Modyfikacja wnętrza
1, 2
Więc znudzony monotonią kokpitu mojej Mazdeczki..... Postanowiłem troszkę pozmieniać
Najpierw zajołem się podświetleniem zegarów
Z dwóch środkowych lampek zdjołem zielone kapturki, pozostawiając kolor biały. Lewej lampki wogóle nei ruszałem i w ten sposób powstał na obrotomierzu 3-kolorowy efekt – zieleń-biel-czerwień (jak barwy Legii ) Efekt mniej-więcej widać pooniżej:
Tu muszę serdecznie podzękować JackowiB za udzieloną pomoc telefoniczną – bez niej siedziałbym pewnie ztym do nocy
Kolejnym etapem moich modyfikacji było malowanie elementów wnętrza na niebiesko-metallic
A na koniec dodałem jeszcze nową gałkę zmiany biegów + a'la skórzany mieszek
Mam nadzieję że nie wyszło coś jak "Tesco Tuning". Wszelkie słowa krytyki (nie)mile widziane
Najpierw zajołem się podświetleniem zegarów
Z dwóch środkowych lampek zdjołem zielone kapturki, pozostawiając kolor biały. Lewej lampki wogóle nei ruszałem i w ten sposób powstał na obrotomierzu 3-kolorowy efekt – zieleń-biel-czerwień (jak barwy Legii ) Efekt mniej-więcej widać pooniżej:
Tu muszę serdecznie podzękować JackowiB za udzieloną pomoc telefoniczną – bez niej siedziałbym pewnie ztym do nocy
Kolejnym etapem moich modyfikacji było malowanie elementów wnętrza na niebiesko-metallic
A na koniec dodałem jeszcze nową gałkę zmiany biegów + a'la skórzany mieszek
Mam nadzieję że nie wyszło coś jak "Tesco Tuning". Wszelkie słowa krytyki (nie)mile widziane
Ostatnio edytowano 30 paź 2007, 11:17 przez Kubutek, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 20 sie 2004, 11:51
- Posty: 747
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10
hm..... podswietlenie fajne ale mysle ze ten niebieski hm.............ale wsomie moze byc powinienes jeszcze dodac troszke kolorku....
- Od: 8 mar 2005, 20:58
- Posty: 223
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 121 rok 24 grudnia 1992
No całkiem sympatycznie to wygląda, też trzeba pomysleć o rozweseleniu szarego wnętrza.
Podświetlenie extra wyszło, ja chyba wymienie żarówki na pomarańczowe, albo czerwone
Podświetlenie extra wyszło, ja chyba wymienie żarówki na pomarańczowe, albo czerwone
Mazda 121DB 1.4 16v Burning Red
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=adammal
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=adammal
- Od: 21 lip 2005, 23:30
- Posty: 167
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 121DB 1.4 16v CanvasTop
cholera, wyprszedziles mnie z tym podswietleniem
powiedz, duzo zabawy? ale to bede poleciec chcial z calym podswietleniem "guzikowymn" tez...
a co do lakierku, to mi by sie taki zdal pasowalby do nadwozia -jakiego lakieru uzyles?
powiedz, duzo zabawy? ale to bede poleciec chcial z calym podswietleniem "guzikowymn" tez...
a co do lakierku, to mi by sie taki zdal pasowalby do nadwozia -jakiego lakieru uzyles?
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
Hehe, z podświelteniem było jednak trochę zabawy....
Wszystko robiłem wg tego opisu:
Odkręca się 4 śrubki od samej ramki:
Potem wg opisu jaki czytałem, trzeba odkręcić też odramówkę od samej kierownicy
ja jej nie zdejmowałem, tylko poluzowałem, żeby ramka od zegarów łatwo wyszła
Następnie odkręca się jeszcze 4 ostatnie śrubki:
I powinno się wyjąć całe zegary, ale można to zrobić łatwiej – nie wypinając linki prędkościomierza (na rysunku dolna strzałka).
Wystarczy poruszać całymi zegarami prawo-lewo, a w rezultacie obrucić je tak, żeby lewa strona zegarów weszła głębiej, a prawa wystawała. Potem wciska się tam rękę i wykręca żarówki, które są tak rozmieszczone:
A same w sobie wyglądają w ten sposób:
Teraz wystarczy zdjąć zielony kapturek i nałożyć w jego miejsce jakiś innego koloru, bądź (jak w moim przypadku) wsadzić żarówkę bez tego kapturka, żeby świeciła na biało
Co do lakierowania, to po wymontowaniu elementów najpierw odtłuściłem je denaturatem i benzyną lakową, potem zmatowiłem je papierem ściernym (1000) i od razu na to tryskałem lakierem. Kupiłem podkład pod elementy plastikowe, ale okazał się gówniany i wogóle się nie trzymał, więc z niego zrezygnowałem. Warstw w sumie położyłem 4 albo 5 Bardzo cieniutkie, z dużej odległości. Jak powstał zaciek w jednym miejscu, to od początku – denaturat-papier-lakier. Nie wiem na ile to będzie trwałe, ale ie chciałem tryskać dodatkowo lakierem bezbarwnym, bo strasznie to po tym świeci.... Lakieru używałem firmy MOTIP – zwykły akrylowy jak do karoserii. Były też specjalnie przystosowane do plastików, ale jakieś strasznie brzydkie kolory były.... Jedyny który mi podpasował to srebrny-mat.
Wszystko robiłem wg tego opisu:
Odkręca się 4 śrubki od samej ramki:
Potem wg opisu jaki czytałem, trzeba odkręcić też odramówkę od samej kierownicy
ja jej nie zdejmowałem, tylko poluzowałem, żeby ramka od zegarów łatwo wyszła
Następnie odkręca się jeszcze 4 ostatnie śrubki:
I powinno się wyjąć całe zegary, ale można to zrobić łatwiej – nie wypinając linki prędkościomierza (na rysunku dolna strzałka).
Wystarczy poruszać całymi zegarami prawo-lewo, a w rezultacie obrucić je tak, żeby lewa strona zegarów weszła głębiej, a prawa wystawała. Potem wciska się tam rękę i wykręca żarówki, które są tak rozmieszczone:
A same w sobie wyglądają w ten sposób:
Teraz wystarczy zdjąć zielony kapturek i nałożyć w jego miejsce jakiś innego koloru, bądź (jak w moim przypadku) wsadzić żarówkę bez tego kapturka, żeby świeciła na biało
Co do lakierowania, to po wymontowaniu elementów najpierw odtłuściłem je denaturatem i benzyną lakową, potem zmatowiłem je papierem ściernym (1000) i od razu na to tryskałem lakierem. Kupiłem podkład pod elementy plastikowe, ale okazał się gówniany i wogóle się nie trzymał, więc z niego zrezygnowałem. Warstw w sumie położyłem 4 albo 5 Bardzo cieniutkie, z dużej odległości. Jak powstał zaciek w jednym miejscu, to od początku – denaturat-papier-lakier. Nie wiem na ile to będzie trwałe, ale ie chciałem tryskać dodatkowo lakierem bezbarwnym, bo strasznie to po tym świeci.... Lakieru używałem firmy MOTIP – zwykły akrylowy jak do karoserii. Były też specjalnie przystosowane do plastików, ale jakieś strasznie brzydkie kolory były.... Jedyny który mi podpasował to srebrny-mat.
Ostatnio edytowano 24 kwi 2006, 23:37 przez Kubutek, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 20 sie 2004, 11:51
- Posty: 747
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10
napracowales sie widze
bravo! efekt niecodzienny gratulacje
bravo! efekt niecodzienny gratulacje
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
Cze! W zasadzie można to wszystko wyjąć bez zdejmowania tej obudowy przy kierownicy. O ile oczywiście nie chcemy wykręcać linki.
i mam pytanie: sma deska nie ma określonego koloru (zielonego), zależy to tylko od użytej żarówki?
i mam pytanie: sma deska nie ma określonego koloru (zielonego), zależy to tylko od użytej żarówki?
- Od: 28 paź 2005, 15:11
- Posty: 26
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda 121 DB 1.3 Canwas Top
Mam pytanko w sprawie wyjmowania zegarów. Czy po rozkręceniu wyszły tak bez problemu?? Bo wczoraj chciałem wynienic spalone żarówki i niestety . Poodkręcać można bez kłopotu, ale za cholere nie daje rady wyjąć samych liczników, jest tak mało miejsca że nie włoże za nie nawet palców.Poruszanie na boki nic nie daje
Mazda 121DB 1.4 16v Burning Red
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=adammal
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=adammal
- Od: 21 lip 2005, 23:30
- Posty: 167
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 121DB 1.4 16v CanvasTop
Linka od szybkosciomierza pewnie trzyma – odkręc linkę od reduktora ( przy skrzyni biegow ) zegary powinny wyskoczyc.AdamMal napisał(a): jest tak mało miejsca że nie włoże za nie nawet palców
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
O dobry pomysł, dzieki za rade jutro sie z tym pobawie.
Mazda 121DB 1.4 16v Burning Red
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=adammal
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=adammal
- Od: 21 lip 2005, 23:30
- Posty: 167
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 121DB 1.4 16v CanvasTop
Miłej pracy.AdamMal napisał(a):jutro sie z tym pobawie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Miłej pracy.
Dzięki, pobawiłem sie troche z tym całkiem łatwa robota.
Mazda 121DB 1.4 16v Burning Red
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=adammal
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=adammal
- Od: 21 lip 2005, 23:30
- Posty: 167
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 121DB 1.4 16v CanvasTop
Ale jak samych liczników? Jak zdołasz zdjąć przód z szybką to bedzieszmiał zegary. A tarcze zegarów są na śrubkach. Najgorzej ze zdjęciem właśnie szybki z obudową, trochę grzebania, bo to jest na zatrzaskach. Ale delikatnie śrubokrętem i bedzie dobrze
- Od: 28 paź 2005, 15:11
- Posty: 26
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda 121 DB 1.3 Canwas Top
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości