Mazda2 (DY) – Opinie i Informacje

Mazda2 2002–2007

Postprzez KrzysiekS » 24 maja 2009, 17:53

Witam,

Chciałbym się zapytać, jaki olej lejecie do Madzi 2 1.4 diesel?
Czy to jest jakiś olej Fordowski, Mazdy, czy po prostu 5W-30.

Może jakiś polecacie?

I jeszcze jedno: czy może ktoś z Was wie może gdzie dostać instrukcję serwisową typu "sam naprawiam". Znalazłem tylko po niemiecku.

Dzięki za pomoc! :)
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2008, 11:15
Posty: 17
Auto: Mazda 2, 1.4CiTD, 2004

Postprzez kubush » 16 kwi 2010, 21:29

moj problem wystepuje caly czas mimo zbadania silnika w warsztacie (nie w autoryzowany serwisie mazdy – niestety nie stac mnie na takie koszty)

cytujac poprzedni moj wczesniejszy post chodzi o:
"
i w sumie mam takie pytanie czy to jest normalne ze mazda przyspiesza dopiero powyzej 2000 obrotow bo ponizej to po prostu stoi a nie jedzie

moze to jest moje wrazenie gdyz przesiadlem sie z laguny 2 rodzicow 1.9 dci ale wydaje mi sie jednak ze to dziwne jakies takie ze jak stoje na swiatlach dodaje gazu nawet gaz w podloge a ona sobie spokojnie toczy sie do przodu i dopiero jak obroty dochodza do odpowiedniego poziomu to juz jedize jak trzeba
"

tak jak opisal sedar rowniez chcialbym miec

@kubush
Moja Madzia nabiera prawdziwego wigoru od mniej więcej 1500 obrotów.
Podczas jazdy na trasie wogóle nie mam problemów z wyprzedzaniem. Mimo 68 KM, jadąc np. 90 km/h nie musze redukować z 5-tego biegu żeby wyprzedzić.
Myślę, że warto byłoby sprawdzić silnik w solidnym serwisie. Gdym to ja (jak to napisałeś we wcześniejszym poście) wcisnął gaz do podłogi na światłach to żonka (siedząca z córa z tyu) musiałaby się czegos złapać. Nie jest to silnik na benzyne, ale zapewniam, że nie jest mułowaty. Na trasce bez żadnych sensacji 145 km/h. Autostradą jeszcze nie jechałem



czy ktos ma pomysl co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy i jak to ewentualnie rozwiazac/naprawic?
Forged in Valhalla by the hammer of Thor
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lut 2008, 12:05
Posty: 10

Postprzez People_Hate_Me » 17 kwi 2010, 10:36

zdecydowanie to twoje wrażenie. dci i inne diesle maja to do siebie że ciągną od dołu. a benzyny zaczynaja lecieć tak naprawde od wyższych obrotów.
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez kubush » 17 kwi 2010, 10:48

to nie jest moje wrazenie gdy auto przy starcie ze swiatel jest wyprzedzane przez skutery (mam diesla) albo nie jest w stanie rozwinac wiekszej predkosci maksymalnej niz 125km/h o komfortowym wyprzedzaniu nie wspominajac
Forged in Valhalla by the hammer of Thor
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lut 2008, 12:05
Posty: 10

Postprzez People_Hate_Me » 17 kwi 2010, 10:55

hmmm no to w takim razie cos jest nie tak. :P To musisz poczakać na inne osobu znające sie bardziej w temacie :P
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez kubush » 17 kwi 2010, 19:39

jakie w mazdzie 2 diesel 68km jest dokladnie oznaczenie silnika bo znalazlem juz 3 – tdi, ditd i citd i sam nie wiem, staram sie sam znalesc jakies informacje o moim problemie lub analogicznych w dziale diesel ale niestety ta niewiedza utrudnia mi szukanie
Forged in Valhalla by the hammer of Thor
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lut 2008, 12:05
Posty: 10

Postprzez MichałK. » 19 kwi 2010, 21:25

Y4
Michał
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 12:16
Posty: 56
Skąd: Podpoznański WieśMc
Auto: No more Mazda's !!!!

Postprzez asaselllo » 18 maja 2010, 11:52

właśnie zrobiłem prezent mojej małżonce – podniosłem moc w jej maździe 2 1.4 cd. Tuning wykonałem przez zmianę programu. Z 68KM moc wzrosła do 96 kucy a moment wzrósł o 34 Nm. Poprawa jest zdecydowana, samochód nie kopci a i o dziwo spalanie spadło (teraz przy b. dynamicznej jeździe wyszło 6,6 do wcześniejszych 7,5. Przy troszkę spokojniejszej lecz nie oszczędnej wychodzi 5,75 ). Niestety deszcz nas zaskoczył i nie mogliśmy wypróbować jeszcze kilku możliwości – troszkę większy moment chcieliśmy uzyskać przy niższych obrotach.
Po zakończeniu całości wkleję wykres.
Na tą chwilę bardzo poprawiła się elastyczność –
60-100 (IV) – 8,6s (było 15,0)
80-120 (v) – 12,4 (było 20,2)
Podczas testów udało się nawet 180 wyciągnąć :) ale to tylko incydentalne próby, zaraz po tuningu.

Mazda jest u nas 2 lata i ma przebieg 92tys. podniosłem moc tak naprawdę ze względu na bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu. Teraz to zupełnie inny samochód, aż chce się nim jeździć :)
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez kubush » 23 maja 2010, 12:45

kolego a gdzie i jak można zrobić sobie taki tuning?

jakie są tego koszty?

ewentualnie gdzie można załawić sobie sam nowy program?
Forged in Valhalla by the hammer of Thor
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lut 2008, 12:05
Posty: 10

Postprzez kubush » 23 maja 2010, 13:03

swoja droga jechalem ostatnio autostrada z legnicy do wroclawia caly czas predkosc okolo 140km/h (az bylem zaskoczony ze mazda moze tyle pojechac, w ogole mazda jakas taka bardziej zywotna sie zrobila ostatnio) i w pewnym momencie poczulem zauwazalny spadek mocy, auto zmulilo i wyswietlilo mi blad ECC, ECG czy cos takiego, nie pamietam dokladnie ktos wie moze co to jest?

pamietam ze juz kilkakrotnie w calej karierze wyswietlilo mi ten blad – zawsze wylaczalem silnik, wlaczalm po chwili i juz bylo ok :) tak samo jak i tym razem :)
Forged in Valhalla by the hammer of Thor
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lut 2008, 12:05
Posty: 10

Postprzez asaselllo » 23 maja 2010, 14:17

koszt to 850 zł
namiary na człowieka podam gdy tuning będzie zakończony (zdradzę tylko że to woj. łódzkie).
Prosił mnie o to, żebym jeszcze nie kierował do niego nikogo z mazdami 2 dopóty dopóki nie sprawdzi czy jeszcze się coś da poprawić przy niższych obrotach. Ze względu na pogodę jeszcze nie byłem u niego drugi raz. Mam nadzieję, że w zbliżającym się tygodniu wszystko załatwię. Podam namiary i wykresy.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez Barthez » 24 maja 2010, 08:18

kubush – Ty narazie nie mysl o tuningu. To moze tylko zaszkodzic. Najpierw radze doprowadzic silnik do serii ay trzymal fabryczne parametry a potem zrobic chiptuninga.
Nie znam sie na Y4 ale u mnie w ditd (tez byla mulowata) zaczalem od... remontu pompy wtryskowej i to dalo efekt a pozniej ingerowalem w parametry paliwo/powietrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez asaselllo » 24 maja 2010, 11:46

popieram kolegę
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez kubush » 24 maja 2010, 16:51

bartezm napisał(a):kubush – Ty narazie nie mysl o tuningu. To moze tylko zaszkodzic. Najpierw radze doprowadzic silnik do serii ay trzymal fabryczne parametry a potem zrobic chiptuninga.
Nie znam sie na Y4 ale u mnie w ditd (tez byla mulowata) zaczalem od... remontu pompy wtryskowej i to dalo efekt a pozniej ingerowalem w parametry paliwo/powietrze.



ja sie pytam tak orientacyjnie


a silnika raczej nie bede doprowadzal juz do fabrycznych parametrów gdyż ostatnio koles wychamował nam na tylku i mazda mimo iż nie ma jakiś wielkich uszkodzeń raczej nie będzie już naprawiana tylko pojdzie na sprzedaż, ja natomiast mam zamiar wrócić do mojego kochanego hyundaia accenta :)


tak jak mowilem z glownie jednak powodow finansowych i braku czasu do zabawy nad mazda zostala wystawiona na sprzedaz (gdyby ktos byl zainteresowany – link w podpisie), a narazie czerwone szalenstwo w postaci bolidu forda model KA :) swoja droga calkiem przyjazny samochodzik zwlaszcza z przepalonym tlumikiem (dzwiek jak w rasowym wrc), daje sporo frajdy z jazdy, niestety nie tyle ile mazda (zwlaszcza w zimie)
no coz bedzie mi jej brakowac ale mowi sie trudno sytuacja jest jaka jest, mysle ze cena wystawiona za autko jest uczciwa bo zdaje sobie sprawe ze auto nie jest w pelni sprawne
Forged in Valhalla by the hammer of Thor
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lut 2008, 12:05
Posty: 10

Postprzez ejdiaj » 14 cze 2010, 10:47

A powiedzcie mi na co zwrócić uwagę przy zakupie diesla?, mam taką jedną upatrzoną, i jak blachy się w niej trzymają, bo powiem że poprzednia 323F BJ zaczynała rdzewieć a obecna Premacy CP już rdzewieje :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2007, 11:41
Posty: 301
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: 2006-2008 BA '96 (Z5 88 KM)
2008-2010 BG '99 (RF2A 90 KM)
2010-nadal CP '02 (RF3F 101 KM)

Postprzez Matusz » 27 cze 2010, 19:54

Witam. Ostatnio podczas jazdy przy dużej temperaturze biegi chodziły bardzo opornie, żeby je zmienić musiałem użyć większej siły niż zawsze. Jaka może być tego przyczyna?
Matusz
 

Postprzez People_Hate_Me » 28 cze 2010, 10:38

Kiedyś tak miałem w 323f wymieniłem olej w skrzyni na ten z pracą w wyższych temp. i jest git.
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez qbus » 1 lis 2010, 09:24

Witam.
Ostatnio jestem na etapie zakupu mazdy 2 (DY), 1.4 diesel. Ponieważ przeszukałem już całe forum i nie znalazłem wystarczająco dużo informacji to mam kilka pytań do osób orientujących się w temacie tego samochód.

1. Czy znacie jakieś linki gdzie znajdują się testy tego samochodu, ewentualnie jakieś konstruktywne opinie, lub instrukcje obsługi do niego ?

2. Wiem, że część konstrukcji jest wspólna w fordem fusionem, jest to silnik, skrzynia biegów, oraz zawieszenie. Czy układ hamulcowy oraz wydechowy również ? Jakie inne ?

Jeśli nie znacie odpowiedzi na, żadne z tych pytani prosiłbym chociaż o krótką wypowiedź (lub na PW) dotyczącą kosztów eksploatacji, awaryjności oraz odczuć z jazdy tym samochodem.
Z góry dziękuje pozdrawiam.

O przepraszam widzę, że wątek już powstał nie wiem jak mogłem go nie zauważyć.
viewtopic.php?f=109&t=32886
Proszę moderatora o usunięcie tematu lub scalenie go.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2006, 22:36
Posty: 70
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994

Postprzez People_Hate_Me » 3 lis 2010, 15:17

czary mary Hokus pokus połączone :D
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez dzius1 » 16 lis 2010, 23:39

właśnie mam podobny problem z ciężko wchodzącymi biegami. kupiłem jak miał 96tyś km 1.4diesel i od poczatku ciężko wchodzą. a jaki olej się nadaje do skrzyni?
dzius1
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121