Gdzie znajduj się wskaźnik temp. płynu chłodzącego?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez hornetti » 13 lis 2020, 00:10

Ale archeologia – dziękuję. :)

Zmierzyłem to w zasadzie bardzo dawno – kontrolka gaśnie przy 60 st. C. Z tym czekaniem np. 30 sek. to myślę, że nie jest błąd – ten klekot MZR-a jest straszny zaraz po rozruchu. Dużo też zależy od oleju, który jest zalany – na świeżym dużo szybciej klekot ustaje, na takim po 10k już to troszkę dłużej trwa. Te zasadę z 30 sek. daje tylko rano – jak auto jest używane, starczy z 10 sek. (wg instrukcji) i można śmigać.
hornetti
 

Postprzez Domcio84 » 14 lis 2020, 21:10

Klekot w benzynie czy diesel? Ja nie mam klekotu chyba nic nie słyszę.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2020, 23:15
Posty: 45 (4/1)
Auto: Mazda 3 II BL
77KW 105 KM
2010 r

Postprzez hornetti » 15 lis 2020, 01:50

Benzyna 1.6. Słychać metaliczną prace zaworów. Zawsze na zimnym. Jak dodasz obciążenie to jest to bardzo wyraźne. Po ok. 20-40 sek. robi się ciszej, ale nadal słyszalne. Tak było od początku, problem się nie nasila, więc TTTM. ;)
Oleju mi zjada ok 200ml na/12-15k (wymieniam olej w takich interwałach). Najechane 100k w tej chwili. Korzystam z pełnego zakresu obrotów, bo z tej 1.6 tylko tak można uzyskać w miarę dynamiczną jazdę.

Ale np. jak silnik już ostygnie i w tym samym dniu odpalam go po 4h np. to już nie ma tego stukania i faktycznie można jechać od razu.

Nie ma to jak paranoiczne podejście do własnego samochodu. :P
hornetti
 

Postprzez Domcio84 » 15 lis 2020, 22:18

Samochodzik budzi się przy 3000 rpm. Powyżej 5000rpm nie na sensu go kręcić bo przyrost w stosunku do obrotów i mocy jest znikomy. Najwyższy Nm ma przy okolo + – 4000. Jeśli masz na myśli pełny zakres obrotów według Ciebie.

I faktycznie słychać te zawory metaliczne ale jak uchylenie szybę i nie gra muzyka z głośników.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2020, 23:15
Posty: 45 (4/1)
Auto: Mazda 3 II BL
77KW 105 KM
2010 r

Postprzez hornetti » 16 lis 2020, 19:18

Przy 5.5k rpm jak dążysz bliżej 180 km/h to się jeszcze opłaca, w normalnej jeździe takiej po mieście, to faktycznie nie ma sensu i 4-4.5k rpm jest wystarczające.

Czyli tu Cię mam! Muzyka – rozwiązanie wszystkich głośnych i irytujących problemów. ;)

P.S jak coś, to na PW możemy, bo nas za offtop pogonią.
hornetti
 

Postprzez jfk » 16 lis 2020, 21:51

hornetti napisał(a):Benzyna 1.6. Słychać metaliczną prace zaworów. Zawsze na zimnym. Jak dodasz obciążenie to jest to bardzo wyraźne. Po ok. 20-40 sek. robi się ciszej, ale nadal słyszalne. Tak było od początku, problem się nie nasila, więc TTTM. ;)
Oleju mi zjada ok 200ml na/12-15k (wymieniam olej w takich interwałach). Najechane 100k w tej chwili. Korzystam z pełnego zakresu obrotów, bo z tej 1.6 tylko tak można uzyskać w miarę dynamiczną jazdę.

Ale np. jak silnik już ostygnie i w tym samym dniu odpalam go po 4h np. to już nie ma tego stukania i faktycznie można jechać od razu.

Nie ma to jak paranoiczne podejście do własnego samochodu. :P


W moim dokładnie tak samo pracuje silnik. Po odpaleniu po długim staniu, np. przez noc (nawet w garażu, gdzie stoi) słychać pracę silnika jakby to był diesel. Lekkie klekotanie. Znika po przejechaniu ok. 500-750 m, jeszcze jak pali się niebieska kontrolka temp. Kontrolka znika po przejechaniu ok. 1-1.5 km, oczywiście bez pedału w podłodze. Przebieg 130k km.
Chwilę myślałem o podjechaniu do ASO. Zobaczę.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2016, 22:16
Posty: 65 (3/4)
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR 105KM / Z6-VE Exclusive+ 2010
Mazda 6 GL 2.0 165KM SkyPassion 2018

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323