Witam!
Mam problem z gazem w mojej Mazdzie. Silnik przerywa na jeżdżąc na gazie, czasem bardziej, czasem mniej – niestety nie ma żadnej reguły. Auto było u Pana gazownika i powiedział, że nic nie da sie z tym zrobić, póki producent centralki nie stworzy nowego softu. Dolegliwśc jest troche denerwująca. Oczywiście można z tym jeździć ale nie o to chodzi.
Bardzo prosze o radę – co można zrobić aby wyeliminować problem.
Pozdrawiam!
Rado
Zawór i reduktor – LOVATO
Wielozawór – TOMASETTO
Centralka – SIROCCO
Problemy z gazem sekwencyjnym – silnik przerywa
Strona 1 z 1
rade6czek napisał(a):Auto było u Pana gazownika i powiedział, że nic nie da sie z tym zrobić, póki producent centralki nie stworzy nowego softu
przecież masz prosty, stary silnik nie rozumiem problemu
pewnie coś nie teges zmontowane albo zestrojone
opisz kiedy szarpie itd dokładniej.
Ja mam ten sam motor i nie czuje szarpnięć wcale
Najczęściej szarpie kiedy jadę ze stałą prędkością i na biegach od 2 do 4 – na 5-tym nieco mniej. A jaką masz centralke i wtryskiwacze?
-
rade6czek
rade6czek napisał(a):A jaką masz centralke i wtryskiwacze?
stag 300, listwa valtek, reduktor tomasetto
No to nie mam juz pojęcia co sie dzieje. Najgorsze, że nie ma pewności, co do odpowiednich kompetencji Pana gazownika. W sumie nic nie zrobił, wymienił dwa filtry, wgrał nowy soft do centralki i skasował 130 PLN. Ponoc kontaktował sie z producentem centralki i mówił, że znają problem i pracuja nad nowym softem. Mam sie zgłosic za dwa tygodnie. Ponoć centralka nie ma softu dla silników, w których raz wtryskiwacze pracuja na przemian a powyzej 3500 wszystkie na raz. Nie wiem co o tym sądzić.
-
rade6czek
dokładnie,a na początek same świece bo to żaden koszt.sołtys napisał(a):Proponuję ci jednak na początek sprawdzić (wymienić) kable i świece, często jest tak że na benzynie jeszcze chodzą ok a na gazie już nie chcą.
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
rade6czek napisał(a):dla silników, w których raz wtryskiwacze pracuja na przemian a powyzej 3500 wszystkie na raz. Nie wiem co o tym sądzić.
Miałem akurat ten sam problem, że przy pewnym obciążeniu (to nie jest 3.5tys obr ale pewna wartość obciążenia silnika) wtryskiwacze przechodzą z sekwencyjnego wtrysku na full group. Muszą być zastosowane szybkie wtryskiwacze gazowe, krótkie wężyki no i bardzo dokładna regulacja. Do tego odpowiednio szybki sterownik gazu – Stag 300 wyrabia się. Jedź do gazownika i powiedz żeby taki sterownik założyli, jeśli nie montują to trudno, muszą wymontować i pojedziesz do zakładu który ma np. Staga ofercie, może są inne też równie dobre ale ten jest sprawdzony i dość tani. Mogą się jeszcze dogadać między sobą żebyś nie musiał straszyć sądem itp. i po prostu twój zakład pokryje koszty Staga 300 a sirocco sobie zostawią dla mniej wymagających aut.
U mnie obecnie bez szarpania i prawie dobrze oprócz drgań na jałowym biegu, ale to będzie rozwiązane, jutro jadę na wymianę wtryskiwaczy na jeszcze szybsze.
- Od: 16 mar 2007, 13:27
- Posty: 192
- Skąd: Przeworsk
- Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW
rade6czek napisał(a):No to nie mam juz pojęcia co sie dzieje. Najgorsze, że nie ma pewności, co do odpowiednich kompetencji Pana gazownika. W sumie nic nie zrobił, wymienił dwa filtry, wgrał nowy soft do centralki i skasował 130 PLN. Ponoc kontaktował sie z producentem centralki i mówił, że znają problem i pracuja nad nowym softem. Mam sie zgłosic za dwa tygodnie. Ponoć centralka nie ma softu dla silników, w których raz wtryskiwacze pracuja na przemian a powyzej 3500 wszystkie na raz. Nie wiem co o tym sądzić.
sądze, że powinien sobie instalacje wymontować a Ty pojechać do kogoś kto montuje z głową a nie wyłącznie z chęcią zarobku i potem mydli oczy, soft softem, ale nie wkłada się czegoś o czym nie wie się wszystkiego do czyjegoś auta piernicząc, że będzie działać ok.
powiedz temu Panu tak, soft softem, ale szarpac szarpie a szarpac nie mialo, robisz pan to w tydzien albo sąd, i tyle, tylko zeby nie przekombinowal;) wiem, latwo sie mowi...
a moze podjedziesz do innego gazownika? na diagnoze?
...ja w mojej mazdzie zalozylem landi renzo 15tys km temu u rzepki w mikolowie i nie narzekam, troche falowaly na poczatku obroty na jalowym jak bylo zimno ale teraz po regulacji, po 3 tys smiedzialo gazem (wymiana reduktora pomogla) , i teraz cud miod orzeszki, jedyne co to glosno chodzace wtryskiwacze, ale mi to w zupelnosci nie przeszkadza,
powodzenia
- Od: 19 mar 2006, 12:23
- Posty: 72
- Skąd: Śląsk
- Auto: 6GH
Proponuje wymienic kable WN!! w mojej GT z gazem II gen., ktora kupilem tydzien temu mialem problem z przyspieszaniem z niskich obrotow a najwiecej przy ruszaniu. Dzis wymienilem kable na Janmor za 90zl.. śmiga aż miło!!!!;)
- Od: 1 paź 2006, 15:20
- Posty: 49
- Skąd: Ostrów Wlkp.
- Auto: Mazda 323F 1.8 16V GT 1989r.
waldek2000 napisał(a):Miałem akurat ten sam problem, że przy pewnym obciążeniu (to nie jest 3.5tys obr ale pewna wartość obciążenia silnika) wtryskiwacze przechodzą z sekwencyjnego wtrysku na full group.
Cos w tym moze byc. Mam instalke OMVL i w sofcie do centralki jest specjalna opcja "Mazda". Oczywiscie moj gazownik nie mial bladego pojecia co to, ale dotarlem do instrukcji obslugi softu i ona mi to wyjasnila. Dokladnie chodzi o to sterowanie sekwencja-fullgroup. Tak wiec jezeli wiesz ze masz taki rodzaj sterowania wtryskiem moze oswiecenie Twojego "fachowca" cos pomoze... choc z doswiadczenie wiem ze to oporna "materia".
Pzdr
SHY
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości