Płyny, filtry i części eksploatacyjne – zamienniki oryginałów

Mazda3 2008–2013

Postprzez ZOOMik » 21 sty 2014, 22:31

Obie baterie są jednakowe (mają płaską pokrywę) – zasugerowałeś się zdjęciem w sklepie a ono nie przedstawia akumulatora YBX3009 :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Ścibi85 » 23 sty 2014, 22:36

Mój pasuje i działa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez pawelek23 » 11 mar 2014, 10:28

witam

Jki filtr oleju,powietrza do Mazdy 3 bl, 2012, 2.0,165km, automat, skayactiv wersja amerykanska .Byłem w jednym ze sklepów to niestety nie wiedzieli jaki mi dobrać-kazali wykrecic i wtedy moze cos dobiorą .Z tego co juz doczytałem to moze bedzie pasował od cx-5 bo ponoć na europe był dawany ten sam silnik co w trójce w stanach ?
Początkujący
 
Od: 13 sty 2014, 15:48
Posty: 17
Auto: mazda 3 bl 2.0 benzyna,AT,skayactive

Postprzez ZOOMik » 11 mar 2014, 12:27

Cześć,
Tak, filtr oleju potrzebujesz taki jak do CX-5 i 6GJ.
Nr oryginału: PE0114302
Z zamienników: Knecht OC1183
Ceny obydwu podobne –ok. 40 zł
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez pawelek23 » 11 mar 2014, 16:39

ok dziekuję :)

to jeszcze pytanie o olej do skrzyni i czy wymieniac jak tak to jaki i czy samemu mozna brać sie za to ,czy moze jest to bardziej skomplikowana operacja i lepiej jechac do serwisu ?
Początkujący
 
Od: 13 sty 2014, 15:48
Posty: 17
Auto: mazda 3 bl 2.0 benzyna,AT,skayactive

Postprzez ZOOMik » 11 mar 2014, 19:34

W tej nowej AT Mazda nie przewiduje wymiany płynu ATF/filtra – skrzynia ma być bezobsługowa :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez pawelek23 » 13 mar 2014, 09:55

.Czy to normalne ,że rano (dzis koło 0 C) w zbiorniczku od wspomagania jest mniej płynu tak gdzies centymetr od MAX niż jak sie rozgrzeje silnik ?
Początkujący
 
Od: 13 sty 2014, 15:48
Posty: 17
Auto: mazda 3 bl 2.0 benzyna,AT,skayactive

Postprzez ZOOMik » 13 mar 2014, 12:42

Normalne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez pawelek23 » 16 mar 2014, 20:56

do tej pory jak miałem auto to filtr oleju był u góry tu jest na dole .Zagladałem pod i widzę dwie miski :| .Przy jednej jest filtr a na drugiej jest to chyba korek spustowy .Wystarczy że jak spuszczę olej przez filtr czy może trzeba na tej "drugiej misce wykręcić korek ?
Początkujący
 
Od: 13 sty 2014, 15:48
Posty: 17
Auto: mazda 3 bl 2.0 benzyna,AT,skayactive

Postprzez ZOOMik » 17 mar 2014, 10:48

To powinno rozwiać Twoje wątpliwości... :)

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Groszek » 28 mar 2014, 10:34

Witam,
Wczoraj kupiłem olej silnikowy do mojej Mazdy z silnikiem Y6. Sprzedawca poradził mi żebym wziął Mobila 1 ESP Formula 5W30. Wszystko fajnie, ale dzisiaj już nie jestem do niego przekonany ze względu że klasy lepkościowe/jakościowe bardziej mi pasują do silnia R2 z DPF. Stąd moje pytanie. Czy jest sens zalewania mojego silnika tym olejem? I czy nie będzie miał jakiegoś negatywnego wpływu na jego pracę?
Z góry dzięki za porady!

Link do specyfikacji oleju poniżej:
http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/c ... 5w30.aspx#

pzdr
Groszek
 

Postprzez ZOOMik » 31 mar 2014, 12:16

Witaj,
Ten silnik, jak zapewne wiesz, nie jest konstrukcją Mazdy a francuskiego koncernu PSA. Ciekawostką jest, że każdy producent, który instalował go do swoich aut w kwestii doboru oleju sugeruje coś innego. I tak, Mazda zaleca do niego olej o specyfikacji SAE 5W30, API CD/CE/CF-4, ACEA B3/B4. Jak widać mimo istnienia filtra cząstek stałych (FAP) nie wymaga normy Cx. Podobne stanowisko zajmuje Volvo oraz Ford, które także z tych silników korzystają, z tą jednak różnicą, że wg nich olej ma być „paliwooszczędny” z obniżonym HTHS, tj. A5/B5. Jeszcze inaczej zapatruje się na sprawę współkonstruktor silnika, czyli Peugot, który to rekomenduje olej SAE 5W30 C2 i oczywiście najlepiej Total.
Jak to rozumieć i traktować?! Jak kto chce ;) W praktyce każda z tych propozycji ani silnika ani filtra cząstek stałych przedwcześnie nie wykończy o czym świadczą chociażby relacje użytkowników. Teoretycznie, najbardziej uzasadniona z technicznego punktu widzenia wydaje się być ta ostatnia "propozycja". Nie tylko dlatego, że to konstruktor wie najlepiej co dla jego silnika najlepsze, lecz po prostu każdy motor wyposażony w DPF/FAP powinien dla „ochrony” tego filtra pracować na oleju o obniżonej zawartości popiołów.
Odpowiadając konkretnie na Twoje pytanie: tak, możesz zalać silnik tym Mobilem.
Poniżej masz jeszcze linka do dyskusji na ten temat w dziale 3BK (ten sam silnik)
viewtopic.php?f=469&t=151696
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Groszek » 2 kwi 2014, 16:00

Dzięki ZOOMik za konkretną odpowiedź ;) pzdr
Groszek
 

Postprzez maestro » 16 kwi 2014, 10:00

Poszukuję zamiennika/odpowiednika do poduszki kolumny McPerson z łożyskami przód do diesel 2.2 MZR-CD 150KM hatchback 2009r.
Co polecicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez ZOOMik » 16 kwi 2014, 17:32

Osobiście poleciłbym zestaw (poduszka+łożysko):
SNR KB652.13 – cena ok. 90 zł
Niska cena a zważywszy na producenta, jakość powinna być dobra.

Jeśli może być drożej (ok. 2x) to analogicznie:
SACHS 802 576 (802 575+801 041)
LEMFÖRDER 35914 01 (35913 01+34077 01)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez quzio » 14 maja 2014, 11:14

Chciałbym się podzielić spostrzeżeniami w związku z problemami jakie miałem przy zakupie filtra powietrza do Mazdy 3 BL z silnikiem2.0 MZR DISI i-stop 151 KM. Większość wyszukiwarek części do samochodów mylnie wskazuje ten filtr, i w rzeczywistośći dostajemy filtr do silnika 2.0 MZR 150 KM, który jest szerszy i nie pasuje.Wymiary A-276 B-187 H-53.Do silnika2.0 MZR DISI i-stop 151 KM potrzeba nam A-276 B-162 H-53.Bazpieczniej jest szukać filtra do Mazdy CX7 2.2 MZR-CD 173KM 10/09 który jest taki sam.
Numer oryginalny filtra:
Mazda LFBL13Z40
Pasują:
FILTRON AP 113/4
PURFLUX A1472
oraz ten ze zdjęcia
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 13:42
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Auto: Jest Mazda 3 BL 2.0 MZR DISI i-Stop HB '11 Gunmetal Blue Mica
Była Mazda 6 GG CiDT 2.0 '05 Black Mica

Postprzez ZOOMik » 14 maja 2014, 18:59

Dzięki, ale trzeba było na forum zapytać lub poszukać to nie miałbyś problemu ;)
Pasuje więcej modeli niż te, które wymieniłeś. W FAQ celowo umieściłem tylko Filtrona, jako kompromis marka/jakość/cena, ponieważ nie widzę sensu przepłacać, ale też nie polecam przesadnie oszczędzać, jeśli chodzi o filtr powietrza. W przypadku 2.0 DISI oznacza to w praktyce rezygnację z zamienników, bo dostępne dla tego silnika, uznanych producentów są droższe niż oryginał (jak ten Purflux), z kolei zakładania tańszych, wątpliwej jakości nie jestem zwolennikiem. Osobiście bazuję na oryginale (78 zł).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez quzio » 14 maja 2014, 22:00

ZOOMik napisał(a):Dzięki, ale trzeba było na forum zapytać lub poszukać to nie miałbyś problemu ;)
Pasuje więcej modeli niż te, które wymieniłeś. W FAQ celowo umieściłem tylko Filtrona, jako kompromis marka/jakość/cena, ponieważ nie widzę sensu przepłacać, ale też nie polecam przesadnie oszczędzać, jeśli chodzi o filtr powietrza. W przypadku 2.0 DISI oznacza to w praktyce rezygnację z zamienników, bo dostępne dla tego silnika, uznanych producentów są droższe niż oryginał (jak ten Purflux), z kolei zakładania tańszych, wątpliwej jakości nie jestem zwolennikiem. Osobiście bazuję na oryginale (78 zł).

Masz rację są droższe, ale chodziło mi przede wszystkim o to żeby uczulić kupujących na własną rękę że wyszukiwarki i sklepy stacjonarne nie radzą sobie z tematem i trzeba być wyczulonym o co się pyta bo rezultat może być odmienny od oczekiwań i dostaje się filtr nie do tego silnika co trzeba, co sam sprawdziłem na własnej skórze dwukrotnie, raz na Allegro, dwa w sklepie stacjonarnym z częścimi do samochodów japońskich <glupek2> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 13:42
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Auto: Jest Mazda 3 BL 2.0 MZR DISI i-Stop HB '11 Gunmetal Blue Mica
Była Mazda 6 GG CiDT 2.0 '05 Black Mica

Postprzez ZOOMik » 15 maja 2014, 23:08

To prawda, większość wyszukiwarek/sprzedawców źle dobiera filtr powietrza do tej wersji silnikowej – pisałem już o tym, ale w innym miejscu. Szkoda, że na własnej skórze musiałeś się o tym przekonać. FAQ powstało, m.in. właśnie po to, aby podobnych sytuacji uniknąć podpowiadając sprawdzone i możliwie najbardziej optymalne rozwiązania. Dzięki za uwagi – dodamy stosowną adnotację dla tych, którzy mimo wszystko „szukają na własną rękę”.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez PolOle68 » 8 paź 2014, 08:35

Witam wszystkich.
Chciałbym się podzielić informacją na temat akumulatorów,jeśli ktoś ma problem z zakupem do silników z i-stop to polecam sklep w Warszawie firmy Yuasa na Jana Kazimierza 61.Akumulator typ YBX 3009 cena u nich to 200 zł (wczoraj kupowalem),a w serwisie będzie dostępny za kilka dni za cenę 379 zł.Mają duży wybór do samochodów japońskich.
Pozdrawiam. <spoko>
Początkujący
 
Od: 20 lut 2013, 13:01
Posty: 10
Auto: Mazda3sport 2.0 BL 2009r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323