Gdzie jest filtr kabinowy klimatyzacji?
Strona 1 z 1
Witam. Zabrałem się dzisiaj za wymianę filtra kabinowego w mojej Madzi rocznik 2006 1.4 diesel. Zdemontowałem schowek pasażera, wymontowałem skrzynkę z bezpiecznikami i wtedy dopiero z trudnością wyjąłem filtr. Był zdeformowany nie wiem czy przez to moje wyjmowanie na raty czy już wtedy gdy go mi w serwisie montowali przy wymianie. [2 lata temu] I teraz jest zasadnicze pytanie do kolegów – jak włożyc nowy filtr żeby go nie uszkodzic przy wkładaniu bo moim zdaniem przy obranym przeze mnie sposobie działania nie da się tego zrobić bezszkodowo. Czekam na porady- niecierpliwie. Pozdrawiam
- Od: 6 lis 2012, 11:58
- Posty: 6
- Auto: mazda2
Z bólem udalo mi się wymontować wspomniany filtr ale teraz mam problem jak włożyć nowy aby go przy tym nie uszkodzić bo stary po wyjęciu był zdeformowany – chyba w wyniku siłowego wyciągania. Czekam niecierpliwie na podpowiedzi w tym temacie. Pozdrawiam.
- Od: 6 lis 2012, 11:58
- Posty: 6
- Auto: mazda2
mozę to pomoże
Poniższe wideo jest z Mazdy CX-7, ale zasada jest taka sama
i rysunek jak to jest w M2:
Dodam, ze na obudowie filtra jest strzałka montażu (przepływu powietrza)
Poniższe wideo jest z Mazdy CX-7, ale zasada jest taka sama
i rysunek jak to jest w M2:
Dodam, ze na obudowie filtra jest strzałka montażu (przepływu powietrza)
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
niestety dojście do filtra w mazdzie 2 nie jest takie piekne jak na filmie powyżej,
w mazdzie 2 trzeba niestety filtr przegwałcić i wówczas da się go tam włożyć lub wszystko co jest po prawej stronie zdemontować (wiązki el.) – ale czytałem gdzieś, że pózniej moga pojawić sie problemy z elektryką
w mazdzie 2 trzeba niestety filtr przegwałcić i wówczas da się go tam włożyć lub wszystko co jest po prawej stronie zdemontować (wiązki el.) – ale czytałem gdzieś, że pózniej moga pojawić sie problemy z elektryką
- Od: 12 mar 2014, 22:13
- Posty: 15
- Skąd: śląsk
- Auto: Mazda 2, 1.4 16V, 2007r.
Ford Mondeo MK4, 2,0 TDCi 140KM, 2008r.
Niestety, rysunki to nie wszystko
Edit:
Krótka instrukcja wymiany filtra w M2 DY... (pokazana wersja auta RHD)
1. Otwieramy schowek pasażera
2. Ściskamy z obu stron boki schowka i odbezpieczamy odbojniki:
3. Obniżamy schowek jak najniżej i pociągamy lekko do siebie aż wyskoczy z zatrzasków:
4. Po demontażu schowka ukazuje się nam taki obraz:
5. Mamy do wyboru dwie drogi:
A. Poprawna droga to demontaż przeszkadzającej części elektryki.
Uwaga! Podobno uszkadza sie wiązka... Tą czynność nalezy wykonać ostrożnie...
B. "Zmasakrować" nowy filtr i wcisnąć go w odpowiednie miejsce (patrz p. 5)
5. Filtr ukrywa się za pokrywą filtra. Należy ją odciągnąć.
6. Uwaga!
Na pokrywie zaznaczony jest poprawny przepływ (kierunek) powietrza...
7. Wymieniamy filtr i składamy wszystko w odwrotnej kolejności... Następnie relaksujemy sie przy... kawie
ps. w aucie LHD jest "lustrzane odbicie"
Edit:
Krótka instrukcja wymiany filtra w M2 DY... (pokazana wersja auta RHD)
1. Otwieramy schowek pasażera
2. Ściskamy z obu stron boki schowka i odbezpieczamy odbojniki:
3. Obniżamy schowek jak najniżej i pociągamy lekko do siebie aż wyskoczy z zatrzasków:
4. Po demontażu schowka ukazuje się nam taki obraz:
5. Mamy do wyboru dwie drogi:
A. Poprawna droga to demontaż przeszkadzającej części elektryki.
Uwaga! Podobno uszkadza sie wiązka... Tą czynność nalezy wykonać ostrożnie...
B. "Zmasakrować" nowy filtr i wcisnąć go w odpowiednie miejsce (patrz p. 5)
5. Filtr ukrywa się za pokrywą filtra. Należy ją odciągnąć.
6. Uwaga!
Na pokrywie zaznaczony jest poprawny przepływ (kierunek) powietrza...
7. Wymieniamy filtr i składamy wszystko w odwrotnej kolejności... Następnie relaksujemy sie przy... kawie
ps. w aucie LHD jest "lustrzane odbicie"
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
witam
czy orientuje sie ktoś jak dojść do parownika – chce go odkazić pianką
kupiłem auto po palaczu i walczę ze smrodem za pomoca generatora ozonu (deklarowana wydajność urządzenia 7000 mg/h) – jestem po 6 próbach (łączny czas ozonowania jakieś 5h, z czego 1h przy działającym wentylatorze), nie pomyślałem wcześniej i ozonuje auto z zamontowanym nowym filtrem kabinowym – węglowym (zatem powtórka z rozrywki)
efet po ozonowaniu taki, że tapicerka nie śmierdzi – tzn. jak sie wejdzie do auta to niestety czuć dalej smrodek, ale najbardziej to śmierdzi z wywiewów
czy orientuje sie ktoś jak dojść do parownika – chce go odkazić pianką
kupiłem auto po palaczu i walczę ze smrodem za pomoca generatora ozonu (deklarowana wydajność urządzenia 7000 mg/h) – jestem po 6 próbach (łączny czas ozonowania jakieś 5h, z czego 1h przy działającym wentylatorze), nie pomyślałem wcześniej i ozonuje auto z zamontowanym nowym filtrem kabinowym – węglowym (zatem powtórka z rozrywki)
efet po ozonowaniu taki, że tapicerka nie śmierdzi – tzn. jak sie wejdzie do auta to niestety czuć dalej smrodek, ale najbardziej to śmierdzi z wywiewów
- Od: 12 mar 2014, 22:13
- Posty: 15
- Skąd: śląsk
- Auto: Mazda 2, 1.4 16V, 2007r.
Ford Mondeo MK4, 2,0 TDCi 140KM, 2008r.
Nie da się kolego, albo inaczej – da się, ale jest jeszcze więcej zabawy. Wymieniałen filtr i nie słuchaj mitycznych opowieści o uszkodzeniu wiązki itp. Po prostu trzeba mieć w miarę sprawne ręce i wszystko gładko się zrobi.
znajdz malego chlopca
male rece pomoga
male rece pomoga
- Od: 3 lut 2015, 13:43
- Posty: 4
- Skąd: rumia- czasowo elk
- Auto: mazda 6 mpv
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości