Strona 1 z 2
Wysokie obroty silnika na biegu jałowym
Napisane:
18 mar 2009, 17:07
przez artro219
Witam
Od niedawna mam dziwne zjawisko, silnik gdy sie nagrzeje, na biegu jałowym obroty wzrastaja od 1500 do 1800 obrotów. Po zgaszeniu silnika i po ponownym uruchomieniu zjawisko cały czas ma miejsce. Nie wiem czy to wina sondy, czy tez moze czujnika polozenia przepustnicy. Miał moze ktorys z kolego podobny przypadek.
Prosze o pomoc
Napisane:
19 mar 2009, 16:46
przez yari
moze wyczysc przeplywke? gdzies opisywany byl przyklad
Napisane:
20 mar 2009, 07:53
przez andrzej-w
ja mialem podobnie
ustawilem tps, wyregulowalem obroty i problem ustapil
komp bledu nie dostal? zresetuj po sprawdzeniu
na szybko mozesz na rozgrzanym silniku skorygowac obroty sruba z tylu przepustnicy – jesli caly czas je podbija na cieplym, ale najlepiej byloby przeprowadzic caly proces regulacji i wrzucic fotorelacje na forum dla potomnych
Napisane:
23 mar 2009, 12:12
przez artro219
Na razie chroniczny brak czasu na naprawe brrrrr
Napisane:
23 mar 2009, 12:43
przez kano1975
Miałem podobnie, naprawa kosztowala 200 zł. Niestety mechanik nie chcial zdradzic co bylo
Wiem ze mialem gaznik zawalony smieciami. Co jakis czas na caly zbiornik paliwa wlewam 0,5l denaturatu – niby ma przepalic smiecie ze zbiornika.
Napisane:
23 mar 2009, 12:52
przez artro219
Jest nowa diagnoza – czujnik temperatury
Zobaczymy czy sie to sprawdzi
Napisane:
23 mar 2009, 13:16
przez andrzej-w
skad ta diagnoza, odczytywales bledy?
Napisane:
23 mar 2009, 13:24
przez artro219
Rozmawiałem z mechanikami u mnie w firmie, od czegos trzeba zaczac.
Wedlug zczytania błędów sa to błędy 8 i 17
Napisane:
23 mar 2009, 13:29
przez andrzej-w
08 – Przepływomierz powietrza (sprobuj przeczyscic) -i tu moze byc przyczyna Twojego problemu
17 – Układ sprzężenia zwrotnego (podobno normalny na LPG i fakt, jak go nie uzywam, to 17 nie wywala)
Napisane:
23 mar 2009, 13:33
przez artro219
Przepływomierz dzisiaj bedzie czyszczony, natomiast LPG omijam szeeeerokim łukiem.
Okazało sie na czujniku temperatury wtyczka była luźna, teraz siedzi dobrze
Napisane:
23 mar 2009, 14:03
przez andrzej-w
masz racje ad lpg
po pracy na LPG (4 lata)
gardlo monowtrysku wygladalo tak
zasyfenie nie schodzi nawet po moczeniu w acetonie z pb
na benzynie ~ 270 kkm (aczkolwiek po malej kapieli w acetonie)
wnioski nasuwaja sie same ;p
Napisane:
24 mar 2009, 18:34
przez Morus
jeden wniosek ... LPG to syf ^^
Napisane:
26 mar 2009, 22:38
przez b-rad
Mam takie pytanko:
czy rozbierając to można spodziewać się jakichś niespodzianek
Czy można bez obawy wszystko rozebrać...
Napisane:
28 mar 2009, 16:33
przez andrzej-w
uszczelki, lepiej zaopatrzyc w nowe, uszczelke mozna sobie wyrzezbic z cienkiej tekturki, +oringi, jesli bedziesz dobieral sie do wtryskiwacza
Napisane:
31 mar 2009, 18:42
przez yarek shalom
Ja dzis czyscilem przeplywke, wyciagnalem ja i pedzelkiem oczyscilem w pb potem w acetonie
Po wlozeniu zmontowaniu po odpaleniu uzyskalem bardzo wysokie obroty biegu jałowego, dlaczego? Jak to wyregulowac?
Niestety w dalszym ciagu mi przerywa i na LPG i na PB, mialem nadzieje ze to przeplywka ale chyba cos innego :/
Napisane:
1 kwi 2009, 23:06
przez koksik
a sprawdzałeś świece( pewnie tak ale zapytać można), moja DB też przerywała na starych świecach, tyle że LPG tam nie było
Napisane:
1 kwi 2009, 23:13
przez yarek shalom
Dzis bylem na diagnostyce komputerowej. Na poczatku zjechali mnie za przeczyszczanie przeplywki, na szczescie jednak ona sie nie zepsula. Padla natomiast sonda lambda – koszt 300 zl sonda plus 200 robota + podlaczenie do komputera :/
Jezeli idzie o jazde na LPG to w chwili obecnej jak mam samochod na biegu jalowym to jak dodam gazu na LPG to samochod mi gasnie, dlaczego? czy to kwestia regulacji?
Napisane:
2 kwi 2009, 07:27
przez artro219
Czekam na wiecej czasu by spojrzec o co chodzi, na razie totalnie nie mam na nic czasu
Napisane:
2 kwi 2009, 08:09
przez andrzej-w
yarek, ruszales tps? czy tylko sama przeplywke sciagales do czyszczenia? pytam, bo po zdjeciu tpsa i ponownym montazu, wymaga on regulacji za pomoca miernika napiecia.
ustawienie jest proste, plus pod zielony przewod tps'a, minus do masy i mierszysz napiecie
dla 0,3 – 0,8 (manual mowi tez o zakresie max. 0,6v – nie wiem skad te rozbieznosci )– przepustnica zamknieta, dla max. otwartej ma byc min. 4,14v
z lpg niestety do gazownikow, albo w dziale lpg pytac, ja u siebie mam gdzies zwarcie i nawet sie do tego nie dotykam, tylko oddaje do warsztatu
Napisane:
2 kwi 2009, 08:13
przez yarek shalom
Ruszalem tylko przeplywke, nic nie dotykalem innych czesci. Dzis zajrze do parownika LPG, mam najprostsza z mozliwych instalacji, rozbieralem ja kilka razy i nie ma tam nic do popsucia, jak bedzie wewnatrz wszystko ok to oddam do regulacji do fachowcow