Obroty silnika w 121 – po puszczeniu gazu przez pewien czas za wysokie

Mazda 121 1991–1996

Postprzez Filipek5 » 18 lis 2004, 11:15

Szukam porady fachowca
Po odpuszczeniu gazu silnik przez jakieś 2 minuty pozostaja na 2 tyś obrotów, dopiero po upływie tego czasu schodzi do normalnych obrotów – co jest tego przyczyną.
Pozdro
Piotr
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 lis 2004, 10:55
Posty: 8
Skąd: Szamotuły
Auto: Mazda MX6 2.0 93r

Postprzez Kubutek » 18 lis 2004, 15:12

Hmm, dziwne...
U mnie jest tak na ssaniu. Jak odpalam Mazdeczkę to obroty mam koło 2tys. ale w miarę szybko się rozgrzewa i trzyma 1tys obrotów. Na zimę tak zostawiam, ale na wiosnę pojadę na regulację, żeby gdzieś koło 800-900 obrotów miała – będzie mniej paliła :)
Obrazek 323F BA KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 10:51
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10

Postprzez Jaksa » 20 lis 2004, 14:54

Filipek5 napisał(a):Po odpuszczeniu gazu silnik przez jakieś 2 minuty pozostaja na 2 tyś obrotów
Masz gaznik czy mono....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Filipek5 » 21 lis 2004, 10:10

To jest 121DB z 91 r 1,3 16V 72KM – jest na wtrysku
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 lis 2004, 10:55
Posty: 8
Skąd: Szamotuły
Auto: Mazda MX6 2.0 93r

Postprzez klimek1 » 17 gru 2004, 17:30

Witam, ja również mam problem z obrotami silnika w 121 92 1.4 16VSOHC. Objawia się to najpierw przy zimnym silniku – obroty sięgają nawet 3000, po czym stabilizują się do około 1500, a czasem do 800. Gdy auto jest na biegu jałowym to obroty są ok 1000, gdy wrzucam bieg – obojętnie jaki- obroty zwiększają się nawet do 2000. Bardzo proszę o radę, gdyż nie chcę w ciemno jeździć po warsztatach.
klimek1@o2.pl lub GG 1495645.
Dziękuję
Pozdrowionka z Wrocławia :(
Początkujący
 
Od: 5 gru 2004, 12:12
Posty: 15
Skąd: wrocław
Auto: mazda xedos 9 2.5 v6 95 rok

Postprzez yari » 22 mar 2005, 14:37

czy w tym aucie jest czujnik polozenia przepustnicy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 13:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez ahcoz » 22 mar 2005, 16:00

czesc sluchajcie ja tez mam podobny problem a nawet identyczny jak " klimek1 ", mam 121, 93r., 1.3, 16V i obroty silnika rowiez siegaja do 3000, pozniej spadaja do 2,5 tys, az w koncu spadaja do 1000 obrotow, tak wiec jesli ktos ma pojecie na ten temat to prosze o rade :ahcoz1@wp.pl
Z gory dziekuje i pozdrawiam.
ahcoz
 

Postprzez Jacek K » 27 lip 2005, 13:30

Elektronika z 121 DB jest tak zaprogramowana że, po uruchomieniu silnika obroty wzrataja do 2 tyś. układ w tym czasie przechodzi do trybu kontroli i resetownia układów, nastawników i czujników (sonda lambda, silniki krokowe itp.) po uzyskania temperatury roboczej 85-90 C obroty spadaja do 1100 skrzynia automat i 750 skrzynia manualna. Po prostu objawy prawidłowe. Mazda bardzo szybko się nagrzewa i dlatego obroty szybko spadają.
Jacek
121 1,3 16V Canvas Top 1992
Początkujący
 
Od: 26 lip 2005, 16:17
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Auto: 121 1,3 16V Canvas Top 1992

Postprzez grzesiek75 » 29 lip 2005, 07:09

Witam
Ja mysle ze to nie jest normalne, bo obroty powinny byc w granicach 2000 na zimnym a potem w granicach 800 na ciepłym. U mnie jak tak sie działo to poprostu problem był z hamulcem tym co ogranicza pedał gazu przed gwałtownym zejsciem z obrotów i mała regulacja (przeciez ten wtrysk to tylko zmodernizowany gaznik) ( cos mi sie wydaje ze w tych 121 niema silnika krokowego a zejscie z obrotów zimnego silnika na ciepły realizowane jest termostatem i odbywa sie mechanicznie) – to poprostu trzeba wyregulowac
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2004, 12:32
Posty: 30
Skąd: Sandomierz
Auto: mazda 121 1.3 16V

Postprzez Jacek K » 29 lip 2005, 09:14

informacje takowe zamieszczone są w programach serwisowych tupu MOTO-SERWIS, TEC DOC AUTO DATA itp
pozdro
Jacek
121 1,3 16V Canvas Top 1992
Początkujący
 
Od: 26 lip 2005, 16:17
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Auto: 121 1,3 16V Canvas Top 1992

Postprzez jojo » 2 gru 2005, 23:58

u mnie jest bardzo podobnie.najpierw długo 2tys a potem w miaę nagrzewania spada ale nigdy poniżej 1200.pewnie trzeba się podłaczyć pod jakiś komputer i wyregulować.autko mam dopiero 2 dzień i mnie ten problem zaskoćzylł.w żadnym innym sprzęcie nie było takich anomalii.mam 1.....4 16v myslałem,że to wielopunkt. a tu monowtrysk?pozdrawiam.p.s. może ktoś coś wymyśli w tej sprawie,bo głupio się jeździ zwłaszcza zimą jak auto ciągnie jak szalone bez dodawania gazu.co prawda szybko się nagrzea, ale co zjuchci to jej......
SORKI, JESTEM TROSZKU UPIERDLIWY....PORPOSTU LUBIĘ WIEDZIEĆ...NAPEWNO
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2005, 23:18
Posty: 45
Skąd: NOWY SĄCZ
Auto: MAZDA 121 1,4 16V 1994

Postprzez dj jawa » 5 gru 2005, 07:40

Witam.
U mnie na ssaniu też obroty są wysokie ale się szybko grzeje i spadają do normalnych.
Miałem też problem taki że po dodaniu gazu obroty silnika wolno spadały, wyregulowałem to taką śrubką która jest koło przepustnicy(tam gdzie się nawija linka od gazu) dokręciłem ją troszke. Do tego jeszcze doszła regulacja ciśnienia to takie ustrojstwo które znajduje się po lewej stronie komory silnika do tego są podłączone dwa przewody gumowe. Tam skręciłem plastikowe pokrętło w prawo i obroty w końcu normalnie spadają. :)
Początkujący
 
Od: 22 lip 2005, 14:34
Posty: 19

Postprzez arek_arecki » 18 lut 2007, 16:41

U mnie też zwiększają się obroty przy zmianie biegu i nagle zniknęło automatyczne ssanie. Na zimnym silniku od razu zaczyna się dusić i gaśnie. Zrobiłem teścik z diodą i wyszedł kod 12 (czujnik położenia przepustnicy) Właśnie się rozglądam ile takowy kosztuje. Jak będę wiedział to dam wam znać...
arek_arecki
Początkujący
 
Od: 31 gru 2006, 21:02
Posty: 5
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 121 1,3i 73KM Canvas Top

Postprzez Gość » 19 lut 2007, 22:45

Witam!

Po lewej stronie komory silnika znajduje sie "Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B"
Gdy on sie zacina, to właśnie auto niechętnie spada na wolne obroty... Mam tak teraz w swojej, po odłączeniu tego zaworu od zasilania obroty spadają do normalnych (niekiedy trzeba zawór potraktować delikatnie młotkiem :)) ) Sprawdźcie u siebie, może macie podobny problem.

pzdr.
Gość
 

Postprzez jasiek57 » 11 mar 2007, 23:47

Jak regulować obroty na "ssaniu" pokazałem a Kopajt zrobił fotorelację . Patrz: fotorelacja z regulacji zaworów. Jest tam jedno i drugie.
Tylko Mazda
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 18:15
Posty: 109
Skąd: Radom
Auto: 626 2.0pb ,lpg 2000r Kombi

Postprzez alien93 » 11 maja 2012, 08:03

Witam!

Pewnie zrobię wykop tygodnia ale ok :D

Jak poradziliście sobie z tym problemem?
Mam podobnie i przydało by się coś z tym zrobić...
Początkujący
 
Od: 11 maja 2012, 07:53
Posty: 4
Auto: Mazda 121 III 2000r 1.3 (50KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121