MAZDA DE 1349 2009 LPG 86 KM
Witam
Moja mazda ma chyba poważny problem . Od jakiegoś czasu na zimnym silniku madzia gaśnie po dojechaniu do skrzyżowania , nierówno pracuje , i lekko wibruje . Dodam również że wyskakiwał co jakiś czas CHECK (czujnik stuku) . Na rozgrzanym silniku jeżdzi normalnie , jedynie na wolne obroty falują. Olej wymieniany regularnie . Świece wymienione , fajkocewki sprawdzone – działają poprawnie .
Sprawdziłem ciśnienie na cylindrach i tu zdziwienie na 4 cylindrze ciśnienie 3 na pozostałych 11/12 . Na włączonym silniku po zdjęciu fajkocewki brak różnicy w pracy silnika.
Czy mogę jeszcze jakoś pomóc jej bez rozbierania silnika.
Czytałem o różnych płukankach ale czy warto ?
Czy ktoś posiadał podobny problem i jak sobie z nim można poradzić ?
POMOCY
MAŁA KOMPRESJA na 1 CYLINDRZE
Strona 1 z 1
może jeszcze zdążysz wyregulować luzy zaworowe..
Ostatnio edytowano 12 paź 2023, 23:44 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Bez zdjęcia czapki (głowicy) się nie obejdzie, w najlepszym wypadku gniazdo zaworowe/zawór... polecam zrobić to czym szybciej szczególnie gdy mazda ciągle jeździ i chcesz nią dalej jeździć – brak wyważenia układu oraz lanie z jednego cylindra (paliwo się nie spala) szybko załatwi dół silnika, sondę lambda jak i katalizator, a koszty naprawy wzrosną kilkukrotnie.
lwaledzi napisał(a):A czy warto jeszcze spróbować z płukanka silnika np tec 2000 ?
najpierw wykonaj kontrolę luzów zaworowych i to u jakiegoś rzetelnego mechanika.
Możesz sam to zrobić, ale trzeba posiadać jakąś podstawową wiedzę mechaniczną i pojęcie co się robi.
Być może to tylko podparty zawór i po regulacji wszystko wróci do normy. Jeśli nie wróci, to czekają Cię większe wydatki.
Kontrola ew. regulacja luzów zaworowych to najtańsza z możliwych napraw które Cię mogą spotkać.
Jesli dobrze pamiętam u Ciebie powinny być płytki regulacyjne, więc nawet nie trzeba rozpinać rozrządu czy podnosić wałków aby je wyjąć do szlifowania.
Najlepiej zrobisz, jeśli udasz się do rzetelnego znanego mechanika.
Możesz dolać teca, ale nie licz na cudowne ozdrowienie.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości