Przy jakiej temperaturze przełączanie na gaz?
Witam! Miesiąc temu założyłem sekwencje do swojej Mazdy.I jest taki problem, że po odpaleniu muszę przejechać dość duży kawałek drogi zanim przełączy się z benzyny na gaz. Czasem jeżdżę na niedużych odcinkach i wtedy nie zdąży się w ogóle przełączyć na gaz przez co bierze dość dużo paliwa. Jak silnik się rozgrzeje to już jest ok, ale w zimę to już w ogóle będzie późno się włączał gaz. Dowiedziałem się, że mam ustawioną temperaturę przełączania na gaz na 25 stopni C. Czy jest możliwość aby zmniejszyć tą temperaturę i czy nie będzie to miało jakiś innych złych konsekwencji?
- Od: 10 wrz 2007, 19:25
- Posty: 68
- Skąd: Ostrów Mazowiecka
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.
25 stopni i tak długo trzeba czekać?? U mnie jest 32 stopnie i przełączenie następuje po prjechaniu ok 500m.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
owszem masz teperature przelaczania na 25 stopni tak powinno byc w zimie na 30C jednak gazownik źle dobrał typ czujnika programie kalibrujacym sekwencje tzn silnik ma powiedzmy 60 stopni a program wyktywa go jako 15 i jeszcze nie przelancza choc powinien podjedz do niego neich przestawi typ czujnika na prawidłowy nie jest to jakis wielki bład bo w momencie kiedy maial juz nagrzany silnik i kalibrowal sekwencje poprostu tego nei zauwazył pozdro
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
jest jeszcze druga opcja... czujnik teperatury przelanczania jest w reduktorze jak reduktor sie nagrzewa to gaz sie wlancza jak sie nei nagrzeje t osie nei rpzelonczy bo nei ebdie mial tych 25 stopni mozliwe ze jest słabo ulad odpowietrzony i bedzie sie długo nagrzewał sprawdz najpierw w ten sposob odpal autko rano i zobacz rea czy reduktor zaczyna grzec odrazu i czy staje sie goracy jesli nie to masz sprawe jasna
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
reduktor tzn mieszalnik gazu hmmm moze byc umeijscowiony w roznych miejscach szukaj w ten sposob wiesz gdzie masz kolektory ssace w v6 powinny byc listwy wtryskowe z nich wychodza rurki gumwoe doporowadzajace gaz do nich jak bedziesz patrzył za tymi rurkami beda one sie zbiegac w 1 rurke na trujniku nastepnie za nai dojdziesz do takiej metalowej puchy to jest reduktor do niego dochodza jeszcze 2 weze gumowe z woda i jede fi6 miedziany jesli znajdziesz pod macha takie cos to jest reduktor albo walnij fotke i wsadz tutaj to Ci zazcnacze ktore to reduktor
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
tak dokładnie to i powieś za jaja tego kretyna który zamontował ci ten reduktor na lezaco tak trudno go było dac normalnie na jednej śrub od mc persona :/
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
ale ogolnie instalacje masz dobra poslozy długo listy valteka 3 omowe i komputer stag 200 tylko ten reduktoz zle zamontowany szybciej sie zuzyje lezac moze byc w popszek moze byc odwrotnie zalozony ale nigdy na lezaco i dogorykolami
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
No zamontować na leźąco reduktor- ładnie i fachowo to wygląda – ale fachowo nie działa na pewno – nie dzieje się nic złego przy ostrym hamowaniu i przyśpieszaniu ? A jeszcze 1 sprawa – nie za wysoko ten reduktor?? – lepiej sprawdzić czy on wogóle się nagrzewa – bo może tam wogóle płynu nie ma przez jakiś czas.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Co wy się czepiliście tego reduktora .
Przecież on pracuje prawedłowo w każdym możliwym położeniu.
To nie jest reduktor od instalacji podciśnieniowej
Problem z tą temperaturą przełączenia jest też zwiazany z tym że nie są podgrzewane listwy wtryskowe.
Wogóle trzeba sobie wybić z głowy jazdę wyłącznie na gazie
Mając podobna instalację tylko z tandetnym parownikiem ustawiam sobie temperaturę przełącznia na 25 stopni.
Ponieważ V 6 długo się nagrzewa potrzeba przejechac ok 0,5 do 1,5 km aby się instalacja przełączyła, przy niskich temperaturach (ponizej 10 stopni)
Ustwienie niższej temperatury (20) w moim przypadku powoduje szarpanie dławienie itp.
Przecież on pracuje prawedłowo w każdym możliwym położeniu.
To nie jest reduktor od instalacji podciśnieniowej
Problem z tą temperaturą przełączenia jest też zwiazany z tym że nie są podgrzewane listwy wtryskowe.
Wogóle trzeba sobie wybić z głowy jazdę wyłącznie na gazie
Mając podobna instalację tylko z tandetnym parownikiem ustawiam sobie temperaturę przełącznia na 25 stopni.
Ponieważ V 6 długo się nagrzewa potrzeba przejechac ok 0,5 do 1,5 km aby się instalacja przełączyła, przy niskich temperaturach (ponizej 10 stopni)
Ustwienie niższej temperatury (20) w moim przypadku powoduje szarpanie dławienie itp.
emmarek koledzy pisza wyrqznie ze musza około 5 KM przejechac zeby sie nagrzał zarowno kolega od v6 jaki kolega od zwyklego 1,8 co do reduktora to co z tego zer nie jest podcisnieniowy czy ktos napisal ze nie bedzie dobrze pracował chyba nie ... napisałem ze skruci to jego zywotnosc bo tak sie stanie
pierwsze słysze co ma listwa i jej podgrzewanie do przełanczania
tak sie bedzie dzialo bo reduktor zamarza
emmarek napisał(a):Problem z tą temperaturą przełączenia jest też zwiazany z tym że nie są podgrzewane listwy wtryskowe.
pierwsze słysze co ma listwa i jej podgrzewanie do przełanczania
nie jest za wysoko w mazdach tam zawsze sie daje reduktorKarwoś napisał(a):A jeszcze 1 sprawa – nie za wysoko ten reduktor?? – lepiej sprawdzić czy on wogóle się nagrzewa – bo może tam wogóle płynu nie ma przez jakiś czas.
_________________
KRIKO napisał(a):jak nie jest calkiem rozgrzany i dam gazu, to od 2500 obrotow jak by sie dusil
tak sie bedzie dzialo bo reduktor zamarza
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
U mnie są czujniki temperatury – 1 temperatura reduktora (ustawione na 32st – mniej się nie da), 2 temperatura gazu na listwie(ustawione 20 chyba – ale da się mniej) – jak któraś z tych temp będzie za niska to nie przełączy na LPG – nawet jak będzie 70 na reduktorze.
Przy temperaturze powietrza 14 stopni – włączam samochód zdalnie – zanim do niego dojdę odworzę drzwi, wsiądę i zapnę pas to już mogę bez problemu przełączyć na LPG – po wyjechania z drogi osiedlowej – 150m temperatura ma już połowę wartości optymalnej.
Ogólnie zauważyłem że samochody z USA się momentalnie rozgrzewają.
Przy temperaturze powietrza 14 stopni – włączam samochód zdalnie – zanim do niego dojdę odworzę drzwi, wsiądę i zapnę pas to już mogę bez problemu przełączyć na LPG – po wyjechania z drogi osiedlowej – 150m temperatura ma już połowę wartości optymalnej.
Ogólnie zauważyłem że samochody z USA się momentalnie rozgrzewają.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Mazdaxxx napisał(a):czy ktos napisal ze nie bedzie dobrze pracował
Karwoś napisał(a):ale fachowo nie działa na pewno – nie dzieje się nic złego przy ostrym hamowaniu i przyśpieszaniu
Mazdaxxx napisał(a):pierwsze słysze co ma listwa i jej podgrzewanie do przełanczania
To jeszcze wiele musisz usłyszeć
Mazdaxxx napisał(a):emmarek koledzy pisza wyrqznie ze musza około 5 KM przejechac zeby sie nagrza
5km mozna pokonać w 3min
0,5km mozna pokonac w 5min
Więc jaki sens jest podawanie czasu nagrzewania parownika w km
racjonalniej jest podawac w jednostkach czasu
Jeżeli ktoś codziennie pokonuje odcinki ok 2-5 km to naprawdę mozna się zastanowic czy był sens zakładac instalację lpg
emmarek napisał(a):To jeszcze wiele musisz usłyszeć
no faktycznie podgrzewanie listwy ma wiele do zamiaeszania zwłaszcza w valteku który nie jest podgrzewany a kotrego kolega z problemem ma ... zalecam zwiekszenie rodzielczosci na monitoze do 640x480 i przyjzenie sie fotce
Karwoś napisał(a):Ogólnie zauważyłem że samochody z USA się momentalnie rozgrzewają.
mazdy sie szybko grzeja bo maja mniejsza pojemnosc ukladu chłodzenia niz typowe europejskei samochody dlateg ow zimie autka sie szybko nagrzewaja i szybko jest cieplo w samochodzie i bardzo prosto przegrzac jak jest za malo płynu
Ostatnio edytowano 14 wrz 2007, 23:54 przez Mazdaxxx, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
emmarek napisał(a):Co wy się czepiliście tego reduktora .
Przecież on pracuje prawedłowo w każdym możliwym położeniu.
Tak czy inaczej powinien być zamontowany poniżej "górnego" punktu poziomu płynu chłodzacego, moim zdaniem to jest do poprawki.
Karwoś napisał(a):2 temperatura gazu na listwie(ustawione 20 chyba – ale da się mniej)
2 temperatura gazu na listwie(ustawione 20 chyba – ale da się mniej)/quote] ta temperatura w stagu 200 taki mjak ma kolega u ktorego wystapil problem jest zawsze dobrze wskazywana bo czujnik jest zawsze ten sam w komplecie i zawsze ustawiony standardowo w programie do staga i tego si enei rusza natomist a czujnikami temp reduktora roznie bywa bo sa rozne czujniki
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości