Podświetlenie radia
Strona 1 z 1
Mam problem. Od wczoraj nie gaśnie mi podświetlenie radia. Jest to fabryczne radio w mazda 2 1.4 2003. Po zgaszeniu silnika dalej swieci. Dziś natomiast pp otwarciu drzwi zgasło. Ale w momencie gdy dojechałam na miejsce i zgasiłam auto to na początku przez kilka minut się nie świecilo a pozniej znowu sie podswietlilo. I tak co kilkanascie sekund zaswieca sie i gasnie... Nie wiem co robić.
- Od: 19 sty 2023, 23:33
- Posty: 3
- Auto: Mazda 2 1.4 benzyna 2003
Witam,
Jeżeli radio nie zostało wyłączone gałką to wina w stacyjce-nie odłączyło zasilania po wyjęciu kluczyka, jeśli radio wyłączono gałką i dalej gra to wina w stacyjce i w gałce radia. Trzeba znaleść zależność tej
awarii.
Proszę podać ,która z tych awarii występuje. Jak wyciągnąć radio ,żeby sprawdzić tylną wtyczkę podam
jeżeli będzie potrzeba.
Pozdrawiam.
Jeżeli radio nie zostało wyłączone gałką to wina w stacyjce-nie odłączyło zasilania po wyjęciu kluczyka, jeśli radio wyłączono gałką i dalej gra to wina w stacyjce i w gałce radia. Trzeba znaleść zależność tej
awarii.
Proszę podać ,która z tych awarii występuje. Jak wyciągnąć radio ,żeby sprawdzić tylną wtyczkę podam
jeżeli będzie potrzeba.
Pozdrawiam.
- Od: 11 sty 2020, 23:46
- Posty: 18
- Auto: mazda 2 DY
Witam,
jeżeli kluczyk ze stacyjki jest wyciągnięty i tak się dzieje to jest problem. Nie ma schematu elektrycznego tej Mazdy ani książki. Nikt nie wydał. Jedynie co mogę doradzić to naprawa organoleptyczna. Proponuję delikatnie poruszać kostkami przyłączeniowymi z tyłu radia.Trudny dostęp, ale można. Rozłączyć się ich nie da, bo stracimy wiele innych funkcji.
Pozdrawiam.
jeżeli kluczyk ze stacyjki jest wyciągnięty i tak się dzieje to jest problem. Nie ma schematu elektrycznego tej Mazdy ani książki. Nikt nie wydał. Jedynie co mogę doradzić to naprawa organoleptyczna. Proponuję delikatnie poruszać kostkami przyłączeniowymi z tyłu radia.Trudny dostęp, ale można. Rozłączyć się ich nie da, bo stracimy wiele innych funkcji.
Pozdrawiam.
- Od: 11 sty 2020, 23:46
- Posty: 18
- Auto: mazda 2 DY
Cały moduł wraz z radiem jest połączony z tyłu trzema wtyczkami. Nawet po wyjęciu kluczyka za stacyjki
część modułu jest zasilana cały czas 12 V do uruchomienia świateł awaryjnych /przycisk nad radiem/.
Przypuszczam że jest gdzieś przebicie z tego miejsca do żarówek podświetlenia radia.
Bez wyjęcia całości i rozkręcenia, ciężko będzie zlokalizować usterkę.Można spróbować w trakcie podświetlania radia włączać i wyłączać światła awaryjne może coś zaskoczy. Druga możliwość to wymiana całego modułu. Na Allegro ok.150 zł.
Osobiście wymieniłem w mojej Maździe diodę podświetlającą włącznik klimatyzacji, oryginał świecił
ledwo na żółto, a teraz na niebiesko i jest widoczny w upalne słoneczne dni.Taka mała modyfikacja, ale dużo rozkręcania.
Pozdrawiam.
część modułu jest zasilana cały czas 12 V do uruchomienia świateł awaryjnych /przycisk nad radiem/.
Przypuszczam że jest gdzieś przebicie z tego miejsca do żarówek podświetlenia radia.
Bez wyjęcia całości i rozkręcenia, ciężko będzie zlokalizować usterkę.Można spróbować w trakcie podświetlania radia włączać i wyłączać światła awaryjne może coś zaskoczy. Druga możliwość to wymiana całego modułu. Na Allegro ok.150 zł.
Osobiście wymieniłem w mojej Maździe diodę podświetlającą włącznik klimatyzacji, oryginał świecił
ledwo na żółto, a teraz na niebiesko i jest widoczny w upalne słoneczne dni.Taka mała modyfikacja, ale dużo rozkręcania.
Pozdrawiam.
- Od: 11 sty 2020, 23:46
- Posty: 18
- Auto: mazda 2 DY
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości