Co wybrać STAG 300+,STAG 4 czy 200? (Mazda 626 GF /GW)

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Mieczyslaw » 8 cze 2010, 12:12

witam
zastanawiam sie a raczej jestem prawie zdecydowany nad zalozeniem podtlenku lpg do swojej GFki.
znajomi radza zalozyc STAGa, mowili o STAGu 300+ a gazownik o STAGu 4, roznica ponoc zadna ale ja znalazlem w ulotce ze STAG 4 nie ma zubozania Mazda i ustawienie progu odcinania dotryskow. mam cos takiego w ogole w aucie? podobno w BA mazda cos takiego wprowadzila ale sie nie sprawdzilo.

prosze o rady, opinie na temat tej instalacji i ew co innego moge do siebie zalozyc, nie mam milionow a chce przeznaczyc tak ok 2000pln.
626GF 1.8 90KM

dzieki za wszystkie rady i opinie :)

Edit: zmieniłem tytuł wątku na bardziej czytelny- Mod ;)
Ostatnio edytowano 6 lip 2010, 08:58 przez Mieczyslaw, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Janusz626 » 8 cze 2010, 14:33

Siemasz Mieciu <jupi>

nie wiem co ci dorazic, mama dwie mazdy z podtlenkiem LPG pierwsza to Xedos9 z Millerkiem KJ i 323p z 1.3 B3.

X9 ma zalozona sekwencje STAG 300+ do V6,, reduktor KME Turbo i wtryski MicroJet, koszt 2.300pln, dodatkowo pod maska kilometry przewodow instalacji LPG gdzie w Millerku jest juz sporo przewodow jak i podcisnien to teraz jest to nic innego jak same kabelki przewody i gdzies tam pomiedzy widac silnik.... owszem na moc silnika nie narzekam jest ciut slabiej ale na dolnych obrotach silnika a LPG po poprawkach kreci idealnie do czerwonego pola no ale jednak czuc ze sie jedzie na LPG, spalanie od 11 do 16l/100km srednio 14 (przejechane na LPG 17kkm 10 miesiecy)

323p ma jakiegos zwyklego mieszalnika STAGa (jakas mala puszeczka) i jakis kontroler Sondy Lambda, mieszalnik jakis tam zwykly pewnie, koszt 1100pln, ale co mnie zdziwilo to podlaczenie STAGa pod przewody od wtryskow PB jak rowniez do aparatu zaplonowego i do jakiegos czujnika chyba temp silnika jakis metalowy anty-wybuch na przewodzie przed filtrem (dosc pokaznych rozmiarow), i... zadnego spadku mocy na LPG-podczas jazdy przelaczam z LPG na PB i nie dostrzegam roznicy zeby slabla na LPG w pelnym zakresie obrotow obciazen itp, spalanie od 7 do 11l/100km srednio 9 (przejechane na LPG 8kkm w 6 miesiecy)

Opisujac j/w nie chwale sie co ja mam.... tylko fakt ze silnik B3 jest prostszy niz KJ, ty masz FP jakby zaraz za B3 i mile swietlne do KJ wiec szalu nie ma, ja bym zalozyl zwykla mieszalnikowa szkoda kasy na sekwencje gdzie u ciebie koszt okolo 2kpln bedziesz musial tyle kilometrow natrzaskac ze glowa boli przy twoim spalaniu 7litrow PB, czekanie na zwrot kosztow instalacji bedzie trwal wiecznie, owszem cena LPG jest nizsza i korci do jazdy ale nie o to chodzi.

Nie znam sie na instalacjach LPG i lepiej bo mniej mam zmartwien, ten moj magik (doslownie magik) powiedzial: to nie klient wymaga co zamontowac w warsztacie tylko monter LPG wie co najlepsze dla silnika... malo tego, to ten co mi zakladal LPG w obu autach najpierw dotknal, popatrzyl, zajrzal w jakies tam wykresy silnikow i instalek, spojrzal na obrotomierz, zapytal ile pali PB, przejechal sie sam i ze mna, dotknal, spojrzal w niebo i powiedzial ze zalozy to co jest zalozone teraz pood maska i.... nie narzekam bo nie mam na co.

Tak wiec miecio nie wiem co ci doradzic co lepsze, nie mam pojecia co to sa te dotryski i drugi raz slysze na forum pytanie czy w mazdzie sa dotryski paliwa... nie wiem :P
STAG taki czy taki co za roznica, ma chodzic bez zastrzezen i tyle, ma sie oplacac i cieszyc portwel wlasciciela chodzi o bezstresowa jazde autem i poczucie pewnosci ze wyjade i wroce papa <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Mieczyslaw » 8 cze 2010, 19:15

dzieki dla moda za poprawe ;)

Janusz no zaskoczyles mnie strasznie teraz tym zwyklym gazem, szczerze mowiac ne myslalem o tym i do glowy mi to nie przyszlo. z gory zalozylem ze sekwencja i juz. wiem ze silnik skomplikowany nie jest i pewnie pojechaloby na zwyklej instalacji tylko jak dlugo pojezdzi bez zadnych problemow? gwarancja na tam dwa lata a co poznie? nie wiem nie jestem jakos pozytywnie nastawiony na zwykla instalacje ale jeszcze kilka takich postow to zaczne sie powaznie zastanawiac bo to co mowisz burzy calkowicie moj poglad na lpg starszej generacji.
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Lukano » 8 cze 2010, 20:43

Zwykły gaz 1200 plus przepływka co jakieś pół roku, to chyba taniej nie wyjdzie niż sekwencja. Ja bym takich testów na madzi nie robił ;)
Przepłykwa to pierwsze co poleci, o reszcie szkoda wspominać. Ale jak to się mówi "klient nasz Pan :P "
Nie wiem ile Mieciu jeździsz, ale patrząc na ceny PB i LPG i nawet te 7 lutrów, ja bym nie powiedział, że będzie się zwracać wiecznie.
Janusz626 napisał(a):Siemasz Mieciu <jupi>
323p ma jakiegos zwyklego mieszalnika STAGa (jakas mala puszeczka) i jakis kontroler Sondy Lambda, mieszalnik jakis tam zwykly pewnie, koszt 1100pln, ale co mnie zdziwilo to podlaczenie STAGa pod przewody od wtryskow PB jak rowniez do aparatu zaplonowego i do jakiegos czujnika chyba temp silnika jakis metalowy anty-wybuch na przewodzie przed filtrem

janusz bo masz II generację. mała puszka to sterownik, emulator sondy lambda. Nic w tym dziwnego podłączenie tego co piszesz.
Instalacje I generacji które tego nie miały są nielegalne według przepisów. masz mieszadło, ale na elektronice i krokowcu.
Miaciu to twoje założenie było raczej słuszne, ja tam nigdy nawet do Aygo nie założę nic innego nic sekwencja.
Ale wszystko twój wybór.
Janusz Ty akurat trafiłeś na dobrego który dobrze dobrał, ale większość wkłada co tańsze i na czym można więcej zarobić.
Widać to np po tym jakie komponenty zaproponowali Mietkowi. Ja tam wolę im patrzeć na ręce, za dużo już problemów miałem.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Janusz626 » 8 cze 2010, 22:34

Czyli w mojej 323p jest instalacja II generacji... moze i tak z puszka j/w pisalem Kontroler Sondy Lambda STAG-L plus podlaczenie pod wtryski itd jak dotad nic sie nie dzieje, byly problemy ale z butla bo nie tankowalo do pelna.

Inaczej, mianowicie wczesniej jak jeszcze nie bylo sekwencji (owszem jest to dobra instalka) byly auta te co teraz sie poruszaja po drogach i nie bylo mowy o niczym innym jak te przed sekwencja, teraz jest sekwencja i nic innego juz sie nie wklada niz wlasnie sekwencja... poprzednie rowniez dobrze jak i bezawaryjnie byly montowane i obslugiwane przez uzytkownikow przez wiele wiele dziesiatkow tysiecy kilometrow jeszcze jezdza z przebiegami przekraczajacymi 300kkm... malo tego... ogladalem GE Cronos z 1993 roku na pierwszej instalacji najechane magiczne 340kkm z czego prawie 80kk na benzynie w USA silnik jak igielka blacha gorzej... klient sprzedal za 2700pln :( i jeszcze posmiga pewnie.... i o to mi chodzi ;)

