Strona 1 z 1

Plan przeglądów okresowych

PostNapisane: 4 lis 2010, 19:03
przez Waterlive
Załączam dla potomnych <czarodziej>

tabela2.jpg
tabela1.jpg

Re: Plan przeglądów okresowych

PostNapisane: 4 lis 2010, 20:45
przez malkovic
:D i te jpg bardzo mnie interesowały dzięki pozdrawiam.

Re: Plan przeglądów okresowych

PostNapisane: 6 lut 2014, 17:57
przez duudii
ktoś może je ponownie wrzucić ,nie widać ich już ( tzn. jednego )...

pozdrawiam

Re: Plan przeglądów okresowych

PostNapisane: 15 wrz 2014, 14:33
przez Wojtek
proszę:

Plan serwisowy dla M3 Pb.jpg


air filter_DE.jpg

Re: Plan przeglądów okresowych

PostNapisane: 16 wrz 2014, 10:13
przez marcinx260494
a co oznacza R i I? jakas legenda? :D

PostNapisane: 16 wrz 2014, 13:23
przez Corr
przecież jest na zdjęciu:
I: inspect- skontroluj i wyczyść, napraw, uzupełnij lub wymień gdy niezbędne
R: replace – wymień
C: clean- wyczyść
L: lubricate- nasmaruj
T: tighten- dokręć

Re: Plan przeglądów okresowych

PostNapisane: 17 wrz 2014, 14:48
przez marcinx260494
aa ok, przeoczyłem to – dzięki :)


Pisałem w innym temacie ale nie dostałem odp – czy wymiana świec jest dość trudna czy dam radę sam to zrobić we własnym garazu, czy trzeba jechać do mechanika? :)

Re: Plan przeglądów okresowych

PostNapisane: 27 kwi 2015, 12:28
przez t_e_o_m_o
Jak powinno się rozumieć podział na silnik benzynowy i diesel dla paska rozrządu silnika?
Czy z tej tabeli wynika że dla silnika benzynowego nie ma konieczności wymiany rozrządu?

Obrazek

PS. Jestem młodym kierowcą i proszę o wyrozumiałość forumowiczów jeśli pytam o jakiś banał <zawstydzony>

Aktualizacja: Z tego co doczytałem to moje toczydełko ma łańcuszek więc okresowa wymiana odpada :D Czy ktoś z forumowiczów może potwierdzić?

Re: Plan przeglądów okresowych

PostNapisane: 27 kwi 2015, 18:07
przez Wojtek
Tak, benzyniaki mają łańcuszek... W zacytowanej tabeli patrz tylko na silniki benzynowe... chyba, że zmienisz auto na diesla :P

PostNapisane: 13 wrz 2015, 10:13
przez Retro
Witam Szanowne grono,

Moja kobieta powozi Mazdą 2 DE w benzynie i ma na liczniku 70 tyś. Auto przejęte od mamy.
Zostałem poproszony o odstawienie go do serwisu. Mam zamiar zrobić to wszystko o czym mówi książka przy przebiegu 72 tyś KM – czyli olej + filtry + płyn hamulcowy – ale chciałem zapytać czy coś jeszcze ?

Czy powinienem, zwrócić uwagę na coś czego nie ma w ksiażce a co powininienem skontrolować albo wymienić ?

Z góry dzięki za pomoc :)

PostNapisane: 13 wrz 2015, 12:57
przez Wojtek
Retro napisał(a):Mazdą 2 DE w benzynie i ma na liczniku 70 tyś

Jaki wiek auta?

Re: Plan przeglądów okresowych

PostNapisane: 10 paź 2015, 07:42
przez Retro
Autko z 2007 roku

Re: Plan przeglądów okresowych

PostNapisane: 10 paź 2015, 12:26
przez Wojtek
Retro napisał(a):Mazdą 2 DE w benzynie i ma na liczniku 70 tyś.... 2007 rok ...olej + filtry + płyn hamulcowy

W takim razie powinieneś robić przegląd ósmego roku (96 miesięcy)... Jeżeli nie były zmieniane świece, to radziłbym już to zrobić... Dodatkowo spojrzałbym na pasek osprzętu... Należy wyczyścić również zbiornik paliwa... I jeszcze podokręcać / posprawdzać układ zawieszenia...

Re: Plan przeglądów okresowych

PostNapisane: 28 paź 2016, 07:34
przez arti.sa
Witam, rocznik 2009 przebieg 130tyś. 86KM
Czy wykonuje się regulację zaworów w tym silniku?
Doczytałem, że sprawdza się słuchowo przy 120tyś. Jeżeli głośno pracują to regulacja.
Na czym polega regulacja? Serwis wycenił do 450pln, wiadomo uszczelkę trzeba czy coś jeszcze?
Mam taki objaw, że na zimnym szczególnie przy niskiej temp. delikatnie cyka (rzęzi) z pod pokrywy zaworów.
Dzieje się tak przy delikatnym dotknięciu pedału gazu dalej już nie słychać.

Re: Plan przeglądów okresowych

PostNapisane: 3 sie 2019, 11:45
przez Pawel-mazda-2
Witam. Prosze o informacje,ktora rozwieje moje watpliwosci. Staram sie dbac o moja dwojeczke i mie szczędzę na nią środków, choć jest to właściwie auto niepsujące.

Powyżej.z instrukcji wynika, że świece zapłonowe wymieniać co 120 tys. Przyznam się,że idąc tą logiką, świec nie wymienię aż do złomowania (44 tys. Aktualny przebieg). W poradnikach dot. zakupu tego modelu z kolei wyczytałem, że co 40 tys., choć producent rekomenduje 60 tys. Z kolei producenci świec niklowych rekomendują co 15 tys....

Pytanie kto tu ma racje? Z czego Mazda wykonała te świece, że są w stanie przejechać 8x większy dystans niż zwykłe świece po 18pln sztuka??

Pytam, bo nie jestem w tych tematach obeznany. Przebieg u mnie malutki,choć auto już 9 lat ma na karku. Wymieniać ? Czy mechanik będzie w stanie mi zrobić diagnozę na podstawie samych oględzin?

PostNapisane: 4 sie 2019, 19:48
przez Andrzej414
Tam są świece irydowe. Wymieniać tak jak instrukcja każe. Jeśli są problemy z zapłonami to wtedy diagnozować przy okazji świece i ewentualnie wymienić.