Przerywa na LPG

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Mundek » 5 lip 2007, 20:06

Witam! Zwracam się z prośbą o pomoc do osób, które zajmują się na co dzień
samochodowymi instalacjami gazowymi.

Niedawno założyłem sekwencyjną instalację gazową do mojej mazdy ( 323 BJ 1999r. 1.8 GT, moc 114 KM ). W dniu założenia po pierwszej regulacji mechanik powiedział, że silnik dostaje lewego powietrza, co jest skutkiem przepuszczającej uszczelki przy kolektorze ssącym i że koniecznie trzeba ją wymienić, bo to uniemożliwia poprawną regulacje. ( na laptopie podczas jazdy próbnej wykres szedł w góre i nagle się "rozpraszał" w czasie gdy silniczek przerywa)
W zakresie obrotów od około 2200 do około 3500 silnik przerywa na każdym biegu za wyjątkiem "jedynki". Jadę sobie np. 80 na 5 biegu i chcę przyspieszyć do prędkości około 100-110 km silnik się przydusza. Daję buta na jedynce – jest ok – wrzucam dwójkę i jest DZIURA w obrotach i nagły wzrost obrotów, później przyduszenie i normalna praca na wyższych obrotach. Tak samo jest przy zmianie biegu z 2 na 3 przy gwałtownym przyspieszeniu. Nawet gdy jadę powoli w mieście około 50-60 km na IV biegu silniczek przerywa <killer> nawet przy spokojnej, standardowej jeździe!
Gdy trzymam go w powyżej 3 tysięcy obrotów jest dobrze – ale ile można katować silnik ...

Części w instalacji gazowej są firmy TOMASETTO. Reduktor jest wstawiony do mocy do 140 koni.
Instalacja była regulowana już może z 10 razy i nic praktycznie nie pomogło.
Kable wysokiego napięcia wymienione – nowe nowiutkie. Na świecach jednoelektrodowych przerwa była ustawiana na 0.7 i na 0.6 – POPRAWY ŻADNEJ, dodam jeszcze że na tych świecach auto miało gorsze osiągi, ociężale przyspieszało, 140 – 150 to max możliwości był.

Aktualnie wstawione sportowe świece BOSHA – 4 elektrodowe, dynamika o wiele lepsza, praktycznie brak różnicy między PB a LPG, ale na LPG PRZERYWA i PRZYDUSZA niemiłosiernie.

NA BENZYNIE TEGO PROBLEMU NIE MA.

Mechanicy u których montowałem LPG wymienili komputer sterujący od gazu, wiązkę elektryczną, jakieś cewki od wtrysków, wtryski, listwe. Trochę się poprawiło i teraz przerywa od około 2800 obrotów do około 3200 ale już nie tak mocno jak przed tym.
Ostatnio edytowano 23 sie 2007, 14:18 przez Mundek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez Mundek » 6 lip 2007, 21:53

Jestem umówiony na wymianę reduktora w środe, a jezeli to nie pomoże to wymiana całej instalacji na inną firmę ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez Mundek » 11 lip 2007, 14:47

Problem rozwiązany! Został wymieniony reduktor z firmy Tomasetto na EMMA.
Ostatnio edytowano 23 sie 2007, 14:17 przez Mundek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez alf28 » 11 lip 2007, 17:16

Mundek napisał(a):Został wymieniony reduktor z firmy Tomasetto na EMMA.
u mnie w eFce Tomasetto też sie nie spisał i nastąpiła zmiana na Zawolii.ale ja miałem z nim inny problem . wniosek jeden Tomasetto omijac :)
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez lotik » 23 sie 2007, 18:11

ja mam w bg tomasetto , gdy wyjechałem od gazownika zaczeła przerywać gdy przyspieszałem , wymieniłem świece i jest ok.
323F BIEDA EDITION
Początkujący
 
Od: 27 mar 2007, 21:20
Posty: 12
Auto: 323f BG

Postprzez Mundek » 28 sie 2007, 22:08

I znów były problemy z instalacją sekwencyjną w moim aucie :\

2 wtryski źle chodziły. Gazownicy wymienili po raz drugi całą elektrykę od LPG + komputer
i już problemu nie ma ;]

Jeszcze tylko wyregulować wskaźnik poziomu LPG w zbiorniku i temp. przełączania.

Czy może ktoś wie po osiągnięciu jakiej temperatury silnik w BJ-tce powinien się przełączyć na LPG ? Teraz mam ustawioną na 25 stopni, ale to chyba jednak jeszcze za długo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez Mundek » 12 wrz 2007, 23:45

Masakry część dalsza ...

Fura przełącza się na LPG jak chce. Silnik ciepły, odpalamy – piknięcie, po kilku sekundach drugie piknięcie, przełaczenie zaworu, zapalają się wszystkie lampki na "bipku" od LPG po chwili gasną, trzeba kliknąć ze 3 razy żeby się przełaczył, czasem jeszcze zgaśnie :\ Podczas jazdy różnie.

Szarpanie przy odpuszczaniu i gwałtownym dodawaniu gazu przy prędkości około 100 km.
A wskaźnik jak pokazywał max, tak dalej pokazuje max:\ Na poniedziałek kolejna wizyta u gazówników <killer>

Chyba sam kupie złącze do kompa, potrzebny soft i sam poustawiam bo ciągle coś nie teges ... :\

Wcześniej to i sama potrafiła się na trasie przełaczyć na PB sama z siebie przy normalnej jeździe. Ale gaziarz podniósł ciśnienie i jest narazie oki... ciekawe na jak długo ;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez Mazdaxxx » 13 wrz 2007, 01:17

powiem tak robie przy gazie i uwazam ze to chory temat zadko kiedy sie zdaza zeby klijent wyjechal i nie wrocil ciagle cos sie pierdzieli :] zwlaszcza w wynalazkach 4 generacji :] nie zakladajcie gazu tam gdzie najtaniej bo bedziecie jezdzic z czestotliwoscia 3 razy na tydzie nna ustawienia co do tomasetto niema takiego reduktora jak tomasetto :] tomasetto produkuje elektrozawory do butli i zawory tankowania pisza na homologacjach tomasetto bo tak najprosciej :] warto czasem doplacic 300 zł wiecej i miec problem z głowy moim zdaniem sekwencja najmniej awaryna to sekwencja oparta na polskim komputerze stag 300 od 4gazu ,elpigazu i europengazu do tego dobry reduktor to juz wsio ryba i przedewszystkim listwa valteka nie jakies przestarzałe matrixy ktore ktore wciaz sie psuja i zacieraja do tego dobre weze homologowane a nie takie ktore robia sie miekie pod wpływem ciepla i sie rozszczelniaja

Mundek pozatym czytam to co napisałeś nei wierz mechanikowi ktory mowi ci ze wymienił komputer wiazke reduktor wała nic nei wymienił dalej sie meczysz na tych samych podzespolach ktore miales na poczatku a mechani kktory zakladał instalacje jest laikiem i proboje ci to ustawic zeby nei byc stratnym i tyle swiece sport 4 elektrodowe ... niegdy do gazu 4 elektrody gaz sie duzo gozej zapala od benzyny do tego jak iskra jest rozproszona na 4 to jest całkiem chu....

skoro mapa sie rozprasza i auto wywala na benzyne to naprawdopodobniej cep nie dobrał odpowiednio srednicy dysz wtryskowych sa za male auto przerywa wyzuca na benzyne jak sie uciagnac niemoze jak nie to to moze przez mapsensor wywalac zle odczytuje cisnienei s kolektra i tez bedzie lipa ... poco grzebie przy cisnieniu reduktora jak bedzie za duze to bedzie mół jak bedzie za małe bedzie mół ale nigdy nie bedzie przerywał ehh wezyki od wtrysków do dysz moga byc za małe moze byc wiele powodow dla ktorych autko sie zachowuje jak sie zachowuje pisze ze nieszczelnosc na kolektorze ssacym to po cholere jasna go sciagał kret zeby zamontowac wtryski bo sama nieszczelnosc sie nie zrobila w zyciu mazda jest samochodym banalnie prostym do zalozenia sekwencji kolektora nie trzeba sciagac jest wszystko na wieszchu wystarczy sie wwiercic wkrecic dysze montowac listwe i jazda z reszta nigdy ale to nigdy nie mialem problemu z mazda 1,8 i 2.0 dohc montuj sprawdzonego staga montuje reeduktor do 200 koni bo te badziwia tanei niby do 140 nie ciagna nawet 110 KM koncze prace moge sie umyc przebrac bo wiem ze wsiade podepne laptopa i nie bedzie problemu 5 min kalibracja zdalna przejechsc sie poprawic mape i auto ma jezdzic a nie co poniedzialek do gaziazy :/ ehh musiałem to napisac :] ide spac :p
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez carol_1988 » 8 wrz 2013, 09:20

Witam Jestem nowy na forum wiec prosze o ewentualne sugestię jeśli coś robie nie tak
Mam następujący problem, po przełączeniu na Gaz przy 2400 obr moja Mazda ma jedno szarpniecie co może być tego powodem??? pozdrawiam
carol_1988
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG