Pisze tutaj, nie w dziale Mazdy 121 DB, bo wiecej jest uzytkownikow 323 z silnikami B3, niz uzytkownikow 121 w ogole;>
Auto ma problemy z odpaleniem na PB, rozrusznik kreci, ale nie odpala samochodu. Na LPG odpala za pierwszym razem. Zaczela sie od zgasniecia samochodu podczas jazdy kilka dni temu, nie chcial zapalic na benzynie, odpalil na gazie po czym na te kilka dni do wczoraj problemu nie bylo, tj. przez ostatnie 3 dni na benzynie odpalala i jezdzila bez problemu, tak jak wspomnialem – do wczoraj. Po odpaleniu na PB obroty zaczely falowac +-500rpm i zgasla, teraz nie daje sie w ogole odpalic na benzynie i po odpaleniu na LPG i przelaczeniu na benzyne po chwili gasnie.
Tydzien temu wymieniany byl rozrzad i uszczelka pod klawiatura i moze miec ta operacja jakis zwiazek z problemem?
Auto jest z instalacja LPG, na ktorej tez auto podszarpuje na niskich obrotach, ale tutaj wina lezy na 99% po stronie ubogiej mieszanki, bo wymianiany byl parownik, jest jeszcze bez regulacji mieszanki.
Nie odpala, a jak odpali szarpie i gasnie
Strona 1 z 1
andrzej-w
co do odpalania na Pb to popierwsze:
czy pompka paliwa w baku poprawnie pracuje?
czy przekaźnik pompy paliwa jest ok?
zależnie od rodzaju instalki(zapewne masz 2 gen) wpływ na takie zachowanie ma ukłąd zapłonowy, dolotowy i zasilania LPG.
Najpierw trzeba dokonać regulacji a jeśli to nie pomoże to są jeszcze świece, kopułka, palec, przewody, cewka itd.
co do odpalania na Pb to popierwsze:
czy pompka paliwa w baku poprawnie pracuje?
czy przekaźnik pompy paliwa jest ok?
andrzej-w napisał(a):Auto jest z instalacja LPG, na ktorej tez auto podszarpuje na niskich obrotach, ale tutaj wina lezy na 99% po stronie ubogiej mieszanki, bo wymianiany byl parownik, jest jeszcze bez regulacji mieszanki.
zależnie od rodzaju instalki(zapewne masz 2 gen) wpływ na takie zachowanie ma ukłąd zapłonowy, dolotowy i zasilania LPG.
Najpierw trzeba dokonać regulacji a jeśli to nie pomoże to są jeszcze świece, kopułka, palec, przewody, cewka itd.
Pozdrowienia
<center></center>
zmiana podświetlania przycisków i zegarów 323F BG/MX-3 – http://tnij.com/podswietlanie
<center></center>
zmiana podświetlania przycisków i zegarów 323F BG/MX-3 – http://tnij.com/podswietlanie
- Od: 2 paź 2007, 11:32
- Posty: 252
- Skąd: okolice Lubartowa ->Wólka Rokicka / Coventry
- Auto: 323F BG 1990 1,8 16V SOHC
co do odpalania na Pb to popierwsze:
czy pompka paliwa w baku poprawnie pracuje?
czy przekaźnik pompy paliwa jest ok?
pompa paliwa dziala, pompuje paliwo do filtra i do wtrysku (tryska ostro paliwem z przewodu, po odlaczeniu od ukladu wtryskujacego), czyli nie pompa, nie filtr, swiece ok – suche, poza 1 ktorej nie moge wykrecic (!), a na sile nie probuje, odapla na gazie na wszystkie gary..
po kilkunastokilometrowej jezdzie na gazie i zgaszeniu silnika, zapali na benzynie, ale pochodzi pare sekund i gasnie, jak przytrzymuje obrotow gazem utrzymuje go dzialajacego ale obroty faluja w coraz wiekszym zakresie.. po czym tez gasnie..
na LPG(tak, II gen tomasetto) regulacja gazu nie pomaga na kangura(szarpanie), ale odpala za piewszym razem i na jalowym chodzi bardzo rowno, od 1500 rpm nie szarpie, tylko ponizej
komputer nie pokazuje bledow, po zresetowaniu bez poprawy, czyzby wtrysk sie zwalil ?
acha, jakis miesiac temu wlalem STP LPG, formule do czyszczenie ukladu paliwowego -jakies 150ml(butla ma 250) na ~pol zbiornika paliwa
edit
plyn w ukladzie chlodzenia jest, filtr powietrza czysty, dolot bez uszkodzen, przewod paliwowy wymieniony, bo stary marnie wygladal na zaciskach
jeszcze raz sprobowalem odpalic go ponownie na benzynie po przejechaniu wczesniej 10km na LPG i opdala, ale pochodzi nierowno z pol minuty i gasnie
mialem zmieniany parownik chwile przed awaria, moze tutaj gdzies szuakac przyczyny? zastany/zapieczon wtryskiwacz raczej wykluczam, poniewaz zawsze odpalam auto na PB i jade ok kilometra zanim przelacze na LPG, a jezdze w 90% na krotkie odcinki -5km
uklad elektryczny mozna chyba wykluczyc, skoro pali ladnie na LPG? dyskoteki na przewodach(sakura ok 20 tys km) nie ma, swiece denso zakladane w listopadzie '07
jakos w lutym mialem kilka kichniec gazu, wtedy tez na benzynie mocno rwal(na 1 i 2 przy przyspieszaniu), pisze o tym, bo moze ma jakis zwiazek z aktualnym problemem
czy pompka paliwa w baku poprawnie pracuje?
czy przekaźnik pompy paliwa jest ok?
pompa paliwa dziala, pompuje paliwo do filtra i do wtrysku (tryska ostro paliwem z przewodu, po odlaczeniu od ukladu wtryskujacego), czyli nie pompa, nie filtr, swiece ok – suche, poza 1 ktorej nie moge wykrecic (!), a na sile nie probuje, odapla na gazie na wszystkie gary..
po kilkunastokilometrowej jezdzie na gazie i zgaszeniu silnika, zapali na benzynie, ale pochodzi pare sekund i gasnie, jak przytrzymuje obrotow gazem utrzymuje go dzialajacego ale obroty faluja w coraz wiekszym zakresie.. po czym tez gasnie..
na LPG(tak, II gen tomasetto) regulacja gazu nie pomaga na kangura(szarpanie), ale odpala za piewszym razem i na jalowym chodzi bardzo rowno, od 1500 rpm nie szarpie, tylko ponizej
komputer nie pokazuje bledow, po zresetowaniu bez poprawy, czyzby wtrysk sie zwalil ?
acha, jakis miesiac temu wlalem STP LPG, formule do czyszczenie ukladu paliwowego -jakies 150ml(butla ma 250) na ~pol zbiornika paliwa
edit
plyn w ukladzie chlodzenia jest, filtr powietrza czysty, dolot bez uszkodzen, przewod paliwowy wymieniony, bo stary marnie wygladal na zaciskach
jeszcze raz sprobowalem odpalic go ponownie na benzynie po przejechaniu wczesniej 10km na LPG i opdala, ale pochodzi nierowno z pol minuty i gasnie
mialem zmieniany parownik chwile przed awaria, moze tutaj gdzies szuakac przyczyny? zastany/zapieczon wtryskiwacz raczej wykluczam, poniewaz zawsze odpalam auto na PB i jade ok kilometra zanim przelacze na LPG, a jezdze w 90% na krotkie odcinki -5km
uklad elektryczny mozna chyba wykluczyc, skoro pali ladnie na LPG? dyskoteki na przewodach(sakura ok 20 tys km) nie ma, swiece denso zakladane w listopadzie '07
jakos w lutym mialem kilka kichniec gazu, wtedy tez na benzynie mocno rwal(na 1 i 2 przy przyspieszaniu), pisze o tym, bo moze ma jakis zwiazek z aktualnym problemem
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości