Strona 5 z 7

Re: Mazda 2 DY

PostNapisane: 20 lis 2010, 09:23
przez ill
co do tych cięzko wchodzących biegów, to ja nasmarowałem te linki przy skrzyni bo całe zardzewiałe miałem,trzeba zdjąc tą plastikową osłone

Re: Mazda 2 DY

PostNapisane: 13 mar 2011, 09:50
przez malutki1939
Witam, to mój pierwszy post jestem posiadaczem Mazdy2 2003 z silnikiem 1,2. Mam pytanie o ten silnik czy jest to silnik forda czy mazdy ?

Re: Mazda 2 DY

PostNapisane: 31 mar 2011, 13:02
przez dzius1
Wracając do ciężko wchodzących biegów... zaczęły wchodzić naprawdę bardzo opornie. udałem się do mechanika i on stwierdził, że w skrzyni jest jakiś zaworek i on się przytkał i stąd ten problem.
Na szczęście udało sie go przeczyścić i naprawa wyniosła 40zł. A ponoć nowy to już spory wydatek...
i tak się zastanawiam skąd w skrzyni zaworek i za co on odpowiada??

Mazda 2 DY Vin rozkodowany

PostNapisane: 1 sie 2011, 15:13
przez Syriusz1985
Witam ! sprawa dotyczy nr Vin pewnej Mazdy 2 .Oto dane z dekodera jaki znalazłem na forum:
informacje:

Model: MAZDA lutego 2005 r. –
Silnik: DIESEL
Rodzaj napędu: manualna skrzynia biegów
Nadwozia: WAGON
Podsumowanie:

VIN: JMZNE2WPJ-N6B87009
Model: Mazda 2
Data wydania: 07.09.2006
MSC: DG50EBY
Na zewnątrz kolor: 20N
Wewnętrzna Kolor: DH4
Rodzaj tapicerki:
Rodzaj wykończenia drzwi:
Stopień / Ograniczona wersja:
Model Rok: 2005

Sprzedawca mówi że to 2007 ( powiedzmy że wtedy był dopiero zarejestrowany ) a produkcja 2006 . W informacji z nr Vin pojawiają się jednak dane o Modelu z roku 2005 – co to oznacza?
na dowodzie rej. z Niemiec pojawia się data z 2005 r w rubryce (jeśli dobrze odczytuje ) DATUM zu K: 08.07.2005
Co to może oznaczać? czy faktycznie auto jest z 2005 r czy młodsze- prosił bym o wszelkie informacje.
dla ułatwienia dołączam zdjęcie z tą rubryką.
Obrazek
a i jeszcze taki mały szczegół: Czy wiecie może kiedy nastąpił lift tego modelu (m.in lift przednich lamp) ?
Pozdrawiam!

Re: Mazda 2 DY

PostNapisane: 1 wrz 2011, 17:50
przez ts80
datum ZU k oznacza datę otrzymania homologacji modelu na rynek niemiecki. MAsz rocznik produkcyjny wg VIN 2006, to tak jest

Re: Mazda 2 DY

PostNapisane: 10 wrz 2011, 20:42
przez sorokin
Szukam jakiego malego samochodu w automacie. Zwrocilem uwage na mazde 2, tylko wlasnie zastanawia mnie ta skrzynia automatyczna. Co mozecie o niej powiedziec? Czy jest to normalny automat? Czy polautomat w ktorym nie ma sprzegla manualnego ale trzeba zmieniac biegi? I jak ta skrzynia sie sprawuje?

Mazda 2 automatyczna/półautomatyczna skrzynia biegów

PostNapisane: 22 paź 2011, 20:38
przez Marcian
Witam, jakis czas temu jechalem samochodem jako pasazer z automatyczna skrzynia biegow i przyznam sie ze jazda mi sie podobala szczegolnie po miescie, napewno jest to jazda bardziej wygodna niz z manualem. Czytam na necie o skrzyniach automatycznych w roznych samochodach, wiadomo sa zwolennicy i przeciwnicy, takie skrzynie maja minusy i plusy. Ostatnio zwrocilem uwage na Mazde 2 z 2003-2004 roku (wlasciwie to cena tego samochodu z tego rocznika mnie zainteresowala jak na taki rocznik i z dobrym wyposazeniem pojazdu jest nawet przystepna) i przegladalem allegro w poszukiwaniu Mazdy 2 z automatem. Jedni pisza ze zastosowana jest polautomatyczna skrzynia inni ze automatyczna.

Moje pytanie do uzytkowikow Mazdy 2 z automatem, dostrzeglem ze drazek zmiany biegow ma rozklad A N R oraz – i +.

Minus i Plus to pewnie do zmiany biegow przez kierowce (tiptronik), N pewnie luz, R bieg wsteczny, a co oznacza A?

Czy literka A to poprostu jak w wiekszości D (drive) czyli przelaczamy na A i jedziemy wogole nie dotykajac drazka zmiany biegow tak jak w innych skrzyniach automatycznych na literce D? Chyba ze A oznacza jak w wiekszosci automatow postoj, jak to jest w Mazdzie 2?

Jak sie sprawuje ta skrzynia w Mazdzie 2?

Re: Mazda 2 DY

PostNapisane: 28 paź 2011, 20:10
przez pierremazda2
Marcian napisał(a):Witam, jakis czas temu jechalem samochodem jako pasazer z automatyczna skrzynia biegow i przyznam sie ze jazda mi sie podobala szczegolnie po miescie, napewno jest to jazda bardziej wygodna niz z manualem. Czytam na necie o skrzyniach automatycznych w roznych samochodach, wiadomo sa zwolennicy i przeciwnicy, takie skrzynie maja minusy i plusy. Ostatnio zwrocilem uwage na Mazde 2 z 2003-2004 roku (wlasciwie to cena tego samochodu z tego rocznika mnie zainteresowala jak na taki rocznik i z dobrym wyposazeniem pojazdu jest nawet przystepna) i przegladalem allegro w poszukiwaniu Mazdy 2 z automatem. Jedni pisza ze zastosowana jest polautomatyczna skrzynia inni ze automatyczna.

Moje pytanie do uzytkowikow Mazdy 2 z automatem, dostrzeglem ze drazek zmiany biegow ma rozklad A N R oraz – i +.

Minus i Plus to pewnie do zmiany biegow przez kierowce (tiptronik), N pewnie luz, R bieg wsteczny, a co oznacza A?

Czy literka A to poprostu jak w wiekszości D (drive) czyli przelaczamy na A i jedziemy wogole nie dotykajac drazka zmiany biegow tak jak w innych skrzyniach automatycznych na literce D? Chyba ze A oznacza jak w wiekszosci automatow postoj, jak to jest w Mazdzie 2?

Jak sie sprawuje ta skrzynia w Mazdzie 2?


Jest to normalna skrzynia automatyczna z opcją tak zwana tiptronic (wspomniane przez ciebie +–)
Litera A to Automat czyli podobnie jak w innych automatach D.
Małym minusem chyba tej skrzyni to brak P czyli jalowego biegu postojowego. Dlatego przy odpalaniu samochodu musi byc drązek biegow na pozycji N i wcisniety pedał hamulca.
Uzytkuję to auto od marca tego roku przejechalem 9 tys km. Obecny przebieg 97.000km i skrzynia automat spisuje sie znakomicie. Spalanie tez w normie, glownie miasto-wieś okolo 5,5L/100km oczywiscie silnik diesel. Jak najbardziej to autko polecam.

Re: Mazda 2 DY

PostNapisane: 29 paź 2011, 16:28
przez Marcian
pierremazda2 no to teraz juz wszystko jasne, dzieki bardzo za informacje.

Zauwazyles jeszcze jakies inne minusy braku biegu postojowego?

A jak zaparkujesz samochód i przelaczasz na N i zaciagasz reczny? Zeby nie doprowadzic do sytuacji ze pojazd sobie pojedzie na wzniesieniu, moze byc problem w zime poniewaz nie powinno sie pozostawiac samochodu z zaciagnetym recznym zima w duze mrozy.

Czy moze masz inny sposob na parkowanie? pozostawienie na A? jesli nie ma P.

A jak z przyspieszeniem przy wyprzedzaniu jak jedziesz na A i depniesz gaz to samochod w miare dobrze przyspiesza czy raczej mulowaty jest? Pytam konkretnie o 1,4 diesiela.

Pytam bo czasami ludzie mowia ze jesli sie decydowac na automat to tylko z duzymi pojemnosciami silnikow, a teraz wiadomo ze ceny paliwa rosna szczegolnie ropy (chyba juz wiecej kosztuje niz benzyna) i moze byc problem z jazda jak cena na stacjach paliw ciagle w gore niestety.

Oczywiscie nie mam na mysli zeby jezdzic automatem jak samochodem rajdowym ale czasami przydaje sie przyspieszyc troche, chyba ze wtedy przelaczasz na tiptronic i redukujesz sam biegi?

Re: Mazda 2 DY

PostNapisane: 29 paź 2011, 22:30
przez pierremazda2
@Marcian
Z parkowaniem nie ma problemu najczesciej zostawiam na wstecznym, poprostu gasze auto na wstecznym biegu i tak sobie stoi.
Jesli chodzi o przyspieszanie to na swiatłach troche mogło być lepij ale co tu wymagac 68 koni. Powiem ci ze znajomy ma corolle tez 1.4 diesel i chyba 12 koni wiecej i toyoty automat jest mułem w porownaniu z mazda. W mazdzie jest znowu lepszy moment obrotowy, i jakby sie lepiej zbierał.
A Co do benzyniaka to slyszalem ze w automacie lubi sobie pociagnąc z baku.. :)

Mazda 2 japońska czy hiszpańska?

PostNapisane: 24 kwi 2012, 19:48
przez Polinka
Hej, od kilku miesięcy posiadam Mazdę 2 z 2004 roku, podobno jest "oryginalna" japońska, ale jak to właściwie sprawdzić?

Ok, znalazłam, po numerze vin, mam JMZ -czyli wszystko się zgadza Japończyk z Japonii. Sorki za nowy temat, ale tak już zawsze jest można szukać tydzień, a znajdzie się 20 min. po zadaniu pytania :)

1,4 Diesel – jak to kręcić?

PostNapisane: 22 kwi 2013, 15:01
przez MrclPL
Witam. W końcu się zdarzyło że jeżdżę mazdą 2 DY z 1,4 dieslem.
Jeżdżąc okularem pytałem na forum okulara jak tym jeździć żeby było zdrowo dla silnika i dla spalania.
I tutaj też mnie interesuje ta sprawa. Czy poniżej 2k obrotów samochód pali więcej czy mniej? Jakie mogą być różnice? Czy jest wtedy męczony? Jak wygląda najbardziej optymalne spalanie tego samochodu, przy ilu tysiącach obrotów? Od ilu tysięcy załącza się turbina? Czy może pracuje już od postoju?
Zależy mi aby nie zamęczyć tego wozu, a nie zaprzeczam że dynamika podoba mi się od 2500 do 3500, niestety w mieście robi się wtedy wir w baku. Prędkości maksymalne jakie osiągaliście? Rozbujalem powoli do 160, szybciej się boję.

Uwaga, temat ten tyczy sie wyłącznie jednostki napędowej 1,4 tdci.


Tak przenieśliście mi temat, ale chyba jesteście ślepi i nie widzicie, że nikt tutaj nie czyta.

Re: Mazda2 (DY) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 11 lip 2013, 22:05
przez JuDkA
Ja od dwóch lat jeźdzę Madzią 2, rocznik 2003 1,4 diesel... Samochód na początku sprawił mi sporą niespodziankę, bo gdy próbowałam ją rozbujać na autostradzie, przy 120 moja turbina wyłączała się i obroty automatycznie mi spadały. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu chwili na nowo samochodzik mógł ruszać w świat. Po zbadaniu problemu okazało się, że mam dwa katalizatory, jeden z nich był nieźle zatkany co uniemożliwiało swobodną pracę silnika. Obecnie jestem po wymianie katalizatorów i śmigam Mazdą po trasie Wrocław – Szczecin. Madzia na trasie super się sprawdza, na utostradzie wyciągnęła 170 choć dalej nie chciałam jej męczyć. Spalanie wzrosło ale cóż prędkośc kosztem spalania. Ogólnie samochód jest [tiiit] dynamiczny, cud jak na małą pojemność silnika. U mnie siła jest tak około 3000-3500tysięcy obrotów... jeśli chodzi o poruszanie w mieście, nie ukrywam że wprowadzam ją na wysokie obroty przy zmianie biegów, ze względu na to, że często poruszam się na dłuższych trasach, gdzie obroty są bardzo wysokie... Ogólnie samochód do niezajechania. :)
Pozdrawiam

Re: Mazda2 (DY) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 30 lip 2013, 13:10
przez predator_hunter
Witam :)
A jak sprawa się ma z instalacją gazowa w tym modelu? jak silnik? Ostatnio wpadł mi w oko, i cena przystępna , mam na mysli 2003-07.
Jakiś model instalacji, najlepiej się sprawuje i w którym silniku:
1.2 i 16V 75KM, 2003-2007
1.4 i 16V 80KM, 2003-2007
1.5i 103KM, 2007-2007 ale te dosc malo popularne

PostNapisane: 9 wrz 2013, 23:34
przez devil-80
Panowie czy mazda 2 z 2003 roku z silnikiem 1.25 jest dobrym wyborem? na co należy zwrócić uwagę przy jej zakupie?
Czy wersja ta ma klimę-jak to rozpoznać? :–)

PostNapisane: 9 sty 2014, 00:09
przez madzia2
Witam.
Ja posiadam mazde z 2004 r, mam ja od nowości. Przejechałem nią 79 tys i dopiero po przejechaniu tylu kilometrów pierwsza awaria. Amortyzator [jaki?]. A tak nic się nie działo, jest to mało awaryjny samochód.

Re: Mazda2 (DY) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 12 sty 2014, 21:01
przez Kwazimodo
Witam Panów.

Moja żonka wymyśliła sobie Mazdę 2-kę i uparła się, żeby kupić taki samochód. Rocznik, który wchodzi w grę, to 2004 lub 2005.
Ja sam jestem hondziarzem i mazdy nigdy nie użytkowałem. Czy jest coś, na to powinniśmy zwrócić szczególną uwagę oglądając używane samochody tego modelu?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam

Re: Mazda2 (DY) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 10 lip 2014, 10:45
przez tomiscorpio
Witam
Kolega chce kupić mazdę 2 DY 2003r 1.6 100 KM
http://otomoto.pl/mazda-2-oplacona-klima-C33318147.html
http://otomoto.pl/mazda-2-klimatyzacja- ... 68661.html

Miałem nadzieje że będzie ford no ale wybrał mazdę. Jedziemy je oglądać. Czytałem różnie opinie w necie ale jako właściciel fora fordowskiego postanowiłem zwrócić się do specjalistów czyli osób użytkujących te auta niż marud które powtarzają opinie a nawet nie widzieli auta na oczy.


Czy na coś zwrócić uwagę? może coś o tych 2 modelach z linka. Gdzie jest gniazdo diagnostyczne. Kilka luźnych uwag jak mógłbym prosić.

Re: Mazda2 (DY) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 14 lip 2014, 20:51
przez bzyk77
Hej.
I jak te mazdy w Czarnkowie?

PostNapisane: 15 lip 2014, 18:56
przez rywho
Na pewno warto zwrócić uwagę na ranty drzwi od wewnątrz oraz na wewnętrzną krawędź klapy bagażnika. Nawet w najmłodszych egzemplarzach M2 DY z 2007r. może zaczynać się tam drobna korozja, podobnie jak przy tylnych nadkolach (fabrycznie wyłożone są w środku filcem zamiast plastikiem).