Stag 300 informacje techniczne

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez pawelc » 6 kwi 2008, 18:25

Witam ,potrzebuje wszelkich informacji na temat tej instalacji do xedos-a 2,0 v6 tzn .przede wszystkim jakie dysze wtryskiwaczy (średnica)jak wysoko nawiercone ,jaka listwa wtryskowa -mile widziane fotki i zgrane ustawienia z komputera


za informacje z góry dzięki
Ostatnio edytowano 7 kwi 2008, 20:36 przez pawelc, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez BratCukierka » 6 kwi 2008, 18:37

Dokładnie to raczej nikt Ci nie powie... to już gazownik powinien wiedzieć...
Co do staga:
Hazu napisał(a):Oczywiście nie mówię tu o podzespołach BRC ale o innych tańszych ale sprawdzonych.
Np:
Sterownik: Stag 300-6
reduktor : Zavoli wzmocniony
wtryskiwacze: Planijet
no i bytla, wielozawór, przewody, filtry


Zajrzyj do tematów o lpg do 323f V6 ten sam silnik i tam się możesz dopisać jak i znaleźć wiele pomocnych informacji
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez pawelc » 6 kwi 2008, 19:57

mam nadzieje że znajdzie się osoba która opisze interesujące mnie szczegóły ,a gwoli wyjaśnienia dlaczego pytam -chciałbym samemu przerobić instalacje z I gen. na SGI dlatego proszę o te informacje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez waldek2000 » 7 kwi 2008, 17:58

Średnicą wtryskiwaczy regulujesz wydatek wtryskiwacza, ale tenże wydatek zależy również od skoku tłoczka, po prostu jest to zgodne z wzorem na objętość. Jako, że nie wiesz jakie będą założone wtryskiwacze to pytanie o średnice jest przedwczesne. Zawsze monter rozwierca do mniejszej średnicy (przypuszczalnej) a później rozwierca obserwując zachowanie się instalki. Na forum AC producenta STAGa jest instrukcja montażu i regulacji http://www.ac.com.pl/autogaz/programy/p ... ag-300.pdf, a w niej również dobór zgrubny średnic do mocy silnika na 1 cyl, masz tam 2,3mm lub 2,4 mm do 24kM/na 1 cyl. Ogólnie rozwierć dysze tak aby wykres mnożnika przy krótkich czasach wtrysku był jak najbliżej 1,2 a potem trochę spadał. Na poczatek najwięcej 2,3mm a jak będzie za mało to wierć więcej. Wszysko zależy od typu użytych wtryskiwaczy.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez pawelc » 7 kwi 2008, 20:44

waldek2000dzięki myślałem o takich kompletach a jakie listwy wtryskowe najlepsze? i jak wysoko od głowic nawiercać w kolektorze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Hazu » 7 kwi 2008, 23:37

Jesli chodzi o parownik to w gre wchodzą tylko KME i ZAVOLI wzmocniony

w xedosie jest ten problem że wszelkie listwy wtryskowe bedą daleko umieszczone od dysz wkręconych w kolektor poniewaz nie mieszczą się pod maską
nawierty kolektora nalezy zrobić możliwie najbliżej wtryskiwaczy benzynowych (w tym kolektorze to trudne tym bardziej bez jego zdejmowania.

Ja teraz będę wymieniał reduktor na zavoli i wtryskiwacze na planijety

planijety sa dosyć tanie niezawodne i mozna je montować pojedyńczo
poza tym są stosunkowo szybkie i bez problemu współpracują ze Stagiem 200

mam zamiar wkomponować je nad listwami benzynowymi.

Moze w ta sobotę znajdę czas aby to zamontować jak się uda to napisze jak wyszło i jakie są rezultaty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez waldek2000 » 8 kwi 2008, 07:47

Planuj rozmieszczenie wtrysków w taki sposób, by wężyki były jak najkrótsze i równej długości.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez pawelc » 8 kwi 2008, 20:37

Hazu jakbyś mógł to prosiłbym o kilka fotek z tej operacji ,możesz zgrać ustawienia z kompa od siebie ? ,co do wiercenia będę zdejmował kolektor ,nie mam zamiaru żeby jakieś wióry dostały się do silnika gdzie kupowałeś te wtryski?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Hazu » 8 kwi 2008, 22:04

Od jeżdżącej hurtowni
Gość dostarcza części do zakładów montujących lpg w lublinie
ma nizsze ceny niz na allegro

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ale nie sugeruj się mapą mnoznika bo jest zbyt wysoki
montaż wtryskiwaczy też jest przykładem totalnego olewactwa klienta

Jak pokazłem na forum staga te zdjęcia to bardzo skrytykowali tego instalatora

Dla tego teraz zdecydowałem się na poprawienie tego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelc » 9 kwi 2008, 07:26

dzięki wielkie ,poczytałem na temat valteków i chyba wybiorę też te planijety ,reduktor zavoli zeta N powinien wystarczyć ?,z kalkulatora wtrysków wychodzi że dysze powinny być 2,2 ,widzę że u Ciebie dysze są dosyć wysoko nawiercone
jeszcze jedno czy wtyczki od valteków będą pasować do planijetów wizualnie wygląda że tak ,teraz ciekawe czy ktoś mi sprzeda zestaw bez listwy wtryskowej ? ale popytamy zobaczymy :) ,dalej mam prośbę o zgranie ustawień ze staga 300 bo nie wiem czy ze staga200 będzie wszystko pasować i porobienie fotek instalacji jeżeli to nie sprawi kłopotu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Hazu » 9 kwi 2008, 17:30

Jeśli chodzi o ustawienia i wgrany program to stag 200 i 300 bazuje na tym samym


Planijety są sprzedawane jako wtryskiwacz i woreczki montazowe które trzeba dobrać do włąściwej konfiguracji.

w stagu ustawia się je jako matrixy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelc » 9 kwi 2008, 18:10

znalazłem planijety na allegro http://moto.allegro.pl/item340601210_wt ... ijet_.html
jak widać wystarczy je tylko połączyć rurkami i nie powinno być problemu czy lepiej je łączyć w sekcje po trzy? jak to chcesz u siebie rozwiązać?
Jeszcze jedno czy te wtryskiwacze maja w komplecie też dysze?,bo jak rozumiem w kolektorze montuje się 3,5mm dysze a wydatek gazu reguluje się we wtryskiwaczach dyszami rozwiercając lub zmniejszając ich średnicę czy dobrze rozumuje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Hazu » 10 kwi 2008, 19:16

Jeżeli wtryskiwacz by był w takiej konfiguracji jak na zdjęciu to można je również skręcić w listwe.

ale radze sie upewnić (zapytać sprzedawcy) bo te wtryskiwacze sa pakowane po dwa w pudełko i do tego się dokupije odpowiednie woreczki montazowe w zleznosci jak maja byc podłączone

ja ma zamiar połączyć każdy osobno aby umiesścic je jak nabliżej kolektora.
każdy wtryskiwacz ma wkręconą dyszę która powinna byc dołączona do zestawu. i te dysze się rozwierca
polecam najpierw zacząć od małućh średnic 1,16-1,8 a póżniej w zależnoiści od potrzeby rozwiercać

dysze wkręcane w kolektor dokupuje się oddzielnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelc » 10 kwi 2008, 20:42

ok to już mniej więcej wiem o co biega ,teraz kompletacja gratów i będzie można się zabierać za montaż ,jak zamontujesz u siebie te planijety to zrób fotorelacje zobaczę jak rozwiązałeś usytuowanie wtryskiwaczy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Hazu » 10 kwi 2008, 21:11

Jak się okazuje tak szybko montował tego chyba nie będę bo trochę brakuje mi czasu.

A na razie mnie nic nie goni bo to co mam jeszcze jakoś się spisuje w zimie nie dawłao rady.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelc » 16 kwi 2008, 15:07

Hazu stag-a już mam ,mam do Ciebie małą prośbę o z wymiarowanie tych planijetów bo chciałbym zamówić odpowiednie woreczki montażowe bo nie wiem czy wejdą tak jak myślę pomiędzy kolektor a oryginalne wtryski ,druga sprawa to wtryski na stronie planijeta są połaczone wszystkie razem a pomiędzy jedną a drugą listwą jest czujnik ciśnienia http://www.planijet.pl/produkt.php?id=10 -zakładać tak jak tam jest pokazane ?czy też tak jak jest w instrukcji od stag-a przed wtryskami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Hazu » 16 kwi 2008, 20:06

pawelc napisał(a):bo nie wiem czy wejdą tak jak myślę pomiędzy kolektor a oryginalne wtryski ,


ja sprawdzałem wejdą między rury a wtryskiwacze nawet mają tam sporo luzu więc mysle ze nie bedzie problemu z przykręceniem opasek na przewodach

problem jet trochę z ich przełożeniem pod kolektor bo tylko w jednej pozycji przechodzą


Ja mam zamiar zamontować każdy osobno i mam 6 woreczków montażowych składających się z dwóch krućców 12 mm

Jeżeli nawet nie uda się zinstalować tych wtryskiwaczy tak nisko i pojedyńczo
to można przy użyciu tych woreczków montażowych złozyć np listwę składajcą się z 6-ciu wtryskiwaczy
taka listwę mozna umieścić w miejscu gdzie przebiegają przewody zapłonowe

pod ta listwę nalezało by wtedy zasilanie podpiąć z dwóch stron i z jednej czujnik cisnienia

nie zwymiaruję ci tych wtryskiwaczy bo i tak nie za bardzo z tego skożystasz a poza tym mam je na wsi i nie podrodze mi tam teraz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez exkita » 17 kwi 2008, 08:23

A to mozna sobie tak ot kupic na allegro instalacje i samemu ja zalozyc bez zadnego potwierdzenia ze zrobila to osoba (firma) ktora ma jakies tam pojecie o tym? Jak to wyglada? Na przegladzie nie zapytaja sie o jakis papierek ? Nie znam sie dlatego taki mlay OT tutaj! Jak przeszkodzialem to sorry wielkei!
Zbieram na MM (jak długo nie wie nikt)
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2007, 14:27
Posty: 88 (2/1)
Skąd: Gostyń
Auto: Escort, ale bedzie Millenia S

Postprzez pawelc » 17 kwi 2008, 08:23

Hazu ok ,dzięki wielkie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez ŁACHU » 20 kwi 2008, 13:30

Witam wszystkich i proszę o pomoc...!!!!
W mojej Madzi mam instalacje STAG 300 i od czasu gdy ją założyłem mam z nią duży problem.
Mianowicie przy prędkości ok. 120- 140 km/h autko zaczyna mi szarpać i nie przyśpiesza więcej lecz zwalnia...objawy te są tylko na 5 biegu i czsami na 4, natomiast 1,2,3 bieg mogę kręcić nawet do odcięcia zapłonu i tych objawów nie ma...wielokrotnie byłem w serwisie (gdzie gaz był zakładany) na regulacji ale niestety nic z tym nie zrobili!!! Tłumaczyli, że może to być spowodowane świecami, kablami, kopułką...natomiast ja mam to wszystko wymienione, a objawy są nadal takie jak były!!!!!
Bardzo proszę o jakieś opinie i uwagi na ten temat bo nie wiem co mam robić!!!
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2008, 11:44
Posty: 5
Skąd: SOSNOWIEC
Auto: MAZDA 323F BA; 1.5 16V DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy LPG