Mazda2 (DY) – Opinie i Informacje

Mazda2 2002–2007

Postprzez Strusiu » 30 lip 2008, 21:37

Witam mam problem z rozszyfrowaniem wersji wyposazeniowych Mazdy 2 2003-2007
CZytam ogloszenia i widze same Comfort=>Exclusive=>Active czy jakies jeszcze oprocz tych trzech sa i ktora jest najbardziej doposazona?? pozdrawiam
323F BA 1,5 – miłe wspomnienia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:25
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Wlkp
Auto: ????

Postprzez sedar » 4 sie 2008, 07:55

Jestem posiadaczem Mazdy2 (patrz podpis pod ksywką i link) 1.4 Diesel od ponad pół roku.
Auto "chodzi" b.dobrze, spalanie 4,7 do 4,8 ON/100 km

Zrobiłem blisko 13 000 km. Żadnych awarii :–) Od początku sewisuje w Bydgoszczy i jestem bardzo zadowolony z pracy mechaników Pana Andrzeja Jocza – http://www.mazda-ford.pl/

O autko dbam solidnie, ponieważ codziennie wozi moją rodzinę kilkadziesiąt km i.. zasługuje na to.
Świetny samochód. Wersja 5-cio drzwiowa. Moaj żona i ja jesteśmy niewysocy, mamy córkę 2 latka – więc dopóki mała nie podrośnie – taki ekonomiczny samochód z bagażnikiem 270 l w zupełności zaspokaja nasze potrzeby transportowe. W przyszłości może Mazda3 ? :D

@kubush
Moja Madzia nabiera prawdziwego wigoru od mniej więcej 1500 obrotów.
Podczas jazdy na trasie wogóle nie mam problemów z wyprzedzaniem. Mimo 68 KM, jadąc np. 90 km/h nie musze redukować z 5-tego biegu żeby wyprzedzić.
Myślę, że warto byłoby sprawdzić silnik w solidnym serwisie. Gdym to ja (jak to napisałeś we wcześniejszym poście) wcisnął gaz do podłogi na światłach to żonka (siedząca z córa z tyu) musiałaby się czegos złapać. Nie jest to silnik na benzyne, ale zapewniam, że nie jest mułowaty. Na trasce bez żadnych sensacji 145 km/h. Autostradą jeszcze nie jechałem :)
Ostatnio edytowano 5 sty 2009, 14:15 przez sedar, łącznie edytowano 1 raz
____________
Moja Madzia
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=54451

Pozdrawiam
Sedar
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 09:40
Posty: 7
Skąd: Piła
Auto: Mazda 2, diesel 1,4, 68KM

Postprzez jarekcki » 28 gru 2008, 15:41

Co do spalania Madzi 2 – jeżdże od kilku miesięcy dieslem 1,4 z automatyczną skrzynią biegów (tiptronik). Właściwie to żona jeździ, bo ja mam mazdę 6 w automacie. Spalanie dwojeczki jest naprawdę super trasa 5 l (choć w trasie to byliśmy nią w zasadzie raz, trochę dla fanu) miasto zimą 7/100.
jestem pozytywnie zakoczony elastycznością silnika w dwojce i tym jak się zbiera, zwłaszcza gdy od razu przycisnę gaz a wskazowka przejdzie przez 1,5 tys obrotów, pięknie się wkręca :)
Minus – to tiptronik. w mieście przy spokojnej jeździe jest ok choć w porównaniu do pełnego automatu w mojej 6 to brakuje mi tego natychmiastowego ruszania po puszczeniu hamulca (dwójeczka zastanawia się sekundę zanim ruszy i lekko cofa sie o ćwierć obrotu koła przy ruszaniu pod gorkę). Przy dynamicznej jeździe trzeba wyczuć kiedy odpuścić gaz by wrzucić bieg na wyższy bez zamulenia, ale to kwestia techniki.
Jeśli zaś chodzi o wygodę w środku – polecam domontowanie podłokietnika za 100 zł i można jechać na drugi koniec świata :)
Początkujący
 
Od: 18 lis 2008, 01:41
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 6 2.0 autom/m 2 1,4 cdti

Postprzez Mazda2 » 28 gru 2008, 21:58

Jaki podłokietnik ? Dowolny uniwersalny ? Czy nie utrudnia to obsługi hamulca ręcznego ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2007, 20:50
Posty: 50 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 2 DY 1,4 benz.
Mazda 3 BL 1,6 benz. + LPG

Postprzez jarekcki » 2 sty 2009, 15:07

Mazda2 napisał(a):Jaki podłokietnik ? Dowolny uniwersalny ? Czy nie utrudnia to obsługi hamulca ręcznego ?



podłokietnik uniwersalny, z netu, bodajże na allegro kupiłem, 80 zł sztuka. Bierz taki uchylny, to nie będziesz miał problemu z ręcznym. Zamontowany na stale może utrudniać zapinanie pasów (niestety konieczne przez ten cholerny brzęczyk :). Przetestowałem to na nieodchylonym. Ale podłokietnik w 2 mam ustawiony tak, że jest wygodniejszy niż zamontowany firmowo w mojej madzi 6 :)
Początkujący
 
Od: 18 lis 2008, 01:41
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 6 2.0 autom/m 2 1,4 cdti

Postprzez azja » 4 sty 2009, 20:30

Witam :) Ja w grudniu stałem się posiadaczem Madzi 2 z 2005 roku , silnik 1,4 MZ-CD. To zbieranie się do biegu rzeczywiście zaczyna się dopiero po przekroczeniu 1500 obrotów. No i brak tego podłokietnika... Reszta by była super gdyby nie brak instrukcji w zrozumiałym dla mnie języku. Chciałem wymienić filtr kabinowy i spotkało mnie niemiłe zaskoczenie. Klapka zakrywająca filtr została urwana przez poprzednika. Martwi mnie to czy jest możliwy zakup tej części czy czeka mnie "kombinowanie". Możecie mnie wspomóc?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 gru 2008, 15:17
Posty: 18
Skąd: Radom
Auto: Mazda2

Postprzez Mazda2 » 5 sty 2009, 13:54

To jest za schowkiem po stronie pasażera ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2007, 20:50
Posty: 50 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 2 DY 1,4 benz.
Mazda 3 BL 1,6 benz. + LPG

Postprzez azja » 9 sty 2009, 20:05

Tak to tam. Wypinasz schowek i jest dostęp. Aby jednak wyjąć filtr to trzeba go chyba złożyć lub odkręcać tablicę bezpieczników :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 gru 2008, 15:17
Posty: 18
Skąd: Radom
Auto: Mazda2

Postprzez jarekcki » 11 sty 2009, 16:20

azja napisał(a):Tak to tam. Wypinasz schowek i jest dostęp. Aby jednak wyjąć filtr to trzeba go chyba złożyć lub odkręcać tablicę bezpieczników :(


nie trzeba, ja filtra sam nie zmieniałem, ale widziałem jak to się robi. żadnego wypinania brezpiecznikow, facet odkręcił schowek, wyciągnąl, wlożyl i po robocie :)
Początkujący
 
Od: 18 lis 2008, 01:41
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 6 2.0 autom/m 2 1,4 cdti

Postprzez Mazda2 » 16 sty 2009, 20:06

No, dokładnie. Na przeglądzie tak robią. Byłem dwa dni temu. 70 zł taki filtr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2007, 20:50
Posty: 50 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 2 DY 1,4 benz.
Mazda 3 BL 1,6 benz. + LPG

