Świece do lpg

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez ptr_mati » 16 sty 2011, 18:03

Ja śmigałem na świecach NGK zwykłych ale wymieniałem je co 10 tys km
Mazda I Love You:D
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2008, 14:41
Posty: 33
Skąd: Ptr
Auto: Mazda 323F 1.8 DOHC GT :)

Postprzez maxim_wawa » 16 sty 2011, 18:58

Panowie a macie jakies opinie na temat nowych swiec dedykowanych do 626 GF/GW do gazu
NGK LPG LaserLine no' 6 (platynowo irydowe zaelcane do mazdy na gazie)

swieczki drogie bo ok 65 pln sztuka

pytanie czy warto zainwestowac
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez yaro626 » 16 sty 2011, 19:40

Ja teraz zmienilem na Denso i też ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez Riki » 17 sty 2011, 12:18

Poczytałem i też zmieniłem na NGK :) Coupeta dobrze się na tym spisuje... zwykłe, bez napisu lpg <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez maxim_wawa » 17 sty 2011, 13:17

ja jezdze na denso platynowych z MR2 :)

maja ta sama przerwe i ciepłote a spisuja sie o niebo lepiej niz zwykłe NGK (nie te platynowe) na LPG

a ze zostały mi z poprzedniego silnika a do obecnego nie pasują to czemu nie :)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Bruce » 30 sty 2011, 19:23

Ja używam zestawu (kable i świece) NGK i jestem zadowolony. Gazownik mówił żeby stosować to co jest przeznaczone do benzyny ale z górnej półki a na pewno nie będzie problemu.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2006, 22:00
Posty: 103
Skąd: Bartniczka k/Brodnicy
Auto: Peugeot 407 SW
2.0 HDI 136

Postprzez Garbage1989 » 2 lut 2011, 18:13

teoretycznie powinno śmigać na tym samym co benzyna ale jak już jest nieco wytłuczony cały silnik to lepiej mu zapewnić lepsza iskrę świecami lepszej jakości np. irydowymi albo dedykowanymi dla lpg bo ich budowa odpowiada lepiej spalaniu gazu niż benzyny bo całkiem inaczej spala się paliwo w postaci gazowej a inaczej rozpylony płyn i podstawowa różnica to temperatura spalania :) jeśli wierzyć wykresom przedstawianym przez NGK to różnica między zwykłymi świecami a dedykowanymi dla LPG jest dość wyraźna ale to może być tylko chwyt marketingowy, generalnie jeśli nie spróbujesz to sie nie dowiesz :) bo niekoniecznie u każdego różnice między jednymi świecami a drugimi muszą być takie same
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Qdłaty25 » 15 kwi 2011, 20:47

Witajcie.
Ja jestem świeżo po założeniu instalacji Sequent24 w swojej madzi 6 z silnikiem 2,0 o mocy 141 KM. Zastanawiam się, jakie świece mam sobie założyć. Myślę tylko i wyłącznie o NGK, ale w żadnym katalogu nie mogę znaleźć jaki model świec z serii V-line jest dedykowany do mojego silnika. W katalogu NGK pokazuje mi świece irydowe. Wie ktoś może jakie V-line do mnie będą pasować?
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez rinho » 16 kwi 2011, 09:56

Świece dobierz takie jakie mają być do Twojego silnika. Zwróć tylko uwagę, żeby miały pojedynczą elektrodę – większa moc iskry.
Co do NGK – to raczej nie są najwyższe loty, zainwestuj w DENSO
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 23:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez Lukano » 16 kwi 2011, 10:18

jak dla mnie nie ma sensu w specjalne do LPG, bo moim zdaniem różnią się tylko rozstawem elektrod.
Takie jak fabryka dedykowała do silnika spokojnie wystarczą i na LPG.
Ja zmieniam zwykłe bardzo często, moim zdaniem to wystarczy.
A Desno vas NGK? Hmm, zależy na jakie ktoś trafi.
Ja od zawsze montowałem NG, raz założyłem DENSO. Przejechałem na nich jakiś miesiąc, około 2 tysięcy.
leżą już w schowku, oddam za darmo. Silnik nie równo pracował, obroty falowały. Już miałem kupować przewody WN, po zmianie na NGK wszystko ustało.
Mnie się zdaje, że i DENSO i NGK ma kilka fabryk i zależy na które się trafi.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez menfis124 » 16 kwi 2011, 11:43

Zawsze śmigałem na zwykłych NGK BKR V-line, ale ostatnio przerzuciłem się na Bosch i wydaje mi się, że lepiej pracuje, ale to tylko moje subiektywne odczucia
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2009, 13:01
Posty: 57
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0(lpg) 115km 2001r

Postprzez rinho » 16 kwi 2011, 12:06

Zważcie, że każdy z nas ma inne auto, tym samym mamy różne silniki. Więc i reakcje na świece mogą być różne. Do mnie jednak przemawia fakt, że Mazda fabrycznie montuje DENSO. Przynajmniej do "trójek".
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 23:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez BartMan » 3 maja 2011, 12:16

Lukano napisał(a):jak dla mnie nie ma sensu w specjalne do LPG, bo moim zdaniem różnią się tylko rozstawem elektrod...


I tu jesteś w błędzie. Świece do gazu zostały zbudowane z innych materiałów niż te zwykłe do PB. Można dokładnie o tym poczytać na stronie http://www.ngkntk.ru/pl/produkty-i-tech ... we-lpgcng/
"Są głowy, których się trzyma tylko łupież" – Jan Czarny
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2011, 01:34
Posty: 27
Skąd: London UK
Auto: Mazda Premacy Sport 2.0 DOHC '04r + LPG BRC Sequent 24 + gąbka do mycia..

Postprzez micagh » 6 maja 2011, 13:14

Z całym szacunkiem kolego, ale prawidłowo założona i wyregulowana instalacja ma jeździć na świecach takich jak producent wymyślił. Łapiesz się na chwyt marketingowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 16:08
Posty: 52
Skąd: mazowieckie
Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM

Postprzez BartMan » 10 maja 2011, 14:34

micagh napisał(a):Z całym szacunkiem kolego, ale prawidłowo założona i wyregulowana instalacja ma jeździć na świecach takich jak producent wymyślił. Łapiesz się na chwyt marketingowy.
maxim_wawa napisał(a):Panowie a macie jakies opinie na temat nowych swiec dedykowanych do 626 GF/GW do gazu
NGK LPG LaserLine no' 6 (platynowo irydowe zaelcane do mazdy na gazie)

swieczki drogie bo ok 65 pln sztuka

pytanie czy warto zainwestowac


Aktualnie mam te świece i powiem Ci, że jeżeli masz pieniądze to warto zainwestować. Miałem świece dedykowane tzn NGK ZF.. coś tam. Takie jak są w książce i na jałowym obroty strasznie falowały włącznie z mocnymi drganiami kabiny. Po wymianie świec problem znikł. Powiem więcej

jest zauważalna różnica w pracy na benzynie. Auto wydaje się być bardziej zrywne. Być może że ja miałem jakieś wadliwe świece, ale znam kilka osób, które te świece bardzo sobie chwalą (irydowe).

Osobiście polecam i nie wierz ludziom piszącym o marketingowych pułapkach, bo porostu nie mają porównania. Nie chodzi o marketing tylko o budowę tych świec i użytych materiałach. Poczytać wystarczy o warunkach zapłonu mieszanki gazowej oraz o świecach irydowych.

Niektórzy również mówią, że kiedyś takich nie było i też się jeździło. No cóż, kiedyś jeździło się na oleju mineralnym. Takowy też zalejesz do swojej mazdy?
"Są głowy, których się trzyma tylko łupież" – Jan Czarny
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2011, 01:34
Posty: 27
Skąd: London UK
Auto: Mazda Premacy Sport 2.0 DOHC '04r + LPG BRC Sequent 24 + gąbka do mycia..

Postprzez gutek_wrb » 10 maja 2011, 16:24

Osobiście moją Madzie <serduszka> posiadam już od ponad roku i do tej pory nie wiem jakie świece założył poprzedni właściciel.
Korektę i poprawne na 40C ustawienie zrobiłem w Piasecznie i ani mi nie świeci chek-point ,też nie zrywa ani na luzie nie gaśnie :D
Spalanie w mieście to 10-11 litrów na trasie to na spokojnie schodzi mi na 8,9 litra
a wiem że tak jest bo mając zbiornik w kole i załadowane 30 litrów średnio robię po 330 km :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 23:52
Posty: 1314 (39/22)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez micagh » 11 maja 2011, 16:26

?
BartMan napisał(a):Niektórzy również mówią, że kiedyś takich nie było i też się jeździło. No cóż, kiedyś jeździło się na oleju mineralnym. Takowy też zalejesz do swojej mazdy?

Idąc tym tropem proponuję zakup i oleju do lpg bo i takowy występuje, a kiedyś nie było (zapewne jak by producent takowego oleju do lpg napisał, że jago "minerał" jest najlepszym i jedynym rozwiązaniem to taki byś miał u siebie w silniku i jeszcze KM by przybyło przy okazji) . Moja jeździ na świecach przewidzianych przez producenta i różnicy w pracy lpg-pb nie ma, a skoro wymiana świec pomogła to gitara i tego się trzymaj, ja będę trzymał się swojego i moim zdaniem świece do lpg to kasa wyrzucona w błoto, bo jak auto kuleje na lpg to winy trzeba szukać w instalacji, a nie słuchać wykrętów druciarza-gaziarza że "Panie pewnie świece i przewody". Sam się pewnie przekonasz, że wymiana świec na długo nie pomoże, czego nie życzę i Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 16:08
Posty: 52
Skąd: mazowieckie
Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM

Postprzez kachel1 » 27 maja 2011, 19:25

co ile wymieniacie swiece ja mam irydowe denso mazda 3 1,6 przejechane ponad 20 tys i nie wiem czy juz wymieniac bo przy zimnym silniku na benzynie obroty mi szwankuja i nie wiem czy krokowiec do czyszczenia czy swiece ale moze od swiec zaczac
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 19:02
Posty: 67 (0/2)
Skąd: kolno
Auto: mazda 6 gj 2012 przed liftem wersja skayenergy

Postprzez rinho » 28 maja 2011, 18:16

Irydowe DENSO to się chyba wymienia co 100kkm.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 23:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy LPG