Mój test – kody błędów – zgroza!!
Witam. Dzięki pomocy na forum sam przeprowadziłem test silnika za pomocą kabelka i diody. Oto wyniki kod 15-czujnik lambda/moje przypuszczenia co do sondy się potwierdziły/, kod 17-układ sprzężenia zwrotnego-i tu zaskoczenie bo nie wiem co to takiego i ew. gdzie się znajduje,oraz kod 08-przepływomierz powietrza.teraz kolejne pytanie co teraz robić. Wymieniać wszystko jak leci, czy najpierw przepływomierz powietrza żeby ustalił się prawidłowy skład mieszanki i sonda lambda zaczeła dawać właściwe dane do kompa.czy najpierw sondę lambda a potem ew przepływkę? I co to w ogóle jest układ sprzężenia zwrotnego?wszystkich kumających proszę o opinie w tych sprawach. Pomoc pilnie wskazana!!! Dzięki i pozdrowienia dla wszytkich!!!
SORKI, JESTEM TROSZKU UPIERDLIWY....PORPOSTU LUBIĘ WIEDZIEĆ...NAPEWNO
- Od: 22 paź 2005, 00:18
- Posty: 45
- Skąd: NOWY SĄCZ
- Auto: MAZDA 121 1,4 16V 1994
taaak.teraz lepiej.skasowałem kody błędów i pozostała "tylko" sonda lambda.pewnie tak jak przypuszczalem jej czas się skończył.trzeba rozejrzeć się po sklepach i kupić. bo chyba używki nie warto?!nowa coś około 240zet.będzie bollało.pozdrawiam.
SORKI, JESTEM TROSZKU UPIERDLIWY....PORPOSTU LUBIĘ WIEDZIEĆ...NAPEWNO
- Od: 22 paź 2005, 00:18
- Posty: 45
- Skąd: NOWY SĄCZ
- Auto: MAZDA 121 1,4 16V 1994
napisz PW do Smirnoffa (carspeed) http://forum.mazdaspeed.pl/privmsg.php?mode=post&u=14
może będzie miał w swojej ofercie tańszą sondę
pozdrawiam
serdecznie
może będzie miał w swojej ofercie tańszą sondę
pozdrawiam
serdecznie
Nie kupuj takiej rzeczy używanej, bo nóż/widelec okaże się, że używka wytrzyma miesiąc i poleci – kasa i praca w błoto...
I taka mała prośba – nie krzycz!!
I taka mała prośba – nie krzycz!!
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
dobrze już krzyczeć nie będę.teraz sezon urlopowy więc chciałem zwrócić większą uwagę na problem.sprawa wymagała szybkiej interwencji.dziś kupiłem nową sondę-uniwersalną.oryginał NTK/NGK dedykowany do 121 to koszt około 500/600zet.kupiłem uniwersalną włoską-czytaj pewnie import z kraju środka.ale kod błędu zniknął.teraz sprawdzę spalanie.moje subiektywne odczucia po wymianie to,że autko jakby lepiej reagowało na gaz.zbiera się jeszcze chętniej niż przedtem.ale być może to tylko moje urojenia.pojeździmy zobaczymy.dzięki za pomoc i pozdrawiam.
- Od: 22 paź 2005, 00:18
- Posty: 45
- Skąd: NOWY SĄCZ
- Auto: MAZDA 121 1,4 16V 1994
Jak nie ma błędu to znaczy, że sąda działa. Napewno odczujesz różnicę w spalaniu
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
tester i samo jego wykonanie to bajecznie prosta sprawa.jest opis w "zrób to sam/".dawno mnie nie było-brak czasu na net.sonde wymieniłem liicząc na spadek spalania.niestety mimo braku błędów w wykonywanych testach po wymianie lambda spalanie nie spadło.jeżdźę nieiwiele więc można przeżyć.ale tankuję do pełna ok40ltr i robię na tym max300km.nie przektraczam przy tym 3tys obr.paru mechaników stwierdziło,że tyle ma palić i już.ja nie wiem co robić.bo tyle to juchcił polonez kumpla do remontu.13ltr/100 to lekka przesada z 1.4 16v.myślałem że japońce palą mało.jadę do pracy jakieś 3.5km.więc silnik dopiero pod koniec 10 min.przejażdżki pokazuje pełną temp.ssanie już regulowałem i mam teraz max 1100-1200obr.może silnik już pada,ale oleju nie wzioł ani grama przez 5000 od wymiany.pozdrawiam.
SORKI, JESTEM TROSZKU UPIERDLIWY....PORPOSTU LUBIĘ WIEDZIEĆ...NAPEWNO
- Od: 22 paź 2005, 00:18
- Posty: 45
- Skąd: NOWY SĄCZ
- Auto: MAZDA 121 1,4 16V 1994
A moze bys pojechal do jakiegos autoryzowanego serwisu mazdy, jak jechalem latem do Łącka to podrodze widzialem cos w Krakowie. Wiem ze to wcale nie blisko, ale moze sie oplaca. Moj pali ok. 6,5, i na jednym baku moge zrobic troche ponad 600 kilometrow. A zwazywszy ceny paliwa moze naprawde warto pojechac do Serwisu Mazdy, tam beda znali samochod i napweno cos wymysla.
- Od: 20 kwi 2006, 21:02
- Posty: 103
- Skąd: Warszawa - Mokotow
- Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i
witam...
mnie spalanie wychodzi równe 10l/100km przy czytaniu kodów błędów nic nie wykrywa. napięcie na sondzie wynosi na wolnych obrotach 0,74v po dodaniu gazu spada do 0v po czym rośnie różnie do 0,68v lub do 0,7x v czy mogę wnioskować iż sonda jest padnięta?
sonde mam 3 przewodową 2białe grzałka 1czarny sygnał i między nim a masą mierzyłem napięcie. czy można zastosować sonde uniwersalną 3-przewodową? i czy ma znaczenie jak podłączy się te 2 białe kabelki?
pomóżcie
mnie spalanie wychodzi równe 10l/100km przy czytaniu kodów błędów nic nie wykrywa. napięcie na sondzie wynosi na wolnych obrotach 0,74v po dodaniu gazu spada do 0v po czym rośnie różnie do 0,68v lub do 0,7x v czy mogę wnioskować iż sonda jest padnięta?
sonde mam 3 przewodową 2białe grzałka 1czarny sygnał i między nim a masą mierzyłem napięcie. czy można zastosować sonde uniwersalną 3-przewodową? i czy ma znaczenie jak podłączy się te 2 białe kabelki?
pomóżcie
arek_arecki
- Od: 31 gru 2006, 22:02
- Posty: 5
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 121 1,3i 73KM Canvas Top
Sondę z tego co wiem można stosować uniwersalną, wszystkie działają na tej samej zasadzie i daja te same wyniki pomiarów. Ważna jest właśnie ilość przewodów.
Mazda 121DB 1.4 16v Burning Red
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=adammal
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=adammal
- Od: 21 lip 2005, 23:30
- Posty: 167
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 121DB 1.4 16v CanvasTop
witam.jak już pisałem zeszłem z 13,5 na 10ltr./100km.po miesiącu udało mi się zejść na 9ltr.pełny sukces.no prawie-a to robi różnicę.dziś kolejny test i wynik- Czujnik lambda / Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym* czyli kod nr 15.sondę już wymieniłem-czyżby to był czujnik ciśnienia?jak to wygląda i dokłładnie gdzie się znajduje w tym kolektorze?jeśli ktoś wie to proszę o info.jak sprawdzić czy rzeczywiście jest uszkodzony?pomiar miernikiem lub inne sposobiki-rada mile widziana.pozdrawiiam!!!
- Od: 22 paź 2005, 00:18
- Posty: 45
- Skąd: NOWY SĄCZ
- Auto: MAZDA 121 1,4 16V 1994
znalazłem na googlach-ten czujnik to tzw.mapsensor.odpowiada za obroty silnika.może to to bo raz mam 900,kiedy indziej 1100.linka gazu jest luźna i już nie można nic regulować.proszę o opinie i wskazanie miejsca gdzie on się znajduje.ten mapsensor.jeden.dziad co mi nerwy żre.cholerka... pozdrawiam
SORKI, JESTEM TROSZKU UPIERDLIWY....PORPOSTU LUBIĘ WIEDZIEĆ...NAPEWNO
- Od: 22 paź 2005, 00:18
- Posty: 45
- Skąd: NOWY SĄCZ
- Auto: MAZDA 121 1,4 16V 1994
Nie chce zakładać nowego tematu więc Tu napisze. Zrobiłem dziś test błędów wg instrukcji i dioda świeciła mi się bez przerwy bez względu na to czy silnik włączony czy tylko na zapłonie. To znaczy że nie mam błędów czy ja coś źle robiłem??
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
- Od: 15 paź 2006, 21:37
- Posty: 319
- Skąd: ok. Piaseczna
- Auto: Citroen Xsara
ja mam zrobione to mniej więcej tak, do wypustek z diody są przylutowane trochę dłuższe druciki i na jednym z tych drucików jest wlutowany opornik
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
- Od: 15 paź 2006, 21:37
- Posty: 319
- Skąd: ok. Piaseczna
- Auto: Citroen Xsara
hmm...
ale zwykla dioda?:)
wybacz, ale nigdy nie bawilem sie w te tematy, narazie jestem 'idiota', ale powoli lapie coraz iwecej:)
czyli kupuje zwykla diode i opornik (no... to to nie mam pojecia co jest, ale moze w sklepie powiedza;p) i co potem i jak to sie robi? skad mam wiedziec co jest walniete?
pozdrawiam i dziekuje!
ale zwykla dioda?:)
wybacz, ale nigdy nie bawilem sie w te tematy, narazie jestem 'idiota', ale powoli lapie coraz iwecej:)
czyli kupuje zwykla diode i opornik (no... to to nie mam pojecia co jest, ale moze w sklepie powiedza;p) i co potem i jak to sie robi? skad mam wiedziec co jest walniete?
pozdrawiam i dziekuje!
Mateusz
- Od: 7 lut 2008, 15:18
- Posty: 146
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: mazda mx-3 1.6 1993
znalazlem tylko to:
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd
tzn bardzo przydatne...
ale dwie rzeczy mnie zastanawiaja:)
budowa tego gadzetu (najlepiej fota:))
oraz gdzie ja mam to zlacze diagnostyczne w swojej mazdzie?
pozdro
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd
tzn bardzo przydatne...
ale dwie rzeczy mnie zastanawiaja:)
budowa tego gadzetu (najlepiej fota:))
oraz gdzie ja mam to zlacze diagnostyczne w swojej mazdzie?
pozdro
Mateusz
- Od: 7 lut 2008, 15:18
- Posty: 146
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: mazda mx-3 1.6 1993
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości