Dymi na biało

Mazda 121 1991–1996

Postprzez bebran » 14 maja 2010, 11:51

witam

jestem po wymianie uszczelki pod głowicą w moim jajeczku, uszczelke wymienial wujek który sie troochę na tym zna ale nie jest zawodowcem.

po złożeniu wszystkiego wszystko działa, silnik rozgrzewa się do normalnej temperatury i ma większa moc w porównaniu z tym było przed wymianą.

2 rzeczy którem mnie niepokoją to:
– cały czas z rury dymi na jasno dymkiem (wujek twierdzi że trzeba wyregulować zawory, 16 nigdy nie robił więc mi nie pomorze, jaki jest koszt takiej regulacji w naszych mazdach?)
– delikatnie falujące obroty ( na ssaniu jest gdzieś 1200-1400obr a jak postoi to spadły nawet do 500obr. co może być nie tak?)

czy przyczyna mogą być np: świece ? dawno nie były wymieniane
filter benzyny i powietrza wymieniony

auto mało jeżdżone ponieważ służy tylko do wożenia dziecka do szkoły
Początkujący
 
Od: 6 sty 2008, 02:36
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 121 DB r.1994 (B3)

Postprzez andrzej-w » 14 maja 2010, 12:48

glowica byla oddana do fachowcow, do sprawdzenia?
na falujace obroty moze miec wplyw 1000 spraw, jak sa zbyt niskie, to podkrec je z sruba z tylu przepustnicy (wkrecic 1/4 obrotu)
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez bebran » 15 maja 2010, 12:45

tak głowica była oddana do zakładu który zajmuje się obróbka głowic

jakie powinny być prawidłowe obroty na ssasniu a jakie normalnie na biegu jałowym?
Początkujący
 
Od: 6 sty 2008, 02:36
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 121 DB r.1994 (B3)

Postprzez andrzej-w » 15 maja 2010, 21:04

na ssaniu 1700-1800 (dla mnie osobiscie troche zbyt wysokie)
po nagrzaniu 800 – 850

po osiagnieciu temp wlasciwiej tez faluja obroty?
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez bebran » 16 maja 2010, 01:28

delikatnie falują
Początkujący
 
Od: 6 sty 2008, 02:36
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 121 DB r.1994 (B3)

Postprzez People_Hate_Me » 17 maja 2010, 13:44

dopisz w nawiasie model silnika bedzie łatwiej szukać jak ktoś bedzie miał taki sam problem (oczywiscie w temacie)
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez bebran » 17 maja 2010, 22:56

zauważyłem też że z rury wycieka woda(ciecz,płyn) tak było przed wymiana uszczelki i widzę ze tak jest teraz, po mocnym dodanmiu gazu mam wielka plame za autem.Wiem że muszę zkontrolować olej i płyn chlodniczy, trochę to potrwa bo mało jeżdżę Mazdą.
Początkujący
 
Od: 6 sty 2008, 02:36
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 121 DB r.1994 (B3)

Postprzez andrzej-w » 18 maja 2010, 09:28

moze kiepskiej jakosci paliwo/woda w baku
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez bebran » 19 maja 2010, 22:54

przy wodzie w baku by się chyba tławił on on chodzi normalnie, po dłuzszej jeździe obroty spadaja do 400obr.
Początkujący
 
Od: 6 sty 2008, 02:36
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 121 DB r.1994 (B3)

Postprzez andrzej-w » 20 maja 2010, 08:30

wyregulowac, podniesc obroty na 800/900 srubka z tylu przepustnicy na rozgrzanym silniku, ustawic tps – wpiac sie w srodkowy kabel miernikiem, minus do masy gdziekolwiek na jalowych obrotach napiecie powinno miescic sie w zakresie 0.3 – 0.7v, pelne otwarcie przepustnicy powyzej 4,2v

procedure wykoanc w trybie testu – zmostkowany ma byc ten + gnd w kostce diagnostycznej
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121