Witam! Jestem świeżo upieczonym właścicielem Mazdy 2 z 2005. Mam pytanie, czy ktoś to wymieniał? Trudno, łatwo? No i za ile i gdzie kupowaliście nowy zbiorniczek? Zbiornik od Forda Fusion pasuje?
Pozdrawiam Vouk
Zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego
Strona 1 z 1
Bardzo prosto – dwa węże (jeden na szybkozłączce, drugi na opasce zaciskowej), chyba jedna albo dwie śruby i zbiorniczek wyjęty. Będzie pasował zarówno od Fusion'a jak i Fiesty. Zamiennik to koszt ok. 100zł (z korkiem), oryginał w ASO to ok. 95zł + korek 90zł (sprzedawane osobno). Polecam zakup oryginału + przełożenie korka (o ile masz w dobrym stanie), gdyż zamienniki korków często są w kiepskiej jakości. Sam miałem problem po zakupie korka Verneta (czyli raczej górna półka w kwestii układów chłodzenia) i gotował mi się płyn bo puszczał nagle ciśnienie w układzie. Po uznanej reklamacji szarpnąłem się na oryginał i zero problemów. Także jak masz możliwość korek załóż poprzedni, ewentualnie kup nowy ze zbiorniczkiem.
Dzięki za szybką odpowiedź. Myślę, że dam radę sam to zrobić. Po czym poznać ,że korek jest w dobrym stanie?
W sumie komplet z oryginalnym korkiem wyjdzie z wysyłką trochę ponad 100 zł.
http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Zbiornik-wyrownawczy-plynu-chlodnicy-Fiesta-Fusion-1.25-1.4-1.6-16V-FORD/2792. Myślę, że będzie pasować.
Pozdrawiam Vouk
W sumie komplet z oryginalnym korkiem wyjdzie z wysyłką trochę ponad 100 zł.
http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Zbiornik-wyrownawczy-plynu-chlodnicy-Fiesta-Fusion-1.25-1.4-1.6-16V-FORD/2792. Myślę, że będzie pasować.
Pozdrawiam Vouk
W sumie pozostaje ocena wizualna – sprawdzenie uszczelkę oraz zaworek ciśnieniowy na wypadek jakiś widocznych uszkodzeń. Ale skoro wymieniasz cały zbiornik to pokusiłbym się o zakup nowego korka. Zbiornik który wysłałeś będzie pasować, ja zresztą też kupuję często w tym sklepie części do mojej Madzi – jest taniej niż w ASO (niekoniecznie czy Mazdy czy Forda), a i tak prawie wszystko pod maską jest zamienne z uwagi na fordowskie podzespoły.
Ja wymienialem zbiornik bez korka, sciagajac z niego plyn strzykawka. I tobie tez polecam montaz starego korka i ewentualna ocene jego pracy dopiero wtedy. Warto po dolaniu plynu zostawic zbiornik z odkreconym korkiem na wlaczonym silniku w celu odpowietrzenia ukladu. Do czasu uzyskania maksymalnej temperatury silnika.
Procedura odpowietrzania układu wg. producenta wygląda nieco inaczej. Zalać płyn do MAX, z otwartym zbiorniczkiem uruchomić silnik na 3000RPM na 2min, wyłączyć silnik i uzupełnić ewentualnie znów do MAX, zamknąć zbiornik, uruchomić silnik na 3000RPM na 2min. Tyle.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości