Remont układu hamulcowego, jakie wybrać części zamienne? DB

Mazda 121 1991–1996

Postprzez Morus » 4 gru 2008, 20:07

Witam mam kilka pytań dotyczących niedawno kupionej mazdy 2/121 91r wersja GLX (tak pisze w dowodzie i pisze też że ma 80kW <glupek2> ).

Zacznę od banałów:

1.Chciałem złożyć tylne siedzenia do przodu lecz nie widzę tam uchwytów za które powinno się pociągnąć (w książce są za zagłówkami a mam tam tylko dziury nic nie wystaje). Po otwarciu bagażnika widzę 2 małe dźwignie z oznaczeniami lock i open. Domyślam się że chodzi o zabezpieczenie przed dziećmi żeby nie złożyły siedzenia podczas podróży. Moje pytanie jak to naprawić nie chce pruć całych fotel,i może jakieś patenty, sposoby inne dojście od tego (patrzyłem od strony bagażnika nic nie ma).,

2.Oglądałem hamulce z przodu według książki grubość minimalna tarczy (tarcze pełne) to 10mm moje mają niecałe 11 a klocki coś koło 12. Na wszelki wypadek chce wymienić i jedno i drugie może ktoś kupował i wie które będą pasować bo na allegro jest masa ale wentylowane a takie mi nie wejdą na 100% bez wymiany szczęk. Do tego jakie klocki bo w moich widziałem że są rozpychane przez stalowe druty (sprężynki) a na necie widzę z taka blaszką na klocku i nie wiem czy takie mogą być. Więc ktoś kto wymieniał niech łaskawie poda namiar na tarcze + klocki.

3. Centralny zamek działa ale drzwi się nie otwierają tzn wydaje mi się że siłowniki nie potrafią wypchnąć tych cypli co wystają przy drzwiach bo jak chce je palcami wyciągnąć to ciężko idą a co dopiero takie słowniczki. Co może być przyczyną ? korozja czy może coś innego nie chce rozbierać drzwi na daremno.

4. Podczas oględzin podwozia przestraszyła mnie rdza (hehe) ale kawałki blachy + spawarka dały sobie z tym rade. Lecz nie o to mi chodzi przeraził mnie stan stalowych (chyba z takiego materiału są wykonane) przewodów hamulcowych. Normalnie rdza płatkami odchodzi a z przodu zaraz jak poprzecznica się kończy wychodzi 5 przewodów (idą do tyłu , 2 cieńsze od reszty to na bank hamulcowe) z jednego cieknie płyn!! Powoli ubywa go w zbiorniczku :| Aż strach tak jeździć więc chce to czym prędzej naprawić. Moje pytani:
– gdzie kupię takie przewody i z jakiego materiału są wykonane
– jaki płyn hamulcowy lać do zbiorniczka (niby DOT4)
– co to za 3 grubsze przewody obok tych hamulcowych (z paliwa?) je też bym chciał wymienić tylko do czego one są
– przydały by też się orientacyjne długości oraz średnice i dodatki jakie muszę kupić (końcówki, złączki itp.)

5. Gdzie jest filtr paliwa bo też chciał bym go wymienić a nigdzie nie widzę.

6. PODOBNO pasują części z fiesty mk4 bo to na identycznych podzespołach ?
Ostatnio edytowano 4 gru 2008, 20:17 przez Morus, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2008, 19:14
Posty: 52
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 121/2

Postprzez strOOs » 6 gru 2008, 17:09

1. Można dorobic takie uchwyty np z wieszaka aluminiowego – musis rozebrac z tylu kanape i zmontowac nowe uchwyty :) Latwa robota.

4. Przewody kupuje sie nowe (do 121 raczej nie dostaniesz) lub dorabia sie z rurek miedzianych. U mnie koszt dorobienia wyniosl niecale 100zl. Poszukaj w swojej okolicy lub popytaj w warsztatach gdzie takie cos mozesz dorobic (trzeba zacisnac koncowki – mozesz dac swoje wlasne do zacisniecia).

5. W komorze silnika okobok akumulatora. Taka metalowa puszka przymocowana do blotnika.

6. Nie pasuja, 121 dopiero w latach 96-01 byl z fordem robiony. Zreszta proownaj sobie ksztaltem i wielkoscia Twoja 121 z Fiesta w tego okresu :)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Morus » 7 gru 2008, 01:35

1. W tym problem że ja tam nic nie widzę :/ może urwały się przy samym zaczepie i jestem w <dupa>

2. Klocek 3-4mm O.o to jest tak jak by go nie było :F Ja i tam wymienię te tarcze i klocki bo jak zaobserwowałem ruch tarczy to widoczne było bicie (w jednym miejscu tarło o klocek a w innym nie) a tak raczej nie powinno być. A jak hamuje to popiskują sobie.W dodatku wszystko jest skorodowane (i to konkretnie) to wyczyszczę pomaluje i będzie spokój psychiczny ^^

4. Co do przewodów też preferuje nowe ponieważ te stalowe rdzewieją nie tylko na zewnątrz ale i w środku. W przyszłym tygodniu planuję wymianę to wam pokażę jak to wygląda w dodatku chce wymienić te gumowe przewody bo po pierwsze primo są skorodowane końcówki i ich nie odkręcę bez uszkodzenia , a po drugie primo guma nie wygląda za ciekawie. Jak robić to raz a porządnie. Co do tych rurek to pokombinuje w sklepie proponują miedziane innych nie ma. Pokombinuje trochę może jakaś maszynkę do gięcia wymyśle (z zawodu jestem tokarzem ślusarzem a pracuje na frezarce :D ). Oczywiście podgrzewanie rurek palnikiem odpada ponieważ miedź zacznie reagować i utleniać zostawiając rudy nalot i rożne syfy (w środku również)

5. Filtr znalazłem , doszedłem do niego po przewodach paliwowych hehe.

A co to są te 3 rurki które biegną obok tych hamulcowych (na bank z paliwa ale są 3 =1-zasilający , 2-zwrotny, a na co 3? odpowietrzający czy co:F)

Jak będę wymieniać wszystko zrobię fotorelację poklei jak wymieniałem przewody , hamulce , chłodnice ^^
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2008, 19:14
Posty: 52
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 121/2

Postprzez strOOs » 7 gru 2008, 01:56

Morus musisz wyjac kanape – ja to samo przerabialem.

Co do przewodow to tylko i wylacznie miedziane kupisz.

Rurek nie kojarze, juz nie mam kaczki..
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Morus » 8 gru 2008, 01:08

Ale jak wyjąc tą kanapę? odkręcić z tyłu mocowania i pójdzie ? Chciałem to zrobić ale wydaje mi się że gora będzie trzymać.

Wiem że miedziane i koleś sprzedaje już gotowe tzn mierzy się starze i on jak najbardziej zbliżony wymiar daje z gotowymi końcówkami. A może ktoś wie jaki tam jest gwint i rozmiar tej śrubki?
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2008, 19:14
Posty: 52
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 121/2

Postprzez ReNOz » 9 gru 2008, 02:50

Tak, musisz odkręcić te dwa uchwyty na podłodze, góra nie powinna trzymać, ale spojrzę rano u mnie i napiszę, bo nie mam pewności :)
Ahura Mazda
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 09:09
Posty: 48
Skąd: Żywiec
Auto: BMW e30, 324d/A, 1985 r.
BMW e60, 545i
Mazda 121 DB

Postprzez Morus » 10 gru 2008, 21:36

Jutro z rana zaczynam wymianę wszystkich przewodów hamulcowych + paliwowe , przy okazji zrobię fotki i opisze po kolei co i jak przyda się dla potomnych :D Może macie jakiś sklep w necie gdzie kupie gumwoe przewody hamulcowe ( te krótkie co idą do hamulców z przodu i z tyłu)?
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2008, 19:14
Posty: 52
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 121/2

Postprzez Morus » 13 gru 2008, 17:07

:|

Jak pisałem wyżej remontuje układ hamulcowy. Wszystko ładnie pięknie a tu zawiesiłem się zaciaskach klockach hamulcowych tzn nie umiem wyciągnąć klocków <jelen> Tam są takie 2 pręty (wałeczki czy co to jest ale na nich to się trzyma, takie prowadnice?). Zastanawiam się czy to się przecina i zakłada nowe czy mam jakimś cudem stare wymontować (z jednej strony jest zaklepane na grzybek z drugiej chyba tylko sklepane)
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2008, 19:14
Posty: 52
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 121/2

Postprzez ReNOz » 13 gru 2008, 18:53

A kombinerkami nie próbowaleś tego wyciągnąć? Powinno pójść, ewentualnie spróbuj wybić młotkiem :)
Ahura Mazda
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 09:09
Posty: 48
Skąd: Żywiec
Auto: BMW e30, 324d/A, 1985 r.
BMW e60, 545i
Mazda 121 DB

Postprzez Morus » 13 gru 2008, 21:33

kurcze w tym problem że to zardzewiałe dosyć bardzo i dlatego tak trzyma (wyciąłem ten drut zabezpieczający) potraktuje to w poniedziałek odrdzewiaczem czy czymś takim i podszlifuje papierem żeby gładkie było. Próbowałem wybić młotkiem, podważałem śrubokrętem , kombinerkami, rozciskałem od środka i nic.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2008, 19:14
Posty: 52
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 121/2

Postprzez ReNOz » 14 gru 2008, 13:55

Spryskaj "wudejem" i spróbuj młotkiem, powinno pójść :)
Ahura Mazda
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 09:09
Posty: 48
Skąd: Żywiec
Auto: BMW e30, 324d/A, 1985 r.
BMW e60, 545i
Mazda 121 DB

Postprzez Morus » 24 gru 2008, 02:41

trochę pomogło spryskanie wd-40 ale nikomu nie polecam wymiany układu hamulcowego jeszcze muszę wymienić tylne szczeki hamulcowe...

mam kolejny problem tzn nie mogę nigdzie dostać przewodów do chłodnicy :| znacie jakiś sklep?
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2008, 19:14
Posty: 52
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 121/2

Postprzez ReNOz » 25 gru 2008, 17:00

tylne szczęki hamulcowe? Możesz mieć problem, ja miałem pordzewiałe śruby jak kupiłem moją 121 i trochę się namęczyłem rozkręcając, teraz już ok po konserwacji i nareperowaniu...
Ahura Mazda
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 09:09
Posty: 48
Skąd: Żywiec
Auto: BMW e30, 324d/A, 1985 r.
BMW e60, 545i
Mazda 121 DB

Postprzez Morus » 26 gru 2008, 00:42

oj ja też tam mam zapas rdzy z tyłu ;/ spryskałem WD może po czasie popuści ( to się trzyma tylko an tych 2 śrubkach ?)


Wiecie kaj te przewody chłodnicy dostane:>?
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2008, 19:14
Posty: 52
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 121/2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121