Sekwencyjny wtrysk gazu MISTRAL – opinie, sugestie, porady.

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez iron » 17 lis 2004, 21:24

niestety jakość kosztuje :–( ale w przypadku 323F to jedynie rozsądne rozwiązanie. Przy inst II gen każdy strzał = minimum 500zl na przepływkę + 200 na rezonator czyli 700 a widzialem tez przeplywki po 800 czyli od 700-1000zł każdy strzał. Łatwo przekalkulować co bardziej się opłaca :) Nie wspominając o pozostałych korzyściach które wcześniej opisałem. W moim przypadku płaciłem 3500 bo butle zostawiłem starą.
/Mazda 323F 1.5 16V 95r LPG JMZBA/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2004, 06:56
Posty: 64
Auto: Mazda323F 1.5 16V 95 LPG JMZBA

Postprzez ART » 18 lis 2004, 19:55

iron napisał(a):ale w przypadku 323F to jedynie rozsądne rozwiązanie

Też tak sądze, przy II gen to chyba problemem nie jest to czy strzeli tylko kiedy strzeli <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2004, 21:00
Posty: 254
Skąd: Nysa
Auto: Było 323F BA Z5
Jest 3 BL 2.0 LF-VE

Postprzez Gcze » 19 lis 2004, 03:47

iron napisał(a):
Jedna uwaga to podczas montażu gazownicy pomylili biegunowość podłączając sondę lambda i zanim auto przejdzie na gaz obroty na luzie skaczą do 2 tys i tak się utrzymują. Muszę jechać do poprawki. Lambda nie ma wpływu na gaz i tutaj z obrotami nie ma problemu.
.


Jak to nie ma wpływu na gaz ??? To w końcu która to generacja ? Bo jeśli iV to oczywiście ma przecież sterowanie jest to samo co na benzynie tylko dodatkowo jest mnoznik na wtrysku gazu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2004, 01:00
Posty: 29
Skąd: Elbląg
Auto: Mazda 323 Protege 1,8 SOHC 91r

Postprzez iron » 19 lis 2004, 08:07

IV generacja.

Ja się nie znam na samochodach – tak mi mechanior powiedział... widzę, że każdy coś innego gada... ręce opadają...
/Mazda 323F 1.5 16V 95r LPG JMZBA/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2004, 06:56
Posty: 64
Auto: Mazda323F 1.5 16V 95 LPG JMZBA

Postprzez iron » 20 lis 2004, 17:34

Byłem dzisiaj u gazowników i ręce mi opadły. Jednak sonda Lambda jest dobrze podłączona. Nie jest ona napewno podłączona do kompa od gazu przy sekwencji! Jedynie do kompa od samochodu i stąd parametry są brane do kompa od gazu i Lambda nie ma wpływu na obroty...

Tak mi wytłumaczyli ale komu wierzyć już nie wiem! W ASO Mazda diagnoza za 150zł była jedna – źle podłączona LAMBDA :–( a jednak jest dobrze. Nie mogli źle podłączyć bo tylko jeden przewód był rozcinany.

Jedynie zgiagnozowali, że słabo reaguje na zmianę obrotów i może być na wykończeniu. Ale to i tak nie ma wpływu na wysokie obroty na PB.

Co dalej nie wiem... chyba podjadę do Jaksy 300km bo już w Wielkopolsce chyba nikt mi tego nie zrobi. Nawet na ASO nie można liczyć bo stawiają złe diagnozy a usunąć usterki nie potrafią. Inne ASO jak słyszą, że na gazie to wcale się nie podejmują nieuki :–(
/Mazda 323F 1.5 16V 95r LPG JMZBA/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2004, 06:56
Posty: 64
Auto: Mazda323F 1.5 16V 95 LPG JMZBA

Postprzez rx69 » 23 lis 2004, 09:20

xXx napisał(a):Lepiej używac sformułowania III gen i IV gen, aczkolwiek III generacji praktycznie nie ma, ze względu na to, że sięnie sprawdziła.



Pozdro


I tu małą korekta. Mam instalację Koltec'a III generacji zakładaną w Holandii w 95 roku. Co ciekawe, tą instalację montują nadal np. w serwisach Opla (jedyna instalacja, którą Opel zakłada w nowych samochodach podobno). Więc instalka się nie sprawdziła? ;P

Pzdr rx69
Pozdrawiam

rx69
Początkujący
 
Od: 4 mar 2004, 11:46
Posty: 17
Skąd: Sopot
Auto: 626 GE 1.8 '95 LPG EGI Koltec

Postprzez rx69 » 23 lis 2004, 09:34

xXx napisał(a):Ogólnie rzecz biorą jest tak:


– I generacja – Gaźnik
– II generacja – wtrysk jednopunktowy lub wielopunktowy(sterowanie śrubą lub krokowym, który pobiera sygnały z sond lambda)
– III generacja – Połączenie generacji II i IV(Silnik krokowy, komputer z mapą wtrysku, brak podawania oddzielnie na każdy cylinder)
– IV generacja – Sekwencyjny wtrysk gazu(mieszanka podawana osobno na każdy cylinder)

I dalej istnieją rozbieżności:

Gazownicy IV generacją nazywają "sekwencyjny wtrysk gazu" a SGI to dla nich wtrysk fazy ciekłej, który w rzeczywistości powinien nazywać się LGI.


Pozdro


Znowu się wtrącę :D
III generacja instalek podaje jak najbardziej mieszankę oddzielnie na każdy cylinder. Oto źródło: http://www.necam.pl/p1.shtml
Nie robi tego jednak "sekwencyjnie " ...


Pzdr rx69
Pozdrawiam

rx69
Początkujący
 
Od: 4 mar 2004, 11:46
Posty: 17
Skąd: Sopot
Auto: 626 GE 1.8 '95 LPG EGI Koltec

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy LPG