Panowie, potrzebuje pomocy. Dzisiaj po odpaleniu auta na wyświetlaczu wywaliło mi napis EAC (w miejscu przebiegu), auto mozolnie przyspieszało, brzmiało jakby przerywał jeden z cylindrów. Kiedyś już raz taką akcję mi madzia odstawiła, ale wystarczyło ją zresetować. I tu kilka pytań:
Czy jest opcja wyświetlić kod błędu na ekranie/jakąś diodą, poprzez zrobienie np. zworki na jakichś pinach (jeśli tak, to jakich?)? Czy jedynie podłączenie pod komputer za kilka pln w warsztacie?
Czy jest możliwość skasowania błędów inaczej niż za pomocą komputera? zdjąłem klemy na kilka minut, ale nie pomogło. Może za krótko?
Zobaczyłem, że w jednym z przewodów mam ułamany "kawałek metali" wchodzący w kopułkę, mogło się coś ruszyć, nie stykało i dlatego jeden cylinder przerywał.. Tak czy siak będę wdzięczny z odpowiedzi na powyższe pytania
Sprawdzanie błędów – EAC na wyświetlaczu
Strona 1 z 1
Witam, stawiam na przepustnicę, a to stąd , że we Fordach Fiesta MK6, bardzo zbliżonymi do Naszych 2, w silnikach benzynowych błąd EAC właśnie to oznacza, sprawdź i daj znać.
- Od: 20 lip 2015, 21:19
- Posty: 7
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: MAZDA 2, DY, 1,25, 75km 2004, 180 tyś , Benzyna,
Bielsko-Biała
EAC dotyczy problemów z układem elektrycznym/elektronicznym i sugeruje podpięcie pod OBD żeby poznać szczegóły. Sugestie z pedałem gazu i przepustnicą biorą się ze zbyt potocznego tłumaczenia (z ang. na PL.) rozwinięcia EAC i 3/4 kierowców fordów wymienia je sprawne na sprawne, nie sprawdzając co wyświetli komputer pod OBD – to tak odbiegając jakby ktoś w przyszłości miał taką sytuację A konkretnie padła cewka, wymieniona i już wszystko jeździ jak powinno
Witaj a jakie były błędy ?
mam podobnie pojechałem dziś do pracy zgasiłem, za Minute chciałem odpalić i nic kręci ale nie pali, po 1,5 godzinie znowu zapaliła normalnie po kolejnych 2 godzinach stania znowu nie a w czasie kręcenia pojawił się EAC.
mam następujące błędy
P0500-E0
P060C-60
P1794-60
B1681-60
U2017
U2018
po skasowaniu błędów zapalam na chwile silnik i wszystkie wracają.
Myślę ze może kabel masowy, przepustnica czy może cewka... ?
ważne dla mnie jest jakie były u ciebie błędy.
po tym całym czytaniu błędów kilkanaście razy z rzędu odpalił normalnie...nie rozumiem...
mam podobnie pojechałem dziś do pracy zgasiłem, za Minute chciałem odpalić i nic kręci ale nie pali, po 1,5 godzinie znowu zapaliła normalnie po kolejnych 2 godzinach stania znowu nie a w czasie kręcenia pojawił się EAC.
mam następujące błędy
P0500-E0
P060C-60
P1794-60
B1681-60
U2017
U2018
po skasowaniu błędów zapalam na chwile silnik i wszystkie wracają.
Myślę ze może kabel masowy, przepustnica czy może cewka... ?
ważne dla mnie jest jakie były u ciebie błędy.
po tym całym czytaniu błędów kilkanaście razy z rzędu odpalił normalnie...nie rozumiem...
- Od: 22 gru 2007, 21:52
- Posty: 10
Cześć,
Kodów błędu nie pamiętam ale były dwa błędy:
-Wypadanie zapłony na 4 cylindrze
-Błąd obwodu czujnika prędkości (jest do dziś)
Zapłon wypadał przez uszkodzoną cewkę, którą wymieniłem i nic się nie dzieje. Zanim zaś padła całkiem miałem tak jak ty, raz mazda jechała normalnie, potem nie, potem znowu normalnie itd, aż w końcu cewka padła całkiem. Zauważyłem też, że co podłącze fure pod kompa (OBD na bluetooth do telefonu) to w sumie wywala mi różne błędy, które po następnym odpaleniu znikają. Fakt faktem te "tymczasowe błędy" to na ogół jakieś głupoty, które nie zapalają silniczka ani nie wprowadzają auta w tryb awaryjny EAC. Przepustnice wyklucz bo błąd byłby cały czas. Cewke da się sprawdzić, odłączając po kolei przewody ze świec zapłonowych słuchaj czy cylindry gasną, jeśli po odłączeniu któregoś nic się nie zmieni (głównie dźwięk i wibracje) znaczy, że nie ma iskry.
Kodów błędu nie pamiętam ale były dwa błędy:
-Wypadanie zapłony na 4 cylindrze
-Błąd obwodu czujnika prędkości (jest do dziś)
Zapłon wypadał przez uszkodzoną cewkę, którą wymieniłem i nic się nie dzieje. Zanim zaś padła całkiem miałem tak jak ty, raz mazda jechała normalnie, potem nie, potem znowu normalnie itd, aż w końcu cewka padła całkiem. Zauważyłem też, że co podłącze fure pod kompa (OBD na bluetooth do telefonu) to w sumie wywala mi różne błędy, które po następnym odpaleniu znikają. Fakt faktem te "tymczasowe błędy" to na ogół jakieś głupoty, które nie zapalają silniczka ani nie wprowadzają auta w tryb awaryjny EAC. Przepustnice wyklucz bo błąd byłby cały czas. Cewke da się sprawdzić, odłączając po kolei przewody ze świec zapłonowych słuchaj czy cylindry gasną, jeśli po odłączeniu któregoś nic się nie zmieni (głównie dźwięk i wibracje) znaczy, że nie ma iskry.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości