Klimatyzacja – wtyczka czujnika ciśnienia?

Mazda2 2002–2007

Postprzez EPS » 26 lip 2014, 14:21

Czołem forumowicze!
Formalnie jestem świeżym użytkownikiem, ale nie raz wchodziłem na to forum, więc przy okazji chciałbym się przywitać :)
Założyłem ten temat, gdyż mam pewien problem od tygodnia i nie za bardzo mogę sobie z nim poradzić. Nie jestem specem od mechaniki/elektromechaniki samochodów, dlatego część rzeczy będę cytował, bądź parafrazował. Liczę, że ktoś z Was mi pomoże.
Tydzień temu byłem u znajomego mechanika nabić klimatyzację. Nie chodziła od momentu zakupu, czyli od listopada 2013, ale sprzedawca ZAPEWNIAŁ, że jest sprawna... otóż mylił się. Po zaaplikowaniu środka chłodniczego mechanik poprosił o uruchomienie klimy. Szybko stwierdziliśmy, że po prostu nie działa... Okazało się że "pompa nie działa". Już miałem przed oczami co najmniej 4-cyfrowe kwoty, jakie będę musiał zostawić. Podnieśliśmy samochód, poświeciliśmy, ale okazało się że boli jedynie wtyczka czujnika ciśnienia, a dokładniej mówiąc, pourywane kabelki "od starości". Mechanik = stary elektryk wziął lutownicę i pół godziny próbował przymocować wtyczkę, klnąc co chwilę. Po skończonej robocie opuścił samochód, włączamy klimatyzację i hura! działa! Pan w warsztacie szybko ugasił moją radość mówiąc, że to tylko prowizorka, a i tak będę musiał tę wtyczkę wymienić, bo na jakiejś dziurze czy nierównej drodze wtyczka znów się odczepi.
I tak się stało – przejechałem z miasta rodzinnego do Poznania – raptem 150 km – i już następnego dnia klima nie działała.
I tutaj moje pytanie dla bardziej obeznanych w temacie: czy wiecie, gdzie można taką część dostać? Albo jak ona się faktycznie nazywa? Pytałem na szrotach, ale nikt nie wie jak to wygląda. Szukałem w internecie zdjęć, ale nigdzie nie znalazłem niczego konkretnego (bo szczerze powiedziawszy nie pamiętam jak to wyglądało dokładnie). Wiem tylko tyle, co mechanik kazał mi zapisać: Wtyczka do czujnika ciśnienia, na 4 kable. Nawet podał mi kolory kabelków. Proszę o pomoc, w taką pogodę nie da się wytrzymać bez klimatyzacji...

EDIT: Dodam, że przeszukalem chyba pół internetu za rozwiązaniem tego problemu i bez skutku...
EPS
 

Postprzez vonthorek » 23 wrz 2014, 20:42

Niestety mam ten sam problem. Jeszcze nie zaczęłam szukać, ale mechanik poradził aby poszukać ofert gdzie jest auto na części i poprosić o samą jedną część. Będę działać w ten sposób i szukać też forda fiesty lub fusion, bowiem podzespoły są podobne lub te same. Może się coś trafi. Powodzenia :)
vonthorek
 

Postprzez lantan » 29 kwi 2015, 15:35

Odgrzebuję temat, ale mam ten sam problem. Znaleźliście coś w temacie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 14:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Postprzez potas » 2 cze 2015, 17:30

Podpinam się pod temat. Mam Madzię już 7 lat i dziś coś się z nią stało. Mianowice dziś jadąc usłyszałem jakby mi coś pod autem odpadło lub coś się odbiło od podwozie i chwilę później poczułem że przestała działać klimatyzacja. Po testach już na parkingu, zauważyłem że nie załącza się wentylator, niestety nie mam możliwości by zobaczyć dokładnie Madzię od spodu i pytanie do Was drodzy koledzy co mogło się stać?
potas
 

Postprzez lantan » 3 cze 2015, 01:10

Kolego raczej to nie problem we wtyczce. Gdyby nawet pourywały się kabelki to sama wtyczka zostałaby w czujniku, nie wiem zatem co miałoby powodować hałas od uderzenia. Ja miałem problem z pourywanymi kabelkami zaraz przy wtyczce. Po mądrościach fachowców z serwisu klimy, że nie da się tego naprawić bo nie da się rozebrać wtyczki oraz propozycji panów z ASO o zakupie całej nowej wiązki w cenie z trzema zerami sam podszedłem do tematu i okazało się, że jak najbardziej wtyczka jest w pełni rozbieralna. Godzinka pod autem z lutownicą i problem rozwiązany, od miesiąca wszystko jeździ i chłodzi. Jutro mogę zrobić Ci zdjęcia spod maski i wrzucić – zweryfikujesz, czy kabelki siedzą we wtyczce. Co prawda najlepiej patrzeć od spodu, ale od góry również da się to zdiagnozować (o ile kabelki wiszą luźno, a nie resztką sił tkwią we wtyczce). :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 14:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Postprzez pietek » 7 cze 2015, 18:40

Mam taki sam kłopot. Od jakiegoś czasu miałem problemy z klimatyzacją (słabo działała, przy wyższej temperaturze silnika trzaski spod maski), a ostatnio przestała działać zupełnie.
Przeprowadziłem podstawowy serwis klimy, ale to nic nie dało. Mechanicy doszli do tego, że wina wtyczki, a konkretnie poluzowanych i urwanych przewodów. Stwierdzili, że konieczne jest zdobycie wtyczki razem z przewodami.
No niestety moje poszukiwania spełzły na niczym. Owszem można ją zdobyć w necie, ale w komplecie z całą wiązką elektryki silnika (za kilka setek PLN). Koszmar.
Tu doczytałem jednak, że tą wtyczkę można jednak rozebrać i przewody polutować. Chciałem dopytać, czy to jest taka wtyczka jak na dołączonych zdjęciach?
Załączniki
czujnik1.jpg
czujnik4.jpg
Początkujący
 
Od: 7 cze 2015, 16:52
Posty: 6
Auto: Mazda 3 1.6 (2006)

Postprzez lantan » 7 cze 2015, 21:56

Dokładnie to ta wtyczka. Widać zresztą, że masz dwa kabelki urwane i luźne. Wtyczkę bez problemu rozbierzesz – zacznij od czerwonego "rusztowania" które zobaczysz po jej odłączeniu. Później pójdzie łatwo, aż dojdziesz do wszystkich elementów luźnych (łącznie z konektorkami).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 14:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Postprzez lantan » 10 cze 2015, 01:20

Może komuś przyda się na przyszłość kolor przewodów w zależności od numeru pinu (wytłoczone na wtyczce):

1- biało-czerwony
2- fioletowy
3- czarny (chyba, jakby co zostaje tylko jeden luźny kabel w to miejsce)
4- czarno-czerwony

Po zwarciu 1 z 4 sprężarka powinna się załączyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 14:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121