Zablokowane drzwi tylne

Mazda 121 1991–1996

Postprzez andrzej ćwikła » 21 lut 2008, 21:50

WITAM
mam problem z tylnymi drzwiami pasażera po stronie kierowcy, są zatrzaśnięte – autko posiada centralny zamek -niestety tych drzwi nie można w żaden sposób otworzyć. Pytanie ,czy istnieje możliwość rozkręcenia i zdjęcia boczku drzwi kiedy są zamknięte (może istnieje jakiś knif) .Proszę o jaką kolwiek poradę

Pozdrawiam :(
andrzej ćwikła
 

Postprzez ap2 » 22 lut 2008, 06:58

Jak tapicerka nie jest zaslanieta przez siedzisko to pewnie mozna. A jak jest zaslanieta do demontaz tylnej kanapy. Inaczej bez uszkodzenia sobie tego nie wyobrazam...
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2007, 09:33
Posty: 123
Skąd: Oswiecim
Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995

Postprzez raffaello » 12 wrz 2013, 20:53

Pewnie problem już dawno został rozwiązany. Ale skoro nie znalazł się nikt chętny, by odpowiedzieć, a problem nie jest jednostkowy (miałem to samo), to napiszę kilka zdań:

Tapicerkę da się bez problemu zdjąć na zamkniętych drzwiach, oczywiście od wewnątrz :D
W tym celu trzeba odkręcić dwa wkręty mocujące do drzwi (w klamce i w uchwycie do zamykania).

W drugiej kolejności trzeba zdjąć korbkę otwierania szyby – należy ją odciągnąć i małym (ale twardym) haczykiem wyciągnąć zawleczkę.

Potem trzeba odciągnąć boczek w celu wyjęcia z drzwi plastikowych zatrzasków (wg instrukcji serwisowej – tom 2, strona 195 – jest ich 8). Znajdują się na obwodzie drzwi, z wyjątkiem górnej krawędzi. Warto pochylić oparcie przedniego fotela, najpierw należy odpinać zaczepy od strony środkowego słupka, potem od dołu. Następnie należy podnieść siedzenie tylnej kanapy, by dokończyć odpinanie dołu i przejść na stronę koła. Może być potrzebne odgięcie boku oparcia tylnej kanapy – jego zdjęcie nie jest potrzebne – w tym celu należałoby odkręcić śrubę mocującą na dole – na górze ten bok jest na zatrzask.

Gdy odepniemy wszystkie zatrzaski należy unieść cały boczek drzwi do góry – na górnej krawędzi, ok. 10 cm od guzika służącego do blokowania zamka jest kołek, a w drzwiach – otwór.

Potem należy DELIKATNIE od strony wewnętrznej drzwi rozpiąć plastikowe zapięcie cięgna klamki. Plastik jest delikatny, łatwo go połamać (tak pisali koledzy na forum). Należy go odpinać od strony cięgna, nie wyjmować plastiku z klamki.

I boczek zdjęty!

U mnie problemem okazało się uszczelnienie, którym folia pod boczkiem przyklejona jest do drzwi. Pod wpływem ciepła rozpuściło się i obkleiło cięgno, którym guzik do wciskania blokuje zamek. Wystarczyło odkleić, przesunąć folię i pomogło. Również centralka zaczęła otwierać i zamykać zamek. Niestety po założeniu boczku (po dociśnięciu cięgna do blachy drzwi) centralka już nie ma siły przesunąć cięgna – konieczne jest powtórne rozebranie, odklejenie folii, wyczyszczenie cięgna i toru jego ruchu, po czym przyklejenie folii na nowo.

Boczek zakłada się oczywiście w kolejności odwrotnej do opisanej powyżej. Oczywiście na otwartych drzwiach robi się to trochę wygodniej :)

Jakby ktoś miał pytania – służę :)
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2013, 12:24
Posty: 4
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 121 DB '95 1,3i 16V
Canvas top

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121