Problem z dziurą w obrotach silnika

Mazda 121 1991–1996

Postprzez szczurek » 3 gru 2007, 20:24

Witajcie, jestem szczurek z Wroclawia, zupełnie nowa pesona na tym forum mazdkę 121 mam od 7 dni i mam taki oto dziwny problem. Mianowicie silniczek chodzi przepieknie, nic nie stuka i nie puka ale........ jak jest zimny obroty wachają się między 1800 – 2000 natomaist jak się zagrzeje to między 1200 – 1500 więc są sporo za wysokie. Drugi dziwny według mnie problem to kwestia szybkiego wciśnięcia pedału gazu. Silniczek sobie świetnie pracuje, kiedy wciskamy pedał gazu powoli obroty równomiernie wzrastają natomiast kiedy naciśniemy gwałtownie obroty nagle spadają ( dziura jakby łapał powietrze) i tak spadają i nagle nastepuje załapanie i potem obroty wzrastaja tak jak powinny. Niestety w czasie jazdy jes dokładnie tak samo, więc jak chcę wyprzedzac musze naciskać pedał spokojnie a nie energicznie. czy ktoś z Was spotkał sie z czymś takim ???? kolega powiedział mi że ma podobnie w Mercedesie ML i że służy to do ochrony silnika przed zajeżdzeniem, ale czy w maździe 121 to normalny obiaw ????
<jelen> <jelen> <jelen> <jelen> <jelen> <jelen> ?????
Ostatnio edytowano 4 gru 2007, 10:24 przez szczurek, łącznie edytowano 3 razy
szczurek
 

Postprzez strOOs » 3 gru 2007, 20:27

szczurek a co na razie wymieniles?
Na start:
– swiece NGK BKR6E-11
– kable WN (byle nie JC)
– filtry

Powinno pomoc – ja w mojej czekam na kable :)

I napisz cos wiecej o aucie, ew. pochwal sie w Nasze Mazdy :)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez sylwestryn » 5 gru 2007, 08:22

Czy to normalny objaw to nie wiem, u mnie tak samo. Mazde 121 mam od kwietnia tego roku i nigdy mi to nieprzeszkodziło w jeździe.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 mar 2007, 14:03
Posty: 25
Skąd: Chojnice
Auto: Mazda 323F BJ 2000r 1,6

Postprzez Kmieciu4ever » 21 gru 2007, 19:25

Za taki problem najprawdopodobniej odpowiada czunik położenia przepustnicy (throttle positioning sensor). Jest to potencjometr który wykrywa położenie przepustnicy i podaje odpowiednią informację do komputera.

Tak się składa, że mam jeden na sprzedaż :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2007, 13:44
Posty: 26
Skąd: Poznań
Auto: 1995 121 DB GLX 1.4i 16V

Postprzez jasiek57 » 24 gru 2007, 23:49

U mnie kiedy obroty "falowały" podjechalem do warsztatu Mazdy i tam okazalo się że zabrudzony jest przepływomierz powietrza.Nie wiem ani co to jest ani jak to wygląda, ale jak przemyli jakims płynem to z obrotami mam spokoj. Niestety podczas tej operacji wyproszono mnie z warsztatu,a szkoda.
Tylko Mazda
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 19:15
Posty: 109
Skąd: Radom
Auto: 626 2.0pb ,lpg 2000r Kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121