Technologia i-stop – działanie, problemy i awarie
Z ciekawostek jakie ostatnio zauważyłem. Komputer zasygnalizował mi, że mam słabą baterię przy kluczyku (właściwie to systemie bezkluczykowym). Jednocześnie zauważyłem, że jadąc w tych samych warunkach na tej samej trasie, nie zadziałał mi ani razu i-stop. Z ciekawości wziąłem drugi kluczyko-breloczek z domu i i-stop znowu działa. Wygląda na to, że bateria przy kluczyku musi być w dobrej kondycji, żeby i-stop działał.
bandi20 napisał(a):ja użyłem do tego złącza serwisowego ELM327 (ogólnie dostępny na portalu aukcyjnym na ALL***)
póki co działa.. zobaczymy jak długo
pozdrawiam
możesz coś więcej napisać czy tylko skasowałeś błędy, czy coś specyficznego jeszcze zrobiłeś, jakim programem?
- Od: 7 sie 2014, 12:51
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 BL – 2.0 DISI – 2010
homzic napisał(a):bandi20 napisał(a):ja użyłem do tego złącza serwisowego ELM327 (ogólnie dostępny na portalu aukcyjnym na ALL***)
póki co działa.. zobaczymy jak długo
pozdrawiam
możesz coś więcej napisać czy tylko skasowałeś błędy, czy coś specyficznego jeszcze zrobiłeś, jakim programem?
podłączam się pod temat..
druga sprawa ma ktoś zainstalowaną instalację LPG w aucie z tym systemem
- Od: 11 lip 2014, 22:35
- Posty: 36
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 151 KM 2010
Mi koledzy skasowali kod błędu o rozładowaniu głównego akumulatora i i-stop zaczął działać.
Przy okazji okazało się, że serwis chciał mnie lekko skroić na nowy akumulator do i-stopa a tak naprawdę to główny wyzionął ducha
Warto zanim wymienicie pomocniczy sprawdzić na nowym głównym akumulatorze.
Przy okazji okazało się, że serwis chciał mnie lekko skroić na nowy akumulator do i-stopa a tak naprawdę to główny wyzionął ducha
Warto zanim wymienicie pomocniczy sprawdzić na nowym głównym akumulatorze.
- Od: 4 sty 2005, 12:28
- Posty: 69
- Skąd: Kraków
- Auto: 6 2.0 ON/136KM Sport03'
3 2.0 Pb/151KM Sport 12'
3 2.0 Pb/151KM Sport 14'
6 2.5 Pb/192KM GT 15'
jak ostatnio byłem w serwisie, to też skasowali mi błąd od i-stopu, mrugała od niego cały czas kontrolka na pomarańczowo(rozładowany akumulator), po skasowaniu tego błędu i-stop zaczął działać,
ale trwało to kilka dni, po czym znowu padł akumulator od i-stopu, bo objawy są te same co wcześniej, tzn. mruga na pomarańczowo kontrolka od i-stopu..
dlatego chcę ją wyłączyć, bo nie będę wymieniał tego akumulatora, a w moim przypadku faktycznie może być już padnięty, ponieważ przed kupnem Mazdy, stała ona dłuższy czas i akumulator nie był na pewno w tym czasie ładowany..a czytając ten wątek stwierdzam że oszczędność na i-stopie jest znikoma, więc za pieniądze wydane na nowy akumulator wolę sobie auto zatankować
ps. a jakiego programu do tego używali Silo?
ale trwało to kilka dni, po czym znowu padł akumulator od i-stopu, bo objawy są te same co wcześniej, tzn. mruga na pomarańczowo kontrolka od i-stopu..
dlatego chcę ją wyłączyć, bo nie będę wymieniał tego akumulatora, a w moim przypadku faktycznie może być już padnięty, ponieważ przed kupnem Mazdy, stała ona dłuższy czas i akumulator nie był na pewno w tym czasie ładowany..a czytając ten wątek stwierdzam że oszczędność na i-stopie jest znikoma, więc za pieniądze wydane na nowy akumulator wolę sobie auto zatankować
ps. a jakiego programu do tego używali Silo?
