Jak najsprawniej wymienić przepalone podswietlenie ( chyba W5W ) konsoli – panelu nawiewu i ogrzewania ?
Pozdrowienia.
Wymiana oświetlenia w konsoli Mazda 121 DB '93
Strona 1 z 1
tragedia. a dlatego, że nie można wydostać tego panelu przez niemożność odpięcia linek. Ale wystarczy pozdejmować zegarek i zgrabnie wykręcić żarówki. Są dwie. Jedna w lewym dolnym rogu, druga gdzieś pomiędzy pokrętłem a środkiem, również na dolnej czesci panelu. Śledź przewody.
- Od: 7 sty 2010, 23:57
- Posty: 13
- Skąd: lódź
- Auto: 121 1,3 iLGX
jesienią robiłem oświetlenie.
są TRZY
musiałem odkręcić całą konsolę środkową i osłonę hamulca ręcznego. żarówki są sprytnie schowane w dość głębokie szczeliny, dodatkowo panel jest zaklejony grubą folią z nadrukiem od suwadeł i pokrętła. jeżeli masz kogoś z bardzo szczupłymi palcami (azjata najlepszy ) to masz luzik. inaczej pomóż sobie wąskimi szczypcami, OSTROŻNIE ściskając za szklaną bańkę żarówek. ja tak zrobiłem. na koniec folię musisz podkleić taśmą dwustronnie klejącą. to tak żeby trzymało mocniej niż klej fabryczny, a może trochę "podeschnąć" zanim wymienisz żarówki.
cała wymiana odbyła się na parkingu pod moją pracą. czas trwania operacji: około 1,5 godziny. nerwy: uuuuu.... efekt: mmmmm...
później wrzucę zdjęcia, ale wiem że gdzieś na forum już są. też je oglądałem przed wymianą u siebie.
są TRZY
musiałem odkręcić całą konsolę środkową i osłonę hamulca ręcznego. żarówki są sprytnie schowane w dość głębokie szczeliny, dodatkowo panel jest zaklejony grubą folią z nadrukiem od suwadeł i pokrętła. jeżeli masz kogoś z bardzo szczupłymi palcami (azjata najlepszy ) to masz luzik. inaczej pomóż sobie wąskimi szczypcami, OSTROŻNIE ściskając za szklaną bańkę żarówek. ja tak zrobiłem. na koniec folię musisz podkleić taśmą dwustronnie klejącą. to tak żeby trzymało mocniej niż klej fabryczny, a może trochę "podeschnąć" zanim wymienisz żarówki.
cała wymiana odbyła się na parkingu pod moją pracą. czas trwania operacji: około 1,5 godziny. nerwy: uuuuu.... efekt: mmmmm...
później wrzucę zdjęcia, ale wiem że gdzieś na forum już są. też je oglądałem przed wymianą u siebie.
.wolnemedia.net
- Od: 15 sie 2009, 14:03
- Posty: 700
- Skąd: gołdap
- Auto: MAGDA 121 DB 1,3 16V 91' 39kW
jak dobrze pamiętam- zwykłe. zielone diody kupiłem z myślą podświetlenia klamek od środka (jar-tom w swojej 323 ma tak fabrycznie- fajnie to wygląda) i żółtą do popielniczki.
tylko... hmmm... podpiąłem diodę pod kabelki i żadna nie paliła , a podobno są na 12V.
tylko... hmmm... podpiąłem diodę pod kabelki i żadna nie paliła , a podobno są na 12V.
.wolnemedia.net
- Od: 15 sie 2009, 14:03
- Posty: 700
- Skąd: gołdap
- Auto: MAGDA 121 DB 1,3 16V 91' 39kW
owiń czymś miękkim (żeby nie porysować), złap kombinerkami i ciągnij. są na wcisk z małym bolcem. wyskakują po dłuższej próbie siłowej
gdyby coś pękło (u mnie tak nie było), zrób oświetlenie. na koniec montażu całości do kupy, sklej poxipolem i wciśnij. niestety będą już na stałe
myślę że żarówki powinny wytrzymać przynajmniej parę lat eksploatacji Mazdy.
diody znacznie dłużej, tylko nie wiem jakie zamontować. moje (12V) nie świeciły
pokrętło delikatnie podważ płaskim śrubokrętem. też wyskoczy.
gdyby coś pękło (u mnie tak nie było), zrób oświetlenie. na koniec montażu całości do kupy, sklej poxipolem i wciśnij. niestety będą już na stałe
myślę że żarówki powinny wytrzymać przynajmniej parę lat eksploatacji Mazdy.
diody znacznie dłużej, tylko nie wiem jakie zamontować. moje (12V) nie świeciły
pokrętło delikatnie podważ płaskim śrubokrętem. też wyskoczy.
.wolnemedia.net
- Od: 15 sie 2009, 14:03
- Posty: 700
- Skąd: gołdap
- Auto: MAGDA 121 DB 1,3 16V 91' 39kW
osa103 napisał(a):Dzieki serdeczne kolego za podpowiedz. Pozdrawiam
co z podświetleniem? działa?
----EDIT BY PHM----
Jasiowydziadek napisał(a):Jak najsprawniej wymienić przepalone podswietlenie ( chyba W5W ) konsoli – panelu nawiewu i ogrzewania ?
Pozdrowienia.
to samo pytanie co do osa103: świecą żarówki?
oto co znalazłem: http://www.mazda-121.com/ zakładka FAQs---> Mittelkonsolenausbau
na zdjęciach jest panel sterowania ogrzewaniem, z już zdjętą folią. wdać trzy żarówki które trzeba wyjąć.
uuuu... mała poprawka. na zdjęciach niżej są nawet cztery punkty świecące. trzy LEDy niebieski i jeden żółty
u mnie były trzy. widać mam wybrakowany wóz....
Ostatnio edytowano 22 kwi 2010, 21:07 przez cadzzilac77, łącznie edytowano 2 razy
.wolnemedia.net
- Od: 15 sie 2009, 14:03
- Posty: 700
- Skąd: gołdap
- Auto: MAGDA 121 DB 1,3 16V 91' 39kW
nie piszemy posta pod postem używamy funkcji edytuj łącze te dwie wypowiedzi next time prosze o poprawe.
rzuć fotę jak możesz. moje lampki widoczne dopiero jak się ściemnia
.wolnemedia.net
- Od: 15 sie 2009, 14:03
- Posty: 700
- Skąd: gołdap
- Auto: MAGDA 121 DB 1,3 16V 91' 39kW
16.VI.11 padła żarówka od podświetlenia pokrętła prędkości wiatraka
wstawiam diody. nawet nie wiem kiedy się za to zabiorę. wystarczy że przypomnę sobie, ile nerwów kosztowała mnie wcześniejsza operacja.
na diodach przynajmniej wiem że nie padną po roku, co najwyżej bezpiecznik wywali
wstawiam diody. nawet nie wiem kiedy się za to zabiorę. wystarczy że przypomnę sobie, ile nerwów kosztowała mnie wcześniejsza operacja.
na diodach przynajmniej wiem że nie padną po roku, co najwyżej bezpiecznik wywali
.wolnemedia.net
- Od: 15 sie 2009, 14:03
- Posty: 700
- Skąd: gołdap
- Auto: MAGDA 121 DB 1,3 16V 91' 39kW
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości