Sekwencyjny wtrysk gazu MISTRAL – opinie, sugestie, porady.
1, 2
Co sądzicie o instalacji podanej w linku: ?
http://www.motolpg.friko.pl/mistral.htm
Jest to sekwencyjny wtrysk gazu MISTRAL – Włoska instalacja.
Zaczyna mnie denerwować moja stara 4 letnia LANDI (strzały gazu). Po za tym niedługo pewnie zawory i kable będę musiał wymienić bo nie są w najlepszym stanie.
Zresztą mam do wymiany reduktor – nowy z robota 400zł. Warsztat w którym byłem może mi założyć powyższą instalację za 3000zł. Wykorzysta to co się da z mojej LANDI – butla itp. pozostanie. Normalnie to kosztuje okolo 4000 zł taka instalacja.
Czy ktoś ma taką założoną w Mazdzie 323F ? Albo jakiś znajomy ? Proszę o jakiekolwiek porady! Do jutra muszę się zdecydować wymiana reduktora – czy nowa instalacja :–))
http://www.motolpg.friko.pl/mistral.htm
Jest to sekwencyjny wtrysk gazu MISTRAL – Włoska instalacja.
Zaczyna mnie denerwować moja stara 4 letnia LANDI (strzały gazu). Po za tym niedługo pewnie zawory i kable będę musiał wymienić bo nie są w najlepszym stanie.
Zresztą mam do wymiany reduktor – nowy z robota 400zł. Warsztat w którym byłem może mi założyć powyższą instalację za 3000zł. Wykorzysta to co się da z mojej LANDI – butla itp. pozostanie. Normalnie to kosztuje okolo 4000 zł taka instalacja.
Czy ktoś ma taką założoną w Mazdzie 323F ? Albo jakiś znajomy ? Proszę o jakiekolwiek porady! Do jutra muszę się zdecydować wymiana reduktora – czy nowa instalacja :–))
/Mazda 323F 1.5 16V 95r LPG JMZBA/
- Od: 14 lip 2004, 07:56
- Posty: 64
- Auto: Mazda323F 1.5 16V 95 LPG JMZBA
Ja też nie....ale ja nie zakładam
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Hm brak odzewu ale i tak założyłem :–) hehe miałem już dosyć po kilku strzałach przepływka do wymiany – teraz kupiłem za 500zł przepływke – szukam rezonatora powietrza – Gazik narazie spisuje sie dobrze – ma lepszego kopa niż zwykła instalacja )))
/Mazda 323F 1.5 16V 95r LPG JMZBA/
- Od: 14 lip 2004, 07:56
- Posty: 64
- Auto: Mazda323F 1.5 16V 95 LPG JMZBA
hej iron!
jak spawuje sie nowa instalacja??
mam zamiar równiez sobie załozyc takową
powiedz kto zakładał, za ile no i jak sie spisuje – jest róznica w spalaniu pomiędzy LPG a PB?? co z moca??
Pozdrowionka
jak spawuje sie nowa instalacja??
mam zamiar równiez sobie załozyc takową
powiedz kto zakładał, za ile no i jak sie spisuje – jest róznica w spalaniu pomiędzy LPG a PB?? co z moca??
Pozdrowionka
Jestem sobą sobie wbrew,
bycie sobą wchodzi w krew.
bycie sobą wchodzi w krew.
- Od: 10 maja 2004, 12:12
- Posty: 20
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323 F 1.5 16V '97
Sprawuje się ok! Ale dopiero od poniedziałku będę jeździł do pracy i po tygodniu będę wiedział ile spala w porównaniu z poprzednią
Według opinii w internecie sekwencja spala 5% więcej niż na PB a zwykła instalacja nawet do 30% więcej.
Jeśli chodzi o przyspieszenie to jest zauważalnie lepsze niż na zwykłej instalacji. No i podstawowa sprawa nie udało mi się spowodować aby na gazie zgasł silnik przy ostrym hamowaniu i wrzuceniu na luz – co ma miejsce w większości zwykłych instalacji za 2tys.
Normalnie instalacja Mistral kosztuje 4300zł ja miałem taniej 3500 bo miałem już butlę i rurki od starej instalacji. Zakładałem w warsztacie w Wirach koło Komornik ale podobno lepsza firma jest kawałek dalej w Stęszewie. Jako informatyk/elektronik/elektryk :–) mam jedynie zastrzeżenie co do jakości wykonania okablowania elektrycznego do instalacji. Otaśmowane taśmą izolacyjną kable od wtryskiwaczy leżące prawie na silniku to przesłanka ! Za jakiś czas taśma spadnie i kable zrobią zwarcie. Ale co tam sam sobie to poprawie i włoże jakieś węże odporne na ciepło. Reszta jak narazie bez zastrzeżeń. O spostrzeżeniach poinformuję w tym temacie.
Niestety to jedyna instalacja bezpieczna dla naszej Mazdy. Zwykłe nie zdają egzaminu ze względu na strzały i przepływomierz :–(
Według opinii w internecie sekwencja spala 5% więcej niż na PB a zwykła instalacja nawet do 30% więcej.
Jeśli chodzi o przyspieszenie to jest zauważalnie lepsze niż na zwykłej instalacji. No i podstawowa sprawa nie udało mi się spowodować aby na gazie zgasł silnik przy ostrym hamowaniu i wrzuceniu na luz – co ma miejsce w większości zwykłych instalacji za 2tys.
Normalnie instalacja Mistral kosztuje 4300zł ja miałem taniej 3500 bo miałem już butlę i rurki od starej instalacji. Zakładałem w warsztacie w Wirach koło Komornik ale podobno lepsza firma jest kawałek dalej w Stęszewie. Jako informatyk/elektronik/elektryk :–) mam jedynie zastrzeżenie co do jakości wykonania okablowania elektrycznego do instalacji. Otaśmowane taśmą izolacyjną kable od wtryskiwaczy leżące prawie na silniku to przesłanka ! Za jakiś czas taśma spadnie i kable zrobią zwarcie. Ale co tam sam sobie to poprawie i włoże jakieś węże odporne na ciepło. Reszta jak narazie bez zastrzeżeń. O spostrzeżeniach poinformuję w tym temacie.
Niestety to jedyna instalacja bezpieczna dla naszej Mazdy. Zwykłe nie zdają egzaminu ze względu na strzały i przepływomierz :–(
/Mazda 323F 1.5 16V 95r LPG JMZBA/
- Od: 14 lip 2004, 07:56
- Posty: 64
- Auto: Mazda323F 1.5 16V 95 LPG JMZBA
Ok spoko już mi się kończy urlop więc będę więcej jeździł i napiszę po tygodniu ile pali i jak się spisuje :–)
Mistral jest instalacją IV generacji ale z tego co wiem to nie jest to SGI. SGI są podobno jeszcze droższe od 6 tys.
Mistral jest instalacją IV generacji ale z tego co wiem to nie jest to SGI. SGI są podobno jeszcze droższe od 6 tys.
/Mazda 323F 1.5 16V 95r LPG JMZBA/
- Od: 14 lip 2004, 07:56
- Posty: 64
- Auto: Mazda323F 1.5 16V 95 LPG JMZBA
Ogólnie rzecz biorą jest tak:
– I generacja – Gaźnik
– II generacja – wtrysk jednopunktowy lub wielopunktowy(sterowanie śrubą lub krokowym, który pobiera sygnały z sond lambda)
– III generacja – Połączenie generacji II i IV(Silnik krokowy, komputer z mapą wtrysku, brak podawania oddzielnie na każdy cylinder)
– IV generacja – Sekwencyjny wtrysk gazu(mieszanka podawana osobno na każdy cylinder)
I dalej istnieją rozbieżności:
Gazownicy IV generacją nazywają "sekwencyjny wtrysk gazu" a SGI to dla nich wtrysk fazy ciekłej, który w rzeczywistości powinien nazywać się LGI.
Pozdro
– I generacja – Gaźnik
– II generacja – wtrysk jednopunktowy lub wielopunktowy(sterowanie śrubą lub krokowym, który pobiera sygnały z sond lambda)
– III generacja – Połączenie generacji II i IV(Silnik krokowy, komputer z mapą wtrysku, brak podawania oddzielnie na każdy cylinder)
– IV generacja – Sekwencyjny wtrysk gazu(mieszanka podawana osobno na każdy cylinder)
I dalej istnieją rozbieżności:
Gazownicy IV generacją nazywają "sekwencyjny wtrysk gazu" a SGI to dla nich wtrysk fazy ciekłej, który w rzeczywistości powinien nazywać się LGI.
Pozdro
XXX napisał(a):Ogólnie rzecz biorą jest tak:
– II generacja – wtrysk jednopunktowy lub wielopunktowy(sterowanie śrubą lub krokowym, który pobiera sygnały z sond lambda)
– III generacja – Połączenie generacji II i IV(Silnik krokowy, komputer z mapą wtrysku, brak podawania oddzielnie na każdy cylinder)
– IV generacja – Sekwencyjny wtrysk gazu(mieszanka podawana osobno na każdy cylinder)
I dalej istnieją rozbieżności:
Gazownicy IV generacją nazywają "sekwencyjny wtrysk gazu" a SGI to dla nich wtrysk fazy ciekłej, który w rzeczywistości powinien nazywać się LGI.
Pozdro
czesc xxx, istnieje sgi oraz GSI , istnieje wtrysk gazu ( tak zwana liniowka) oraz sekwencyjny wtrysk gazu , oczywiscie wszystko to faza lotna
takie male zamieszanie
ps. nie wiem co panowie przeciwnicy LPG robią na TYm forum, czyzby nie potrafili zniesc tego, ze ktos jezdzi na gazie a oni nie ? hehe a moze chcą sie czegosc dowiedzieć ? w takim razie jak to co innego hehe...
- Od: 29 gru 2003, 16:43
- Posty: 187
- Skąd: Kraków
- Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI
nie wiem co panowie przeciwnicy LPG robią na TYm forum, czyzby nie potrafili zniesc tego, ze ktos jezdzi na gazie a oni nie ? he he a moze chcą sie czegosc dowiedzieć ? w takim razie jak to co innego hehe...
He He, może niektórych boli poprostu że inni mogą jeździć taniej...
Olku powiem Ci szczerze, że nigdy nie interesowałem się instalacjami LPG innymi od sekwencji oraz wcześniejszych, bo i tak u nas w Polsce zakłada się tylko to...
Pojeździłem na nowej instalacji 2 miesiące i podzielę się moimi doświadczeniami z użytkowania instalacji Autronic MISTRAL – sekwencja IV generacji. 4 wtryski gazu.
Ogólnie w porównaniu do poprzedniej instalacji II gen LANDI która strzelała i gasła na luzie jestem bardzo zadowolony z Mistrala. Odpadł problem z gaśnięciem samochodu na luzie, lub przy gwałtownym hamowaniu. Nie zdarzyło się to ani razu na sekwencji. O strzałach też nie ma mowy. Jeśli chodzi o spalanie to przy mojej ciężkiej nodze – przeważnie pierwszy ruszam z pod świateł ;–) pali około 10 litrów z tym, że w 70% na trasie 30% miasto. Przyspieszenie praktycznie tak samo jak na Pb.
Praktycznie przy sekwencji wcale się nie odczuwa, że jeźli się na gazie jedynie w portfelu Niestety jakość tańszego gazu 0.10gr taniej np w Auchan ma duży wpływ na spalanie i przyspieszenie – nie polecam 10 groszy taniej a zrobi się mniej około 30-40km no i gorsze przyspieszenie a nawet dławienie się.
Jedna uwaga to podczas montażu gazownicy pomylili biegunowość podłączając sondę lambda i zanim auto przejdzie na gaz obroty na luzie skaczą do 2 tys i tak się utrzymują. Muszę jechać do poprawki. Lambda nie ma wpływu na gaz i tutaj z obrotami nie ma problemu.
Osobiście polecam Mistrala do Mazdy – narazie spisuje się super. Żadnych zastrzeżeń.
Ogólnie w porównaniu do poprzedniej instalacji II gen LANDI która strzelała i gasła na luzie jestem bardzo zadowolony z Mistrala. Odpadł problem z gaśnięciem samochodu na luzie, lub przy gwałtownym hamowaniu. Nie zdarzyło się to ani razu na sekwencji. O strzałach też nie ma mowy. Jeśli chodzi o spalanie to przy mojej ciężkiej nodze – przeważnie pierwszy ruszam z pod świateł ;–) pali około 10 litrów z tym, że w 70% na trasie 30% miasto. Przyspieszenie praktycznie tak samo jak na Pb.
Praktycznie przy sekwencji wcale się nie odczuwa, że jeźli się na gazie jedynie w portfelu Niestety jakość tańszego gazu 0.10gr taniej np w Auchan ma duży wpływ na spalanie i przyspieszenie – nie polecam 10 groszy taniej a zrobi się mniej około 30-40km no i gorsze przyspieszenie a nawet dławienie się.
Jedna uwaga to podczas montażu gazownicy pomylili biegunowość podłączając sondę lambda i zanim auto przejdzie na gaz obroty na luzie skaczą do 2 tys i tak się utrzymują. Muszę jechać do poprawki. Lambda nie ma wpływu na gaz i tutaj z obrotami nie ma problemu.
Osobiście polecam Mistrala do Mazdy – narazie spisuje się super. Żadnych zastrzeżeń.
/Mazda 323F 1.5 16V 95r LPG JMZBA/
- Od: 14 lip 2004, 07:56
- Posty: 64
- Auto: Mazda323F 1.5 16V 95 LPG JMZBA
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości