Zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego

Mazda2 2002–2007

Postprzez Vouk » 8 cze 2015, 21:11

Witam! Jestem świeżo upieczonym właścicielem Mazdy 2 z 2005. Mam pytanie, czy ktoś to wymieniał? Trudno, łatwo? No i za ile i gdzie kupowaliście nowy zbiorniczek? Zbiornik od Forda Fusion pasuje?
Pozdrawiam Vouk
Początkujący
 
Od: 8 cze 2015, 21:07
Posty: 4 (1/0)
Auto: Mazda 2 1,6 2005

Postprzez lantan » 8 cze 2015, 21:45

Bardzo prosto – dwa węże (jeden na szybkozłączce, drugi na opasce zaciskowej), chyba jedna albo dwie śruby i zbiorniczek wyjęty. Będzie pasował zarówno od Fusion'a jak i Fiesty. Zamiennik to koszt ok. 100zł (z korkiem), oryginał w ASO to ok. 95zł + korek 90zł (sprzedawane osobno). Polecam zakup oryginału + przełożenie korka (o ile masz w dobrym stanie), gdyż zamienniki korków często są w kiepskiej jakości. Sam miałem problem po zakupie korka Verneta (czyli raczej górna półka w kwestii układów chłodzenia) i gotował mi się płyn bo puszczał nagle ciśnienie w układzie. Po uznanej reklamacji szarpnąłem się na oryginał i zero problemów. Także jak masz możliwość korek załóż poprzedni, ewentualnie kup nowy ze zbiorniczkiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 14:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Postprzez Vouk » 8 cze 2015, 22:29

Dzięki za szybką odpowiedź. Myślę, że dam radę sam to zrobić. Po czym poznać ,że korek jest w dobrym stanie?
W sumie komplet z oryginalnym korkiem wyjdzie z wysyłką trochę ponad 100 zł.
http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Zbiornik-wyrownawczy-plynu-chlodnicy-Fiesta-Fusion-1.25-1.4-1.6-16V-FORD/2792. Myślę, że będzie pasować.
Pozdrawiam Vouk
Początkujący
 
Od: 8 cze 2015, 21:07
Posty: 4 (1/0)
Auto: Mazda 2 1,6 2005

Postprzez lantan » 8 cze 2015, 23:01

W sumie pozostaje ocena wizualna – sprawdzenie uszczelkę oraz zaworek ciśnieniowy na wypadek jakiś widocznych uszkodzeń. Ale skoro wymieniasz cały zbiornik to pokusiłbym się o zakup nowego korka. Zbiornik który wysłałeś będzie pasować, ja zresztą też kupuję często w tym sklepie części do mojej Madzi – jest taniej niż w ASO (niekoniecznie czy Mazdy czy Forda), a i tak prawie wszystko pod maską jest zamienne z uwagi na fordowskie podzespoły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 14:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Postprzez tomazy_tgo » 18 cze 2015, 14:41

Ja wymienialem zbiornik bez korka, sciagajac z niego plyn strzykawka. I tobie tez polecam montaz starego korka i ewentualna ocene jego pracy dopiero wtedy. Warto po dolaniu plynu zostawic zbiornik z odkreconym korkiem na wlaczonym silniku w celu odpowietrzenia ukladu. Do czasu uzyskania maksymalnej temperatury silnika.
Początkujący
 
Od: 16 mar 2014, 21:56
Posty: 7 (0/1)
Auto: Mazda 2 1,6 2003

Postprzez lantan » 18 cze 2015, 21:58

Procedura odpowietrzania układu wg. producenta wygląda nieco inaczej. Zalać płyn do MAX, z otwartym zbiorniczkiem uruchomić silnik na 3000RPM na 2min, wyłączyć silnik i uzupełnić ewentualnie znów do MAX, zamknąć zbiornik, uruchomić silnik na 3000RPM na 2min. Tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 14:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121