Blokująca się skrzynia biegów

Mazda 121 1996–2001

Postprzez tasia » 17 mar 2008, 21:45

Mam ogromny problem z moją mazdą 121.Jakieś 2,5 m-ca temu podczas zmiany biegów z 1 na 2 zablokowała się skrzynia biegów tzn pedał nie chciał puścić i nie dało się zmienić biegu. Zgasiłam samochód, zapaliłam jeszcze raz i wszystko było ok. 2 tygodnie później samochód całkiem siadł, tzn znowu podczas zmiany z 1 na 2 zaczęło strasznie "warczeć" i nie dało się już jechać.Samochód poszedł do naprawy. Koszt nie mały-1500zł, wymienili piastę i coś przy niej, niestety nie pamiętam co. Przez jakiś czas było ok, ale nie dawno przy odpalaniu samochodu, szczególnie przy ruszaniu na wstecznym zaczęło coś stukać, walić (tylko raz zaraz przy ruszaniu), i czasami przy zmianie biegów. Ale dzisiaj po raz kolejny zablokowała się skrzynia. Czy ktoś może wie co to może być bo kolejna naprawa wydaje sie bez sensowna, a jeżeli znowu ma tyle kosztować... =( Boje się teraz nim gdzieś pojechać a bardzo potrzebuje auta.
Ostatnio edytowano 18 mar 2008, 13:40 przez tasia, łącznie edytowano 3 razy
Początkujący
 
Od: 26 maja 2007, 15:08
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Auto: mazda 121 ZQ 1996 1,3

Postprzez ap2 » 18 mar 2008, 07:07

Rocznik auta?
Wiesz, piasta + przegub (tyle mozna wymienic akurat w tym miejscu) + robocizna nie powinna kosztowac 1500 PLN, wiec moze jednak zakres naprawy byl wiekszy...
Dziwne ze przy objawie zablokowania pedalu sprzegla mechanik nie podejrzewa wlasnie sprzegla i/lub skrzyni biegow.
Jesli stuka caly czas to dostarczyc auto do mechanika (najlepiej tego samego) i niech poprawia – w koncu twierdzil ze naprawil. Jesli nie mozesz autka dowiezc/doholowac to mozna sprobowac dojechac unikajac gwaltownego przyspieszania/hamowania ze szczegolnym uwzglednieniem plynnej i jak najrzadszej zmiany biegow.

PS
Opcjonalny opis tematu powinien zawierac dane Twojego samochodu. Jak sie admin obudzi ;P to Ci to tez napisze ;)
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2007, 09:33
Posty: 123
Skąd: Oswiecim
Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995

Postprzez tasia » 18 mar 2008, 13:27

Opcjonaly? tzn? w dowodzie mam napisane 96', 1.3 Kat. z tego co zauważyłam przy mazdach 121 wszyscy maja jakieś znaczki- DA, DB, ZQ. Skąd mam dowiedzieć jaki jest mój? =)

Z rozmowy z mechanikiem pamiętam że mówił on o wymianie piasty, powiedział że to była przyczyna. wymieniali też olej w skrzyni bo samochód stał przez 5 lat w garażu. Zaraz po jego odpaleniu większość rzeczy mechanik wymienił ale o oleju nie pomyślał.A gdy po roku zaczęły się te problemy, zrobił to nowy mechanik, a do niego mam 140km =(
Co do stukania, gdy samochód postoi jeden dzień i go odpalam to słychać straszne walnięcie.Przy krótszych postojach dźwięk jest mniej intensywny.w czasie jazdy przy zmianie biegów na 2,3 też czasami to słychać, a po pewnym czasie w ogóle to ustępuje.
Dodam że autko przejechało 38tyś km...
Początkujący
 
Od: 26 maja 2007, 15:08
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Auto: mazda 121 ZQ 1996 1,3

Postprzez koksik » 18 mar 2008, 13:31

nadwozie DB to sedan 4 drzwi, tzw kaczucha, ZQ to model który mazda robiła razem z fordem fiestą, są to bliźniacze modele, 5 drzwiowe hactbacki
DB produkcja 91-96
ZQ produkcja 96->
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2006, 20:37
Posty: 319
Skąd: ok. Piaseczna
Auto: Citroen Xsara

Postprzez tasia » 18 mar 2008, 13:39

dzięki! czy ja mam ZQ bo 5 drzwiowy, taki sam jak ford fiesta. Fajnie jest wiedzieć czym się jeździ =)
Początkujący
 
Od: 26 maja 2007, 15:08
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Auto: mazda 121 ZQ 1996 1,3

Postprzez koksik » 18 mar 2008, 13:42

edit już ok nazwany temat :)
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2006, 20:37
Posty: 319
Skąd: ok. Piaseczna
Auto: Citroen Xsara

Postprzez ap2 » 18 mar 2008, 15:01

Zadzwon do niego i zapytaj dokladnie i przy okazji powiedz ze problem sie powtorzyl.
Jesli odpalasz i juz w tej fazie slychac walenie to na pewno nie piasta i/lub przegub bo to akurat sie nie rusza, wiec po prostu albo nie pamietasz co zmienial :) albo mechanik cos sciemnia.
Podczas odpalania z czesci ruchomych taki odglos moze wydawac silnik i/lub sprzeglo/skrzynia biegow. Jesli dochodzi do blokowania biegow i dodatkowo cos stuka to wydaje mi sie ze bez wyciagniecia skrzyni biegow sie nie obejdzie. Sam koszt wyciagniecia/zalozenia bez zagladania to okolo 200-300 PLN :( – ale tego na moj gust nie unikniesz...
Mozna jeszcze dla pewnosci sprawdzic sterownie (kurcze jak wiesz o co chodzi to wybacz <glupek2> , a jak nie to chodzi o polaczenie drazka zmiany biegow ze skrzynia – tam zazwyczaj sa ciegna lub linki) skrzynia biegow ale to nie powinno miec wplywu na stukanie przy rozruchu.

Sprawdz czy jest roznica w stukaniu/waleniu jak odpalasz auto z wcisnietym i niewcisnietym pedalem sprzegla.

BTW
Odwazna jestes ze jezdzisz 140km do mechanika.
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2007, 09:33
Posty: 123
Skąd: Oswiecim
Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995

Postprzez tasia » 18 mar 2008, 20:18

140km, wiem wiem...ale samochód ostatnim razem się zepsuł jak byłam u rodziców, dlatego ten nieszczęsny mechanik jest tak daleko. A odważna zawsze byłam =)
Dźwięk ten nie dochodzi zaraz po odpaleniu, tylko jak np wrzucę bieg i zaczynem puszczać sprzęgło, ale wczoraj samochód stał na górce, wbiłam wsteczny, spuściłam ręczny i walnęło.
Zaczynam się zastanawiać czy jazda tak daleko ma sens...
Początkujący
 
Od: 26 maja 2007, 15:08
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Auto: mazda 121 ZQ 1996 1,3

Postprzez ap2 » 19 mar 2008, 08:01

No to moze odwiedz rodzicow na swieta a przy okazji mechanika :) Nie, tak daleko raczej nie jedz, ale ja i tak bym zadzwonil i zapytal o co chodzi. Zawsze taka wiedza moze sie przydac przy wizycie u drugiego mechanika.

No wiec skoro przy odpaleniu jest OK to silnik mozna wykluczyc ale faktycznie moze stukac przegub. Problem w tym ze takie stukanie przegubu nie ma wplywu na blokowanie pedalu sprzegla.

Ja bym jednak zaczal od sprzegla i skrzyni biegow. Moze sie okazac ze sprzeglo jest do wymiany a to okolo 250-350 PLN za komplet.
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2007, 09:33
Posty: 123
Skąd: Oswiecim
Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995

Postprzez tasia » 26 mar 2008, 20:11

pojechałam do mechanika na reklamacje =)w końcu jakoś musiałam dojechac na święta do rodziców :D autko przeżyło 140 km.
Mechanik powiedział że siadła pompa od sprzęgła i nie ma teraz części wiec musi je zamówić to potrwa około tygodnia. Powiedział też że sama część będzie kosztowała ok 250 zł, aż sie boję ile weźmie za robociznę. Z drugiej strony skoro i za pierwszym razem to była usterka to po co wymienił coś za 1500 zł!! Po odebraniu autka napisze jeszcze co i jak =)
Początkujący
 
Od: 26 maja 2007, 15:08
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Auto: mazda 121 ZQ 1996 1,3

Postprzez Rafał_Pabianice » 26 mar 2008, 23:30

Witaj tasia
Mamy takie same autka nawet rocznik się zgadza. Ja jestem użytkownikiem mojej Madzi od pół roku. Więc może podzielisz się ze mną swoimi spostrzeżeniami?
Mój mail to: rafgo@poczta.onet.pl
Pozdrawiam :D
Rafał_Pabianice
 

Postprzez ap2 » 27 mar 2008, 09:49

Taki wysprzeglik (pompa sprzegla) faktycznie kosztuje okolo 200 -250 PLN. Jesli chodzi o wymiane to nie wiem, ale jesli jest tak jak sobie to wyobrazam – czyli bez rozbierania skrzyni to wymiana powinna kosztowac nie wiecej niz 100 PLN (takie moje wyobrazenie, wiec traktuj to bardzo orientacyjnie)
No i zapytaj Pana co i po co tyle wymienial skoro nie naprawil? Z mechanikami to jest tak, ze jak robia dobrze to sie cenia i nie warto z nimi dyskutowac bo wiedza co robia. Tacy co robia na chybil-trafil powinni robic kolejne naprawy w cenie pierwszej (mowie o tej samej, niby usunietej usterce), bo inaczej to wymienisz pol auta...
No i na koniec powiedz ze prosisz o rabat, bo musialas sie bujac bez auta tyle czasu, bo szwankowalo – a moze ma gest i zrobi ci to za darmo...
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2007, 09:33
Posty: 123
Skąd: Oswiecim
Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995

Postprzez tasia » 4 kwi 2008, 21:32

odebrałam parę dni temu autko i jeździ =) koszt naprawy 250 zł, uff...bałam się że skasuje więcej.mam nadzieję teraz troszkę pojeżdżę chociaż napotkałam już na następny problem... Jedno się naprawi to drugie szwankuje...ach te autka.
Dziękuje bardzo za odpowiedzi!! Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 maja 2007, 15:08
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Auto: mazda 121 ZQ 1996 1,3

Postprzez ap2 » 7 kwi 2008, 09:17

Jaki, jaki? Chetnie pomozemy :)
Co tym razem Ci wymienil?
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2007, 09:33
Posty: 123
Skąd: Oswiecim
Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995

Postprzez tasia » 7 kwi 2008, 09:35

po naprawie zauważyłam że zbiera mi sie pod wycieraczkami z przodu woda, o ile u kierowcy 'podchodzi z dołu' to u pasażera ścieka od strony maski, ale na ten temat było już tyle postów...tylko nie mam czasu tego posprawdzać. Ale dzięki za zainteresowanie
Początkujący
 
Od: 26 maja 2007, 15:08
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Auto: mazda 121 ZQ 1996 1,3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121