Miecio moze zrobi 10kkm w rok, na pieniadzach nie spi, autko klasa, szalu z moca niema, wlasciciel miedziany... <nie powiem> <spoko> i mysle ze zaryzykowalbym z ta instalka co zalozona jest w mojej 323p pisze tak tylko i wylacznie dlatego ze mi sie ta instalka spodobala jak jej ingerencja w silnik spalanie itd....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Mieczyslaw » 8 cze 2010, 23:12

sie panowie rozpisali
ja tez jestem za sekwencja bo jest z tego co wiem (a wiem w sumie niewiele) lepsza dla silnika, w sensie ze nie pitoli sie tak silnik jak na zwyklej instalacji a dwa ze nie chce zemy ni sptrzelal gaz w kolektor po nie chce tracic przeplywki i nnych gratow ktore moga byc uszkodzone przy takim wybuchu jak np filtr powietrza razem z obudowa.
nie jestem przekonany i juz i raczej to sie juz nie zmieni, moze silnik nie jest skomplikowany i furory z moca nie robi ale idzie i chce zeby tak zostalo a nie jakies padlo ze bedzie mnie poledek wyprzedzal na wstecznym. ma byc oszczednie ale z glowa (bez urazy braciaku).

wlasciciel miedziany, a jak. w lato bardziej miedziany niz w zime :D
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Janusz626 » 8 cze 2010, 23:34

Dodac trzeba jeszcze ze wazne kto i jak zaklada LPG, w jakiej kondycji jest sinki, bledy i tryb serwisowy (czesto wlasciciel nie wie ze podpiecie by cos tam wskazalo) pozniej placz i lament.

Miecio i tak zalozysz sekwencje wiem o tym, rowniez jestes przekonany co do sekwencji jak ja wiec <spoko>

Wiec STAG4 KME lub cos rownie wydajnego i Micro Jet <ok>



ps. poldek to juz cie wyprzedza <nie powiem> :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Lukano » 9 cze 2010, 09:23

Ale nam wyszła dyskusja ;) Może ktoś inny da jeszcze jakieś opinie?
Janusz u Ciebie w B3 II generacja zda egzamin, jak się jej nie będzie cisnąć, a i ta nie ma co. Na miasto jak znalazł. Ja nie mówię, że jest zła, ale jak mam możliwość założyć lepsze, to się nie zastanawiam. Ale oczywiście to tylko moje zdanie.
Ja toyotą starlet też przejechałem kiedyś 200 kkm na II generacji.
kiedyś wstawiało się II generację do super fur, ale dlatego, że innego wyboru nie było.
Mietka fura nie może byc w dobrej kondycji, bo w końcu już jest miedziana ;)
heheh na razie poldek go wyprzedza, ale dlatego, że propaguje ECO driving :P
a tak z offf topic :P
Kiedy jakieś spotkanie nad jeziorkiem jak ostatnio ??
Tam byśmy przedyskutowali :D
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Mieczyslaw » 9 cze 2010, 16:34

poldek mnie wyprzedza bo jakies lewe swiece mam i musze wymienic (oby to bylo przyczyna)
w sumie juz postanowilem co zakladam tylko szkoda ze wlasnie nikt wiecej sie nie wypowaida a dla mnie wazna jest opinia wiekszego grona osob no ale idac temat nie jest na tyle interesujacy, zycie

a zakladam tak jak mi powiedzial koles staga 4, magic jet wtryski i magic jet regulator, oby dobrze smigalo i szybko sie zwrocilo :)
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez andree » 10 cze 2010, 12:49

Mieciu zakładaj sekwencje, nie zastanawiaj się :) , nie łaszcz się na parę groszy ;) , ja za swoja zapłaciłem 2300 zł, co jest jakiej firmy, dokładnie nie wiem, reduktor Levato, czy jakoś :P , resztę gratów nie wiem, nie ważne, na tym to, jak Janusz napisał spec od gazowni powinien sie znać i doradzić dobra opcję :), autko już ponad dwa lata śmiga na gazie jak talala, żadnych problemów,
na "ćwiartkę" prawie nie było odczuwalne czy benzyna, czy gaz,
przełączanie na gaz nie odczuwalne, dobrze że kontrolka kolor zmienia, tak to bym nie wiedział kiedy ,
byłem kiedyś na hamowni, to tylko 1 konik jest różnicy pomiędzy benzyną a gazem ;) (wykres z hamowni w temacie mojej mazdy), tak że sie nie zastanawiaj, "gazuj" i szerokiej drogi :),
silniki mamy takie same, wiec po mieście Ci powinna spalić od 10-11 litrów (przy "wariacjach" do 12u ;) ), zależy jaka jazda, lato, czy zima.., po trasie zmieścisz się w 7-8, a przy jeźdźe "emeryta" nawet mniej :P ,
zaraz po założeniu, miałem drobne problemy,(kwestia wyregulowania), ale 2 razy wizyta w zakładzie, fachowiec z laptopem do środka i przejażdżka :) , dobrze wszystko wyregulował, ustawił i jest ok, juz dwa lata u niego nie byłem (nie liczę wizyty kontrolnej, żeby gwarancja nie przepadła :) ) , bo nie ma po co, ale muszę sie mu chyba na jesień pokazać, niech obluka co w trawie piszczy, może coś przeczyści, wyreguluje.. ;)

powodzenia ;)
Moja (była) Obrazek >>> K l i c k
Pozdrawiam. Obrazekndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...Obrazek

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 16:09
Posty: 1609 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Suzuki Ignis 4x4 ;)
CZ 350, CZ 175 Sport

Postprzez cpst » 10 cze 2010, 17:31

STAG 300, reduktor levato(chyba) i wtryski PlaniJet. Wtryski na wolnych obrotach pracują trochę głośno (nie słychać tego w środku) ale ponoć są dość szybkie i można je regenerować/wymieniać pojedyńczo. 40 000km bezproblemowej i bezstresowej jazdy. Czasem mam wrażenie, że na el pi dżi nawet się szybciej wkręca – ale to raczej tylko 'wrażenie'. Spalanie od 9 do 13.
Co do wyścigów – niestety wszyscy moi kumple mają sporo lżejsze auta o większej mocy więc się nie ustawiam w ogóle i na ściganie planuję kupić drugie wozidło :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 11:34
Posty: 35
Skąd: zamość
Auto: MX-5 '90 NA 1.6 115KM
626 '98 GW 2.0 115KM

Postprzez Mieczyslaw » 10 cze 2010, 22:45

no tak wlasnie zrobie :) sekwencja i tyla. ostatnio zauwazylem ze tyle jezdze ze masakra, przyklad: dzisiaj zatankowalem za 50pln i juz prawie wyjezdzilem to co zalalem tazke przy tylu km szybko mi sie zwroci zwlaszcza ze zrobie tak jak pisalem ponad 3kkmwiec szybciutko mi sie zwroci :) a polecili mi m.in Lukano staga 300 albo staga 4 wtryski magic jet i reduktor magic jet i bedzie smigalo :)
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez gazparts » 29 cze 2010, 07:35

Załóż 300+ magic jet magic :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Lukano » 4 lip 2010, 16:15

bananmin napisał(a):Załóż 300+ magic jet magic :)

Ja mówiłem dokładnie o takim zestawie, ale mieciowi gdzieś plusik sie zagubił.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Mieczyslaw » 4 lip 2010, 19:28

oj tam ;P a temat jest taki, mianowicie. jest stag 4 razem z butla, wtryskami itd z auta po wypadku. koles zalozyl i sie rozbil. z gwarancja, homologacja i wszystkimi papierami. i teraz pytanie, bawic sie w takie cos czy zakladac nowy
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez YaRQ » 4 lip 2010, 23:38

z jakiego silnika i ile za to chce?
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez Mieczyslaw » 5 lip 2010, 14:51

ile chce to sie nie zastanawial a z mitsubishi carismy ale o motor nie pytalem
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez gazparts » 5 lip 2010, 20:27

nie wiem na 100% ale ktoś piał że 1,8 FP ma ZUBOŻENIE nie robiłem takiej ale podobno ma i 4ka zwykła sobie nie poradzi, z drugiej strony niebawem wyjdzie przejściówka ze staga 4 bedzie można przepiąć kompa na 300+ więc za jakieś 150 zł bedzie można uratować szarpki :)
Mieczysław pisz mi na pw kto ci to w radomiu ma założyć znam tam paru chłopaków co montują :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Mieczyslaw » 5 lip 2010, 21:33

wlasnie kurde pytalem ludzi i nikt mi nie byl w stanie powiedziec czy jest to zubozenie czy nie, wiem ze w stagu 300+ jest takie zubozenie, w stagu 4 nie ma dlatego zebym sie nie wkopal. gdzie to moga mi powiedziec? watpie zeby w serwisie w radomiu bo oni sie nie znaja w ogole (wczesniej to byl salon i serwis nissana i tylko na tym sie narazie znaja)
Ostatnio edytowano 6 lip 2010, 08:54 przez Mieczyslaw, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez gazparts » 5 lip 2010, 23:10

ja bym założył na twoim miejscu 300+
jakby co w radomiu bywam co tydzień
ustwie Ci mazdkę jak będzie szarpać :D
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG