Mazda2 (DY) – Opinie i Informacje

Mazda2 2002–2007

Postprzez Trida » 15 mar 2015, 09:26

Witam wszystkich :)
Niedawno stałam się szczęśliwą posiadaczką Mazdy 2, silnik 1,6; rocznik – końcówka 2003 roku.

Mam pytanie – czy jest możliwość na komputerku ustawić wyświetlanie spalania (średnie, chwilowe) czy ten model nie posiada takowej funkcji? Jeśli jest taka możliwość – jak to zrobić O_O? Blondynka za kierownicą i ma banalne problemy ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 mar 2015, 09:15
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 2, silnik 1,6; produkcja 2003-2004

Postprzez lantan » 18 mar 2015, 23:31

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 13:39
Posty: 161 (0/2)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Postprzez Trida » 23 mar 2015, 19:31

lantan napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=109&t=179593

Dziękuję :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 mar 2015, 09:15
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 2, silnik 1,6; produkcja 2003-2004

Postprzez oxyholic » 31 mar 2015, 09:40

Właśnie przejechałem swoją MAZDĄ pierwszą dalszą trasę – 450 km Wawa-Białystok. Spalanie średnie na trasie to 6 l/100 km. Ale jechałem 130-140, czasem 150 km, dwie osoby na pokładzie, tak więc dla tego silniczka obciążenie było dość spore.
Początkujący
 
Od: 24 lut 2015, 13:04
Posty: 17 (1/0)
Auto: Mazda 2 1.4 D 2003 r.
<3

Postprzez piorunek » 13 maja 2015, 04:58

Mam kilka pytań odnośnie DY:

czy w w tylnych siedzeniach są mocowania fotelika isofix?
jak sobie radzą z rdzą DY?
czy ciężko dorwać model z esp?
kiedy jest złożona tylna kanapa to czy podłoga jest płaska?
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 02:42
Posty: 61 (0/4)
Skąd: koziołki

Postprzez lantan » 13 maja 2015, 10:48

Odpowiadając po kolei:

a) Tak, na tylnej kanapie jest ISOFIX (na lewym i prawym siedzisku, bez środkowego)
b) Moja jest z 2003 roku i rdzy nie widzę w ogóle, aczkolwiek powoli złuszcza mi się delikatnie lakier na bardzo niewielkim obszarze przy progach w okolicy przedniego nadkola, bardziej od spodu.
c) Nie wiem... :) W Dwójce dokładnie nazywa się to DSC :)
d) Jeżeli wyrzucisz zagłówki i dodatkowo podniesiesz siedziska i wtedy położysz oparcia to podłoga jest płaska. Dodatkowo (przynajmniej u mnie, nie wiem czy zależy to od wyposażenia, ale raczej nie) możesz na płasko złożyć przedni fotel pasażera. Zwróć jakby co uwagę na prawidłowe działanie mechanizmu odblokowywania oparć po obu stronach – w dwóch Mazdach (w tym w mojej) widziałem, że po jednej stronie mechanizm nie działa, pewnie kwestia wyskoczenia jakiegoś elementu z zaczepu itp., ale upierdliwe bo nie złożysz oparcia tak łatwo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 13:39
Posty: 161 (0/2)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Postprzez rywho » 16 maja 2015, 09:41

b) warto mieć oko na dolne ranty drzwi (od środka przy takiej listewce trzymającej blachę) oraz tylnej klapy – i odpowiednio wcześnie reagować. U mnie w 7-letnim aucie miałem rok temu rdzawy nalot więc poszło do zabezpieczenia – po roku dalszych szkód nie widać. A i oczywiście warto się zastanowić nad wymianą fabrycznych tylnych filcowych nadkoli na plastikowe, żeby potem się po paru zimach nie obudzić z dziurą w nadkolu.
d) aż muszę sprawdzić to co pisze lantan bo myślałem że nie ma takiej opcji :)
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2013, 19:49
Posty: 32
Auto: Mazda 2 DY; 1,4; 2007

Postprzez budgge » 11 lip 2015, 05:42

rywho-jeszcze mi powiedz skąd wziąć lub od czego pasują te nadkola ?
Początkujący
 
Od: 20 cze 2015, 11:01
Posty: 11
Auto: Mazda 2 DY 2003
1,4 TDCI

Postprzez rywho » 15 lip 2015, 14:36

Odpisałem w innym wątku:
viewtopic.php?p=3046004#p3046004
Ten warsztat (http://www.bubi-car.pl/Kontakt.php) dorabia pod konkretny model, jeżeli potrzebujemy do nietypowego auta (a takim nietypowym najwyraźniej są w Polsce M2 DY).
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2013, 19:49
Posty: 32
Auto: Mazda 2 DY; 1,4; 2007

Postprzez Kiku87 » 29 lip 2015, 17:09

Witam, mam Mazda 2 1.4 Diesel 68 KM, jestem z niej zadowolony, dla mnie autko małe ale przestronne:) Jestem z niej zadowolony, choć co do zawieszenia uważam że jest delikatne (czułe) nie wiem jak to określić.
Co do spalania moje pali od 5 litrów do 9 nawet :) :D zależy od jazdy :D:D na co dzień przeważnie spokojna jazda po mieście a więc utrzymuje się norma 5,5 , 6 litrów.
Nie spotkałem się z problemem co do kupna części do tego modelu.
Zdecydowanie jestem na TAK dla 2-ki
Początkujący
 
Od: 29 lip 2015, 16:34
Posty: 2
Auto: Mazda 2 1.4 DY 50kW
12.2004

Postprzez dadan » 23 lis 2015, 20:04

Panowie interesuje mnie silnik 1.6 w Maździe 2, czy to japoński i występował w jakimś innym modelu?
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:23
Posty: 627 (0/16)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez mariusz09 » 27 lis 2015, 16:42

Witam serdecznie, Szanowni Państwo, zastanawiam się nad jedną rzeczą, a mianowicie spalania wersji benzynowych. Piszą różni ludzie, że ich M2 w benzynie w mieście palą od 7l – do 7,5l czasem 8l, tymczasem moja M2 z silnikiem 1,25, 75km, pali zgodnie z metryczka auta którą dostałem przy zakupie, a mianowicie miasto 8,5l, średnio 6,3l a trasa ok 5l. Przeczytałem prawie całe forum i nie wiem o co chodzi z tym spalaniem, co ja takiego robię nie tak, że auto mi tak dużo pali, nie wiem jak zejść poniżej wartości podanych przez producenta, bo , skoro innym się udaję to mi tez powinno chyba się udać.
Pozdro.
Początkujący
 
Od: 20 lip 2015, 20:19
Posty: 7
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: MAZDA 2, DY, 1,25, 75km 2004, 180 tyś , Benzyna,
Bielsko-Biała

Postprzez Szary » 1 sie 2016, 21:23

Witam,

Aktualnie poszukuje autka i skłaniam się właśnie ku 2ce DY. Natomiast nasuwa się mi pytanie w jakiej wersji silnika. Z pewnością benzyna (nie robię długich tras – dojazdy do pracy 70%/30% trasa/miasto; w sumie 20km w jedną stronę). Natomiast nie wiem czy dobrym wyborem byłaby tu słabsza wersja 1.2? Czy ten silnik 'daje radę' czy jednak będzie zbyt mulasty? Miałem okazję jeździć przez jakiś czas dość dynamicznym 1.6 Renault megane 2 i mimo to że raczej nie zależy mi na ponadprzeciętnych osiągach i jestem raczej spokojnym kierowcą nie chciałbym poczuć zbyt dużego przeskoku w dół. Czy bezpieczniej będzie celować w motor 1.4? 1.6 jest raczej rzadki i wydaje się nie potrzebny do moich potrzeb.
Zależy mi na oszczędności a wiadomo że mniejsza pojemność zwykle równa się mniejszemu spalaniu, nie chciałbym natomiast z tym przesadzić i nie być w stanie zebrać się z pod świateł w rozsądnym czasie.

Prosiłbym Was serdecznie o opinie – który silnik lepiej się nadaje do takich tras?
Początkujący
 
Od: 1 sie 2016, 21:06
Posty: 1

Postprzez skocio » 9 sie 2016, 09:32

Polecam 1.4. Jest to konstrukcja Forda, prosta, niezawodna, a jeśli coś już jest do roboty – to kosztuje grosze :) 3/4 mojej jazdy to zakorkowana Wwa. Spalanie w korkach w lato 7L, zima potrafi skoczyć do 8L, ale nie bawię się w żadną eko jazdę, jeż