Sekwencyjny wtrysk gazu MISTRAL – opinie, sugestie, porady.
1, 2
niestety jakość kosztuje :–( ale w przypadku 323F to jedynie rozsądne rozwiązanie. Przy inst II gen każdy strzał = minimum 500zl na przepływkę + 200 na rezonator czyli 700 a widzialem tez przeplywki po 800 czyli od 700-1000zł każdy strzał. Łatwo przekalkulować co bardziej się opłaca Nie wspominając o pozostałych korzyściach które wcześniej opisałem. W moim przypadku płaciłem 3500 bo butle zostawiłem starą.
/Mazda 323F 1.5 16V 95r LPG JMZBA/
- Od: 14 lip 2004, 07:56
- Posty: 64
- Auto: Mazda323F 1.5 16V 95 LPG JMZBA
iron napisał(a):
Jedna uwaga to podczas montażu gazownicy pomylili biegunowość podłączając sondę lambda i zanim auto przejdzie na gaz obroty na luzie skaczą do 2 tys i tak się utrzymują. Muszę jechać do poprawki. Lambda nie ma wpływu na gaz i tutaj z obrotami nie ma problemu.
.
Jak to nie ma wpływu na gaz ? To w końcu która to generacja ? Bo jeśli iV to oczywiście ma przecież sterowanie jest to samo co na benzynie tylko dodatkowo jest mnoznik na wtrysku gazu.
- Od: 27 lip 2004, 02:00
- Posty: 29
- Skąd: Elbląg
- Auto: Mazda 323 Protege 1,8 SOHC 91r
Byłem dzisiaj u gazowników i ręce mi opadły. Jednak sonda Lambda jest dobrze podłączona. Nie jest ona napewno podłączona do kompa od gazu przy sekwencji! Jedynie do kompa od samochodu i stąd parametry są brane do kompa od gazu i Lambda nie ma wpływu na obroty...
Tak mi wytłumaczyli ale komu wierzyć już nie wiem! W ASO Mazda diagnoza za 150zł była jedna – źle podłączona LAMBDA :–( a jednak jest dobrze. Nie mogli źle podłączyć bo tylko jeden przewód był rozcinany.
Jedynie zgiagnozowali, że słabo reaguje na zmianę obrotów i może być na wykończeniu. Ale to i tak nie ma wpływu na wysokie obroty na PB.
Co dalej nie wiem... chyba podjadę do Jaksy 300km bo już w Wielkopolsce chyba nikt mi tego nie zrobi. Nawet na ASO nie można liczyć bo stawiają złe diagnozy a usunąć usterki nie potrafią. Inne ASO jak słyszą, że na gazie to wcale się nie podejmują nieuki :–(
Tak mi wytłumaczyli ale komu wierzyć już nie wiem! W ASO Mazda diagnoza za 150zł była jedna – źle podłączona LAMBDA :–( a jednak jest dobrze. Nie mogli źle podłączyć bo tylko jeden przewód był rozcinany.
Jedynie zgiagnozowali, że słabo reaguje na zmianę obrotów i może być na wykończeniu. Ale to i tak nie ma wpływu na wysokie obroty na PB.
Co dalej nie wiem... chyba podjadę do Jaksy 300km bo już w Wielkopolsce chyba nikt mi tego nie zrobi. Nawet na ASO nie można liczyć bo stawiają złe diagnozy a usunąć usterki nie potrafią. Inne ASO jak słyszą, że na gazie to wcale się nie podejmują nieuki :–(
/Mazda 323F 1.5 16V 95r LPG JMZBA/
- Od: 14 lip 2004, 07:56
- Posty: 64
- Auto: Mazda323F 1.5 16V 95 LPG JMZBA
xXx napisał(a):Lepiej używac sformułowania III gen i IV gen, aczkolwiek III generacji praktycznie nie ma, ze względu na to, że sięnie sprawdziła.
Pozdro
I tu małą korekta. Mam instalację Koltec'a III generacji zakładaną w Holandii w 95 roku. Co ciekawe, tą instalację montują nadal np. w serwisach Opla (jedyna instalacja, którą Opel zakłada w nowych samochodach podobno). Więc instalka się nie sprawdziła?
Pzdr rx69
Pozdrawiam
rx69
rx69
- Od: 4 mar 2004, 12:46
- Posty: 17
- Skąd: Sopot
- Auto: 626 GE 1.8 '95 LPG EGI Koltec
xXx napisał(a):Ogólnie rzecz biorą jest tak:
– I generacja – Gaźnik
– II generacja – wtrysk jednopunktowy lub wielopunktowy(sterowanie śrubą lub krokowym, który pobiera sygnały z sond lambda)
– III generacja – Połączenie generacji II i IV(Silnik krokowy, komputer z mapą wtrysku, brak podawania oddzielnie na każdy cylinder)
– IV generacja – Sekwencyjny wtrysk gazu(mieszanka podawana osobno na każdy cylinder)
I dalej istnieją rozbieżności:
Gazownicy IV generacją nazywają "sekwencyjny wtrysk gazu" a SGI to dla nich wtrysk fazy ciekłej, który w rzeczywistości powinien nazywać się LGI.
Pozdro
Znowu się wtrącę
III generacja instalek podaje jak najbardziej mieszankę oddzielnie na każdy cylinder. Oto źródło: http://www.necam.pl/p1.shtml
Nie robi tego jednak "sekwencyjnie " ...
Pzdr rx69
Pozdrawiam
rx69
rx69
- Od: 4 mar 2004, 12:46
- Posty: 17
- Skąd: Sopot
- Auto: 626 GE 1.8 '95 LPG EGI Koltec
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości