nieszczelność wtryskiwacza, 2004r 1.4 diesel

Mazda2 2002–2007

Postprzez krzysiek555 » 15 lip 2010, 16:39

Witam! Od jakiegoś czasu w komorze silnika słychać niezbyt głośne cykanie, coś jakby uchodzące gdzieś lewe powietrze, narastające wraz ze wzrostem obrotów. Poza tym wewnątrz samochodu czuć czasem spaliny. Auto cały czas jest w użytku nie ma to większego wpływu podczas jazdy, choć wydaje się nieco słabsze.

Mój mechanik stwierdził nieszczelność jednego z wtryskiwaczy (pierwszy z lewej patrząc na silnik z przodu), albo jakaś uszczelka, albo wtryskiwacz uszkodzony, przez co m.in czuć spaliny wewnątrz. Z tym że nie potrafi dokładnie określić czy to na pewno to i nie podjął się również tej naprawy.

Pytanie, czy to może być coś innego, a jeśli nie to jak bardzo kosztowna może być taka naprawa i gdzie w Krakowie lub Bielsku można by ją wykonać ?

Z góry dziękuję za inf. na ten temat!
Początkujący
 
Od: 15 lip 2010, 16:24
Posty: 13
Skąd: Kraków, Kęty
Auto: demio, impreza.

Postprzez krzysiek555 » 29 lip 2010, 17:21

Samochód już naprawiony, wymieniono uszczelkę pod jednym z wtryskiwaczy, wszystko teraz działa jak należy, w odpowiednim wątku polecam warsztat w Krakowie, który się tym zajął. ;)
Początkujący
 
Od: 15 lip 2010, 16:24
Posty: 13
Skąd: Kraków, Kęty
Auto: demio, impreza.

Postprzez ill » 7 sie 2010, 16:51

witam. mam ten sam problem z tym samym silnikiem 1.4 disel 2006r przejechane 90tys. do wymiany uszczelki pod wtryskiwaczami. pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2010, 00:06
Posty: 23
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 2 . 1.4D.2006r

Postprzez yoczek » 8 sie 2010, 22:58

Witam rowniez miałem przedmuchy spod wtryskiwaczy 2004 r. 60 tys przejechane Jaki lejecie olej do swoich aut ? pozdrawiam ciekawe co jest powodem powstawania tych nieszczelnosci ? pytaliscie moze swoich mechanikow bo ja nie pytalem nawet ?
Początkujący
 
Od: 3 sie 2010, 19:29
Posty: 11

Postprzez krzysiek555 » 25 sie 2010, 02:04

Pytalem dwóch mechaników co może być powodem – obydwaj winą obarczają jakość paliwa sprzedawanego w PL. Tankuję zawsze na powszechnie dobrze znanych stacjach w swojej okolicy przeważnie jednego koncernu – doradzili mi tankować na różnych stacjach żeby paliwo się wymieszalo bo nie wiadomo na co gdzie się trafi.
Początkujący
 
Od: 15 lip 2010, 16:24
Posty: 13
Skąd: Kraków, Kęty
Auto: demio, impreza.

Postprzez Jacek B » 20 wrz 2010, 14:59

Mam pytanie.
Czy do wymiany tych uszczelek potrzeba jakis special sprzetów czy zwykły mechanik poradzi sobie z tym.
Moj znajomy mech twierdzi ze spokojnie to zrobi, ale ja sie boje czy cos nie na miesza. Jest niezły ale raczej nie ma jakis super maszyn testujaco sprawdzajacych itd. itp... mam sie czego obawiać?
Jacek B
Mazda 2 1.4 Diesel 2003
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 19:21
Posty: 48
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 2
2003 DY Diesel

Postprzez krzysiek555 » 24 wrz 2010, 00:21

No widzisz – Twój mechanik twierdzi, że sobie poradzi – mój od razu powiedział żebym jechał z tym gdzie indziej, a należy raczej do tych cenionych. Problem w tym, że te części jeśli są bardzo zapieczone ciężko zdemontować bez ułamania/uszkodzenia. Jeśli się nie uda to koszt automatycznie idzie w górę i to sporo. Ja zdałem się na polecany warsztat mający doświadczenie w takich naprawach – i warto było.
Początkujący
 
Od: 15 lip 2010, 16:24
Posty: 13
Skąd: Kraków, Kęty
Auto: demio, impreza.

Postprzez robertm » 26 wrz 2010, 16:45

Witam
Mam ten sam problem w 2003 1.2 diesel 129 000 km. Znajomy mechanik powiedział, ze w fordach z tym silnikiem to częsta usterka – moze mi wymienić te podkładki.
Mam pytanie (a konkretnie moj mechanik, ktory czesto naprawia fordy, nigdy mazdy):
– czy po wymianie tych podkładek trzeba podpinać samochód pod komputer,
-czy podkładki od forda z tym samym silnikiem (fusion) pasuja, czy tez musza byc orginalne mazdy

Moje pytanie ile mechanik wzial za wymiane, ile kosztowały podkładki (dowiadywalem sie, ze orginalne ok.25 zl/szt.
dzieki
robertm
 

Postprzez krzysiek555 » 27 wrz 2010, 00:31

robertm --> PW.
Początkujący
 
Od: 15 lip 2010, 16:24
Posty: 13
Skąd: Kraków, Kęty
Auto: demio, impreza.

Postprzez Jacek B » 28 wrz 2010, 23:46

W salonie mazdy powiedzieli że koszt jednej podkładki to 6 pln. Natomiast do wiekszych modeli to koszt rzedu 20 kilku pln.
Mazda 2 1.4 Diesel 2003
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 19:21
Posty: 48
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 2
2003 DY Diesel

Postprzez maniex102 » 19 paź 2010, 12:10

witam
posiadam mazde 2 z 2003 r. na wolnych obrotach lekko trzęsie silnikiem. byłem w serwisie i powiedział mechanik ze to może być wina jednego z wtryskiwaczy ale na 100 % nie był pewien. jak ktoś miał taki problem lub wie co może być przyczyną proszę o pomoc.
maniex102
 

Postprzez Jacek B » 29 paź 2010, 00:55

Witam
Zrobiłem te podkładki. Okazało się ze trzeba kupic troche więcej niż same podkładki. Zeby je zmienić mechanik musiał zdjąc pokrywe zaworów wiec uszczelka do wymiany. Poza tym zmienilismy jakieś węzyki do przelewów i same przelewy. W sumie czesie w salonie mazdy cos ponad 100. Zmartwił mnie natomiast mechanik tym ze po odkreceniu turbo znalazl tam troche oleju. Autko ma na licznku 100 tys, ale sadze ze może miec jakies 160 tys. Myslicie ze turbo moze juz padac. Narazie nic nie zaobserwowałem niepokojącego oprócz tego oleju.
Pozdrawiam
Jacek
Mazda 2 1.4 Diesel 2003
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 19:21
Posty: 48
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 2
2003 DY Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121