Mazda 121 – gaśnie na wolnych obrotach

Mazda 121 1996–2001

Postprzez denny » 12 lip 2010, 19:09

Witam

Od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 121 – 98r z silniczkiem 1.3 Pojazd jest w stanie idealnym poza małym mankamentem który pojawił się po przejechaniu ok 1000km. Auto na niskich obrotach gaśnie reasumując gdy dojadę do świateł i zatrzymam samochód potrafi on zgasnąć. Czasami odpalając auto na parking po odpaleniu pracuje ono idealnie a czasem zaraz gaśnie. Wygląda jakby nie trzymało obrotów. Jakieś sugestie bądź porady ? Liczę na waszą pomoc ponieważ w eksploatacji tego pojazdu jestem zupełnie zielony – jak wspomniałem wcześniej świeżo zakupiony.

Z góry dziękuj za pomoc oraz wszelkiego rodzaju sugestie
denny
 

Postprzez People_Hate_Me » 14 lip 2010, 12:54

cześć poprawiłem za Ciebie temat. teraz jest trochę bardziej czytelny.
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 14:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Adasbb » 23 lip 2010, 09:03

Witaj.

Objaw klasyczny silniczka krokowego. Wykręć silnik krokowy (znajduje się centralnie na kolektorze dolotowym zaraz po otwarciu maski samochodu, przykrecony jest dwoma śróbami chyba 10, a do niego podłączona jest wtyczka bodajże dwupinowa).

Silniczek wykręć, przepłukaj benzyną, spirytusem lub czymkolwiek innym i poroblem powinien się rozwiązać. Jak to nie pomoże to pozostaje jeszcze wymienić filterek powietrza, świece, filterek paliwa.

Innych pomysłów nie mam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez quim » 10 maja 2011, 22:15

Witam wszystkich na forum :)

mam dokladnie ta sama mazde i dokladnie ten sam problem, mozecie cos poradzic. Mechanik mowil mi ze to problem z silnikiem poniewaz pompuje do silniczka krokowego olej dlatego on sie zapycha i gasnie i ze trzeba wkalkulowac remont silnika. chcialbym to zweryfikowac, poza tym z tego co wiem to chyba remont silnika na tym poziomie to nieoplacalny koszt ok 2,5k zl. Poradzcie cos :)
quim
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121