Problemy z gazem sekwencyjnym – silnik przerywa

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez rade6czek » 19 lut 2008, 22:45

Witam!
Mam problem z gazem w mojej Mazdzie. Silnik przerywa na jeżdżąc na gazie, czasem bardziej, czasem mniej – niestety nie ma żadnej reguły. Auto było u Pana gazownika i powiedział, że nic nie da sie z tym zrobić, póki producent centralki nie stworzy nowego softu. Dolegliwśc jest troche denerwująca. Oczywiście można z tym jeździć ale nie o to chodzi.
Bardzo prosze o radę – co można zrobić aby wyeliminować problem.

Pozdrawiam!
Rado

Zawór i reduktor – LOVATO
Wielozawór – TOMASETTO
Centralka – SIROCCO
rade6czek
 

Postprzez gazparts » 19 lut 2008, 23:27

rade6czek napisał(a):Auto było u Pana gazownika i powiedział, że nic nie da sie z tym zrobić, póki producent centralki nie stworzy nowego softu
<glupek2>
przecież masz prosty, stary silnik nie rozumiem problemu
pewnie coś nie teges zmontowane albo zestrojone
opisz kiedy szarpie itd dokładniej.
Ja mam ten sam motor i nie czuje szarpnięć wcale
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez rade6czek » 19 lut 2008, 23:34

Najczęściej szarpie kiedy jadę ze stałą prędkością i na biegach od 2 do 4 – na 5-tym nieco mniej. A jaką masz centralke i wtryskiwacze?
rade6czek
 

Postprzez gazparts » 19 lut 2008, 23:48

rade6czek napisał(a):A jaką masz centralke i wtryskiwacze?

stag 300, listwa valtek, reduktor tomasetto
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez rade6czek » 19 lut 2008, 23:56

No to nie mam juz pojęcia co sie dzieje. Najgorsze, że nie ma pewności, co do odpowiednich kompetencji Pana gazownika. W sumie nic nie zrobił, wymienił dwa filtry, wgrał nowy soft do centralki i skasował 130 PLN. Ponoc kontaktował sie z producentem centralki i mówił, że znają problem i pracuja nad nowym softem. Mam sie zgłosic za dwa tygodnie. Ponoć centralka nie ma softu dla silników, w których raz wtryskiwacze pracuja na przemian a powyzej 3500 wszystkie na raz. Nie wiem co o tym sądzić.
rade6czek
 

Postprzez sołtys » 20 lut 2008, 08:00

jakoś u innych chodzi więc nie wiem co pan ma na myśli. Proponuję ci jednak na początek sprawdzić (wymienić) kable i świece, często jest tak że na benzynie jeszcze chodzą ok a na gazie już nie chcą.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez alf28 » 20 lut 2008, 10:32

sołtys napisał(a):Proponuję ci jednak na początek sprawdzić (wymienić) kable i świece, często jest tak że na benzynie jeszcze chodzą ok a na gazie już nie chcą.
dokładnie,a na początek same świece bo to żaden koszt.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez waldek2000 » 25 lut 2008, 20:57

rade6czek napisał(a):dla silników, w których raz wtryskiwacze pracuja na przemian a powyzej 3500 wszystkie na raz. Nie wiem co o tym sądzić.

Miałem akurat ten sam problem, że przy pewnym obciążeniu (to nie jest 3.5tys obr ale pewna wartość obciążenia silnika) wtryskiwacze przechodzą z sekwencyjnego wtrysku na full group. Muszą być zastosowane szybkie wtryskiwacze gazowe, krótkie wężyki no i bardzo dokładna regulacja. Do tego odpowiednio szybki sterownik gazu – Stag 300 wyrabia się. Jedź do gazownika i powiedz żeby taki sterownik założyli, jeśli nie montują to trudno, muszą wymontować i pojedziesz do zakładu który ma np. Staga ofercie, może są inne też równie dobre ale ten jest sprawdzony i dość tani. Mogą się jeszcze dogadać między sobą żebyś nie musiał straszyć sądem itp. i po prostu twój zakład pokryje koszty Staga 300 a sirocco sobie zostawią dla mniej wymagających aut.
U mnie obecnie bez szarpania i prawie dobrze oprócz drgań na jałowym biegu, ale to będzie rozwiązane, jutro jadę na wymianę wtryskiwaczy na jeszcze szybsze.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez ozetec » 25 lut 2008, 22:04

rade6czek napisał(a):No to nie mam juz pojęcia co sie dzieje. Najgorsze, że nie ma pewności, co do odpowiednich kompetencji Pana gazownika. W sumie nic nie zrobił, wymienił dwa filtry, wgrał nowy soft do centralki i skasował 130 PLN. Ponoc kontaktował sie z producentem centralki i mówił, że znają problem i pracuja nad nowym softem. Mam sie zgłosic za dwa tygodnie. Ponoć centralka nie ma softu dla silników, w których raz wtryskiwacze pracuja na przemian a powyzej 3500 wszystkie na raz. Nie wiem co o tym sądzić.



sądze, że powinien sobie instalacje wymontować a Ty pojechać do kogoś kto montuje z głową a nie wyłącznie z chęcią zarobku i potem mydli oczy, soft softem, ale nie wkłada się czegoś o czym nie wie się wszystkiego do czyjegoś auta piernicząc, że będzie działać ok.
powiedz temu Panu tak, soft softem, ale szarpac szarpie a szarpac nie mialo, robisz pan to w tydzien albo sąd, i tyle, tylko zeby nie przekombinowal;) wiem, latwo sie mowi...

a moze podjedziesz do innego gazownika? na diagnoze?


...ja w mojej mazdzie zalozylem landi renzo 15tys km temu u rzepki w mikolowie i nie narzekam, troche falowaly na poczatku obroty na jalowym jak bylo zimno ale teraz po regulacji, po 3 tys smiedzialo gazem (wymiana reduktora pomogla) , i teraz cud miod orzeszki, jedyne co to glosno chodzace wtryskiwacze, ale mi to w zupelnosci nie przeszkadza,

powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 12:23
Posty: 72
Skąd: Śląsk
Auto: 6GH

Postprzez mcerek » 17 mar 2008, 20:11

Proponuje wymienic kable WN!! w mojej GT z gazem II gen., ktora kupilem tydzien temu mialem problem z przyspieszaniem z niskich obrotow a najwiecej przy ruszaniu. Dzis wymienilem kable na Janmor za 90zl.. śmiga aż miło!!!!;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2006, 15:20
Posty: 49
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: Mazda 323F 1.8 16V GT 1989r.

Postprzez SHY » 18 mar 2008, 23:52

waldek2000 napisał(a):Miałem akurat ten sam problem, że przy pewnym obciążeniu (to nie jest 3.5tys obr ale pewna wartość obciążenia silnika) wtryskiwacze przechodzą z sekwencyjnego wtrysku na full group.

Cos w tym moze byc. Mam instalke OMVL i w sofcie do centralki jest specjalna opcja "Mazda". Oczywiscie moj gazownik nie mial bladego pojecia co to, ale dotarlem do instrukcji obslugi softu i ona mi to wyjasnila. Dokladnie chodzi o to sterowanie sekwencja-fullgroup. Tak wiec jezeli wiesz ze masz taki rodzaj sterowania wtryskiem moze oswiecenie Twojego "fachowca" cos pomoze... choc z doswiadczenie wiem ze to oporna "materia".

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy LPG