- Od: 11 lip 2014, 22:35
- Posty: 36
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 151 KM 2010
Po wymianie akumulatora od i-stopu wystarczy go tylko zaprogramować. Nic złego z autem się dziać nie będzie, ewentualnie dalej i-stop działał nie będzie bez programowania.
DawidR napisał(a):Czy jak wyjmę akumulator od i-stopu, to coś będzie się działo z samochodem?
Odpowiada on z jakieś inne funkcje?
Od kilku dni jeżdżę bez akumulatora od i-stopu (czekam na nowy, a stary mam oddać kurierowi). Samochód zachowuje się normalnie. Lampka i-stopu miga na pomarańczowo tak samo jak wtedy, gdy rozładowany akumulator był podłączony.
moor napisał(a):Od kilku dni jeżdżę bez akumulatora od i-stopu (czekam na nowy, a stary mam oddać kurierowi). Samochód zachowuje się normalnie. Lampka i-stopu miga na pomarańczowo tak samo jak wtedy, gdy rozładowany akumulator był podłączony.
Mała aktualizacja: po podłączeniu nowego akumulatora lampka i-stop nadal migała na pomarańczowo. Nie udało się pozbyć migania przez "rozjeżdżenie", czy start z wciśniętym przyciskiem od wyłączania i-stopu.
Postanowiłem się jeszcze tym pobawić przed ostatecznością wydania 50+PLN w warsztacie za skasowanie jednego błędu. Zaopatrzyłem się w mikrokontroler ELM327 z obsługą BT (naturalnie tani klon zakupiony w internecie) i zainstalowałem kilka aplikacji na telefonie. W zasadzie za pomocą każdej udało się połączyć z interfejsem samochodu. Niestety żadna nie wykryła błędów.
Szperając na forum doczytałem, że całkiem dobre wyniki daje FORScan. Niestety nie dysponowałem laptopem z obsługą BT aż do wczoraj, gdy trafił mi się taki w związku z aktualizacją sprzętu w pracy.
Po wykryciu urządzenia kontrolera przez moduł BT komputera i połączeniu z nim odpaliłem FORScan (który ku mojemu zadowoleniu wykrył moduł z dodatkowym akumulatorem). Następnie wystarczyło skasować błędy i lampka i-stop zaczęła migać na zielono. Zielone miganie zniknęło po krótkiej przejażdżce do marketu a w drodze powrotnej system zaskoczył na pierwszym postoju na czerwonym
No i super. Dobre informacje.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Dzięki za cenne wskazówki, chociaż nie do końca udało się rozwiązać problem.
Miesiąc temu wymieniłem główną beterię na Varte B32 (oryginalna stara rozładowywała się już przy 15 minutowym słuchaniu radia na postoju), i-stop zgodnie z przewidywaniami nadal migał na pomarańczowo. Zrobiłem jak kolega Moor opisał i w istocie znalazłem i skasowałem 2 błędy, z czym wcześniej Androidowy Torque sobie nie poradził, a właściwie ich nie wykrywał.
Code: P0B25 – Hybrid Battery A Voltage Low
Code: P0B29 – Hybrid Battery B Voltage Low
Kontrolka zgasła, co jest połową sukcesu, gdyż nie drażni oczu. Mimo 40km przelotu miasto/autostrada, przy kilkunastu stopniach na plusie i warunkach, w których zwykle i-stop działał, teraz nie aktywował się ani razu.
Po przyjeździe do domu zmierzyłem napięcie na obu bateriach przy wyłączonym silniku:
– głowna – 12.5V
– pomocnicza 5 letnia oryginalna Yuasa – 12.8V
**** Po edycji ****
Dzień później i-stop ożył i działa jak należy. Happy days
Miesiąc temu wymieniłem główną beterię na Varte B32 (oryginalna stara rozładowywała się już przy 15 minutowym słuchaniu radia na postoju), i-stop zgodnie z przewidywaniami nadal migał na pomarańczowo. Zrobiłem jak kolega Moor opisał i w istocie znalazłem i skasowałem 2 błędy, z czym wcześniej Androidowy Torque sobie nie poradził, a właściwie ich nie wykrywał.
Code: P0B25 – Hybrid Battery A Voltage Low
Code: P0B29 – Hybrid Battery B Voltage Low
Kontrolka zgasła, co jest połową sukcesu, gdyż nie drażni oczu. Mimo 40km przelotu miasto/autostrada, przy kilkunastu stopniach na plusie i warunkach, w których zwykle i-stop działał, teraz nie aktywował się ani razu.
Po przyjeździe do domu zmierzyłem napięcie na obu bateriach przy wyłączonym silniku:
– głowna – 12.5V
– pomocnicza 5 letnia oryginalna Yuasa – 12.8V
**** Po edycji ****
Dzień później i-stop ożył i działa jak należy. Happy days
Witam!
Od miesiąca jestem posiadaczem Mazdy 3 2.2 Skyactiv-D 150KM i system i-stop to jedna z rzeczy która najbardziej mnie denerwuję . Teraz staram się przy każdym odpaleniu od razu wyłączyć ale wiadomo jak to bywa – czasem się zapomni. W aucie gdzie są 2 turbosprężarki stosowanie tego systemu jest trochę nie przemyślane, szczególnie że nie zwraca on na nie uwagi w ogóle i np zjeżdżając z autostrady po ostrej jeździe od razu na najbliższych światłach gasi mi auto Ciekawe ile turbosprężarki w takim trybie pracy pożyją ... Już nie mówiąc że z pracującą klimatyzacja auto często gasi na 3-5 sec co już w ogóle chyba traci sens ...
Orientuje się ktoś czy można ten system wyłączyć na stałe ?
Od miesiąca jestem posiadaczem Mazdy 3 2.2 Skyactiv-D 150KM i system i-stop to jedna z rzeczy która najbardziej mnie denerwuję . Teraz staram się przy każdym odpaleniu od razu wyłączyć ale wiadomo jak to bywa – czasem się zapomni. W aucie gdzie są 2 turbosprężarki stosowanie tego systemu jest trochę nie przemyślane, szczególnie że nie zwraca on na nie uwagi w ogóle i np zjeżdżając z autostrady po ostrej jeździe od razu na najbliższych światłach gasi mi auto Ciekawe ile turbosprężarki w takim trybie pracy pożyją ... Już nie mówiąc że z pracującą klimatyzacja auto często gasi na 3-5 sec co już w ogóle chyba traci sens ...
Orientuje się ktoś czy można ten system wyłączyć na stałe ?
- Od: 8 wrz 2013, 13:13
- Posty: 41
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BM Skyactiv-D 2013 2.2 150KM
izud napisał(a):Od miesiąca jestem posiadaczem Mazdy 3 2.2 Skyactiv-D 150KM
Kolega ma Mazdę BM a ten dział jest o BL. W BL przy i-stop nie ma sprężarek.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
KMBak napisał(a):izud napisał(a):Od miesiąca jestem posiadaczem Mazdy 3 2.2 Skyactiv-D 150KM
Kolega ma Mazdę BM a ten dział jest o BL. W BL przy i-stop nie ma sprężarek.
Rzeczywiście, przepraszam za nieuwagę, byłem pewien że siedzę w "BM" ...
W każdym razie system ten w silnikach diesel to nieporozumienie
- Od: 8 wrz 2013, 13:13
- Posty: 41
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BM Skyactiv-D 2013 2.2 150KM
W BL nie da się wyłączyć tego systemu, bo ostatnio jak byłem na wymianie oleju w serwisie, to też chciałem to zrobić, ale usłyszałem że się nie da.. nawet nie można wyłączyć mrugającej kontrolki na stałe ( rozładowany akumulator)..więc myślę że w BM w tej kwestii też się nic nie zmieniło
- Od: 11 lip 2014, 22:35
- Posty: 36
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 151 KM 2010
Tu jeszcze dochodzi kwestia diesla i turbo – i faktycznie jeśli w BM przy ropniaku z turbo i-stop to nieporozumienie.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości