Alternator Mazda2 – falujace ladowanie

Mazda2 2002–2007

Postprzez gajjan3 » 12 sie 2012, 11:27

Napiszcie prosze co moze byc przyczyna nierowmiernego (chyba) ladowania akumlatora.
OPIS; w drodze do pracy alternator przestal ladowac , zostawilem auto w warsztacie samochodowym do naprawy po odbiorze auta i przejechaniu 40 km stwierdzilem ze auto nie laduje rownomiernie . Swiatla rytmicznie swieca jasniej i ciemniej. Tak migotaja
Posiadam Mazde 2 rocznik 2005 1,4 diselek z klima
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2010, 16:02
Posty: 7

Postprzez Lutek65 » 2 sty 2016, 12:13

Witam!. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku 2016. W mojej madzi (2004 benzyna) też pojawiło się falujące ładowanie akumulatora.Inne objawy to brak ładowania zaraz po uruchomieniu silnika- tzn. po uruchomieniu kontrolka ładowania zgaśnie na ok. sekundę i zapala się znowu. Czasem zgaśnie (ładuje). Myślałem, że to wina regulatora napięcia (jest w alternatorze). Regulatora mechanik nie mógł dostać- więc kupiłem drugi alternator.Po zamontowaniu okazało się, że ten problem nie zniknął.Założyłem poprzez zapalniczkę woltomierz i widzę co się dzieje z ładowaniem.Faluje od 14,5 do 16,5 V. Powinno być 14,4-14,5V. W czasie narastania napięcia słychać ciche buczenie po prawej stronie kabiny- za schowkiem.Nie mogę tego zlokalizować.Są tam jakieś "sterowniki". Nie wiem jak to "urządzenie" się nazywa (odpowiedzialne za ładowanie).Liczę na was panowie, że ktoś mi podpowie.Jak by było jeszcze zdjęcie tego "urządzenia" to byłbym bardzo zobowiązany. W poniedziałek (4.01.)umówię się z serwisem powinni ten problem rozwiązać, ale pewnie będę musiał to kupić na szrocie.Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 11 lis 2014, 12:45
Posty: 25
Auto: Mazda 2 DY, 1,25 B, 2004r

Postprzez skocio » 4 sty 2016, 16:32

Jakiś czas temu na TVN Turbo w programie [i]Będzie Pan Zadowolony[/i] "zrobili" problem z ładowaniem aku. Alternator, regulator był sprawny, akumulator też – nie pamiętam co było rozwiązaniem problemu, ale był komicznie prosty. Także możecie poszukać na jakimś TVN Player odcinka i może okaże się to samo :D piszę to całkiem serio.
Obstawiał bym gubienie masy (tu też pasuje migotająca kontrolka ładowania). Buczenie po prawej stronie kabiny to wentylator nagrzewnicy, prędkość obrotowa wentylatora wzrasta wraz ze wzrostem napięcia/obrotów, szczególnie w przypadku niedoładowanego lub zużytego przez zbyt wysokie napięcia ładowania akumulatora – dla pewność wyłącz nawiew i sprawdź czy buczenie zniknie. Wspomniane "sterowniki" za schowkiem to bezpieczniki, w razie co możesz je odkręcić (dwie widoczne śruby). Nie bardzo rozumiem o co chodzi z "urządzeniem" do ładowania – w każdym razie za schowkiem go nie ma, jest tam jedynie wentylator nagrzewnicy i poduszka powietrzna, także uważaj z grzebaniem.

No i przy obecnych -10C możecie mieć po prostu stare akumulatory, których alternator nie jest w stanie już doładować. Stąd też może brać się migotanie świateł.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2013, 19:19
Posty: 54 (0/3)
Auto: Mazda 121 DB
1.3 KAT 1994
Mazda 2 DY 1.4 2004

Postprzez Lutek65 » 21 kwi 2016, 17:51

Witam! Chcę zakończyć ten temat (problem). W czasie zimy nie używałem samochodu. Na wiosnę pojechałem w trasę (2x1oo km). Z ładowaniem aku. było różnie- kontrolka śweciła, a woltomierz pokazywał, że ładuje (i ładował). Powrót był już cho..nie denerwujący, bo nie było żadnego ładowania- tylko na aku.. W serwisie wymienili mi sterownik silnika (kupiłem wcześniej na allegro). Przyprowadziłem z serwisu (ok. 6 km). Wszystko jest OK- mam odczucie,że nawet silnik lepiej pracuje. Wkrótce sprawdzę na trasie i oby problemy poszły precz. Pozdrawiam!. papa
Początkujący
 
Od: 11 lis 2014, 12:45
Posty: 25
Auto: Mazda 2 DY, 1,25 B, 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121

cron