go do swoich aut w kwestii doboru oleju sugeruje coś innego. I tak, Mazda zaleca do niego olej o specyfikacji SAE 5W30, API CD/CE/CF-4, ACEA B3/B4. Jak widać mimo istnienia filtra cząstek stałych (FAP) nie wymaga normy Cx. Podobne stanowisko zajmuje Volvo oraz Ford, które także z tych silników korzystają, z tą jednak różnicą, że wg nich olej ma być „paliwooszczędny” z obniżonym HTHS, tj. A5/B5. Jeszcze inaczej zapatruje się na sprawę współkonstruktor silnika, czyli Peugot, który to rekomenduje olej SAE 5W30 C2 i oczywiście najlepiej Total.
Jak to rozumieć i traktować?! Jak kto chce W praktyce każda z tych propozycji ani silnika ani filtra cząstek stałych przedwcześnie nie wykończy o czym świadczą chociażby relacje użytkowników. Teoretycznie, najbardziej uzasadniona z technicznego punktu widzenia wydaje się być ta ostatnia "propozycja". Nie tylko dlatego, że to konstruktor wie najlepiej co dla jego silnika najlepsze, lecz po prostu każdy motor wyposażony w DPF/FAP powinien dla „ochrony” tego filtra pracować na oleju o obniżonej zawartości popiołów.
Odpowiadając konkretnie na Twoje pytanie: tak, możesz zalać silnik tym Mobilem.
Poniżej masz jeszcze linka do dyskusji na ten temat w dziale 3BK (ten sam silnik)
viewtopic.php?f=469&t=151696
Osobiście poleciłbym zestaw (poduszka+łożysko):
SNR KB652.13 – cena ok. 90 zł
Niska cena a zważywszy na producenta, jakość powinna być dobra.
Jeśli może być drożej (ok. 2x) to analogicznie:
SACHS 802 576 (802 575+801 041)
LEMFÖRDER 35914 01 (35913 01+34077 01)
SNR KB652.13 – cena ok. 90 zł
Niska cena a zważywszy na producenta, jakość powinna być dobra.
Jeśli może być drożej (ok. 2x) to analogicznie:
SACHS 802 576 (802 575+801 041)
LEMFÖRDER 35914 01 (35913 01+34077 01)
Chciałbym się podzielić spostrzeżeniami w związku z problemami jakie miałem przy zakupie filtra powietrza do Mazdy 3 BL z silnikiem2.0 MZR DISI i-stop 151 KM. Większość wyszukiwarek części do samochodów mylnie wskazuje ten filtr, i w rzeczywistośći dostajemy filtr do silnika 2.0 MZR 150 KM, który jest szerszy i nie pasuje.Wymiary A-276 B-187 H-53.Do silnika2.0 MZR DISI i-stop 151 KM potrzeba nam A-276 B-162 H-53.Bazpieczniej jest szukać filtra do Mazdy CX7 2.2 MZR-CD 173KM 10/09 który jest taki sam.
Numer oryginalny filtra:
Mazda LFBL13Z40
Pasują:
FILTRON AP 113/4
PURFLUX A1472
oraz ten ze zdjęcia
Numer oryginalny filtra:
Mazda LFBL13Z40
Pasują:
FILTRON AP 113/4
PURFLUX A1472
oraz ten ze zdjęcia
- Od: 24 sty 2008, 13:42
- Posty: 82
- Skąd: Warszawa
- Auto: Jest Mazda 3 BL 2.0 MZR DISI i-Stop HB '11 Gunmetal Blue Mica
Była Mazda 6 GG CiDT 2.0 '05 Black Mica
Dzięki, ale trzeba było na forum zapytać lub poszukać to nie miałbyś problemu
Pasuje więcej modeli niż te, które wymieniłeś. W FAQ celowo umieściłem tylko Filtrona, jako kompromis marka/jakość/cena, ponieważ nie widzę sensu przepłacać, ale też nie polecam przesadnie oszczędzać, jeśli chodzi o filtr powietrza. W przypadku 2.0 DISI oznacza to w praktyce rezygnację z zamienników, bo dostępne dla tego silnika, uznanych producentów są droższe niż oryginał (jak ten Purflux), z kolei zakładania tańszych, wątpliwej jakości nie jestem zwolennikiem. Osobiście bazuję na oryginale (78 zł).
Pasuje więcej modeli niż te, które wymieniłeś. W FAQ celowo umieściłem tylko Filtrona, jako kompromis marka/jakość/cena, ponieważ nie widzę sensu przepłacać, ale też nie polecam przesadnie oszczędzać, jeśli chodzi o filtr powietrza. W przypadku 2.0 DISI oznacza to w praktyce rezygnację z zamienników, bo dostępne dla tego silnika, uznanych producentów są droższe niż oryginał (jak ten Purflux), z kolei zakładania tańszych, wątpliwej jakości nie jestem zwolennikiem. Osobiście bazuję na oryginale (78 zł).
ZOOMik napisał(a):Dzięki, ale trzeba było na forum zapytać lub poszukać to nie miałbyś problemu
Pasuje więcej modeli niż te, które wymieniłeś. W FAQ celowo umieściłem tylko Filtrona, jako kompromis marka/jakość/cena, ponieważ nie widzę sensu przepłacać, ale też nie polecam przesadnie oszczędzać, jeśli chodzi o filtr powietrza. W przypadku 2.0 DISI oznacza to w praktyce rezygnację z zamienników, bo dostępne dla tego silnika, uznanych producentów są droższe niż oryginał (jak ten Purflux), z kolei zakładania tańszych, wątpliwej jakości nie jestem zwolennikiem. Osobiście bazuję na oryginale (78 zł).
Masz rację są droższe, ale chodziło mi przede wszystkim o to żeby uczulić kupujących na własną rękę że wyszukiwarki i sklepy stacjonarne nie radzą sobie z tematem i trzeba być wyczulonym o co się pyta bo rezultat może być odmienny od oczekiwań i dostaje się filtr nie do tego silnika co trzeba, co sam sprawdziłem na własnej skórze dwukrotnie, raz na Allegro, dwa w sklepie stacjonarnym z częścimi do samochodów japońskich .
- Od: 24 sty 2008, 13:42
- Posty: 82
- Skąd: Warszawa
- Auto: Jest Mazda 3 BL 2.0 MZR DISI i-Stop HB '11 Gunmetal Blue Mica
Była Mazda 6 GG CiDT 2.0 '05 Black Mica
To prawda, większość wyszukiwarek/sprzedawców źle dobiera filtr powietrza do tej wersji silnikowej – pisałem już o tym, ale w innym miejscu. Szkoda, że na własnej skórze musiałeś się o tym przekonać. FAQ powstało, m.in. właśnie po to, aby podobnych sytuacji uniknąć podpowiadając sprawdzone i możliwie najbardziej optymalne rozwiązania. Dzięki za uwagi – dodamy stosowną adnotację dla tych, którzy mimo wszystko „szukają na własną rękę”.
Witam wszystkich.
Chciałbym się podzielić informacją na temat akumulatorów,jeśli ktoś ma problem z zakupem do silników z i-stop to polecam sklep w Warszawie firmy Yuasa na Jana Kazimierza 61.Akumulator typ YBX 3009 cena u nich to 200 zł (wczoraj kupowalem),a w serwisie będzie dostępny za kilka dni za cenę 379 zł.Mają duży wybór do samochodów japońskich.
Pozdrawiam.
Chciałbym się podzielić informacją na temat akumulatorów,jeśli ktoś ma problem z zakupem do silników z i-stop to polecam sklep w Warszawie firmy Yuasa na Jana Kazimierza 61.Akumulator typ YBX 3009 cena u nich to 200 zł (wczoraj kupowalem),a w serwisie będzie dostępny za kilka dni za cenę 379 zł.Mają duży wybór do samochodów japońskich.
Pozdrawiam.
- Od: 20 lut 2013, 13:01
- Posty: 10
- Auto: Mazda3sport 2.0 BL 2009r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości