Wentylowane tarcze hamulcowe

Mazda 121 1991–1996

Postprzez andrzej-w » 11 kwi 2008, 11:01

Czy mozna bezproblemowo zamontowac w 121 db wentylowane tarcze hamulcowe? Mam na mysli, czy wejda w oryginalne zaciski, bo wentylowane sa grubsze o 6mm od pelnych.

dane tech:

wentylowane:
Średnica [mm]: 235
Wysokość [mm]: 45
Typ tarczy hamulcowej: wentylowany
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 18
Minimalna grubość [mm]: 16
Ilość otworów: 4
średnica otworu centrujacego [mm]: 55

pełne:
średnica [mm]: 235
Wysokość [mm]: 45
Typ tarczy hamulcowej: pełny
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 12
Minimalna grubość [mm]: 10
Ilość otworów: 4
średnica otworu centrujacego [mm]: 55

Co dziwne, wentyle sa sporo tansze od normalnych – w przypadku lucasow roznica w cenie to az 45zl na tarczy.

Ktos z Was zakladal takie do kaczki bez ABSu?
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez Grzyby » 11 kwi 2008, 11:03

andrzej-w napisał(a):Mam na mysli, czy wejda w oryginalne zaciski, bo wentylowane sa grubsze o 6mm od pelnych.

szczerze wątpię, tam nie ma aż takich zapasów.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez infinito » 11 kwi 2008, 12:51

podobno nie.
zmienialem hamulce i chcialem wlozyc jak najlepsze, ale powiedziano mi, ze wejdzie tylko to co bylo...
ale w ASO nie bylem, wiec kolo mogl sie mylic..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez Grzyby » 11 kwi 2008, 13:00

Panowie – 6 mm to bardzo dużo.
Klocek hamulcowy jest cieńszy! Nie wejdą – nie ma szans.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez yari » 11 kwi 2008, 13:42

bez zmiany nzaciskow nie wejda... (przerabialem)
mozna natomiast zalozyc zaciski i tarcze od 323 (BA) 1.5C -zrobil tak Kubutek, a ja poszedlem za jego przykladem, dziala na zasadzie plug&play
aczkolwiek wydaje mi sie, ze beda rowniez pasowac od 323 (BG) 1.3/1.6
w kazdym razie takie zdaje sie byly zakladane (zaciski i tarcze) do DB w automacie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez bl@ck » 8 wrz 2008, 11:34

Panowie w temacie motoryzacji jestem totalnie zielony (wiec piszcie do mnie drukowanymi literami). Postanowiłem zabrać się za kaczuszkę mojej ukochanej, postanowiłem zacząć od mechaniki, potem przyjdzie czas na optykę. Troszkę rzeczy jest zrobionych, teraz hamulce.
Na przód chciałbym wrzucić jakieś tarcze wentylowane, obecnie czekam na odp z kilku sklepów internetowych.
Jeśli chodzi o tył, myślałem nad wymianą bębnów, na tarcze, (hamulce na tyle są cienkie, i muszę coś z nimi zrobić), powiedzcie mi czy to ma sens, i jak to ekonomicznie może wyglądać.
W mechanice samochodowej jestem zielony, więc piszcie drukowanymi literkami ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2008, 21:05
Posty: 16
Auto: Mazda CX5 KF 2,5Pb AWD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121