DY diesel. Bulgoce po wyłączeniu – układ chłodzenia?

Mazda2 2002–2007

Postprzez maryjo » 30 wrz 2016, 17:03

Dziś parę razy podczas jazdy w okolicach prawego koła pojawiły się świsty. Ich częstotliwość rosła z obrotami silnika, wiec to pewnie coś napędzanego paskiem. Pomyślałem ze to może pompa wody. Czy może jeszcze coś "ciekawego" się znajduje w tamtej okolicy i mogłoby świerczeć?
Poza tym czasami po wyłączeniu silnika słychać jak się płyn przemieszcza.
Mam też od czasu zakupu niski poziom płynu, ale auto tylko raz się grzało w korku przy upale (włączał się wentylator), więc uzupełniłem (cały litr wszedł!) i w sumie jakbym za dużo wlał bo raz podczas jazdy poczułem smród płynu i na dzień dzisiejszy znów jest go mało, no ale się nie grzeje..
Jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 22:14
Posty: 187
Skąd: gdynia
Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI

Postprzez Lutek65 » 3 paź 2016, 17:26

Witam!. Polecam sprawdzić czy w czasie pracy silnika nie wytwarza się ciśnienie w układzie chłodzenia. W tym celu odkręć korek wlewu płynu i przytkaj go dłonią-oczywiście po uruchomieniu silnika zimnego. Gdyby tak było to świadczyło by o tym, że do układu chłodzenia przedostaje się ciśnienie z cylindrów. Należy sprawdzić też stan i jakość oleju w misce olejowej ,jak wygląda miarka po wyjęciu, jak wygląda korek wlewu oleju?. Brązowa maż na miarce,na korku będzie świadczyła o tym,że jest poważna awaria silnika- czego nie życzę. Pozdr.
Początkujący
 
Od: 11 lis 2014, 12:45
Posty: 25
Auto: Mazda 2 DY, 1,25 B, 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121