LPG w MPV

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez hrabia82 » 3 mar 2011, 21:46

Witajcie,

Ja także mam od 3 miesięcy MPV właśnie z silnikiem 2.0 benzynka i już zagazowałem.

kolega ENKAI dobrze radzi, na początek trzeba wszystko porobić a dopiero potem gazować. Ja u siebie w sumie z silnikiem nie miałem problemów, ale po zagazowaniu przez kilka tygodni bujałem się z szarpaniem przy przyspieszaniu na LPG i gazownicy (a dobrzy) też za nic nie mogli tego ustawić. Efekt w pewnym momencie zaczął się nasilać z dnia na dzień, więc pojechałem do nich. Ostatecznie okazało się że cała wina była w świecach. wymienili i od tamtej pory wszystko bangla jak należy :D .

A fakt że to moje pierwsze autko w benzynie i tymbardziej w LPG. więc dopiero wszystkiego się uczę i przyzwyczajam.

co do pytania Enkai jak tym się jeździ. no cóż do tej pory jeździłem Fordem Mondeo MK3 2.0TDCI 131PS. No i jak narazie to brakuje mi tej mocy i turbiny :( mondeusz to się dopiero zbierał i dawał czadu...i czasem faktycznie zastanawiam się czy nie lepiej byłoby coś mocniejszego, ale w gruncie rzeczy kupując to autko chodziło mi o przestronność (a rodzinka zaraz się powiększy do 2+2) i by było ekonomiczne. Wiadomo że nie jest to samochód do ganiania tylko rodzinkowóz :D

BTW ostatnio miałem okazję pojeździć nowym mondeo 145PS w dieslu, oraz najnowszą mazdą 6 też w dieslu i oba bajecznie się zbierały, ale cały czas czułem się nie wygodnie tak jakoś jak w trumnie – ciasno, wrażenie że szoruję tyłkiem po asfalcie.

Tak więc jak dla mnie na pewno powrót do osobówki nie wchodzi w grę!

sorki za taki OF, ale musiałem się podzielić wrażeniami :D

pozdrawiam wszystkich posiadaczy MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 21:29
Posty: 377 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Jest: VOLVO XC90 3.2L 248KM AT 20p7r.
Była: Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 BP AT TOP
LPG STAG 300Premium + Hana

Postprzez adacho01 » 3 mar 2011, 22:04

witam kolegę z Białegostoku, w końcu ktoś bliżej niż 500km :) a ostatnio właśnie widziałem w białym srebrną MPV na rejestracji BI to pewnie kolegi, a powiedz proszę gdzie gazowałeś i na jakiej instalacji jeździsz??
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:36
Posty: 40
Skąd: Białystok
Auto: mazda MPV (LW) 2,0 PB +LPG 2000r

Postprzez hrabia82 » 4 mar 2011, 11:06

Witam kolegę Adacho,

gazowałem w Takada. a instalacja hmmm, nie bardzo się znam ale wiem że napewno mam sterownik DIEGO oni teraz tych używają i twierdzą że są lepsze od stagu. a wtryskiwacze magic.
poza tym nie wiem nic o reszcie.

Ja z kolei ostatnio widziałem 1-2 MPV ale te nowsze po liftingu.

Jak spotkasz taką co ma BI .....K to będzie moja :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 21:29
Posty: 377 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Jest: VOLVO XC90 3.2L 248KM AT 20p7r.
Była: Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 BP AT TOP
LPG STAG 300Premium + Hana

Postprzez rysy » 4 mar 2011, 14:29

Witam kolegę Enkai – profil uzupełniony :)

ja nie z tych, co się obrażają, poza tym, o co by się gniewać o dobre rady?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 lut 2010, 01:37
Posty: 6
Auto: Mazda MPV (LW)
2.0 PB + LPG
2002r.

Postprzez dario9z » 19 mar 2011, 16:31

Nie wiedziałem gdzie się podpiąć, ale spróbuję tutaj.
Temat jest prosty, po założeniu gazu w mojej MPV na zimnym silniku, po przełączeniu się na gaz, po naciśnięciu pedału gazu obroty spadają, silnik prawie się dławi, słychać tak jakby wypadały zapłony, ciężko mu się zebrać na wyższe obroty. Po rozgrzaniu jest lepiej, praktycznie tego nie ma.
Na benzynie ten objaw nie występuje w żadnym zakresie temperatur.
Moje podejrzenia to układ zapłonowy, przewody i cewki. Czy dobrze myślę?
Po odkręceniu cewek na pokrywie zaworów pod ich mocowaniami jest tak jakby czarny osad, czy koledzy moglibyście sprawdzić u siebie czy też tak macie?
Mozę to tylko przewody, ale niepokoi mnie ten osad.
Świece zmieniałem, brak efektu.
Forum przewertowałem i mam pewne podejrzenia ...
Początkujący
 
Od: 23 sty 2010, 12:11
Posty: 8
Skąd: Zamość
Auto: MPV LW 2.0 B +LPG

Postprzez gazparts » 19 mar 2011, 18:56

jak zapłon wypada na gazie to może regulacja pomoże , jaka to instalacja jakie wtryski itp.
cewki rzadko padają w mazdach, a czarny osad to pewnie utlenia się to duraluminium pokrywy pod cewką :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez dario9z » 19 mar 2011, 20:51

Sprawdziłem, przełożyłem obie cewki i kable z innego samochodu i co?
Efekt ten sam, czyli to nie wina samochodu tylko ustawień LPG.
Niestety, moje chłopaki co miałem do nich zaufanie zawiedli.
Instalacja BRC.
Początkujący
 
Od: 23 sty 2010, 12:11
Posty: 8
Skąd: Zamość
Auto: MPV LW 2.0 B +LPG

Postprzez zbyszek_g » 4 maja 2011, 09:22

Witam Państwa Jestem zainteresowany kupnem Mazdy MPV Czy któryś z Państwa mógłby polecić jakis dobry, zaufany zakład montujący instalacje lpg w okolicach Ustronia, Cieszyna albo Bielska Białej. Z góry dziękuję za info
zbyszek_g
 

Postprzez tomesto » 21 lip 2011, 15:00

a ja zawsze jeździłem na BRC a tutaj się dowiedziałem że moja MPV najlepiej zniesie STAga? Odwiedziłem stary swój warsztat i kilka innych a tam znowu dowiedziałem się że : tylko STAG, tylko BRC, tylko LOVATO, tylko AGIS, tylko KME :) a więc co warsztat to inna instalacja polecana. Teraz sam już nie wiem co wybrać. <oczy>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 cze 2011, 00:23
Posty: 4
Skąd: Dolnyśląsk - Świdnica - Wrocław
Auto: MPV 2.0 benzyna, Comfort, 2000r

Postprzez gazparts » 9 sie 2011, 21:57

posłuchaj użytkowników MPV-ek to jest najbardziej wiarygodne :D
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez adacho01 » 10 sie 2011, 08:32

only STAg :D jak narazie bez problemów, a w konfiguracji instalacji bardzo pomocny był kolega bananmin

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:36
Posty: 40
Skąd: Białystok
Auto: mazda MPV (LW) 2,0 PB +LPG 2000r

Postprzez enkai » 10 sie 2011, 09:49

STAG w stosunku do użyteczności jest przereklamowany. AGIS OBD CAN wydaje się być lepszym sterownikiem a na horyzoncie pojawił się nowy producent – LPGTech z ciekawymi i rokującymi na przyszłość sterownikami. Ja będę mieć jeden z tych dwóch, reduktor Niko 300 SMC a wtryski Hana.
Jednak jeśli ma być mur beton i niezawodność, to ponoć tylko Omegas, Medy.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez gazparts » 10 sie 2011, 21:10

enkai napisał(a):STAG w stosunku do użyteczności jest przereklamowany

a konkretniej?
enkai napisał(a):pojawił się nowy producent – LPGTech z ciekawymi i rokującymi na przyszłość sterownikami.

z nowościami proponuje ostrożnie , ja nie chciał bym testów na moim aucie :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez enkai » 10 sie 2011, 22:18

Kiedyś, tak pół roku temu uderzyło mnie, że 99% ludzi pytanych o sterownik odpowiadała STAG. Po czasie jakimś próbowałem dowiedzieć się na przykład o synchroniczność zaworków gazowych względem wtrysków benzynowych i jakoś nikt nie mógł rzeczowo odpowiedzieć bo nikogo to nie obchodziło. Z takim zapałem polecają to a nie potrafią odpowiedzieć na zasadnicze pytanie dot. działania tego czegoś <oczy> ? Przecież to jakieś kółko wyznaniowe. Do tego mają swoje prawdy wiary jak na przykład konieczność ustawiania jakiś korekt. Policz, ile korekt korektami pogania w tym czymś i po co, żeby na waldemarach przez rok pochodziło? Czy widziałeś Omegasa? Ile tam tego jest?

bananmin napisał(a):
enkai napisał(a):
pojawił się nowy producent – LPGTech z ciekawymi i rokującymi na przyszłość sterownikami.

z nowościami proponuje ostrożnie , ja nie chciał bym testów na moim aucie

Ciągle prowadzisz taki test bo nie dysponujesz środkami do uzyskania uzasadnionego dowodem przekonania o właściwości działania tego czegoś.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez gazparts » 11 sie 2011, 23:16

enkai napisał(a):czy widziałeś Omegasa? Ile tam tego jest?

a widziałeś mazdę ze zubożeniem, na tym sterowniku?
jak do tej pory stag mnie nie zawiódł w żadnym aucie :)
enkai napisał(a):LPGTech z ciekawymi i rokującymi
bo to podobne do staga :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez enkai » 20 sie 2011, 16:43

Magdalena zagazowana. LPGtech 516/Hana zielona / Niko 300SMC+ :–) oraz UWAGA – zbiornik 20l użytecznych <rotfl> hahaha

widziałeś mazdę ze zubożeniem

Nie widziałem i nie znalazłem wiarygodnej informacji co to takiego. Może Ty masz coś na temat?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Guinness » 21 sie 2011, 21:14

Witam , mam MPV 2.0 rok 2002 . Instalacja LOVATO , założona w połowie czerwca , przejechana na dzień dzisiejszy około 5 tyś . Na początku spalanie około 12 litrów , teraz w granicach 10-11.5 . Jestem zadowolony , nie zauważyłem żadnych problemów .
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez enkai » 31 sie 2011, 01:51

Jak tam dario9z? Jak Twoja? Czy okazało się, że było za bogato na dole?

Opis mojego gazowania tu: viewtopic.php?f=313&t=118894
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez tomesto » 3 paź 2011, 12:42

witam! Mazda zagazowana! Mam Stag 300 wtryski magicjet, reduktor zavoli. Jak narazie zrobiłem ok 500km i działa bez zarzutu. Do zbiornika wchodzi ok 44 litrów gazu. Mierzone spalanie to ok 12l/100km przy włączonej klimie i przejazdach dwukrotnych przez Wrocław. Uważam że nie jest źle przy tak dużym aucie. Poprzednio laguna kombi z silnikiem volvo 2.0 145KM paliła tyle samo. Koszt mojej instalacji to 2400 + 70zł umieszczenie wlewu pod klapką wlewu paliwa.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 cze 2011, 00:23
Posty: 4
Skąd: Dolnyśląsk - Świdnica - Wrocław
Auto: MPV 2.0 benzyna, Comfort, 2000r

Postprzez ramzes00 » 14 lis 2011, 18:57

lpg tech to nic innego jak stag !! wierna kopia../ tylko dodano kilka innych funkcji/ . w stagach a konkretnie w instalacjach polskich tylko sterowniki sa dobre podkreslam dobre. podzespoly sie dobiera a jak cos sie dobiera to wiadomo co potem wychodzi./gwarancja na wtryskiwacze to tylko przewaznie rok albo 20-30 tys kilometrow/. polecam zakladac instalacje markowe znanych producentow ,kapletne nie jakies dobieranki.lepiej przeplacic 400zl i mamy spokoj na dlugo!
Początkujący
 
Od: 14 mar 2010, 19:13
Posty: 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy LPG