Postprzez azja » 3 lut 2009, 10:53

Dysponuje ktoś instrukcją Mazdy2 ?? Oczywiście chodzi mi o instrukcję w j.polskim. Od grudnia kombinuję i szukam w necie jakichkolwiek części instrukcji ale bez powodzenia.
Z moją Madzią MZ-CD 1,4 DI (turbodiesel z manualną skrzynią biegów) z roku 2005 dzieje się wiele niezrozumiałych dla mnie rzeczy. Np. Gdy kupowałem auto to cały czas lało. W trakcie powrotu pojawił się przymrozek i kilka razy zapalała się kontrolka ładowania oraz kontrola trakcji. Zauważyłem ronież brak ogrzewania tylnej szyby. Po kilku dniach obie kontrolki paliły się na stałe. Ładowanie jednak było normalnie (sprawdzałem miernikiem). Pojechałem na komputer bo zacząłem się martwić o sprawność pojazdu. Błędy były dwa: C 1306 (skasowana bez podania przyczyny) oraz U 2523 (nie do skasowania). Elektryk twierdził, że przyczyną może być czujnik ABS ale po doszkoleniu internetowym wyczytałem, że może to być również błąd komunikacji z centralką. Elektryk zainkasował 40 złotych i olał mnie. Zawziąłem się i poprzez kolegów (brat właściciela tego warsztatu) ustaliłem wizytę na poważniejsze podejście do mojej Madzi. Jakież było moje zaskoczenie gdy następnego dnia kontrolki zgasły. Dodam, że przyszła odwilż, umyłem auto, poprawiłem masę w 2 miejscach. Wobec takich niespodziewanych zmian odsunąłem w czasie wizytę u elektryka do czasu wystąpienia ponownego palenia się kontrolek. No ale to nie koniec :| Szyby przestały się podnosić i opuszczać za jednym naciśnięciem (trzeba było trzymać przycisk). I kolejne zaskoczenie: po umyciu ciepłą wodą w ocieplanym pomieszczeniu mogę opuszczać i podnosić szyby jednym dotknięciem :|
Nie wiem czy auto po prostu nie lubi wilgoci czy może rzeczywiście coś się dzieje. Dlatego poszukuję instrukcji (zwłaszcza elektryki) bo skłaniam się co do tego, że przyczyna jest w słabej masie. Każda pomoc mile widziana :)

Odniosę się również do rodzajów Mazdy2 do roku 2007. Były 4 jednostki napędowe (nie wiem skąd ten podział na DE i DY):
1. MZI 1,25 moc 55 (75)
2. MZI 1,4 moc 59 (80) manual i automat
3. MZI 1,6 moc 74 (100)
4. MZ-CD 1,4 DI turbodiesel moc 50 (68) manual i automat

Na forum nie znalazłem takiego podział dlatego go podaję.

Martwi mnie przycisk DSC off bo nic się nie dzieje niezależnie czy go nacisnę czy nie. W aucie znajduje się wiele nie podłączonych kostek elektrycznych. Mam wiele pytań, na które nie znalazłem odpowiedzi na forum.Dzielmy się więc swoją wiedzą i doświadczeniem bo nikt inny nam nie pomoże. Stąd ten post.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 gru 2008, 15:17
Posty: 18
Skąd: Radom
Auto: Mazda2

Postprzez jarekcki » 5 lut 2009, 21:05

faktycznie coś dziwnego z tą twoją madzią się dzieje... wiele ci nie pomogę, bo nie jestem mechanikiem, ale w mojej dwójce (1,4 diesel tiptronic) zwariowała nagle skrzynia biegów, rozłączała się i musiałem czekać aż auto ostygnie. Wyczytałem w instrukcji – niemieckiej – że to jakiś tam bezpiecznik od przegrzania itp. ale tu nie było takiej sytuacji, zero korków, po raz pierwszy miałem to w niedzielne popołudnie...
Najpierw pojechałem do magika od komputerów – miał niby jakiś program, ale nie do końca, wyskoczylo mu masa błędów, zaczą pitolić, że auto po dzwonie jakimś potężnym musiało być – nic podobnego bo znam historię auta. Pojechałem do serwisu mazdy i co się okazało – po 3-godzinnej walce mechanika z kompem i kasowaniu błędów oraz różnych pobocznych usług typu odpowietrzenie skrzyni, abs itp okazało się że przyczyna tych wariacji, które szły na skrzynię jest... masa, która gdzieś tam zanikała. Więc może i u ciebie jest coś z masą i stąd te zakłócenia.
PS. jeden błąd, związany z ABS-em jest nie do skasowania, mechanicy w maździe wrocław byli tak dociekliwi, że sprawdzili to w berlińskiej centrali. A za całą usługę zapłaciłem nieco powyżej 200 zł.
Początkujący
 
Od: 18 lis 2008, 01:41
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 6 2.0 autom/m 2 1,4 cdti

Postprzez azja » 7 lut 2009, 06:08

No, ciekawe czego Ci tam nie mogli skasować? Czyżby U 2523 ? Jeśli tak to wiedz, że to również niekoniecznie sprawa ABS. Równie dobrze może to to być błąd w komunikacji pomiędzy czujnikami na kołach (ABS) a centralką, czyli znowu może to być MASA :) A propos. Widziałeś gdzie dokładnie poprawiali masę w Twojej Madzi? Czy było to po stronie kierowcy na nadkolu?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 gru 2008, 15:17
Posty: 18
Skąd: Radom
Auto: Mazda2

Postprzez jarekcki » 8 lut 2009, 00:49

kodu błędu nie pamiętam, ale chodziło coś o komunikację, tak jak piszesz. A masę poprawiali dokładnie tam – po stronie kierowcy, pod akumulatorem. Czyżbyś miał tajemną wiedzę co się za tym kryje?
Początkujący
 
Od: 18 lis 2008, 01:41
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 6 2.0 autom/m 2 1,4 cdti

Postprzez azja » 9 lut 2009, 12:38

hahaha To bardziej intuicja jest... Ciekawi mnie gdzie jeszcze przykręcona jest masa bo cosik wychodzi na to, że bez masy nasze mazdy fiksują :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 gru 2008, 15:17
Posty: 18
Skąd: Radom
Auto: Mazda2

Postprzez tomekp661 » 18 lut 2009, 23:55

Witam, jeżdżę M2 od listopada i jeszcze nie spotkałem się z takimi problemami w moim autku, jakie opisujecie.Posiadam instrukcję do dwójki lecz ona nie wiele może Tobie pomóc (azja). Zwykła instrukcja eksploatacyjna, kupiłem na allegro bodajże w grudniu.Z elektryką nie podpowiem, najzwyczajniej się nie znam.
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2008, 07:11
Posty: 4
Skąd: szczecin
Auto: Mazda 2 CD 1.4 DiT

Postprzez Jonks » 28 kwi 2009, 11:44

jako ze jest to najbardziej uczeszczany watek chcialem tutaj was zapytac

ostanio podnosiłem maske, silnik pracował z właczona clima,

i co jakis czas slychac dzwiek takiego pacniecia, poczym znow nic...pacniecie..i tak w kólko

z wyłaczona klima nic sie nie dzieje

chciałbym zapytac was cóz to moze byc moze ktos pomoze
Jonks
 

Postprzez Jaksa » 7 maja 2009, 19:00

Jonks napisał(a): co jakis czas slychac dzwiek takiego pacniecia

Tak pracuje sprzegło sprezarki klimatyzacji ( włącza i wyłacza )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Mazda2 » 9 maja 2009, 08:17

Ta fakt, ale Mazda 2 ma klimę manualną, więc nie powinno to co chwilę występować, tylko przy włączeniu/wyłączeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2007, 20:50
Posty: 50 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 2 DY 1,4 benz.
Mazda 3 BL 1,6 benz. + LPG

Postprzez Jaksa » 9 maja 2009, 11:16

Sprezarka zawsze działa tak samo ( włacza i wyłacza ) nie istotne jaką masz klimatyzację ( manual czy klimatronic )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121