Drżenie kierownicy podczas hamowania

Mazda 121 1991–1996

Postprzez Miclosch » 4 mar 2008, 13:23

Podczas przedostatniej fazy hamowania, tutaj jeszcze jadąc a nie tocząc się (... :)... ) drży mi kierownica.

Wymieniałem jakiś czas temu klocki hamulcowe, końcówki drążków i łożysko. Drżenie nie wystąpiło od razu po naprawie tylko jakiś czas po niej (nie potrafię dokładnie określić – może miesiąc). Zastanawiam się czy ma to coś wspólnego z mogącymi kończyć się tarczami hamulcowymi, czy też drżenie ma źródło w innej przypadłości układu kierowniczego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2006, 20:02
Posty: 103
Skąd: Warszawa - Mokotow
Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i

Postprzez goofy2 » 4 mar 2008, 13:28

Miclosch ja podejzawam powyginane tarcze hamulcowe. Mogły byc cienkie i po wymianie klockow przy jakims gwaltowniejszym hamowaniu moglo je powyginac.

Pozdrawiam
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2007, 17:59
Posty: 195
Skąd: Kwaczała / Kiszkowo
Auto: AR 156 2.4 JTD 10v 150KM '03

Postprzez Grzesiek_SOK » 4 mar 2008, 13:37

Przy zaciskach hamulcowych masz przykręcone śrubami (widać gumy przy śrubach) 2 tuleje które muszą chodzić, może być tak że się zapiekły i hamuje tylko jednym klockiem co powoduje drżenie kierownicy. U mnie tak było. Pewnie w starych klockach miałeś jeden bardziej starty niż drugi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 paź 2007, 11:29
Posty: 13
Skąd: Sokółka
Auto: Mazda 121 DB 1.3 16V 91r.

Postprzez brii » 4 mar 2008, 13:45

Obie hipotezy są przekonujące, więcej nie dodam ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez robertwojcik » 30 mar 2009, 19:54

U mnie pomogła wymiana Opon. jeździłem na zimówkach i przy hamowaniu strasznie drżenia były, zmieniłem na letnie i jest OK :]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2011, 20:33
Posty: 7
Auto: Mazda 323

Postprzez Morus » 3 kwi 2009, 20:01

U kolegi pomogła wymiana amortyzatorów bo miał strasznie wybite i nie miało co amortyzować hehe. Może też pokrzywiło Ci tarcze grubość minimalna tarczy to 10mm ale na takich rzeczach nie warto oszczędzać i nie czekaj do ostatniej chwili. Sprawdź też czy występuje drżenie przy dużych prędkościach np źle wyważone koła , brak zbieżnośći kół. Dziwi mnie to że po wyśmianie hamulców drgania ustąpiły na jakiś czas.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2008, 18:14
Posty: 52
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 121/2

Postprzez yari » 6 kwi 2009, 08:18

Grzesiek_SOK napisał(a):Przy zaciskach hamulcowych masz przykręcone śrubami (widać gumy przy śrubach) 2 tuleje które muszą chodzić, może być tak że się zapiekły i hamuje tylko jednym klockiem co powoduje drżenie kierownicy. U mnie tak było. Pewnie w starych klockach miałeś jeden bardziej starty niż drugi.

jak zwalczyles?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 13:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez Grzesiek_SOK » 7 kwi 2009, 09:18

Yari
wymiana samych gum wystarczyła koszt chyba ok. 50zł., no i oczywiście przeczyściłem tuleje+smar do gum, ktoś kiedyś napchał zwykłego smaru, od czego gumy spęczniały i blokowały tuleje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 paź 2007, 11:29
Posty: 13
Skąd: Sokółka
Auto: Mazda 121 DB 1.3 16V 91r.

Postprzez Marbert » 7 kwi 2009, 18:58

U mnie podobny problem był spowodowany przez zwichrowane tarcz. Co prawda było to ostatnie na co stawiałem, bo tarcze były wymieniane kilka m-cy wcześniej, a BREMBO uznawałem za lepszą półkę ... ale przeciw faktom niewiele mogłem zrobić. Wymiana tarcz rozwiązała problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2004, 21:40
Posty: 50
Skąd: Pruszków
Auto: Jedyny słuszny – służbowy

Postprzez yari » 15 kwi 2009, 08:25

swego czasu mialem drzenie przy hamowaniu, troche pomoglo toczenie tarcz, ale
wymienilem i zaciski i klocki i tarcze i ...po kilku miesiacach pojawilo sie drzenie na nowo

tarcze? zaciski? ...skrzywiona polos?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 13:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez shaki » 21 kwi 2009, 08:25

u mnie podobnie mozna wyczuc lekkie drzenie kierownicy przy mocniejszym hamowaniu z wiekszych predkosci.. ale najbardziej mnie martwi skutecznosc hamowania..te hamulce to nie rewelacja..musze cos z nimi zrobic.. mysle o zakupie nowych tarcz,zaciskow i klockow do mojej madzi.. i tu pytanie: jaki jest orientacyjny koszt zakupu w/w czesci? i drugie: jakie polecacie, czy tez w ktore warto zainwestowac z uwagi na to ze mam ciezka noge :P ??
sprzedam lotke zdjeta z mojej Madzi 121 92'

http://img16.imageshack.us/img16/2136/c80321343.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 paź 2008, 22:58
Posty: 8
Skąd: 3mia100
Auto: MAZDA 121 DB 1,3 16v 53 kW

Postprzez andrzej-w » 21 kwi 2009, 09:17

u mnie tez zaczalo "bic" przy hamowaniu, to jakas plaga ;p
przy okazji mam pytanie odnosnie wspomagania hamulca, u mnie po zgaszeniu silnika pedal hamulca od razu twardnieje, tak jest prawidlowo? serwo nie powinno pracowac jeszcze na ~ 2 wcisniecia hamulca? jak mi zgasla przed zakretem, to najdalem sie sporo strachu ;P hmmm zastanawiam sie, czy nie mam zapowietrzonego ukladu, bo i obroty sie podnosza +300 na hamulcu, a i jego skutecznosc jest taka sobie, lapie ostrzej 2cm od podlogi, powyzej to zwykly zwalniacz ;p klocki i tarcze maja 10tys. km
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 14:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez yari » 21 kwi 2009, 10:50

a "rosnie Ci" po kilkukrotnym nacisnieci? (bez skojarzen prosze! :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 13:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez andrzej-w » 21 kwi 2009, 10:57

jest "twardy" od razu po zgaszeniu silnika, czy tam inaczej "rosnie" ;), a jak jest u Was?
odpowietrzenie chyba nie zaszkodzi, tylko jak to zrobic
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 14:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez Miclosch » 22 kwi 2009, 10:24

Po dwóch wciśnięciach pedał hamulca jest twardy. Hamuje dobrze jeszcze dwa razy po wyłaczeniu silnika potem juz tylko zwalnia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2006, 20:02
Posty: 103
Skąd: Warszawa - Mokotow
Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i

Postprzez yari » 22 kwi 2009, 10:32

andrzej, najlepiej odpowietrza sie w dwie oso (najlepiej z kims, kto juz odpowietrzal ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 13:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121