Mazda 3 BL spalanie – ile pali Twoja Mazda3
Benzynka 1.6
Wrocław-Toruń (ze stacji na Małopanewskiej do centrum Torunia).
S8 – A1= 360 km.
Raczej delikatnie jechane – tempomat 120, ale zdarzało się przekroczyć 150.
Średnia prędkość 84 km/h.
Spalanie: wg komputera 6,9, wg stacji 6,5. Chyba odpowietrzacze słabo w Toruniu skalibrowane, bo takich rozbieżności nigdy nie mam.
Powrót wyszedł ~8. Ale cóż – fantazja na A1 i S8.
Wrocław-Toruń (ze stacji na Małopanewskiej do centrum Torunia).
S8 – A1= 360 km.
Raczej delikatnie jechane – tempomat 120, ale zdarzało się przekroczyć 150.
Średnia prędkość 84 km/h.
Spalanie: wg komputera 6,9, wg stacji 6,5. Chyba odpowietrzacze słabo w Toruniu skalibrowane, bo takich rozbieżności nigdy nie mam.
Powrót wyszedł ~8. Ale cóż – fantazja na A1 i S8.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Silnik 2.0 – 151koni, benzyna, manual:
Trasa Dublin-Czestochowa samochód z trzema osobami na pokładzie w pełni załadowany:
– Rekordowo niskie spalanie to nocna jazda przez UK aż do Belgii z wylączoną klimą, zgodnie z przepisami nie przekraczając 120 km/h – 6.6 l/100!
– Następne odcinki autostrad niemieckich i Polska A4 z korkami to już około 7.3 l/100
– Rekordowo wysokie spalanie zanotowałem na odcinku Częstochowa-Berlin-Hanover. Korki na A4, korki pod Berlinem, do tego połowa trasy to prędkości w granicach 150 km/h (a bywało i 200:) ), klima obniżająca o dobre 10-12 stopni w stosunku do otoczenia – 8.6 l/100.
Średnie spalanie roczne w jeździe mieszanej, raczej bez wielu świateł i korków to 8l/100.
Trasa Dublin-Czestochowa samochód z trzema osobami na pokładzie w pełni załadowany:
– Rekordowo niskie spalanie to nocna jazda przez UK aż do Belgii z wylączoną klimą, zgodnie z przepisami nie przekraczając 120 km/h – 6.6 l/100!
– Następne odcinki autostrad niemieckich i Polska A4 z korkami to już około 7.3 l/100
– Rekordowo wysokie spalanie zanotowałem na odcinku Częstochowa-Berlin-Hanover. Korki na A4, korki pod Berlinem, do tego połowa trasy to prędkości w granicach 150 km/h (a bywało i 200:) ), klima obniżająca o dobre 10-12 stopni w stosunku do otoczenia – 8.6 l/100.
Średnie spalanie roczne w jeździe mieszanej, raczej bez wielu świateł i korków to 8l/100.
W załączeniu mój raport szczegółowy na ten moment.
A tak wygląda najbardziej miarodajna reprezentacja średniego spalania (w zależności od średniej prędkości).
Silnik 1.6 PB.
A tak wygląda najbardziej miarodajna reprezentacja średniego spalania (w zależności od średniej prędkości).
Silnik 1.6 PB.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Gratulacje za nakład pracy, chociaż muszę przyznać, że ja w ogóle nie zwracam uwagi na średnią prędkość a bardziej mnie kręci średnie spalanie względem prędkości – chociaż ostatnio stram się na to już w ogóle nie patrzeć.
Z tego co zaobserwowałem u siebie to jazda po autostradzie na piątym biegu przy prędkości:
110 km/h = +-7l/100 km
120 km/h = +-7,5l/100 km
130 km/h = +-8l/100 km
Z tego co zaobserwowałem u siebie to jazda po autostradzie na piątym biegu przy prędkości:
110 km/h = +-7l/100 km
120 km/h = +-7,5l/100 km
130 km/h = +-8l/100 km
@up To się pokrywa z moimi obserwacjami co zapisywałem również w tym poście.
Ale każdy sprawdza ile auto pali przy tankowaniu "przy dystrybutorze" przy dłuższym użytkowaniu. I przede wszystkim jak to się ma w mieście.
Można założyć, że Producent zakładając 8,9l/100 km w mieście przyjął, że średnia prędkość na miasto to 35 km/h. Ktoś analizował normę według, której podają spalanie w mieście w folderach?
KMBak napisał(a):Przy okazji odnotowałem chwilowe zuużycie w zależności od prędkości (zapiętej tempomatem przez kilka minut) dla ciekawości:
~100 km/h ~ 6,5 l/100 (auto z 2 osobami bez bagaży przy pozostałych warunkach jak wyżej około 6 l /100 km)
~110 km/h ~ 7l /100
~120 km/h ~ 7,5l /100
~130 km/h ~ 8l ...
~140 km/h ~ 8,5-9l ...
powyżej 150 wolałem nie patrzeć ale migało dobrze ponad 10 i czasem 11...
Ale każdy sprawdza ile auto pali przy tankowaniu "przy dystrybutorze" przy dłuższym użytkowaniu. I przede wszystkim jak to się ma w mieście.
Można założyć, że Producent zakładając 8,9l/100 km w mieście przyjął, że średnia prędkość na miasto to 35 km/h. Ktoś analizował normę według, której podają spalanie w mieście w folderach?
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Czytam wasze odpowiedzi i może mi podpowiecie co jest nie tak z moją Mazda bo u mnie średnie spalanie wg komputera to ponad 12l/100km, moje obliczenia to 11-12l to jakas porażka, wartości chwilowego spalania jakie pokazuje aż jeża włos na głowie bo 20l/100 srednio a dochodzi do 30l jak dodam wiecej gazu.Staram się jeździć full oszczędnie 2000-2500 obrotów, bez klimatyzacji. Myślałem ze trzeba ja "przedmuchac" ale nie pomoglo. Zanim udam sie do ASO chcial bym poznac wasze opinie. Mazda 3 bl 1,6 benzyna 2009 r, przebieg 26000.
-
krism
Mi chwilowe i ponad 50 miga... Sprawdz srednia predkosc midzy tankowaniami i porownaj z moim wykresem kilka postow wyzej.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
U mnie po przejechaniu ok. 1000km wychodzi 6.6l/100km a wcale wolno nie jeżdżę – na chwilowe spalanie to czasami strach patrzeć :) – ile wychodzi z tankowań nie wiem nawet nie chciało mi się sprawdzać.
Teraz od ostatniego tankowania (przejechane 90 km) mam średnią prędkość 19 kmh. A spalanie 12,0l/100km.
Niestety korki i miasto robią swoje. Ale gdzie się da to lecę...
Niestety korki i miasto robią swoje. Ale gdzie się da to lecę...
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
KMBak napisał(a):Teraz od ostatniego tankowania (przejechane 90 km) mam średnią prędkość 19 kmh. A spalanie 12,0l/100km.
Niestety korki i miasto robią swoje.
Dokładnie, takie uroki jazdy po mieście.
Ja na szczęście (dla spalania, jak i dla samochodu) jeżdżę głównie trasami pozamiastowymi. Średnie spalanie do 1 siedziby pracowej to 6,5l/100km, gdy jeżdżę do 2 siedziby to wychodzi 7,3l/100km.
P.S. nie tak dawno naszła mnie taka teoria, że gdybym miał wybierać między samochodem z przebiegiem
50 000km, zrobionym w warunkach miejskich, a takim z przebiegiem 100 000km, zrobionym w warunkach pozamiejskich, to bym się mocno zastanawiał.
Niestety, kupując używany, za bardzo nie wiadomo kto jak jeździł, a to naprawdę cenna wiedza.
krism napisał(a):Czytam wasze odpowiedzi i może mi podpowiecie co jest nie tak z moją Mazda bo u mnie średnie spalanie wg komputera to ponad 12l/100km, moje obliczenia to 11-12l to jakas porażka, wartości chwilowego spalania jakie pokazuje aż jeża włos na głowie bo 20l/100 srednio a dochodzi do 30l jak dodam wiecej gazu.Staram się jeździć full oszczędnie 2000-2500 obrotów, bez klimatyzacji. Myślałem ze trzeba ja "przedmuchac" ale nie pomoglo. Zanim udam sie do ASO chcial bym poznac wasze opinie. Mazda 3 bl 1,6 benzyna 2009 r, przebieg 26000.
Jeździsz tylko / głównie po mieście?
Na chwilowe spalanie na biegu 1 i 2 nie ma co patrzeć, wartości jeżą włos na głowie.
e-tomek napisał(a):P.S. nie tak dawno naszła mnie taka teoria, że gdybym miał wybierać między samochodem z przebiegiem
50 000km, zrobionym w warunkach miejskich, a takim z przebiegiem 100 000km, zrobionym w warunkach pozamiejskich, to bym się mocno zastanawiał.
Wszystko jeszcze zależy od tego JAK ktoś jeździ i dba. A tego w zasadzie już na bank się nie dowiesz.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Miasto potrafi swoje zrobić jeśli chodzi o spalanie, le musi być naprawdę nieźle zawalone. Bardziej chyba ciągnie autostrada zrobiona przy maksymalnym obciążeniu z prędkościa przelotową 150 – 160 km/h
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Jezdze mozna powiedziec ze tylko w miescie(nie bardzo zakorkowane,da sie na 4 biegu jechac ), sporadycznie krotka trasa ale to baaardzo sporadycznie. Wyzeruje sobie ta srednia predkosc po tankowaniu i sprawdze wedlog wykresu i obliczen komputera. Przegladalem inne fora i okazalo sie ze inni uzytkownicy tego modelu maja podobne spalanie (kurde jakos wczesniej tego nie znalazlem bo bym nie pytal, i robil tragedi ze spalania mojego wozu , tylko raporty producenta ktore 7/8l podawali ) mozliwe ze to przeskok z corsy d 1,2 gdzie tam spalanie bylo w miescie max 7 a przy oszczednej jazdzie niecale 6, dlatego tak mnie zaskoczyl prawie dwukrotny skok. Widocznie Mazda nie lubi miejskiej jazdy. Jeszcze pytanko PB 95 czy 98 tankujecie? i czy jest jakas zauwazalna roznica.
-
krism
Tak, sprawdź tą prędkość i wszystko będzie jasne.
Mazda podaje dla tego silnia 8,9 w mieście. U mnie to się pokrywa, kiedy w weekend wracam do domu ze stacji benzynowej (czyli rozgrzany silnik, 3-4 postoje na światłach, jazda zgodnie z przepisami – ale nawet dynamiczna).
PB95 a PB98/100 – ja różnicy nie zauważyłem. Tankuje tylko na Shellu. Choć przyznam, że jakoś miałem wrażenie, że na zwykłej 95 (czyli FuelSave) jakoś "gorzej" się jechało. Na 95VP jest ok, a na 100 mam wrażenie, że spalanie jest ciut wyższe – przy czym osiągi bez zmian.
Mazda podaje dla tego silnia 8,9 w mieście. U mnie to się pokrywa, kiedy w weekend wracam do domu ze stacji benzynowej (czyli rozgrzany silnik, 3-4 postoje na światłach, jazda zgodnie z przepisami – ale nawet dynamiczna).
PB95 a PB98/100 – ja różnicy nie zauważyłem. Tankuje tylko na Shellu. Choć przyznam, że jakoś miałem wrażenie, że na zwykłej 95 (czyli FuelSave) jakoś "gorzej" się jechało. Na 95VP jest ok, a na 100 mam wrażenie, że spalanie jest ciut wyższe – przy czym osiągi bez zmian.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
2.0 151KM
Miasto:
Jak w wakacje nie było korków, to przy dynamicznej jeździe (czytaj, wskazówka obrotomierza na czerwonym polu to nic dziwnego) oraz stosowaniu metod ecodrivingu, typu hamowanie silnikiem – 10l/100km. Jak się wakacje skończyły to ekonomicznie jeżdżąc nie mogę nawet zbliżyć się do tej wartości. Tak do 12l/100km podchodzi.
Autostrada:
120km/h – 6,5l/100km
150km/h – 8,5l/100km
Golfem SDI jeździłem 120km/h bo było za głośno, Madzią jeżdżę 120km/h bo szkoda mi kasy
Miasto:
Jak w wakacje nie było korków, to przy dynamicznej jeździe (czytaj, wskazówka obrotomierza na czerwonym polu to nic dziwnego) oraz stosowaniu metod ecodrivingu, typu hamowanie silnikiem – 10l/100km. Jak się wakacje skończyły to ekonomicznie jeżdżąc nie mogę nawet zbliżyć się do tej wartości. Tak do 12l/100km podchodzi.
Autostrada:
120km/h – 6,5l/100km
150km/h – 8,5l/100km
Golfem SDI jeździłem 120km/h bo było za głośno, Madzią jeżdżę 120km/h bo szkoda mi kasy
Mazda 3 BL 1.6 benzyna 105KM
Trasa Kraków – Iława 571 km
komputer pokazywał średnie spalanie 8-8,5 litra na 100km
Podczas gdy spalił realnie około 7,1 na 100 km
Na trasie średnia prędkość 100-130km/h
Większość trasy na tempomacie.
Co ciekawe tankowałem paliwo 95. Po przejechaniu całego baku zatankowałem pierwszy raz 98 żeby sprawdzić jaka jest różnica. Już teraz po przejechaniu 200km komputer zszedł z 8,5 l na 6,9.
Ciekawy jestem jak się to przełoży na całkowitą ilość przejechanych kilometrów na baku.
Trasa Kraków – Iława 571 km
komputer pokazywał średnie spalanie 8-8,5 litra na 100km
Podczas gdy spalił realnie około 7,1 na 100 km
Na trasie średnia prędkość 100-130km/h
Większość trasy na tempomacie.
Co ciekawe tankowałem paliwo 95. Po przejechaniu całego baku zatankowałem pierwszy raz 98 żeby sprawdzić jaka jest różnica. Już teraz po przejechaniu 200km komputer zszedł z 8,5 l na 6,9.
Ciekawy jestem jak się to przełoży na całkowitą ilość przejechanych kilometrów na baku.
A moim zdaniem kompletne placebo. Jeździłem na Shell VP95, na VP98 (kiedyś) i na VP100... Za każdym razem wiele baków. Tak samo na wszystkich. Teraz tankuję tylko zwykłego VPowera 95, bo na FuelSave na zimnym silniku troszkę głośniej zawory grają.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości