Elektrycznie – od braku klaksonu do dziwnych końcówek kabli...

Mazda 121 1991–1996

Postprzez raffaello » 13 wrz 2013, 16:05

Witam,

Zaczęło się od tego, że autko nie trąbi. Bezpiecznik jest OK, klakson po zdjęciu i podłączeniu na krótko wydaje dźwięk, więc został mi do sprawdzenia przekaźnik. Albo przerwa w instalacji elektrycznej...

Zacząłem więc szukać przekaźnika. Wg instrukcji serwisowej z jednego z postów na forum przekaźniki są zgrupowane w komorze silnika, po jego lewej stronie, jak na powyższym linku:

Obrazek

https://www.dropbox.com/s/cgpydr08cq2bvps/Przechwytywanie%20przeka%C5%BAniki%20121.JPG

Niestety u mnie w tamtym miejscu nie ma nic, co przypominałoby przekaźniki. Za to po drugiej stronie komory wisi kilka luźnych końcówek. Sfotografowałem je na szybko, może któryś z kolegów podpowie, czego tam brakuje... Jeśli brakuje...

Obrazek

https://www.dropbox.com/s/ekeooa864ww3dab/IMG00465.jpg

Jakość zdjęcia średnia, ale właśnie się rozpadało i musiałem szybko się zwijać :( Chodzi o złączki zaznaczone czarnym owalem.

W komorze silnika mam jeszcze (z prawej strony) skrzynkę elektryczną, która zawiera bezpieczniki tzw. główne (tak wynika z polskiej instrukcji obsługi). Ale tam również nie ma niczego oznakowanego jako klakson...

W tej skrzynce brakuje mi bezpiecznika od ABSu. Jak sprawdzić, czy nie ma, bo go ktoś wyjął, czy nie ma, bo ten egzemplarz nie był w niego wyposażony?

Przerywacz kierunkowskazów (który wg instrukcji serwisowej powinien być w tym samym miejscu, co poszukiwany przeze mnie przekaźnik klaksonu) zwisa spod osłony kierownicy... może tam należy szukać również pozostałych przekaźników? Ale chyba muszą być gdzieś głębiej, bo na wierzchu ich nie widać.

Udało mi się 'rozpracować' kolejne puste końcówki pod tapicerką z tyłu – brakuje mi modułu sterowania otwieraniem / zamykaniem dachu... Na allegro i ebayu nic nie znalazłem... Jakieś sugestie?

Z góry dziękuję za cenne uwagi :)

EDIT:
Linki 'poprawiono' wg wskazówek stąd: viewtopic.php?f=95&t=263 i stąd: viewtopic.php?f=95&t=103738.

Efekt: bez zmian...

EDIT 2:
Idąc od końca:

Moduł jest. Silniczki działają. Dach przesuwa się w obie strony. Przy zasuwaniu dachu do tyłu działa wyłącznik krańcowy – silnik przestaje się kręcić po dokładnym domknięciu. Gorzej z zasuwaniem dachu do przodu – silnik kręcić nie przestaje, a dach pozostaje lekko uniesiony w 2 lub 3 segmencie... Trzeba dociągać ręcznie... Czy w jakiś sposób reguluje się moment zatrzymania?

Pod kierownicą znalazłem kilka przekaźników i drugą puszkę z bezpiecznikami :) W związku z tym klakson też już działa.

Pod deską znalazłem jeszcze kilka luźnych końcówek. Jedna z prawej strony, nad nogami pasażera. Z 4 grubymi kablami. Wg mnie w okolicy nagrzewnicy. Czyżby kable do jakiegoś systemu ogrzewania?
Ostatnio edytowano 28 wrz 2013, 00:53 przez raffaello, łącznie edytowano 4 razy
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2013, 12:24
Posty: 4
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 121 DB '95 1,3i 16V
Canvas top

Postprzez People_Hate_Me » 15 wrz 2013, 21:12

popraw linki prosze.
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 14:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121